Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 5210
420 all the time
Hash cat's Avatar
Hvor mye yielder dere av autoflowers? Gjerne fortell hvordan type lys

Er bare nysgjerrig

Virkelig ingen som gror autoflowers?
Sist endret av Hash cat; 5. mai 2020 kl. 16:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Spørs vel en del på hvordan type strain det er også, noen kan gi 40-50g andre kan gi 100-150g, sånn i tillegg til måten man gror på, lys og alt annet
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Hva vil dere anbefale, autoflower eller normal?
Jeg dyrker forskjellige autoflowers for første gang i år. Tror ikke det blir særlig mye på de jeg har, blir sikkert mer yield for de som dyrker "profesjonelt" med ordentlig lys osv.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Entrappopp Vis innlegg
Jeg dyrker forskjellige autoflowers for første gang i år. Tror ikke det blir særlig mye på de jeg har, blir sikkert mer yield for de som dyrker "profesjonelt" med ordentlig lys osv.
Vis hele sitatet...
Har du harvesta noe enda? Evt ca hvor mange gram satt du igjen med?
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Har du harvesta noe enda? Evt ca hvor mange gram satt du igjen med?
Vis hele sitatet...
Nei ikke enda, men de blir små planter. Ihvertfall den typen jeg har
Brukte CFL-lamper innendørs + vifte (gjør plantene sterkere og stødigere) mens plantene vokste, og mener å huske at jeg gravde de nede utendørs når tegn til blomster begynte å dukke opp.

Fikk 30-40 gram, fordelt på tre planter.

Det var min første gang med dyrking, og hadde garantert fått til større buds nå, siden jeg nå har erfaring i bunnen.
Den ene planten ble 1.60m høy, mens de to andre ble kanskje 90cm eller noe. Forskjellige strains.
Normale strains er å anbefale om du skal dyrke inne (du kontrollerer lyssyklusen). Det er fordi du kan selv velge å sette dem i blomst når du ser dem er store og fine, mens autos bare går av seg selv, og er i tillegg mye mindre av seg generelt. Dvs du risikerer at de blomstrer for tidlig, og blir dårlig yield pr plante.

Autos er bra ute pga lyssyklusen i Norge er relativt kort (autos bryr seg ikke om syklusen), og kan også være idéelle å bruke i stealth grows pga den lille størrelsen, f.eks hvis man dyrker inni et pc-kabinett eller en kommode elns.

De har forskjellige bruksområder og alt kommer egentlig an på hva slags grow du skal kjøre.
Sist endret av Alzo88; 5. mai 2020 kl. 21:19.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Normale strains er å anbefale om du skal dyrke inne (du kontrollerer lyssyklusen). Det er fordi du kan selv velge å sette dem i blomst når du ser dem er store og fine, mens autos bare går av seg selv, og er i tillegg mye mindre av seg generelt. Dvs du risikerer at de blomstrer for tidlig, og blir dårlig yield pr plante.

Autos er bra ute pga lyssyklusen i Norge er relativt kort (autos bryr seg ikke om syklusen), og kan også være idéelle å bruke i stealth grows pga den lille størrelsen, f.eks hvis man dyrker inni et pc-kabinett eller en kommode elns.

De har forskjellige bruksområder og alt kommer egentlig an på hva slags grow du skal kjøre.
Vis hele sitatet...
Det som er fett met autos er jo at seed to weed skjer evig fort. Selvfølgelig får man jo mindre og færre buds da

Er jo mulig å kjøpe big bud i auto. Kanskje 50g per plante? 4 stykk blir 200g. Mer en nok for de fleste
i forhold til hvor lenge de står fra frø er auto's jeg har prøvd heavy yielders (NL og diesel feminized auto fra RQS, NL best av de).
bakdelen sånn jeg ser det er mindre potens på auto, samt at man er veldig begrensa på hvordan man kan trene de osv uten å stikke kjepper i egne hjul.
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Det som er fett met autos er jo at seed to weed skjer evig fort. Selvfølgelig får man jo mindre og færre buds da

Er jo mulig å kjøpe big bud i auto. Kanskje 50g per plante? 4 stykk blir 200g. Mer en nok for de fleste
Vis hele sitatet...
Du burde justere forventningene, du er heldig om du får 40-50gram totalt. Spesielt hvis det er første gang du dyrker...
At det går fort er ikke nødvendigvis en fordel. Liker å tenke at hvis man først skal risikere straff for å dyrke, så kan man like greit gå all-in og få max yield mulig. Vi snakker å mangedoble innhøstningen med kanskje 1 mnd ekstra arbeid liksom...

