Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1070
lurer på kossen eg kjører to linjer...

har internett telefon med isdn kort inne i tlf, kjører den på com porten... Den heiter Todos duo 128... har win xp...

isdn er såå raskt!
Todos Duo 128 har innebygd ISDN kort. Det vil si at du ikke trenger å åpne PC'n og sette inn et kort, du bare plugger kabel som følger med inn i COM porten på PC'n. Kortet krever ingen spesial driver, du benytter "standard modem" som er standard i Windows.
Dette har jeg hentet her
Vis hele sitatet...
Dette tyder på at du kan gjøre det på vanligvis med multilinking (flerkobling) på egenskapene til oppringningen i DUN. Bare at du må legge til Standardmodem #2 eller noe i den duren.
Om ikke det hjelper ville jeg sjekka om det fulgte med sw som skal ta seg av dette, eller lest manualen... Jeg har 0 erfaring med den telefonen, men jeg vil tippe at det er på den måten det må gjøres.
Det du må sørge for, er at isdnkortet ditt støtter dobbel linje ut. Det er nemlig ikke alle som gjør det.

Jeg var så heldig at mitt gamle isdnkort faktisk gjorde dette, og da var kortet oppført som to enheter: isdnlink01 og isdnlink02.

Så lenge du har dette, er det veldig enkelt: bare gjør som Sir Cam sier. Nå husker jeg ikke nøyaktig selv, men du bare klikker på en av radioknappene under "flerkobling" - og velger at linje 2 skal bruke "isdnlink02" (eller tilsvarende).

Merk deg imidlertid at 2 linjer ut betyr telefonregning x 2, pluss at dere da ikke vil kunne motta telefonsamtaler mens du sitter på nettet ...Men dette er basic stuff.
Trådstarter
72 0
takker for svarene.. skal se om eg får d til no..
Når du bruker modemet på denne telefonen i 98 så må du taste inn ATB31 i et vindu som heter Ekstrainnstillinger under Avanserte Tilkoblingsinnstillinger for å kjøre dobbel linje.

Med enkel linje skal det stå ATB3.

Hvordan dette er i XP vet jeg ikke, Bruker ikke modemet i telefonen nå.

Hvis du ikke får det til kan du se her Telenor Pos
Der kan du laste ned bruksanvisning eller så kan du jo kontakte noen der.

Maniac.
Better than thou.
Riktig det Manic sier der. Har samme telefonen selv. Men du, les manualen, for der står absolutt alt du trenger å vite om datamulighetene for denne telefonen. Jævla fin telefon egentlig, nå som jeg ikke bruker å kople opp mot internett med den lengre. Hadde et satans problem med den og mottak og sending av pakker over nettet. Hjalp å dra ut strømledningen til telefonen og bare la den ligge 30-60 minutter, i tilfelle du får dette problemet noen gang.
Hadde samme problem som Carlo. Skaffet meg derfor et sikkelig ISDN Kort.
Telefonen er jeg kjempe fornøyd med. En ting som jeg savner er lys i displayet.

Maniac.
Trådstarter
72 0
[quote]Opprinnelig postet av Maniac
[b]Når du bruker modemet på denne telefonen i 98 så må du taste inn ATB31 i et vindu som heter Ekstrainnstillinger under Avanserte Tilkoblingsinnstillinger for å kjøre dobbel linje.

Med enkel linje skal det stå ATB3.

Hvordan dette er i XP vet jeg ikke, Bruker ikke modemet i telefonen nå.

--------------------
ja, dette har eg gjort,har lest i manualen og skreve inn ATB31....
men er d noen andre innstillinger eg må endre på...?

ellers så er eg kjempefornøyd med tlf'en... har hatt den ei stund no..
Går d ann å bruke samme tlf viss eg bruker isdn kort, og bare koble den til kortet??

takker for svarene..
Opprinnelig postet av eskrrak
ja, dette har eg gjort,har lest i manualen og skreve inn ATB31....
men er d noen andre innstillinger eg må endre på...?
Vis hele sitatet...
Nei, det skal vel ikke være noe annet du må gjøre. Hvis du har fulgt bruksanvisningen så skal det funke.?


Går d ann å bruke samme tlf viss eg bruker isdn kort, og bare koble den til kortet??
Vis hele sitatet...
Regner med at det du spør om her er om du kan koble telefonen i COM porten samtidig som du har et ISDN kort/modem i maskinen? Og svaret der er, ja. ISDN kortet/modemet bruker f.eks en PCI/USB port og da har du fortsatt COM porten ledig hvis du vil koble til telefonen for å f.eks oppgradere den.

Jeg bruker selv et ISDN Kort (PCI) og har telefonen tilkoblet maskinen.

Maniac.