Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2119
Hei! Jeg fikk sobril av legen min for litt under en måned siden til å bruke mot angst. Til slutt endte det opp med at jeg tok 15-20mg hver dag/hver andre dag i rundt en og en halv uke. Prøver nå å slutte og har kommet meg ned på 5mg i løpet av den siste uka. Merker at jeg blir veldig ør i hode og det føles som om jeg har lavt blodsukker når det blir mange timer siden forrige dose.

Lurer på om noen har råd til den beste måten å slutte på. Burde jeg bare slutte helt? Kan jeg forvente at abstinensene blir verre selv om jeg ikke var på en veldig høy dose og ikke over veldig lang tid? Får forhåpentligvis time hos legen min neste uke, men vil gjerne ha noen råd.
15-20mg vær dag i en og en halv uke? Det er ingenting. De "abstinensene" du kjenner er placebo. Abstinenser er selvfølgelig individuelt, men det av så små doser er det umulig å få merkbare abstinenser av. Jeg gikk av 25mg/døgnet i 6-7 mnder "cold turkey" og merket mildt hodepine/lite søvn første dagene. Til sammenligning trodde jeg at jeg skulle dø da jeg gikk cold turkey fra xanor etter daglig bruk på ca 1,5mg/5 uker. Slapp helt av - uansett hvor lenge man står på ca 10mg/døgnet så krever det ikke nedtrapping
mermaid's Avatar
Trådstarter
25 8
Sitat av dumbmothrfckr Vis innlegg
15-20mg vær dag i en og en halv uke? Det er ingenting. De "abstinensene" du kjenner er placebo. Abstinenser er selvfølgelig individuelt, men det av så små doser er det umulig å få merkbare abstinenser av. Jeg gikk av 25mg/døgnet i 6-7 mnder "cold turkey" og merket mildt hodepine/lite søvn første dagene. Til sammenligning trodde jeg at jeg skulle dø da jeg gikk cold turkey fra xanor etter daglig bruk på ca 1,5mg/5 uker. Slapp helt av - uansett hvor lenge man står på ca 10mg/døgnet så krever det ikke nedtrapping
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar! Har hatt litt mistanke om at det er placebo, så veldig godt å høre deg si det.
Det er bare placebo! Skal litt til før en blir såpass avhengig av noe at en opplever abstinenser. Heroin er vell unntaket....
mermaid's Avatar
Trådstarter
25 8
Sitat av stresser Vis innlegg
Det er bare placebo! Skal litt til før en blir såpass avhengig av noe at en opplever abstinenser. Heroin er vell unntaket....
Vis hele sitatet...
Jepp, kom vel egentlig fram til det jeg også. Har klart å slutte helt fint