Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3883
Hei,

Fått påvist ADD, ellers sannsynlig ADD. Psykriater har skrevet ut 20mg depot ritalin. Jeg ønsker gjerne å prlve om det hjelper, sørlig på mitt tankekjør, som ender i angst, mine vansker for å få ting gjort, og gjerne slutte å sone ut på jobb om jeg gjør noe kjedelig. Eneste er om det ikke fungerer, redd for å bli dårlig av det.
Ønsker gjerne erfaringer fra de med ADD eller ADHD, hvordan kjentes ritalin første gang?
De som kanskje har prøvd det uten diagnose? Hva skjedde?
Noter fordeler og ulemper med medisinen du opplever med psykiater. Ritalin er et ganske gammelt preparat og det er kommet nye og bedre preparater som du har rett på i henhold til diagnosen din.
Hadde meget god effekt av Ritalin helt til jeg fikk utskrevet 60mg Depot. 40mg hjalp med konsentrasjonen, bedre impulskontroll, fikk følelsen av en indre ro, tankekjøret forsvant og jeg klarte å gjøre ting. Opplevde en form for nedtur på 40mg, men det var ikke så ille. Etter at jeg fikk utskrevet 60mg så var det så mye bivirkninger at det ikke var verdt det å bruke Ritalin. Prøvde å gå ned til 40mg igjen, men det bare gikk ikke lengre. Jeg fikk angst, hjertebank og jeg kom meg ikke opp av sofaen da jeg brukte 60mg. Hadde jeg vært TS så hadde jeg bedt om Elvanse/Vyvanse. Hvis du ikke vil ha depot så hadde bedt om Attentin. Eneste negative med Attentin og Elvanse er prisen... Du kan få Elvanse på blåresept hvis du søker om det, men Attentin får du ikke på blåresept med mindre du er under 18 år.
Sitat av stresser Vis innlegg
Hadde jeg vært TS så hadde jeg bedt om Elvanse/Vyvanse. Hvis du ikke vil ha depot så hadde bedt om Attentin.
Vis hele sitatet...
Spurte du om dette selv? Kan se for meg at dette ikke er noe de skriver ut i hytt og pine.
Sitat av Pygoscelis Vis innlegg
Spurte du om dette selv? Kan se for meg at dette ikke er noe de skriver ut i hytt og pine.
Vis hele sitatet...
Ba om begge, fikk begge, får fortsatt begge.