Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 855
Når jeg vurderer om jeg skal kjøpe et produkt jeg ikke har noe særlig kunnskap om, starter jeg nesten alltid med å skjekke ut prisen. Jeg opplever ofte at forhandlere hele tiden går rundt grøten, og unngår å oppgi prisen. Fryktelig irriterende, eller?
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Selfølgelig går de rundt grøten om de selger et produkt dyrere enn andre konkurrenter.
dessuten er selgere ansatt for å selge.
om du ikke får oppgitt pris bør du heller avstå fra å kjøpe noe der..
Hva slags forhandlere er det du snakker om? Her til lands har jo så og si alt en fast pris, som står klistret i fleisen din fra første stund.
Ikke en hemmelighet at gullsmeder ikke viser pris på klokken over en viss pris (50+, varierer) grunnet at prisen ikke skal bestemme hvilken klokke du vil ha.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hva slags forhandlere er det du snakker om? Her til lands har jo så og si alt en fast pris, som står klistret i fleisen din fra første stund.
Vis hele sitatet...
Ikke hvis det har med elektro eller vann/varme.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Ikke hvis det har med elektro eller vann/varme.
Vis hele sitatet...
Det er enkelte unntak. Derfor jeg lurer på hva slags forhandlere trådstarter snakker om. Det er jo litt pussig at noen opplever dette såpass ofte at man anser det som et problem.
Trådstarter
14 3
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
Selfølgelig går de rundt grøten om de selger et produkt dyrere enn andre konkurrenter.
dessuten er selgere ansatt for å selge.
om du ikke får oppgitt pris bør du heller avstå fra å kjøpe noe der..
Vis hele sitatet...
Ja, og det er det jeg gjør. Jeg sjekker også hva produktene koster i andre land, og de er mye flinkere til å oppgi pris.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er enkelte unntak. Derfor jeg lurer på hva slags forhandlere trådstarter snakker om. Det er jo litt pussig at noen opplever dette såpass ofte at man anser det som et problem.
Vis hele sitatet...
Det er vel kanskje litt dyrere ting, og halvfabrikata. Jeg ønsker ikke å gi noen eksempler på produkter, og eller bransjer