Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 7286
Heihei,
Ser nå etter en by og flytte til, gir egentlig ganske faen i hvem by å.
men har noen krav :
litt storby
bra uteliv
greit med jobber som ikke krever for høy utdannelse
og så billig som mulig.
har tenkt litt på stavanger / kristiansand, men synes det er litt dyrt, tenkte på å leie.
Kanskje Haugesund kunne vært noe. Billig å leige, litt storby, greit uteliv osv.
Trondheim!

Dritbra studentmiljø, OK uteliv, mange muligheter for billige bosteder (Mange hybler til utleie).
Ca 160 000 innbyggere, så det er en rimelig stor by, med mange jobbmuligheter.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Kanskje Haugesund kunne vært noe. Billig å leige, litt storby, greit uteliv osv.
Vis hele sitatet...
Ikke veldig mange jobber i Haugesund dog!
Greit uteliv? Nja, ikke mye mer enn greit hvertfall. Litt bedre nå på sommern, men resten av året er det dødt.
ja, bor i en by med 50 000 inbyggere nå, og wikipedia sier haugesund har 35 000, trur ikke det blir det jeg søker etter
Trondheim har jeg sett litt på, trur jeg skal forske litt mere på det ^^
Jeg har ihvertfall ikke hørt noe negativt om Trondheim enda! Sjekk det ut!
Jessheim er da chill : ) er ingen storby, men de andre kriteriene blir vel dekket her! bra uteliv - hell yeah!
greit med jobber som ikke krever for høy utdannelse - Jessheim senteret og OSL er en arbeidsplass for mange hvertfall
og så billig som mulig. - er ikke helt sikker på denne men..
Gå på nav sin nettside. Se på jobber ledige utenfor Norge. Du finner callsenter jobber i Irland, København, Amsterdam osv. Hadde gjort dette igjen hvis jeg var fri og frank. Opplever dobbelt så mye som i litt trege Norge.
Sist endret av Kjartan27; 4. juli 2011 kl. 14:10.
Drammen Der har du Jenter, Aass og Godset Og jobb skal du også greit kunne skaffe deg. Trenger man noe mer!
Kristiansund !
Askim er byen for deg vett
Sitat av hhustad Vis innlegg
Kristiansund !
Vis hele sitatet...
Haha, der bodde jeg tidligere... Elendig uteliv, langt i fra noe storby.. 20.000 innbyggere, når han selv bor i en by med 50.000? Cmon...

Jobb osv er vel ikke det største problemet..
Sitat av SmackNoCrack Vis innlegg
Askim er byen for deg vett
Vis hele sitatet...
Vell, er ikke mange jobbannonser som ligger ute i Askim der du ikke trenger noe særlig utdannelse. Og er til sammen 12 annonser på finn.
Hva med Rotterdam, Nederland? Eller Brno, Tsjekkia?
Sist endret av fxxked; 4. juli 2011 kl. 15:00.
Tromsø
Tr.heim
Drammen

Er vell de som har "best" uteliv.
Drammen, er en by i heftig utvikling. Nærhet til storby (Oslo). Fortsatt greie boligpriser, nærhet til skog og mark.

Elvefestivalen FTW
Sist endret av BaJa; 4. juli 2011 kl. 15:21.
Gå for Kristiansand!
Stavanger har ett veldig bra uteliv med alle uteplassene samlet langs vågen, alla Bergen bare en god del mindre. Veldig lav arbeidsledighet og generelt lett og skaffe seg jobb. Minuset er størrelsen (Norges minste storby) og leilighetspriser.
Trondheim er en fin plass. det meste stemmer med kriteriene dine, men leieprisene på leiligheter osv kan være relativt høye i forrhold til hva du får. beste er vel å sitte litt på finn.no å se etter noe som ser greit ut
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dublin, leiepriser er på vei nedover, er fortsatt hub for de store selskapenes supportsenter og det er alltid behov for nordiske konsulenter.
Når jeg flyttet hjemmefra første gang, var jeg som deg. Jeg flyttet til en by, hvor jeg ikke kjente noen eller noe. Valget falt på kristiansand, og det er den beste byen jeg noengang har bodd i. Kjempebra uteliv, mye sol og fint vær, dialekten og miljøet der. Det kan være trangt om bolig og sånt, men jobb får man alltids tak i. Er værre med jobb i Trondheim som jeg bor nå, siden det er 30 000 studenter her, og mange vil ha en jobb ved siden av. Slik at det er stor kamp om beinet her.
Ellers er utelivet her topp, men har ikke på nær de samme kvalitetene som kristiansand.
Kan ambefale drammen, greie boligpriser om du ikke skal bo midt i byen. utelivet er bra om du er 21+

det er også gode muligheter for jobb, og det har nær tilknytning til oslo som er ca 30min med tog.
Bergen er jo en fin by med gode uteliv, masse ting som skjer der og lett å få jobb også. Finne lett leiligheter for 6000 kr hvis du bor utenfor sentrum.
jeg vil anbefale deg Bergen! nordens paradis!
Dublin, Irland er også et bra sted å oppleve som AtXbYeA nevner.

