Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 5005
Som noen sikkert har fått med seg så har Google en ny sosial media på lik linje med Facebook på gang, altså Google+

Den er fortsatt under beta, men man kan prøve hvis man har invite.

Jeg har prøvd ut litt og den ligner veldig på Facebook utseendemessing, bare mindre blå.. Har invites om noen vil ha og.

Hva syns dere/hvilke forventninger har dere freaks om Google+?

Tror dere det vil utkonkurrere Facebook?

Kommer dere til å bruke det/prøve det? &hvorfor?
Google har android, gmail, youtube, skype, picasa, piknik, selvf søkemotoren ++. Om de utnytter ressursene de har kan Google+ bli jævlig bra, og da kan jeg ikke skjønne hvorfor ikke folk skulle bruke det. Er der selv nå og anna enn at det ennå er litt lite folk/aktivitet. Men ellers trives jeg svært godt
Sist endret av norboost; 11. juli 2011 kl. 14:53.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Tror ikke det kommer til å utkonkurere facebook. FB er vel over 100 millioner brukere nå, skal alle de liksom starte fra scratch og bygge seg opp rykte/venner/piss som ingen burde bry seg om på google+ istedet? Tror ikke det
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
What the heck?

Sitat av Google+ Prosjektet
Denne funksjonen er ikke tilgjengelig for kontoen din.
Du må være over en viss alder for å bruke denne funksjonen.
Vis hele sitatet...
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Tror ikke det kommer til å utkonkurere facebook. FB er vel over 100 millioner brukere nå, skal alle de liksom starte fra scratch og bygge seg opp rykte/venner/piss som ingen burde bry seg om på google+ istedet? Tror ikke det
Vis hele sitatet...
Vel, det skjedde med Myspace.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Tror ikke det kommer til å utkonkurere facebook. FB er vel over 100 millioner brukere nå, skal alle de liksom starte fra scratch og bygge seg opp rykte/venner/piss som ingen burde bry seg om på google+ istedet? Tror ikke det
Vis hele sitatet...
den dagen du kan starter på topp.kontrakt meg
Kan hende det er litt buggy så at man ikke får logget inn med det samme, må bare prøve litt senere.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
FB er vel over 100 millioner brukere nå, skal alle de liksom starte fra scratch og bygge seg opp rykte/venner/piss som ingen burde bry seg om på google+ istedet?
Vis hele sitatet...
Du snakker om Facebook som om det var et spill. Jeg håper da virkelig ikke at vennene dine og ryktet ditt forsvinner om du går over til Google.
Rettelse: Facebook har over 600 millioner brukere


Skal prøve Google+ snart
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Jeg tror Google+ vil vinne denne kampen. Som tidligere nevnt har Google en hel haug med tjenester som kan samles i Google+

Også måten det er utført på vil gjøre det enklere å skille offentlig profil og "privat" profil. Jeg har prøvd det i noen dager nå og jeg stiller meg positiv
Sitat av Erlnd Vis innlegg
Rettelse: Facebook har over 600 millioner brukere


Skal prøve Google+ snart
Vis hele sitatet...
Prøv 750 :-) (also, kilde er ikke en uting.)
Om google vil vinne kampen vil det ta noen år, men i første omgang har de mye å arbeid foran seg for å ta kampen mot facebook. Det å migrere så mange folk vil ta tid, og med en lukket nettside som ikke tar imot for mange invitasjoner på en gang vil interessen fort dabbe av. Det er uansett ikke stort google+ kan komme med som facebook ikke har allerede, så det kan bli interessert i å se hvordan disse to vil prøve utkonkurrere hver andre ved å lage de samme funksjonene på begge sidene, bare "bedre i forhold til den andre".
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Tror ikke det kommer til å utkonkurere facebook. FB er vel over 100 millioner brukere nå, skal alle de liksom starte fra scratch og bygge seg opp rykte/venner/piss som ingen burde bry seg om på google+ istedet? Tror ikke det
Vis hele sitatet...
Facebook VS Myspace
Android VS Apple
Nettby VS Blink
Facebook VS MSN

Jeg kunne ha fortsatt, men jeg går ut fra at du skjønner hva jeg vil frem til.



Jeg kommer uten tvil til å teste ut Google+.

