Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1575
Heisann! Satt plutselig med en stor mengde oksykodon her for en mnd tid siden, ca 70-80 stk av 80mg typen. (Ekte fra lege).
Jeg hadde i 3 uker før det gått på paralgin forte pga fjerning av mandlene. Jeg fikk 100 stk paralgin forte, noe som jeg tror er sinnsykt mange, siden jeg skulle ta 2 stk til dagen, og det vil jo da si jeg fikk til 50 dager av legen egentlig... Jeg spiste opp alle som nevnt på ca 3 uker, etter det lekte jeg med oksykodon i ca 4 uker til, sporadisk av og på. Siste uka var jeg rusa hele tiden, ikke fordi jeg fikk abstinenser, men fordi jeg skulle ingenting. Etter det fikk jeg abstinenser, så ille at jeg satt å vurderte både selvmord og det å bare bli en junkie..
Slutta "cold turkey" for en uke siden.

Spørsmålet mitt er; når kan jeg ta oksykodon igjen uten at jeg vil få abstinenser etterpå? Jeg mener da altså, kun en gang å så vente i lengre tid for å ta det igjen. Bare for morroskyld på en dag det passer.
Jeg er eeeevig glad i rus, men jeg er ikke noe "gi faen" type i det heletatt, så er livredd for å bli avhengig "igjen"..

Beklager hvis tråden ble litt rotete, men har kun fått 2-3 timer søvn hver natt siden jeg slutta på de. Slutta med daglig hasjbruk samtidig så svettinga på natta har mye skyld..

Tusen takk!
Tror nok jeg ville stått over det på en stund, hvertfall.
Etter egen erfaring, blir det ikke noe "en gang og så vente" med opiater, spesielt hvis du har mye liggende. Imo. spiller selvdisiplin liten rolle når det gjelder opiater. Det er rett og slett FARLIG godt, som du sikkert vet.

Om du like vel skal leke med ilden, så bør 1-2 måneder være nok, og deretter tilsvarende til neste gang. Du sier du ikke er en "gi faen type", opiatrus er litt å gi faen imo..

Angående situasjonen nå, så synes jeg det er det en idé å sloss med en jævel av gangen. Personlig anbefaler jeg opiatene.
Sist endret av Person_navn; 25. oktober 2017 kl. 21:51.
Sitat av Person_navn Vis innlegg
Etter egen erfaring, blir det ikke noe "en gang og så vente" med opiater, spesielt hvis du har mye liggende. Imo. spiller selvdisiplin liten rolle når det gjelder opiater. Det er rett og slett FARLIG godt, som du sikkert vet.

Om du like vel skal leke med ilden, så bør 1-2 måneder være nok, og deretter tilsvarende til neste gang. Du sier du ikke er en "gi faen type", opiatrus er litt å gi faen imo..

Angående situasjonen nå, så synes jeg det er det en idé å sloss med en jævel av gangen. Personlig anbefaler jeg opiatene.
Vis hele sitatet...
Jeg har absolutt aldri hatt noe som helst "sug" etter opiater. Det var feil av meg å bruke ordet "avhengig" istad egentlig, for det er jeg ikke. Ett helvete å ha abstinenser ja, men er typen som blir redd. Jeg har UTROLIG respekt for rusmidler, mer enn jeg sikkert klarer å overbevise deg om. Jeg har fortsatt 42 piller igjen, men de ligger der bare, vil absolutt ikke ha pga jeg er LIVREDD for å bli som jeg var.
Tok meg dog ett lite trekk med hasj bare for å få sove siden jeg er så sliten siden jeg ikke har fått sove skikkelig siden abstinensene starta. Vil egentlig ikke røyke heller. Jeg vil virkelig ut av rusmiljøet, men jeg har lyst til å bruke rusmidler, men på en forsvarlig måte!!

Fant ut at det beste jeg kunne gjøre for å ikke sitte å bare ha det ukomfortabelt, var å gjøre mest mulig. Har vært på treningsenter, en gang med PT og to ganger uten. Har vært på jobbintervju for en lagerjobb. Vært med gode gamle venner fra hjembygda som vet om rusfortiden min men har sett nå at jeg vil ut. Spesielt min aller beste venn gjennom barndommen.

1-2 mnd fordi abstinensene kommer tilbake? Eller for at du er redd jeg vil ta mer enn kun en gang per 1-2 mnd?

Ble ganske fjern og følte for en unload her, selv om det var relevant til tråden, haha.. Tusen takk for svar Person_navn! Kjenner det er godt at til og med du, en random fyr på internet bryr seg, hvis det er tilfellet som jeg følte du gjør!
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan ruse deg paa oxy 1 dag annenhver uke uten problem, men det er svaart faa som klarer aa holde seg til det.
Man tenker paa det konstant nar du er i enkelte situasjoner og lager unskyldninger for seg selv. Gar fra at annenhver uke blir til 1 gang i uka og saa videre...

AA ta oxy paa nytt etter abstinenser ville jeg ventet 2 uker fra du foler deg fri fra abstinenser. Men det faktum at du sitter og planlegger hvor fort du kan ta neste dose, til tross for at du ikke er helt gjennom abstinensene viser at du er psykisk avhengig og burde vare forsiktig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kan ruse deg paa oxy 1 dag annenhver uke uten problem, men det er svaart faa som klarer aa holde seg til det.
Man tenker paa det konstant nar du er i enkelte situasjoner og lager unskyldninger for seg selv. Gar fra at annenhver uke blir til 1 gang i uka og saa videre...

