Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1911
Hei.

Jeg har en asus rog pc 4 år gammel.
den siste uken har den gått fra stabil temp på 40 grader til mellom 70 og 80 grader.

har sjekket for støv men finner ingenting, vet noen om en fix for dette problemet, eller hva jeg kan gjøre for ikke og skade cpu?
Gammel kjølepasta leder ikke varme på like god måte som når den var ny. Enheter som begynner å dra på årene og sliter med varmgang har derfor godt av å få fjernet gammel tørr kjølepasta og lagt på ny (på laptoper har ofte GPU også godt av ny pasta). Har du allerede åpnet den opp og sjekket for støv så klarer du garantert å fjerne den gamle pastaen og påføre ny også. Kjøp deg f.eks. en Arctic Silver ArctiClean 60ml Thermal Paste (en flaske for å fjerne, en flaske for å forberede overflaten for ny pasta, selges så og si alltid som et kit med begge flaskene) og legg på ny kjølepasta f.eks. av typen Noctua NT-H1.
Sist endret av bashfoo; 1. oktober 2020 kl. 04:34.
Takk for tips��
Tror ikke kjølepasta er årsaken her da temperaturen har steget såpass mye, såpass raskt?

Skader ikke med ny pasta, men ville også tenkt meg om det var blitt installert nye drivere eller programvare de siste par ukene
fant synderen.

Det var snakk om en trojan/virus, som mitt daværende antivirus ikke fant, har installert nytt antivirus, og kjørt scan og fått slettet dritten på pc.

Takk for svar.