Hvorfor?
Fordi jeg er godt fornøyd med alle googles kreasjoner til nå og vil derfor anta at også dette vil være bra.

Dussuten HATER jeg at jeg ikke har fullstendige administratorrettigeter på facebook, og det man kan administrere må ofte gjøres på en klønete og irriterende måte.

Dersom jeg kan unngå det meste som irriterer meg med facebook ved å bytte til google+ er jeg ikke i tvil om hva jeg kommer til å velge.
Tror ikke jeg gidder og opprette enda en profil på enda et "social network".
Facebook funker greit til sitt bruk, holder og ha en plass å logge inn for å sjekke ut ting som skjer i verden
Sitat av norboost Vis innlegg
Google har android, gmail, youtube, skype, picasa, piknik, selvf søkemotoren ++. Om de utnytter ressursene de har kan Google+ bli jævlig bra, og da kan jeg ikke skjønne hvorfor ikke folk skulle bruke det. Er der selv nå og anna enn at det ennå er litt lite folk/aktivitet. Men ellers trives jeg svært godt
Vis hele sitatet...
Google har ikke skype. Microsoft har skype
Sitat av Mathiasbk Vis innlegg
Google har ikke skype. Microsoft har skype
Vis hele sitatet...
Har ikke google+ allerede videochat implementert?
Fikk tilgang til Google + tidligere, ingen av mine bekjente var der.
Har ikke rørt det siden.
Sist endret av Kalars; 11. juli 2011 kl. 18:08.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Har ikke google+ allerede videochat implementert?
Vis hele sitatet...
Jepp, kombinert video/audio/tekstchat. Ganske deilig.
Sitat av zoil Vis innlegg
Tror ikke jeg gidder og opprette enda en profil på enda et "social network".
Facebook funker greit til sitt bruk, holder og ha en plass å logge inn for å sjekke ut ting som skjer i verden
Vis hele sitatet...
Men dersom communityet etterhver flytter over til google+ stiller saken seg plutselig veldig annerledes for deg.
Jeg kommer ikke til å prøve Google+ før alle mine venner har forlatt facebook.
Hvorfor?
Fordi det eneste jeg bruker facebook til er å kontakte folk. Hvordan det ser ut og fungerer gir jeg blanke blaffen i...
Hvordan går jeg frem for å investere penger i Google+?

Det spørsmålet er vel også et svar på trådens spørsmål, når jeg tenker meg om.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvordan går jeg frem for å investere penger i Google+?

Det spørsmålet er vel også et svar på trådens spørsmål, når jeg tenker meg om.
Vis hele sitatet...
Ved å investere i google...
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvordan går jeg frem for å investere penger i Google+?

Det spørsmålet er vel også et svar på trådens spørsmål, når jeg tenker meg om.
Vis hele sitatet...
Ved å investere i Google Inc. (GOOG, Nasdaq)
For øyeblikket må du punge ut 529,83 USD for en aksje.

Edit: litt for sen
Sist endret av ZELDUR; 11. juli 2011 kl. 18:37.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Sitat av Legende Vis innlegg
Du snakker om Facebook som om det var et spill. Jeg håper da virkelig ikke at vennene dine og ryktet ditt forsvinner om du går over til Google.
Vis hele sitatet...
Facebook er da et spill? Hvor mange ser du ikke som liker ting bare for å sende en melding til noen de er sure på? Hvor mye drama er det ikke som kommer kun av facebook? Hvor mange er det ikke som spiller spillet facebook? Ja, det er et spill.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Facebook er da et spill? Hvor mange ser du ikke som liker ting bare for å sende en melding til noen de er sure på? Hvor mye drama er det ikke som kommer kun av facebook? Hvor mange er det ikke som spiller spillet facebook? Ja, det er et spill.
Vis hele sitatet...
Men facebook er ikke et dataspill i den forstanden de fleste definerer det, noe du vel er enig i. Semantikk er ikke nødvendig for denne tråden.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Personlig tror jeg konseptet blir bra, men også sjansjen til å starte på nytt. I motsetning til de som mener det er dumt å måtte starte på nytt hadde jeg satt pris på en mer "ren" profil der ting som "This guy looks like a THUMB!!!!!!" ikke ligger på "Likte sider" lista
Mener selv at jeg ikke kommer til å skifte over hvis ikke hele omkretsen min bytter så at jeg blir alene på face.
Har blitt vandt med å bruke Facebook og eneste jeg gjør er å chatte, linker sjeldent Youtube ting som ingen bryr seg om.