Hvem vil bo i Bergen med mindre man er Bergenser eller har en dialektikerfetisj?
Sitat av fxxked Vis innlegg
Hvem vil bo i Bergen med mindre man er Bergenser eller har en dialektikerfetisj?
Vis hele sitatet...

Bergen er en fantastisk by, reiser ofte dit! (og nei, er verken bergenser eller har en spesiell forkjærlighet for dialekten)

Bergen hadde vært førstevalget dersom jeg skulle flytta tilbake til Norge.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Dublin, Irland er også et bra sted å oppleve som AtXbYeA nevner.

Hvem vil bo i Bergen med mindre man er Bergenser eller har en dialektikerfetisj?
Vis hele sitatet...
Gå og legg deg.
Sitat av lookster Vis innlegg
Heihei,
Ser nå etter en by og flytte til, gir egentlig ganske faen i hvem by å.
men har noen krav :
litt storby
bra uteliv
greit med jobber som ikke krever for høy utdannelse
og så billig som mulig.
har tenkt litt på stavanger / kristiansand, men synes det er litt dyrt, tenkte på å leie.
Vis hele sitatet...
Jeg vil på det aller sterkeste fraråde deg å flytte til Stavanger. Dyrt å leie, grusomt dyrt å kjøpe noe. Grusom dialekt og nesten like mye regn som Bergen.

Rogaland er ett ganske greit fylke å bo i om du bor litt utenfor Stavanger. Da blir prisene plutselig mye mer overkommelige og det går kjapt nok å komme seg inn til sentrum.

Sandnes er en grei plass å se på. By på egne meritter, men blir i praksis en forstad til Stavanger til tross for eget bysentrum. Grei og rolig plass med tilgang til det aller meste. Går jevnlig tog og buss inn til Stavanger sentrum så du er ikke avhengig av bil for å "dra ut på byen" i helgene.

Vil du bo enda billigere kan du se på ett av de litt mindre stedene som ligger sørover langs jernbanen. Klepp og Bryne er greie steder, men dialekten er grusom for østlendinger og du må ut til Sandnes eller Stavanger for å finne noe uteliv. Begge stedene er utpregede bondetettsteder og det er til tider flere traktorer på veien enn personbiler. Offentlig transport består av buss og tog.

Ett annet alternativ i området er Ålgård som ligger en halvtimes kjøring sør for Stavanger. Billigere å bo, men det går ikke tog dit så buss er eneste offentlige transportmiddelet. Lite arbeidsmarked så de fleste beboerene har arbeid i Sandnes eller Stavanger.

Andre steder rundt Stavanger er Sola og Randaberg. Vil ikke anbefale disse da prisene ikke er langt under Stavanger og de har stort sett mindre å tilby enn Bryne, Klepp og Ålgård.

Uansett hva du velger, lykke til!
Sitat av sali Vis innlegg
Vell, er ikke mange jobbannonser som ligger ute i Askim der du ikke trenger noe særlig utdannelse. Og er til sammen 12 annonser på finn.
Vis hele sitatet...
men kort vei til flere byer...
Hvorfor ikke bare flytte til Oslo? Det er den eneste byen vi har i det her landet, dekker alt du nevner. Billig leiligheter finner du øst i oslo. Bra transport og kollektiv muligheter, og uten tvil den peneste byen i Norge.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Hvem vil bo i Bergen med mindre man er Bergenser eller har en dialektikerfetisj?
Vis hele sitatet...
De dær børr du ta tilbakæ me en enæste gang! Bærgen e en fantastisk by!

Hvor bor du selv da?
Født og oppvokst i Trondheim, og har reist rundt i hele Norge i jobb sammenheng. Kan si det kort og godt at jeg har alltid lengtet hjem til trønderstaden, alt er der og de få ting som mangler har du ikke bruk for.

Mange ''ihugga'' trøndere som kanskje irriterer seg over student-fylle i tid til annen, men det får nå bare gå sin gang, er igrunn ikke så ille så lenge de følger Norges lover og hører på tilsnakk.