Kompis fikk 250g yield av store photo planter i hydroponisk setup, og han har mæd grønne tomler.
Det skal godt gjøres å få samme yield med autos, selv med erfaring og kunnskap
Sist endret av Alzo88; 5. mai 2020 kl. 22:16.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Du burde justere forventningene, du er heldig om du får 40-50gram totalt. Spesielt hvis det er første gang du dyrker...
At det går fort er ikke nødvendigvis en fordel. Liker å tenke at hvis man først skal risikere straff for å dyrke, så kan man like greit gå all-in og få max yield mulig. Vi snakker å mangedoble innhøstningen med kanskje 1 mnd ekstra arbeid liksom...

Kompis fikk 250g yield av store planter i hydroponisk setup, og han har mæd grønne tomler.
Det skal godt gjøres å få samme yield med autos, selv med erfaring og kunnskap
Vis hele sitatet...
250g yield, var det fra auto eller photo?
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
250g yield, var det fra auto eller photo?
Vis hele sitatet...
Det var fra photo, altså ikke autos
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Du burde justere forventningene, du er heldig om du får 40-50gram totalt. Spesielt hvis det er første gang du dyrker...
At det går fort er ikke nødvendigvis en fordel. Liker å tenke at hvis man først skal risikere straff for å dyrke, så kan man like greit gå all-in og få max yield mulig. Vi snakker å mangedoble innhøstningen med kanskje 1 mnd ekstra arbeid liksom...

Kompis fikk 250g yield av store photo planter i hydroponisk setup, og han har mæd grønne tomler.
Det skal godt gjøres å få samme yield med autos, selv med erfaring og kunnskap
Vis hele sitatet...
Vet du hvor mange planter kompisen planta? Tenker 150g er en ganske grei harvest, så lenge det er bra buds.
med god genetikk på autos ute i norge, som begynner, er nok ikke mer enn 10g per hunnplante som ikke blir funnet el mugner el.l reelt.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Det var fra photo, altså ikke autos
Vis hele sitatet...
Rettelse! Det var fra en auto grow med onyx og himalaya blue diesel fra ShortStuff Seeds, my bad!
Redigerte inn "photos" i første posten fordi jeg trodde det var det, men sjekka nå. Det var altså en full auto grow.
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Vet du hvor mange planter kompisen planta? Tenker 150g er en ganske grei harvest, så lenge det er bra buds.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det var snakk om 3, kanskje 4 maks. Onyxen var definitivt den med best yield av de to strainsa hvertfall.
Kan spørre neste gang jeg prater med han

Skal sjekke photo-growen hans i forhold, har bilder og dyrkelogg tilgjengelig på forum. Da kan man se at yielden er mye større og potensielt verdt å vente på
Link til dyrkelogg m/bilder

Sjekka etter yield resultater nå, men finner ikke på de vanlige photogrowsa hans, tror kanskje han posta det på et annet forum enn reddit - det var nok snakk om minst 500g, om det ikke var 600g totalt på 3 planter. Det er altså ganske mye mer enn autos, og du får kraftigere potens pga de står lenger og godgjør seg med krystallene
Sist endret av Alzo88; 5. mai 2020 kl. 22:32.
250g fra auto er jo innafor.
Dyrket 1 auto i DWC med en Viparspectra 450w led lampe (drar vel ca 200w tror jeg). Kjørte 24/0 på lys.
Fikk ut 160gram etter 2 ukers tørking, samt nok sugarleaves til 400 gram cannabutter, som ble en del sjokolademuffins.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Nå har det vært mange forskjellige tall her alt fra 10-40-50-250 osv.

Vil dere si at 200g fra fire autos som yielder mye er realistisk?

Hvor potent snakker vi om at autos er a?