AA ta oxy paa nytt etter abstinenser ville jeg ventet 2 uker fra du foler deg fri fra abstinenser. Men det faktum at du sitter og planlegger hvor fort du kan ta neste dose, til tross for at du ikke er helt gjennom abstinensene viser at du er psykisk avhengig og burde vare forsiktig.
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener, men jeg tenker ikke på de noe særlig egentlig, jeg tenker bare på å bli frisk, ikke på å ta mer. Jeg planlegger ingenting, jeg spurte bare ett spørsmål fordi jeg ikke ante.. Men tusen takk for svaret ditt, betyr mye akuratt nå.
Har aldri brukt de så mye at jeg har fått noe særlig abstinenser. Vel, noe, men ikke noe voldsomme greier. Brukte kun i helg og når jeg hadde fri fra jobb. Den gang det gikk an å få tak i sånne her i Bergen også. Ville uansett anbefalt en lengre pause før du eventuelt koser deg med de. Jeg for min del "tørket" opp i fire mnd, men det er nok ganske lenge.
Det virker som du er på rett spor. Jeg tror aktivisering er alfa omega når det gjelder å takle abstinenser. Når det gjelder ditt ønske om å fortsette med rus, så er det i grunn noe du må kjenne litt på selv. Det viktigste er at du er ærlig med deg selv og kaller en spade for en spade.

At du velger å kutte ut ruskompiser til fordel for "de gode gamle" synes jeg og viser at du er på riktig vei. Kan jo være en idè å opplyse rusgjengen om dette også, har opplevd selv at folk har respekt for det.

Dette med ventetid baserer jeg på observasjoner av en vennine, som etter mange år på subutex valgte å ta kampen. For henne varte abstinensene omtrent så lenge.

Tar nok dog ikke fullt så lang tid for din del nå, du har jo ikke holdt på så lenge, men jeg tenker det er greit å ha abstinensene vell overstått før du bruker noe mer. Klarer du også å la det gå et par måneder til neste gang, så ser jeg for meg at det er mindre sannsynlig at det blir en vane.

Opiater er dog opiater, jeg går ut ifra at du har lest tråden til BloodShotEyes ?

Også vil jeg bare si, at selv om det er ansett som fyfy her på forumet, så ser jeg ikke noe skam i å alliere seg med helsevesenet om du en dag skulle føle at ting sklir ut. Bare vær klar over (som du sikkert er) at dette kan få konsekvenser for førerkort, fremtidige medisinering og eventuelle barn om du skulle ha det.
Sist endret av Person_navn; 26. oktober 2017 kl. 00:09. Grunn: Puss puss, så får du en suss
Venter minst en uke til hvis jeg i det heletatt skal, det er bare i tilfelle det passer. Det er ikke sånn at jeg skal kunne ta det akkurat slik at jeg ikke får abstinenser. Kun slik at jeg VET hvor lenge. Veldig greit å vite. Har ikke planer om å beholde alt heller, siden det er så ekstremt mange. Ihvertfall i mine øyne! Enten går de i dass, eller til noen jeg kjenner som allerede er lost, som uansett kommer til å fortsette uavhengig om jeg selger det til dem.

Hadde det vært det eneste jeg kunne, så hadde jeg aldri nølt å gått til helsevesenet! Har en lege som har visst om rusbruken min i alle år som er fastlege for hele familien. Hun er helt fantastisk!
Sitat av Bloodyhand Vis innlegg
Hadde det vært det eneste jeg kunne, så hadde jeg aldri nølt å gått til helsevesenet! Har en lege som har visst om rusbruken min i alle år som er fastlege for hele familien. Hun er helt fantastisk!
Vis hele sitatet...
Helt fantastisk fastlege som skriver ut 100 x PF etter å ha fjernet mandlene? Og det i viten om at hun vet av rusbeuken din? Når jeg fjernet mandlene fikk jeg 10x PF.

OT; Slutt mens leken er god.. Du er ikke avhengig helt til du plutselig blir det.
Sitat av dumbmothrfckr Vis innlegg
Helt fantastisk fastlege som skriver ut 100 x PF etter å ha fjernet mandlene? Og det i viten om at hun vet av rusbeuken din? Når jeg fjernet mandlene fikk jeg 10x PF.

OT; Slutt mens leken er god.. Du er ikke avhengig helt til du plutselig blir det.
Vis hele sitatet...
Var ikke fastlegen min som skreiv ut PF. Jeg tror det ble gjort en feil på apoteket, siden de hadde skrevet ut stikkpiller, noe jeg ikke skulle ha. De regna det om til vanlige tabletter, og der har nok feilen skjedd. Ikke sikkert, da det er litt rart siden en farmasøyt måtte godkjenne det apotekeren skreiv ut. Han rynket litt på nesa, men fikk det ut likevel .
Må ha føltes jævlig å gå tom, og face virkeligheta.

Ska det nå snart sjøl. Gruer meg sjøl. Gjort det noen gang å.

Gadd ikke lese alt jeg ass. Men håper du er ferdig med det. Og nyt livet.
Husker fader ikke hva tråen starta om en gang j.

Det var d ja. Vet ikke åssen pille det er en gang. Men abstinens får du nok ikke.
Men sikkert heavy craweings. ikke. Men tipper no slik.

Anbefales ikke. Men jeg hadde nokk driti meg ut som vanelig.

Ikke prøv speed eller benzo heller. Får så dålig vaner ass.