G+ virker greit, men syns det var irriterende at ting popper opp når man har musa over,
blir som om jeg var i Minority Report filmen

Men mye kan forandre seg siden det er enda under utvikling.
Sitat av echuz Vis innlegg
What the heck?
Vis hele sitatet...
skjedde på meg og, men funka etterhvert!
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Glem nå ikke at dette er på betastadiet enda

Og google vil faktisk høre hva dere liker og ikke med det nye systemet, så vil dere få irritasjonen ut til noe nyttig kan dere sende dem en report og fortelle hva dere ønsker å ha og ikke ha

@Knask Fornøyd sålangt?
hmm, nå har jeg det problemet igjen! Noen som har en lösning på det?
Har titta litt rundt der nå. Så langt ser det ut til å ha strålende potensiale.
Om de utkonkurrerer fb gjenstår å se, men håper jaggu de gjør ett skikkelig forsøk denne gangen.
Finnes det virkelig ingen privat melding funksjon? Dette er vel noe de vil implementere?

Ellers er jeg godt fornøyd, litt uvant med circles og hvem som ser hva osv enda.
Sitat av IpN Vis innlegg
Finnes det virkelig ingen privat melding funksjon? Dette er vel noe de vil implementere?

Ellers er jeg godt fornøyd, litt uvant med circles og hvem som ser hva osv enda.
Vis hele sitatet...
ser ut til at det foreløpig er lagt opp til at man skal bruke mail. På profilen min ere hvertfall en knapp under bildet mitt hvor folk kan skrive en privat melding som sendes direkte til mailen min.
Kan også skrive noe i streamen og velge å bare dele dette med en enkelt person.
Sitat av Peeinmyurin Vis innlegg
hmm, nå har jeg det problemet igjen! Noen som har en lösning på det?
Vis hele sitatet...
Prøvde å google det og fant et Google forum
kanskje den hjelper litt.
We want to make sure that Google+ provides the best experience to users under 18 who may be eligible to use our product before we open it up to them.
Vis hele sitatet...
forstå det sånn at de gjør den til 18års grense inntil videre
Jeg digger Google og alle deres prosjekter! Jeg liker ikke, og har aldri likt facebook. Har alltid følt meg så "låst" der. Akkurat som om jeg ikke kan gjøre annet enn å se, motta og sende meldinger og bilder. Har man lyst til å endre noe på profilen er det et hærk hvor man blir nødt til å google (ironisk nok) problemet for å skjønne noe. Er ikke få ganger jeg har sett tråder og innlegg her på Freak hvordan de endrer det og det på facebook.

Jeg håper og tror Google+ vil bli både større og bedre enn det facebook er idag hvis ikke facebook gjør noen drastiske endringer. Den største grunnen til at folk er der fremdeles er fordi alle deres bekjente er der. Hvis google+ klarer å markedsføre seg riktig tror jeg de klarer å ta over store deler av brukerne til facebook. Go Google. : D

Hvis noen har invite, tar jeg gjerne imot. Jeg vil prøve! : D
Hvorfor kan vi ikke bare holde oss til et stort globalt nettsamfunn som facebook. Alt på ett sted. Mye styr ved å lage seg nye brukere overalt for å holde kontakten med "1 venn"
Sitat av CelphCrowned Vis innlegg
Hvorfor kan vi ikke bare holde oss til et stort globalt nettsamfunn som facebook. Alt på ett sted. Mye styr ved å lage seg nye brukere overalt for å holde kontakten med "1 venn"
Vis hele sitatet...
Fordi det alltid vil finnes noe bedre.
Sitat av fatboyjim Vis innlegg
Hva syns dere/hvilke forventninger har dere freaks om Google+?
Vis hele sitatet...
Funker vanvittig bra nå, men når de legger på reklame så blir det vel dratt ned i den samme gørra som facebook.
Sitat av fatboyjim Vis innlegg
Tror dere det vil utkonkurrere Facebook?
Vis hele sitatet...
Nja, brukermassen er litt annerledes, for nå kan jeg bare ved å se igjennom de navnene jeg kjenner se at brukermassen har en IQ på over 120, mens på facebook er det oppdateringer av typen: Har bakt kake i dag, I dag jobba jeg så nå ble jeg sliten, o l
Sitat av fatboyjim Vis innlegg
Kommer dere til å bruke det/prøve det? &hvorfor?
Vis hele sitatet...
Ja, fordi at bilde og video mulighetene har langt mer funksjonable kommentarmuligheter, har allerede en del storyboards oppe på Google+ som vi jobber på, effektiviteten på dette er langt høyere enn på facebook. Håper novacut blir en realitet.