Bare spør om Trondheim, jeg svarer mer enn gjerne

----------------------------------------
Må tilføye til en annen person i tråden, Trondheim er på 180.000 nå, ikke 160.000 innbyggere. *pirke,pirke*
Sist endret av ZELDUR; 5. juli 2011 kl. 02:10.
Vist du vill bo billig, for all del ikke flytt til industri-byer som f.eks Stord, utleigerene setter prisene utrolig høyt med tanke på at aker kværner verftet der trenger diverse bosteder og gjøre av polakkene sine når di ikke er på jobb.
Bodde der før, skremmende høye priser.
Kom til Kristiansand. Her er det nok av industri og annet å søke arbeid hos. Her har vi også dyrepark og badeland. Byen har mange utesteder og bra uteliv. Vi har også Norges nest største IKEA-butikk. Det er også lite som slår en sjektetur i skjærgården med en kald CB-pils, eventuelt en liten tur over til Hirtshals med Color Line, også med CB-pils.

NSB har togterminal i sentrum og Kjevik flyplass ligger 15 minutter unna. Vi har også sørlandsparken som huser ett enormt antall forretninger like utenfor byen. Her bygges bl.a det som vil bli Norges største kjøpesenter. Kollektivtrafikken er så som så, men det er greit lagt opp for syklister. Her er det kun buss og den koster 32 kr over mesteparten av byen og omegn.

Nå er jo Quartfestivalen no-more, men vi fått Odderøya Live hvor bl.a Ozzy Osbourne kommer. Arendal, hvor bl.a Hovefestivalen og Offshore-VM arrangeres, er ca. 50 minutter unna. Veldig sentrumsnært så har vi også flotte friområder i Baneheia. Her er badevann og fine turstier. Hver torsdag i sommermånedene så er det også gratiskonserter i sentrum. Fine miljøer for de som driver med dykking, paintball, fallskjermhopping, kampsport osv. Gautefall og Bortelid skianlegg er ikke mange timene unna. Det er imidlertid litt dyrt å leie, som du selv sier, men det blir straks rimeligere dersom du flytter litt utenfor bykjernen.
Sist endret av caperno; 5. juli 2011 kl. 02:28.
Ingen som anbefaler Oslo? Er nok litt dyrt å bo her men det kommer helt ann på hvor. Tror du ville ha trivdes er hvis du er på jakt etter uteliv hvertfall.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av iMoan Vis innlegg
Ingen som anbefaler Oslo? Er nok litt dyrt å bo her men det kommer helt ann på hvor. Tror du ville ha trivdes er hvis du er på jakt etter uteliv hvertfall.
Vis hele sitatet...
Jeg har bodd i både korte og lengere perioder i ganske mange storbyer rundtom, beklageligvis er Oslo ganske lavt nede på mine lister iallefall, grei plass å jobbe, ingenting spesielt med byen som ville få meg til å bo i gryten lengere iallefall.
Kristiansand. Nydelig vær, nydelig natur, nydelige jenter, nydelig dialekt, godt humør, mye studenter, kort kjøretur til Hovefestivalen og andre festeligheter ala dyrepark, vannland ol. Har ikke tilbrakt mye tid på byen i Kristiansand, men det lille jeg har erfart ga meg svært gode vibes. Vokt deg dog for hyperkristne kvinnfolk

Jeg er født og oppvokst i Stavanger og det er utvilsomt en flott by, men det er dyrt, kaldt og vått det meste av året, og det speiles i humøret til mange av innbyggerene
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
HEIHEIHEI folkens, Molde er helt klart byen!! Her er det greit uteliv og masse jobber.
Sitat av iMoan Vis innlegg
Ingen som anbefaler Oslo?
Vis hele sitatet...
Budapest, Dublin, Praha og Amsterdam er da langt bedre enn Oslo syns nå jeg. Hvis du vil dra litt lenger bort er kanskje California eller Queensland mer behagelig.
Sitat av Docile Vis innlegg
Trondheim!

