Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  307 53258
Sitat av Susa Vis innlegg
Godt spørsmål egentlig, som jeg måtte tenke litt på. Kom ikke frem til noe godt svar da, og er litt redd for å tråkke alle gutta her på tærne.

Jeg har blitt bedratt, men det har ikke satt noe særlig spor fordi jeg heller ikke har forventet noe særlig og aldri egentlig har klart å tro at menn.. hm.. føler. . I mitt hode har menn vært enkle, de har villet ha meg fordi jeg gir den beste bj-en eller noe i den dur. Jeg hadde en vanskelig oppvekst og mange dårlige erfaringer med menn, så kall det dårlig mannesyn eller hva du vil det jeg har utviklet.

Men ja, jeg har blitt bedratt. Og da en jeg var i et langvarig forhold med og min beste venninne plutselig annonserte at nå var de et par og at han skulle flytte fra meg og inn hos henne, så smadret det meg fullstendig. Om det han gjorde tenkte jeg noe sånt som at «han er jo bare en mann..» Det var ikke der jeg var ekte investert. Men det Hun gjorde skadet meg definitivt for livet! Det tok mer enn et tiår før jeg begynte å håndtere å ha litt nære venninner igjen, og jeg har aldri stolt så blindt på noen venninne i ettertid. Det var hele pakka, hvordan hun som min betrodde hadde trøstet og vært den jeg snakket med om vanskene vi hadde, og hun som ringte meg for å høre hvordan det gikk på ferieturen der vi skulle reparere ting. Da jeg skjønte at hun hadde hatt helt andre interesser enn min psykiske helse i LANG tid, og at det jeg hadde tolket som omsorg egentlig var noe helt annet, så var sviket fullstendig ufattelig. Så ja.. vegg. Fordi man har blitt såret.

Mennene i mitt liv har derimot aldri vært i posisjon til å såre meg på den måten. Ikke før nå da. Men siden jeg fremdeles har et shitty mannesyn, så skulle det nok mer til enn en liten fysisk utskeielse fra hans side for å ødelegge for oss. For altså.. hark.. tross at han er helt amazing, så er han jo fremdeles bare en mann.. For min del derimot, så vet jeg inni meg at om jeg hadde ligget med noen andre, så hadde alt vært ødelagt.
Vis hele sitatet...
Interessant å høre ditt syn! Hva du tenker om menn har jo ingen personlig effekt på noen av oss, så ikke vær redd for å tråkke på tær.

Når du sier at han bare er en mann, hva vil det si? Og hvorfor har du dannet et slikt syn om menn generelt, men ikke kvinner, når det er åpenbart fra det du skriver at begge kjønn kan oppføre seg slik?

Helt forferdelig å lese den historien forresten.
Haha, ja nå vet jeg jo det.

Føler vi har sporet langt vekk fra tema her og stadig mer inn i hvorfor er Susa så gæærn-territorie. For mye for åpent forum
Jeg likte det du delte Susa. Det satt også tråden litt i perspektiv. Både mtp at du selv har bedratt og at du opplevde å bli bedratt. Til at du nå har et helt nytt perspektiv på samliv. Kjip den venninna altså, snakk om å snike seg inn bakveien, bare for å ha kontroll på hva som skjer med din type. Uansett, flott du har funnet en som gjør deg glad og en som har rørt opp så mye følelser at du faktisk har endret tankemønster og handlingsmåte. Det må jo bety noe, for det er veldig lett å tenke på å gjøre endringer, men å faktisk gjøre endringene, not so much. Du bare vet at sånn er det for deg. Du trenger ikke forsøke liksom. For du kjenner i hele deg at du er der alt.
Sist endret av _abc_; 12. mars 2021 kl. 21:48.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jeg likte det du delte Susa. Det satt også tråden litt i perspektiv. Både mtp at du selv har bedratt og at du opplevde å bli bedratt. Til at du nå har et helt nytt perspektiv på samliv. Kjip den venninna altså, snakk om å snike seg inn bakveien, bare for å ha kontroll på hva som skjer med din type. Uansett, flott du har funnet en som gjør deg glad og en som har rørt opp så mye følelser at du faktisk har endret tankemønster og handlingsmåte. Det må jo bety noe, for det er veldig lett å tenke på å gjøre endringer, men å faktisk gjøre endringene, not so much. Du bare vet at sånn er det for deg. Du trenger ikke forsøke liksom. For du kjenner i hele deg at du er der alt.
Vis hele sitatet...
Jaja, takk for det. Jeg tror ikke jeg er forandret egentlig. Jeg tror det har med meg å gjøre, at jeg tør å bare la det stå til og risikere den verste kjærlighetssorgen i manns minne. Eventuelt er det bare hjernekjemi som følge av noen hormoner, eller kanskje til og med en forgiftning som fucker med meg. Eller hva om det rett og slett finnes noe som man bare må kalle (shit as, må skrive engelsk fordi det høres så kleint på norsk..) true love?!

