Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  118 27784
Sitat av hammondB3 Vis innlegg
heldig du da Eller kanskje jeg som er uheldig? Dette gjelder riktignok en togtur, men blei stoppa av onkel blå og bikkje på togstasjonen i trondheim i mai i sommer! hadde bare 0.5, men nok til at bikkja merka det. Ble satt i jern og fulgt gjennom hele stasjonen, og måtte på politistasjonen for å få grundigere skjekk av all bagasjen. Blei strippa helt ned. Endte med anmeldelse og forelegg på 2000kr for besittelse.
Dette er forøvrig eneste gang jeg har sett narkohund på en togstasjon! men hundene ville kanskje gått rabiate hvis de skulle kjøre samme prosedyre på oslo s...?:P
Vis hele sitatet...
Hmm... Kan du fortelle litt rundt omstendighetene her? Var det lenge siden? Hvilken årstid? Tid på døgnet? Hvor på stasjonen ble du tatt?

Spør siden at jeg selv har vært innom Trondheim stasjon med en del stash i fortiden, og garantert også i framtiden. Har dog aldri sett en narkohund, men frykter det hver gang jeg reiser.
Sitat av rhcp-rocks Vis innlegg
Hvis du har kaffeposen på deg når du går gjennom scanningen, så skal det gå fint. Men bare ikke ha den i bukse lomma, så du ser hele posen bule ut. Selv om jeg tviler ganske sterkt på at kaffeposen vil hindre hundene da.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet er kaffeposer lagd av aluminium? eller? :O
Det -kan- gi utslag i portalen. Er det verdt å ta sjansen? I doubt it.
Sitat av sofa Vis innlegg
Hmm... Kan du fortelle litt rundt omstendighetene her? Var det lenge siden? Hvilken årstid? Tid på døgnet? Hvor på stasjonen ble du tatt?

Spør siden at jeg selv har vært innom Trondheim stasjon med en del stash i fortiden, og garantert også i framtiden. Har dog aldri sett en narkohund, men frykter det hver gang jeg reiser.
Vis hele sitatet...
Dette var, som nevnt ovenfor den 19. Mai i sommer. Var vel ca kl 21.30, skulle bytte tog og ta det videre nordover. Bare flaks, med tanke på innstillinger på toget (siden det var helligdag??) gjorde at jeg rakk det neste toget. Jeg ble tatt i den undergangen, dvs den undergangen du går når du skal fra perrongen og inn på stasjonshallen (der hvor oppbevaringsskapene er).

Det skal sies at jeg reiser ganske mye med tog, og dette er eneste gangen jeg har opplevd noe lignende på innenlandsreiser. Folk jeg har snakket med i ettertid, (venner, og t.o.m. tollere og politimenn:P) har sagt at jeg var veldig uheldig, og de syntes det var et rart sted å bli busta Jeg tenker at de kanskje hadde fått et tips om ett eller annet, også slo det ut på meg i stedet for det personen de kanskje egentlig var ute etter...?
Sitat av atomet Vis innlegg
angående hva bikkjer klarer å lukte & ikke klarer å lukte...
Vis hele sitatet...
Må bare kommentere dette. Veit bikkjene har sjuk luktesans, men man kan være heldig. - Kompis av meg fikk rassia, og den dumme bikkja klarte ikke og lukte en 5'r grønt som lå under soffaen
Sitat av Jesss Vis innlegg
Må bare kommentere dette. Veit bikkjene har sjuk luktesans, men man kan være heldig. - Kompis av meg fikk rassia, og den dumme bikkja klarte ikke og lukte en 5'r grønt som lå under soffaen
Vis hele sitatet...
husk på en ting her nå doktor Lur, og det er at hunder, som mennesker, kan har gode og dårlige dager. er de ikke med på "leken" som arrangeres vil de heller ikke ta seg bryet med å finn stashet.
er de ikke engasjert, kan brukeren være heldig(ere) enn han ville vært om hunden var aktiv og opplagt for leken.
resultatet da sier seg (nesten selv).

