Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2753
Hade en razzia hjem til meg i dag for en forsendelse på 5 cannabisfrø, lurer litt på om det er en straff i påvente eller bare en advarsel? Første gang jeg er tatt med noe som helst ps: de fant ingenting og ville til og med la meg beholde grinder og vekt 🙄
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hvor lang tok det fra det var sendt til de kom på døra?
14 dager ca ☺ de kom 6 politimenn og 1 hund for 5 frø ��
Hvis de ikke fant noe annet så får du nok en beskjed om at "drugs are bad mmmkay".

Frø og brukerutstyr er ikke ulovlig. De kom nok på razzia med et håp om å ta en som gror.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Hvis de ikke fant noe annet så får du nok en beskjed om at "drugs are bad mmmkay".

Frø og brukerutstyr er ikke ulovlig. De kom nok på razzia med et håp om å ta en som gror.
Vis hele sitatet...
Brukerutstyr er lovlig, frø er ikke lovlig isåfall vill jeg se kilde på det. Pirke pirke :P
§ 28.Frø med narkotiske stoffer

Det er forbudt å innføre eller omsette frø dersom frøet inneholder narkotiske stoffer, eller stammer fra plante som inneholder narkotiske stoffer.

https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...TEL_8#%C2%A728

§ 28.Straff

Forsettlig eller uaktsom overtredelse av bestemmelser gitt i eller i medhold av denne loven eller vedtak gitt i medhold av loven, straffes med bøter eller fengsel inntil 1 år eller begge deler, såfremt forholdet ikke rammes av strengere straffebestemmelse. Under særlig skjerpende omstendigheter kan fengsel i inntil 2 år anvendes.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2...TEL_5#%C2%A728
Sist endret av Kuami; 15. februar 2021 kl. 20:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare 2 uker? Med så mye ressurser? Bor du i en liten bygd?
Bor i en liten bygd med en stefar som e godt kjent blant de på lensmannkontoret så de er nok derfor de kom mannsterk ��
Men hunden var mer interesert i kattedoen og kattematen en den var og finne narkotika ��
Bestilte du utenlands?
Bestilte fra greenhouse.nl ☺

Er det mulig og bestille innenlands?
Sist endret av snipsilda sjøl; 15. februar 2021 kl. 21:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fatter ikke at folk fortsatt bestiller sånt fra utlandet uten å regne med at det er dette som vil skje, men man tenker kanskje ikke over toll osv?
Har bestilt frø mange ganger før uten problem, men skiftet leverandør fra high supplies til greenhouse da de hadde litt mer å velge imellom men dette var tydeligvis veldig dumt ☺
gå på darkweb å kjøp.
Sitat av snipsilda sjøl Vis innlegg
Har bestilt frø mange ganger før uten problem, men skiftet leverandør fra high supplies til greenhouse da de hadde litt mer å velge imellom men dette var tydeligvis veldig dumt ☺
Vis hele sitatet...
Det er nok bare snakk om flaks/uflaks gitt.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Brukerutstyr er lovlig, frø er ikke lovlig isåfall vill jeg se kilde på det. Pirke pirke :P
Vis hele sitatet...

Rettelse:
Brukerutstyr er lovlig helt frem til det blir brukt.
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Rettelse:
Brukerutstyr er lovlig helt frem til det blir brukt.
Vis hele sitatet...
Politiet har lov å ta brukerutstyr jo, pga at de kan bli stukket av narkomane. Klikket en gang når snuten tok posen med brukerutstyr men han forklarte b.la at jeg var ruset og virket truende osv.



(edit) i Ts sitt tilfelle var det cannabis utstyr, det er lov. (får bruke det over som heads up til de som trenger å vite det)
Sist endret av vet_ikke_jeg; 16. februar 2021 kl. 02:22.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Politiet har lov å ta brukerutstyr jo, pga at de kan bli stukket av narkomane. Klikket en gang når snuten tok posen med brukerutstyr men han forklarte b.la at jeg var ruset og virket truende osv.



(edit) i Ts sitt tilfelle var det cannabis utstyr, det er lov. (får bruke det over som heads up til de som trenger å vite det)
Vis hele sitatet...
Hæ?

Ja, selvfølgelig har de lov til å ta brukerutstyr.
Har ingenting å gjøre med at de kan bli stukket av narkomane, som ikke har noe med saken å gjøre engang.

Cannabis er forbudt i Norge.
Brukerutstyr er lovlig helt frem til det er blitt tatt i bruk, da blir brukerutstyret ulovlig fordi det inneholder rester og er blitt brukt til narkotika.
Om de ikke kan spores til deg via betaling og du ikke innrømmer bestillingen, kan det fort bli henlagt. I motsatt fall blir det bot.

Spørs om de gidder å bruke tid på å sjekke konto så lenge du nekter for bestilling. Aldri innrøm noe.