Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 6359
Hei!
Jeg har nå skaffet meg litt grønt, for første gang på egenhånd. Det eneste problemet er at jeg ikke synes det lukter slik jeg har blitt fortalt at det skal lukte. Folk sier at det har en veldig unik, nesten vond lukt, men jeg syntes det bare lukter urter og slik blader generelt lukter. Utseende minner jo veldig om weed da, men jeg er ingen ekspert. Kunne dere hjulpet meg litt? Hva tenker dere?

Tuuusen takk for svar ) kan legge ut bilde hvis det er ønskelig
Sitat av Michelle96 Vis innlegg
kan legge ut bilde hvis det er ønskelig
Vis hele sitatet...
Ønskelig titegn
Legg ut bilde. Jeg har vært borti helt OK saker som lukter ugress/høy. Er weeden behandlet riktig på veien fra plante til produkt, er det en veldig sterk lukt som er vanskelig å beskrive. Du skjønner hva jeg mener når du lukter på god weed.
Her er en link til bildet, klarte ikke legge den i meldingen direkte.

http://postimg.org/image/4tbb5yxjp/
Sitat av Michelle96 Vis innlegg
Her er en link til bildet, klarte ikke legge den i meldingen direkte.

http://postimg.org/image/4tbb5yxjp/
Vis hele sitatet...
bingo ti tekn
Sitat av Michelle96 Vis innlegg
Her er en link til bildet, klarte ikke legge den i meldingen direkte.

http://postimg.org/image/4tbb5yxjp/
Vis hele sitatet...
ser ut som weed det ja
Sitat av laksir Vis innlegg
bingo ti tekn
Vis hele sitatet...
Betyr det at den er godkjent?
Ser ut som weed, men ingen kan vel fastslå noe om kvaliteten... (ser litt dårlig ut)
Takk for svar allesammen!

Sitat av Spirituell Vis innlegg
Ser ut som weed, men ingen kan vel fastslå noe om kvaliteten... (ser litt dårlig ut)
Vis hele sitatet...
Hvordan kan man kjenne igjen om det er god eller dårlig weed egentlig? Og hva tenker dere om det med lukten?
Røde hår, synlige krystaller, frisk grønnfarge og at den knaser litt når du brekker den opp er gode tegn. Men, kan aldri vite før man prøver!
Dette blir veldig synsing, men den ser helt ok ut. Kvaliteten spiller egentlig ingen rolle da du ikke har røyket mye før eller røyker ofte så å si alt vil gjøre deg god og stein.
Sist endret av CountDrugula; 21. november 2013 kl. 20:25.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Røde hår, synlige krystaller, frisk grønnfarge og at den knaser litt når du brekker den opp er gode tegn. Men, kan aldri vite før man prøver!
Vis hele sitatet...
Den har røde hår vil jeg si ja. I allefall noen rød/brune ting som blander seg litt med det grønne. Fargen er vel ikke veeldig frisk men den knuser veldig når jeg brekker på den. Haha, får bare vente og se ja
Sitat av Michelle96 Vis innlegg
Takk for svar allesammen!



Hvordan kan man kjenne igjen om det er god eller dårlig weed egentlig? Og hva tenker dere om det med lukten?
Vis hele sitatet...
Det med lukten er helt normalt. Det betyr ikke nødvendigvis at den er dårlig, er mulig at den har blitt oppbevart dårlig, og kanskje ikke engang blitt curet.
Crimea River
Alec's Avatar
Her har du god kvalitet :-)
http://bildr.no/thumb/a2dTR2JV.jpeg

Typen er G13
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Røde hår, synlige krystaller, frisk grønnfarge og at den knaser litt når du brekker den opp er gode tegn. Men, kan aldri vite før man prøver!
Vis hele sitatet...
Er egentlig røde hår et tegn på kvalitet?
Har den blitt vanncuret så vil den ikke ha en frisk grønnfarge, ei heller lukte godt.
Kan fort lukte litt nyslått gress, hvis den ikke er curet ordentlig...

Mange trikomer er et ganske sikkert tegn på god kvalitet, men som du sier, så er det å prøve den den eneste måten å sikkert bedømme kvalitet
Røde hår er på ingen måte tegn på kvalitet. Noen strains har røde/brune hår, andre har ikke.
Om det evt er good shit avgjøres stort sett av hvordan den er dyrka, tørka og curet.