Sitat av CelphCrowned Vis innlegg
Hvorfor kan vi ikke bare holde oss til et stort globalt nettsamfunn som facebook. Alt på ett sted. Mye styr ved å lage seg nye brukere overalt for å holde kontakten med "1 venn"
Vis hele sitatet...
Det er vel det som heter framgang? At den store byllen kalt facebook hviler på sine laurbær betyr vel ikke at verden ønsker å stå stille?

Sitat av IpN Vis innlegg
Finnes det virkelig ingen privat melding funksjon? Dette er vel noe de vil implementere
Vis hele sitatet...
http://www.itworld.com/saas/181373/p...rollout-so-far
Sist endret av fxxked; 12. juli 2011 kl. 11:05. Grunn: Håper novacut blir en realitet.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av fxxked Vis innlegg
Funker vanvittig bra nå, men når de legger på reklame så blir det vel dratt ned i den samme gørra som facebook.
Vis hele sitatet...
Ehm, hæ? Sist jeg så reklame på fb (og du vet da vel også å blokkére reklame på fb) var det bilder og dårlig kontekst. De har en eksklusiv avtale med MS.

Google har en mye høyere CTR på reklamen sin også, og den er mindre forstyrrende enn fb sin. Info.

For meg gir "circles"-konseptet mening. Fuglene vet hvor mange historier om «ååå-det-er-så-pinlig-at-bestemora-mi-kommenterer-på-at-jeg-lå-med-Knut-på-fylla» som har skjedd pga. måten fb gjør ting på.

Måten å gi tilbakemelding på var også ganske sweet; de tar en screenshot, men ikke før du har "highlighted" det du har et problem med, og sensurert privat informasjon fra den (meget brukervennlig grensesnitt).

Man kan forøvrig koble Google+ mot bl.a. fb, flickr o.l. Jeg har ikke prøvd selv, men kan det tenkes at G+ kan fungere som t.d. fb-klient?

Jeg minnes forresten diskusjoner på svn.

Når det er snakk om sosiale nettverk og personvern finner jeg dette foredraget av Merlin Mann relatert til emnet interessant.
For meg er facebook som en avansert msn, jeg bruker det nesten kun til å chatte. Orker ikke å sette meg inn i et nytt nettsamfunn, hvis alle hopper fra face til google så dropper jeg heller å ha profil.
så vidt jeg vet har facebook over 500 millioner medlemer, og dette vil uten tvil bli en hard kamp. Jeg har veldig lyst til å prøve google+, så gjerne ta kontakt om du har invites
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Når jeg trykker på linken står det at det fortsatt er en Beta og at flere folk vil kunne joine etterhvert.
Tillater meg å minne om regel #23:
Invitasjoner til torrent-sider o.l.
Vi tillater hverken etterspørsel eller tilbud.
Vis hele sitatet...
Dette gjelder også alskens lovlige nettsider, inkludert google+. innlegg om invites slettes uten nåde, og om man absolutt vil poste de på nytt så vil man få en velfortjent sommerferie med mye solskinn og veldig lite freak.no
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Når jeg trykker på linken står det at det fortsatt er en Beta og at flere folk vil kunne joine etterhvert.
Vis hele sitatet...
OK, da er slusene lukket for en tid igjen, de vil åpnes igjen så fort noen feil er utbedret, eller at man av andre grunner trenger flere brukere. Men alle som allerede har gmail skal kunne logge seg på http://plus.google.com
I like turtles
Alfonzor's Avatar
En ting jeg tror google kommer til å være overlegen med, er chaten. Så lenge jeg kan huske har facebookchaten vært dritt..