Dritbra studentmiljø, OK uteliv, mange muligheter for billige bosteder (Mange hybler til utleie).
Ca 160 000 innbyggere, så det er en rimelig stor by, med mange jobbmuligheter.
Vis hele sitatet...
Foruten at antallet studenter har pressa leieprisene langt faen opp i skyene! ;|
Utenfor skandinavia, annen kultur og nye opplevelser, altså forandring.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Budapest, Dublin, Praha og Amsterdam er da langt bedre enn Oslo syns nå jeg. Hvis du vil dra litt lenger bort er kanskje California eller Queensland mer behagelig.
Vis hele sitatet...
Støtter Praha. Fine byer, pene damer, du lever nok fort veldig mye billigere enn i Norge og tjener fort bra der hvis du har en bra utdannelse. Uteliv vet jeg dog ikke mye om.
fxxked : Nå er det ikke bare og reise til Australia eller USA og begynne og jobbe. I USA trenger man greencard og i Australia kan man ikke oppholde seg i mer en ett år.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av iMoan Vis innlegg
Ingen som anbefaler Oslo? Er nok litt dyrt å bo her men det kommer helt ann på hvor. Tror du ville ha trivdes er hvis du er på jakt etter uteliv hvertfall.
Vis hele sitatet...
Jeg vil absolutt anbefale Oslo. Alt for mange folk har dessverre inntrykk av Oslo basert på Karl Johan, Oslo City og Bogstadveien, som kanskje ikke er spesielt sjarmerende. Oslo krever litt innsats for å finne de beste stedene, synes jeg, og folk burde definitivt utforske litt før de avskriver den som "Tiggerhorestaden" og lignende. Selv etter over seks år her oppdager jeg nye naturperler, flotte hus og trivelige nabolag, og nye utesteder og konsepter popper opp hver måned, i tillegg til alle klassikerne som holder bra arrangementer år etter år. Det er mange andre byer i Norge som er flotte, men Oslo har definitivt størst og bredest utvalg innen det meste.
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Kom til Ski! Norgest nest største kjøpesenter, har by, men ikke for stor by, men også litt landlig miljø!
Sitat av lookster Vis innlegg
Heihei,
Ser nå etter en by og flytte til, gir egentlig ganske faen i hvem by å.
men har noen krav :
litt storby
bra uteliv
greit med jobber som ikke krever for høy utdannelse
og så billig som mulig.
har tenkt litt på stavanger / kristiansand, men synes det er litt dyrt, tenkte på å leie.
Vis hele sitatet...
Jeg flytter til kristiansand om et par dager, lurer på hvordan det blir der jeg og!
Sitat av danseku Vis innlegg
fxxked : Nå er det ikke bare og reise til Australia eller USA og begynne og jobbe. I USA trenger man greencard og i Australia kan man ikke oppholde seg i mer en ett år.
Vis hele sitatet...
Litt forberedelser er som regel slike turer verdt.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Født og oppvokst i Trondheim, og har reist rundt i hele Norge i jobb sammenheng. Kan si det kort og godt at jeg har alltid lengtet hjem til trønderstaden, alt er der og de få ting som mangler har du ikke bruk for.

Mange ''ihugga'' trøndere som kanskje irriterer seg over student-fylle i tid til annen, men det får nå bare gå sin gang, er igrunn ikke så ille så lenge de følger Norges lover og hører på tilsnakk.

Bare spør om Trondheim, jeg svarer mer enn gjerne

----------------------------------------
Må tilføye til en annen person i tråden, Trondheim er på 180.000 nå, ikke 160.000 innbyggere. *pirke,pirke*
Vis hele sitatet...
serr er det så mange som bor her nå :O wow
Sitat av luni Vis innlegg
Jeg vil absolutt anbefale Oslo. Alt for mange folk har dessverre inntrykk av Oslo basert på Karl Johan, Oslo City og Bogstadveien, som kanskje ikke er spesielt sjarmerende. Oslo krever litt innsats for å finne de beste stedene, synes jeg, og folk burde definitivt utforske litt før de avskriver den som "Tiggerhorestaden" og lignende. Selv etter over seks år her oppdager jeg nye naturperler, flotte hus og trivelige nabolag, og nye utesteder og konsepter popper opp hver måned, i tillegg til alle klassikerne som holder bra arrangementer år etter år. Det er mange andre byer i Norge som er flotte, men Oslo har definitivt størst og bredest utvalg innen det meste.
Vis hele sitatet...
Bodd i Oslo hele livet (19år), finner stadig nye småperler og koselige gater og hus Men etter 19år kan jeg si at jeg gleder meg estremt til et å på Jæren FHS langt unna Oslo Men hadde jeg skulle lett etter en ny by å bo i og var utenbysfra ville nok Oslo vært høyt på listen!
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Kom til Ski! Norgest nest største kjøpesenter, har by, men ikke for stor by, men også litt landlig miljø!
Vis hele sitatet...
Om du snakker om Ski Storsenter, så er det (i følge Wikipedia) Norges attende største kjøpesenter.