Photo eller auto for en pers som bare skal ha sånn 200-300g?
Sist endret av Hash cat; 6. mai 2020 kl. 00:15. Grunn: Mente 4 autos ikke 1
Psykedelisk bakverk
Ja, 200 er realistisk av fire auto. 300 er heller ikke urealistisk, men alt avhenger av lys og ikke minst plass (og såklart alle andre variabler). Autos har hatt et litt frynsete rykte på seg ettersom ruderalis er med i mixen. Etter mange år med arbeid for å få frem det beste i dem skal ikke dette lenger være noe problem. Photo vil i de aller fleste tilfeller være mest safe, ettersom de har mer stabil genetikk. Autos varierer veldig fra strain til strain, i tillegg til at de ulike phenoene kan variere drastisk så du i praksis kan få to helt ulike planter som vokser og oppfører seg forskjellig selvom det er samme strain. Skal du ha 2-300 gram er det tryggeste å gro et par photo, så får du kan sørge for at de ikke går i blomst for tidlig.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Ja, 200 er realistisk av fire auto. 300 er heller ikke urealistisk, men alt avhenger av lys og ikke minst plass (og såklart alle andre variabler). Autos har hatt et litt frynsete rykte på seg ettersom ruderalis er med i mixen. Etter mange år med arbeid for å få frem det beste i dem skal ikke dette lenger være noe problem. Photo vil i de aller fleste tilfeller være mest safe, ettersom de har mer stabil genetikk. Autos varierer veldig fra strain til strain, i tillegg til at de ulike phenoene kan variere drastisk så du i praksis kan få to helt ulike planter som vokser og oppfører seg forskjellig selvom det er samme strain. Skal du ha 2-300 gram er det tryggeste å gro et par photo, så får du kan sørge for at de ikke går i blomst for tidlig.
Vis hele sitatet...
Oi gjørs, bare to photo planter? Kanskje kjekt å gro 3 så slipper jeg å sitte igjen med 100-150g pga den ene planta dæva. Har regna litt på hvor mye som jeg trenger til personelig bruk: Minst 145g Helst 200g

Hvor mange tries tokk det for dere før dere begynte å gro nok til personelig bruk?
Sist endret av Hash cat; 6. mai 2020 kl. 11:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Psykedelisk bakverk
Når jeg sier to planter innebærer det at du gjerne plukker ut de som ser sterkest ut tidlig i vekstfasen, du spirer altså gjerne fler selv om du kun trenger å sitte igjen med to stykker. 2-300 går som sagt fint med to planter, men det forutsetter naturligvis litt lesing og at du gidder å sette deg nogenlunde inn i det. Om du faktisk tar deg tid til å lese litt trenger du ikke flere forsøk på å få til dette. Alt handler om kunnskap og kjærlighet, og kunnskapen ligger heldigvis lett tilgjengelig på nettet.

Med ditt mål vil 1kvm i mine øyne være et fint utgangspunkt. På det arealet er det mulig å få over det dobbelte, men også realistisk for en nybegynner med ditt mål
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Når jeg sier to planter innebærer det at du gjerne plukker ut de som ser sterkest ut tidlig i vekstfasen, du spirer altså gjerne fler selv om du kun trenger å sitte igjen med to stykker. 2-300 går som sagt fint med to planter, men det forutsetter naturligvis litt lesing og at du gidder å sette deg nogenlunde inn i det. Om du faktisk tar deg tid til å lese litt trenger du ikke flere forsøk på å få til dette. Alt handler om kunnskap og kjærlighet, og kunnskapen ligger heldigvis lett tilgjengelig på nettet.

Med ditt mål vil 1kvm i mine øyne være et fint utgangspunkt. På det arealet er det mulig å få over det dobbelte, men også realistisk for en nybegynner med ditt mål
Vis hele sitatet...
Takk for bra og utfyldenr svar.

Hvor lenge kan jeg ha budsa uten at de rottner eller får mugg på seg?
For å få høy yield med enkle autos er vanskelig. Anbefaler SoG auto 10-20 planter da får du iallefall et par hundre gram. Men auto er noe drit i min erfaring, gå for photos hvis du har muligheten.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alexed12 Vis innlegg
For å få høy yield med enkle autos er vanskelig. Anbefaler SoG auto 10-20 planter da får du iallefall et par hundre gram. Men auto er noe drit i min erfaring, gå for photos hvis du har muligheten.
Vis hele sitatet...
Kjekt å vite
Psykedelisk bakverk
Holdbarhet er knapt noe å tenke på ved rett tørking, curing og oppbevaring. Mørkt, tett og kjølig er stikkord som er gjeldende for det meste oppbevaring. Vi snakker år
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Holdbarhet er knapt noe å tenke på ved rett tørking, curing og oppbevaring. Mørkt, tett og kjølig er stikkord som er gjeldende for det meste oppbevaring. Vi snakker år
Vis hele sitatet...
Funker kjøleskap?
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Funker kjøleskap?
Vis hele sitatet...
Kjøleskap er risky pga kondens og fukt, som vil føre til mugne buds. Mugg er direkte helsefarlig, om ikke ekstremt ubehagelig å røyke.