Mvh Susa, emotinal explorer
Nettopp det jeg har forsøkt å skrive om. Enig med deg. Opptrer man som en drittsekk så er det mye skyld fra den siden som feks kan føre til saker og ting man kunne forutgått..
Sist endret av KjemikalieX; 16. mars 2021 kl. 11:55. Grunn: fjernet uhell med sitat
Fordi jeg ikke frykter for relasjonen. Jeg investerer ikke mer enn hva jeg har råd til og tape. Dessuten tror jeg aldri på at typene mine elsker meg uansett, så det er liksom ikke så nøye.

Jeg tror det handler om liten evne til empati, samt lite selvverd. Føler meg alltid skitten etter sex, men gjør det likevel. En form for selvskading og dårlig impulskontroll.

"skjønner ikke hvorfor du reagerer så kraftig, du elsker meg jo ikke uansett"

"åja, du forlater meg, der ser du, du elsker meg ikke, jeg hadde rett"
Sist endret av 99_problems; 16. mars 2021 kl. 21:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 99_problems Vis innlegg
Fordi jeg ikke frykter for relasjonen. Jeg investerer ikke mer enn hva jeg har råd til og tape. Dessuten tror jeg aldri på at typene mine elsker meg uansett, så det er liksom ikke så nøye.

Jeg tror det handler om liten evne til empati, samt lite selvverd. Føler meg alltid skitten etter sex, men gjør det likevel. En form for selvskading og dårlig impulskontroll.

"skjønner ikke hvorfor du reagerer så kraftig, du elsker meg jo ikke uansett"

"åja, du forlater meg, der ser du, du elsker meg ikke, jeg hadde rett"
Vis hele sitatet...
Hvorfor blir du sammen med noen du ikke tror elsker deg, eller som du elsker tilbake?

Ellers, god refleksjon. Jeg tenker også det er en korrelasjon mellom utroskap og selvskading, i visse tilfeller. Har opplevd et lignende forhold som du beskriver, tidligere. Problemet er at dette ikke bare er selvskading, man gir også traumer til partneren sin. Men som du sier; mangler man empati så klarer man ikke se omfanget av slike handlinger.
Sist endret av Etos; 16. mars 2021 kl. 22:33.
Sitat av Etos Vis innlegg
Hvorfor blir du sammen med noen du ikke tror elsker deg, eller som du elsker tilbake?

Ellers, god refleksjon. Jeg tenker også det er en korrelasjon mellom utroskap og selvskading, i visse tilfeller. Har opplevd et lignende forhold som du beskriver, tidligere. Problemet er at dette ikke bare er selvskading, man gir også traumer til partneren sin. Men som du sier; mangler man empati så klarer man ikke se omfanget av slike handlinger.
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over disse tingene, og er derfor i en periode hvor jeg er singel og prøver å trives med det. Jeg går også i intensiv terapi.

Jeg havner i forhold fordi jeg finner mannfolk jeg har det utrolig fint og gøy sammen med. Sliter med grensesetting, og ender alltid derfor opp som kjærester med utrolig dårlige forutsetninger for å være en god en.....