hunder er ikke dumme av den grunn ! (selv om jeg ikke liker hunder selv støtter jeg dyra i denne uttalelsen mot dem)
De bruker lurebikkjer også for å gi deg noia, og det er over hodet ikke alle politifolk som vet hvordan de skal bruke den hunden ordentlig. (kilde: "noen som vet slikt")
Dette er bare en ide jeg kom på her og nå, men å legge shiten i en pose med hundemat hadde kanskje vært noe. Hunder flest vil lukte på den, fordi de vil ha innholdet?
Bare en ide, så ikke drep meg for den
jeg reiser mellom oslo - alta og har som regel med meg mellom 10-20g omtrent hver gang. har aldri blitt tatt. presterte til og med å ta med ca 3g grønt og 2gbrunt fra kastrup - gardermoen rett etter roskilde. hadde rimelig noian for å si det sånn. men man kan jo være uheldig, og det er kjipt.

du tar en liten sjanse, men den er ikke så stor for å bli tatt.
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Såvidt jeg vet er kaffeposer lagd av aluminium? eller? :O
Det -kan- gi utslag i portalen. Er det verdt å ta sjansen? I doubt it.
Vis hele sitatet...
Stemmer nok, tenkte jeg ikke helt over. Men det går jo ann å lage en egen kaffepose?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vet om noen personer som har tatt med opptil 1kg på innenlandsreiser med fly mellom de største byene. Risken er nok som sagt "minimal", men det er jo selvfølgelig uansett større sjanse for å støte på snut på en flyplass enn de fleste andre steder i landet. Vet også om en person som ble tatt når han røyket en joint utenfor flyplassen, av narkobikkjer som egentlig bare ble lufta eller no.
Med tanke på at du skal reise til Trondheim tror jeg ikke det er noe problem å få tak i et par gram hasj. Jeg hadde med 5 g til Kypros i sommer, puttet det i bagen og tenkte ikke mer på det
har reist med hasj mange ganger enten i lomma eller i bagasjen. aldri blitt busta
Aint nothing to it but to do it. Jeg har gjort det tre ganger med opptil 5 og det gikk bra. til oslo tromsø og bergen. Men det er jo altids en sjangs for å bli tatt. men er det under 5 g er det til eget bruk og da blir det bot.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Innenlandsreise: Ha det på seg eller i baggen?
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Innenlandsreise: Ha det på seg eller i baggen?
Vis hele sitatet...
på seg, bagen går jo gjennom røntgen!
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
På utelandsreiser har jeg hatt det i en random shorts i kofferten, samt. litt i munnen bare for å være safe, hvis noe skulle skje. Hadde jeg blitt stoppet på utenlandsreiser ville jeg ha sagt at jeg hadde glemt at de lå i shortsen og beklaget det på det dypeste. Ta dog i betraktning at dette gjelder land jeg vet det ikke er -krise- å bli tatt i.

Innenlands har jeg det i hånden klar til å putte det i munnen, evt. i munnen til jeg sitter på flyet. Dette gjelder selfølgelig for små mengder, opptil 5g. Del det opp i 2-3 deler og fordel det i munnen langs kinnene.
Større mengder ville jeg ha tatt i kofferten, dog - fly er uansett ikke måten jeg ville valgt for å transportere større mengder hasj.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Hvordan er det med båt norge-danmark?
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå er denne tråden veldig gammel, men jeg skal ta fly innenlands snart, og jeg glemte at jeg hadde med en femmer med hasj.

Er det safe i dag? Jeg får ikke lagt den fra meg, da må jeg bare kaste den og det vil jeg altså ikke.
Hvor bør jeg gjemme den egentlig? I kjeften?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå er denne tråden veldig gammel, men jeg skal ta fly innenlands snart, og jeg glemte at jeg hadde med en femmer med hasj.

Er det safe i dag? Jeg får ikke lagt den fra meg, da må jeg bare kaste den og det vil jeg altså ikke.
Hvor bør jeg gjemme den egentlig? I kjeften?
Vis hele sitatet...
Ha klumpen i hånda og vær observant. Ser du bikkjer eller annet, så slipper du bare klumpen på gulvet et eller annet sted, litt diskré. Jeg har hatt med mindre mengder hasj på fly til både Hellas og England. Har alltid hatt det lett tilgjengelig i hånda. Det dummeste du gjør er å begynne gjemme det på kroppen et eller annet sted. Blir bare styr om du må kvitte deg med det.