Det holder å sette det mørkt og et sted med relativt lav temp(altså ikke i direkte sollys). Du er pretty good om du setter dem innerst i et skap e.l
15-50g er normalt å få pr auto for nybegynnere, kommer an på strain, lys og grønne tomler. Problemet med autoer er at de liker ikke å bli stresset. Så gjør du feil, får du ikke rettet dem opp som med photoer. For mye vann, for mye næring, feil ph og feil ompotting er vanlige nybegynnerfeil.

Les Dyrkehåndboka!
Sitat av veidemann Vis innlegg
15-50g er normalt å få pr auto for nybegynnere, kommer an på strain, lys og grønne tomler. Problemet med autoer er at de liker ikke å bli stresset. Så gjør du feil, får du ikke rettet dem opp som med photoer. For mye vann, for mye næring, feil ph og feil ompotting er vanlige nybegynnerfeil.

Les Dyrkehåndboka!
Vis hele sitatet...
Skal nok ikke stresse en auto alt for mye, men når min var ca 2,5 uke gammel, så brakk jeg den nesten helt av når jeg drev med litt LST. Hang bare i et par millimeter på den ene siden av stammen.
Var sikker på at den daua, men en pinne og litt tape, så fikk jeg spjelka den sammen igjen, og fikk ut 160 gram av den autoen, så tåler litt, selv om de har korte liv.
De tåler litt ja, men ofte kan man gjøre flere feil samtidig, f.eks overvanne med feil ph i for små potter.. Da kan de fort streike. Da jeg skulle plante ut de siste 2uker gamle småplantene mine for noen år siden, ble de stående 1 uke i småpotter ute før jeg rakk å få plante dem om. De ble 30cm høye, de andre av samme strain jeg rakk å få i jord ble 90cm.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Hvor mye vil dere si en nybegyner kan få ut av 2 planter, 600 watt led, 1 kvadrat meter telt? Hvis man topper.

^Photo plante^
Sist endret av Hash cat; 6. mai 2020 kl. 21:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Hvor mye vil dere si en nybegyner kan få ut av 2 planter, 600 watt led, 1 kvadrat meter telt? Hvis man topper.

^Photo plante^
Vis hele sitatet...
300g med gode gener.
halvkiloen skal være lett og oppnåelig etter 1-2 "runs".
blir alt perfekt og skillsa på topp så kanskje tett oppunder kiloen.
Er det mulig å gjøre det 100% luktfritt med et telt? Jeg kjenner til karbonfilter, men alt lekker vel litt, selv med overtrykk.
Sitat av Crimson Snow Vis innlegg
Er det mulig å gjøre det 100% luktfritt med et telt? Jeg kjenner til karbonfilter, men alt lekker vel litt, selv med overtrykk.
Vis hele sitatet...
med overtrykk ja, men med undertrykk og overdimm kullfilter er det helt luktfritt.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
300g med gode gener.
halvkiloen skal være lett og oppnåelig etter 1-2 "runs".
blir alt perfekt og skillsa på topp så kanskje tett oppunder kiloen.
Vis hele sitatet...
Så mye?! Herregud. Photo er jo en åpenbar vinner! I tillegg til at det blir mer potent. Syke greier.
godt trente autoer yielder mer vekt/tid fra frø..
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
med overtrykk ja, men med undertrykk og overdimm kullfilter er det helt luktfritt.
Vis hele sitatet...
Mente undertrykk såklart. Teiper man igjen alt hull som ikke er i bruk da?
Psykedelisk bakverk
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Så mye?! Herregud. Photo er jo en åpenbar vinner! I tillegg til at det blir mer potent. Syke greier.
Vis hele sitatet...
Selvom tallene du får kanskje er teoretisk mulig, skal du nok se langt etter kiloen, også halvkiloen må det meste stemme til punkt og prikke. Når man snakker slike ekstreme mengder på lite areal er det gjerne gjort møysommelig arbeid med å finne frem til en phenotype som gir brutal avkastning, som du deretter tar stiklinger av. Med andre ord et mye større prosjekt enn en liten kvadratmetersgrow.
Når du sier 600w LED, må du huske på at dette er smertelig dyrt om du skal ha kvalitetsled, og ikke jalla 600w som i praksis trekker 100