At det lukter gress/høy trenger heller ikke bety at det er dårlig, men mest sannsynlig vil det ikke være det beste i smak / behagelig røyk.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
At det lukter gress/høy trenger heller ikke bety at det er dårlig, men mest sannsynlig vil det ikke være det beste i smak / behagelig røyk.
Vis hele sitatet...
Sant det... Noen liker cannabisen fersk, og noen liker den godt curet...
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Basert på navnet ser det ut som du er 96-modell. Husk at du har hele livet foran deg, og om du vil ødelegge kroppen din og mulig karriere ved bruk av hasj og piller er det bare å kjøre på...

Før du begynner å etablere deg inni dette rus-nettverket burde du se noen dokumentarer om narkomaner, evt. snakke med noen - og få høre tidligere erfaringer da du bor i Oslo ser jeg.

Garanterer at 95% av de hardbarka narkomane angrer på at de begynte med rus.

Veien er kort;-)
Sist endret av Ru11er; 21. november 2013 kl. 21:14.
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Basert på navnet ser det ut som du er 96-modell. Husk at du har hele livet foran deg, og om du vil ødelegge kroppen din og mulig karriere ved bruk av hasj og cannabis er det bare å kjøre på...

Før du begynner å etablere deg inni dette rus-nettverket burde du se noen dokumentarer om narkomaner, evt. snakke med noen - og få høre tidligere erfaringer da du bor i Oslo ser jeg.

Garanterer at 95% av de hardbarka narkomane angrer på at de begynte med rus.

Veien er kort;-)
Vis hele sitatet...
Tror du blander Ganja å crack.
At det er weed er det ikke tvil om, men ingen her kan dømme om den er god eller ikke ved kun å se på et bilde.
Sterk(men riktig) lukt er ofte et tegn på god shit, akkurat som en god bok ikke kan dømmes etter kun coveret.

http://bildr.no/view/Ujl5c2lZ
Her har du bilde av en god bud jeg kjøpte for litt siden.
Denne stinket ned hele bussen, uavhengig av hvor godt den var pakket inn.

Hvis du er nybegynner er det ofte måten man mekker, ruller og trekker på som er avgjørende for hvor fjern man blir - hvis man har OK saker.

EDIT: ser det er noen moralprekner over meg..
Jeg røyket fast fra jeg var 15 til 20, noe som har holdt meg unna mye problemer hvis jeg hadde drukket alkohol isteden.
Pr. dags dato røyker jeg bare en gang iblant.
Men, som sagt, alt med måte.
Sist endret av pkk1990; 21. november 2013 kl. 21:16.
Det er helt umulig å si før du har prøvd den. En kamerat av meg kjøpte weed av dealeren sin engang. Så bra ut, luktet fint, men ga absolutt ingen effekt. Heldigvis er det en veldig ålreit dealer, så han fikk pengene tilbake.

Poenget? Tjallen må prøves før kvaliteten kan anslås sikkert.
At budden har mange trikomer er heller ikke et sikkert tegn på kvalitet, da planten kan være høstet for tidlig eller for sent i prosessen, noe som gjør at trikomene ikke inneholder de "riktige" cannabinoidene...
Synes den så relativt grei ut jeg. Ser bedre ut enn den du får på gata en fredagskveld ihvertfall.
Selvfølgelig er det cannabis. Saken er at plantene psykoaktive egenskaper blir veldig forskjellig alt ettersom hvor lenge hardpisken får lov til å modnes. Når 20-30% av plantens harpiks har blitt rødbrun er det lurt å høste før noe visner. Hvis du venter til harpiksen blir rødbrun betyr det gjerne at planten har et høyt nivå CBD, CBN og andre cannabinoider. Da vil rusen føles mer bedøvende, trøtt og sløvende. Hvis harpiksen derimot (30-50 %) har blitt melkefarget er THC nivået på topp, men det er minimalt av andre cannabinoider. Planten har på dette tidspunktet maksimalt psykoaktivt potensial men dette gjør ikke rusen trettende eller sløvende. Antagelig det beste for de som ønsker noe kreativt ut av opplevelsen. Når jeg ser på bildet av ditt lille innkjøp tenker jeg; Du blir stein.

Dessverre har du neppe fått top-notch, akkurat. Men etter det jeg vet har du heller ikke blitt lurt. Weeden din funker til sitt bruk, skal du se.
Sitat av Michelle96 Vis innlegg
Takk for svar allesammen!



Hvordan kan man kjenne igjen om det er god eller dårlig weed egentlig? Og hva tenker dere om det med lukten?
Vis hele sitatet...
min erfaring er at det typisk er litt kjipere om det lukter litt klorofyll/klippa gress etc, men det trenger ikke å bety at det er dårlig. Det kommer ofte av at det er brukt for mye gjødsling for tett opp mot høsting, slik at bud'en inneholder mye nærlingsstoffer som gir litt hardere smak, skarpere trekk/kløe i halsen.