Angående undertrykk, helt avhengig av avsug. Gjør små glipper at for mye luft slipper inn i forhold til hva avtrekk kan håndtere, så ja. Men man må jo naturligvis ha åpninger hvor luften også kommer inn, så er ikke nødvendigvis så nøye. Hvor mye luft du får fraktet ut har altså alt å si.
Sist endret av FlyvendeVaffel; 7. mai 2020 kl. 00:28.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Selvom tallene du får kanskje er teoretisk mulig, skal du nok se langt etter kiloen, også halvkiloen må det meste stemme til punkt og prikke. Når man snakker slike ekstreme mengder på lite areal er det gjerne gjort møysommelig arbeid med å finne frem til en phenotype som gir brutal avkastning, som du deretter tar stiklinger av. Med andre ord et mye større prosjekt enn en liten kvadratmetersgrow.
Når du sier 600w LED, må du huske på at dette er smertelig dyrt om du skal ha kvalitetsled, og ikke jalla 600w som i praksis trekker 100

Angående undertrykk, helt avhengig av avsug. Gjør små glipper at for mye luft slipper inn i forhold til hva avtrekk kan håndtere, så ja. Men man må jo naturligvis ha åpninger hvor luften også kommer inn, så er ikke nødvendigvis så nøye. Hvor mye luft du får fraktet ut har altså alt å si.
Vis hele sitatet...
Vet du hvor mye plass og hvor mange planter man trenger for å gro sånn ca 500g?
Psykedelisk bakverk
Haha fælt som dette ballet på seg, tidligere i dag ville du jo ha 150-200? Viser til tidligere svar på nettopp dette. Du kan få 500 av de to plantene som vil gi deg 150-200, men med mindre rom for feil, og kanskje noe mer tid til vegging. Poenget er at med de to plantene på 1kvm vil du fint kunne klare 200, men kan også få 500 under rette omstendigheter
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Haha fælt som dette ballet på seg, tidligere i dag ville du jo ha 150-200? Viser til tidligere svar på nettopp dette. Du kan få 500 av de to plantene som vil gi deg 150-200, men med mindre rom for feil, og kanskje noe mer tid til vegging. Poenget er at med de to plantene på 1kvm vil du fint kunne klare 200, men kan også få 500 under rette omstendigheter
Vis hele sitatet...
Nei nei, 500g er alt for mye for en fyr som meg. Var bare nysgjerrig.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
300g med gode gener.
halvkiloen skal være lett og oppnåelig etter 1-2 "runs".
blir alt perfekt og skillsa på topp så kanskje tett oppunder kiloen.
Vis hele sitatet...
en som vet hva han prater om. ved bruk av riktig næring, lys og optimalt klima og selvfølgelig gode gener! så kan du dra enorme mengder fra Autos. Er div challanges på nett har jeg lest om at det er en "achievement" i autoflower miljøet å få grodd ut 1kg med budds tørka
Sist endret av Botanisten8778; 10. august 2020 kl. 03:59.
Sitat av Botanisten8778 Vis innlegg
en som vet hva han prater om. ved bruk av riktig næring, lys og optimalt klima og selvfølgelig gode gener! så kan du dra enorme mengder fra Autos. Er div challanges på nett har jeg lest om at det er en "achievement" i autoflower miljøet å få grodd ut 1kg med budds tørka
Vis hele sitatet...
1kg? (ca) Er det noe dokumentasjon på det? Syntes det hørtes meget voldsomt ut. Kan komme med oppdatering når min amnezia haze auto er ferdig.
Jeg fikk ca 430g fra min første grow (photo planter).
Det var fra 1 plante da den siste døde...

Jeg bruker coco nå på auto, og kjører 18/6 med lys. Vokser noe tregt men. Ca 1mnd siden jeg putta i coco greia, og planten har ca 5-6 bladpar og 10cm høy.
Pilleknaskern, hva er livsoppholdet til planten? frø til nåtid?

edit; hvor lang tid har den vært i vegetativ fase? aka "vegged"

strain? styrke på lys?
Sist endret av GoingCrazy; 10. august 2020 kl. 05:40.
Jeg satt den nedi coco da frøet hadde spira. Mener det var 7 juli. Det er amnezia haze fra bulkseeds.
Har 720w led lys fra kina. Har også 1000w hps, men led lyset mitt funker en god del bedre. Vanner med 0,2-0,3 ec.