Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  120 9580
haha latterlig, jeg skjønner din rolle dontomasso, hvor taler jeg din sak? har du en sak? få høre.

over 80% av oss er av den nordisk-ariske rase, at du ikke er blandt dem er for meg revnende likegyldig, vi er uansett ett folkeslag og har krav på vern på samme måte som minoriteter om ikke sterkere.
Sitat av mujahedning
haha latterlig, jeg skjønner din rolle dontomasso, hvor taler jeg din sak? har du en sak? få høre.

over 80% av oss er av den nordisk-ariske rase, at du ikke er blandt dem er for meg revnende likegyldig, vi er uansett ett folkeslag og har krav på vern på samme måte som minoriteter om ikke sterkere.
Vis hele sitatet...
Du er en halvfascist og holocaustfornekter som mener "den hvite rasen" er på vei til å bli ødelagt av "de andre". Det er tydeligvis din sak, og den står du temmelig aleine om. Det er derfor jeg setter ekstremt liten pris på at du setter deg selv i samme bås som meg. jeg er forøvrig etnisk hvit, og har ingenting til felles med deg.
Sitat av Joey
Gir vi de anledning til å tilpasse oss? Nei, fordi vi skyver dem vekk fra oss. Og hva er det som skjer når vi skyver dem vekk fra oss? Jo, forakt mot vår kultur og vår levemåte. Det resulterer til at vi etniske nordmenn blir en gruppe og innvandrere kommer alltid til å være innvandrere, istedenfor våre felles landsmenn.

Det er ingen som har sagt at vi skal tilpasse oss dem. Det vi må gjøre er å vise forståelse for deres kultur og ikke forhåndsdømme, noe som du virkelig er flink til. Når de skjønner at vi er et hyggelig folkeslag, noe som vi faktisk er, kommer de til å vise forståelse tilbake til oss. Til tross for at vi er så forskjellige som vi er.

Nordmenn er ikke slemme, bare skeptiske og innesluttet.
Vis hele sitatet...
Anledning? Hva mener du med det? Hva skal vi gjøre da for at de skal være så elskverdige å tilpasse seg samfunnet som har reddet dem fra faenskapet de kommer fra?

Sihex
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mujahedning
for eksempel så er de hvite etniske nordmenn er ett folkeslag. lyst til å kverrulere mere?
Vis hele sitatet...
Tja, så sverige er altså nordmenn? Dei er like ariske som oss, og kulturen er så godt som identisk. Eller kva med islendingar?

Du forsto ikkje at det var eit retorisk spørsmål eg stilte. Eg er fullstendig klar over definisjonen eg finn i ei ordbok, og definisjonen til vigrid, men den er uinteressant.

Poenget mitt er at det er eit totalt kunstig skille, skapt for å skape frykt og fiendebilde, som er ein heilt vanleg del av politikken - alle har eit bilete av "Dei og oss". For min del er fienden bush og fascistiske trekk i samfunnet, for bush er fiendebildet militante muslimer. Grupperinga "dei og oss" har, som don tomaso demonstrerte, meir å sei for dei fleste enn hudfarge og kultur. Kultur og fiendebilde henger litt sammen dog, men hudfarge og såkalla etnisitet har lite med det å gjere.
Nei. Det eg seier er at skrifter blir tolka. Korleis skriftene er, ser eg på som uinteressant. Eg kan vere med på at tolkinga av islam jamt over er meir bokstavtru enn i kristendomen, men så har kristendomen utvikla seg rimelig langt og kjapt etter at boktrykkjerkunsten kom i europa, og når den naturvitenskaplege teorien skaut fart.

--> Hvis du tar en titt på de to (av få) eksempler som jeg trakk frenm tidligere i tråden så lurer jeg på hvordan det er mulig å tolke disse anderledes enn bokstavlig.

Dårlig debatt-teknikk.

--> Hvorfor det? Jeg stilte bare et spørsmål....

Bibelen er jo i stor grad bygd på jødisk tru, som er fleire tusen år tidlegare. Jødisk tru er i sin tur bygd på eldre naturreligioner rundt botnen av middelhavet. Ingen av dei tre religionane har oppstått i eit vakuum, og jødedomen er jo ei felles rot for alle. Det har eg høyrt få religionshistorikarar som betviler...

---> Hva har dette med saken å gjøre?

Forøvrig har eg lese ein del i bibelen...
Religion kan kanskje vere medvirkande, men det blir igjen tolkning av koranen, og det er opp til den som tolker å bruke det til å opfordre. Imidlertid er ikkje palestinarar kjent for å vere dei mest ekstremistiske muslimane i verda.

--> Dersom du hadde lest litt i koranen i tillegg så hadde du kanskje forstått forskjellen?

Viare så er sjølvmordsbombing ikkje spesielt unikt for den konflikta, og det finst i fleire religionar. Det som er spesielt er at palestinarar kjemper mot ei overmakt, og sjølvmordsbombarar er eit av få effektive våpen dei har. Difor vert det nytta. Eg er 100% sikker på at det har meir med livssituasjon enn religion å gjere!

--> I hvilke andre religioner ser vi selvmordsbombing? Jeg har aldri sett at andre enn muslimer har utført det. Ellers er jeg 100% sikker på at disse selvmordsbomberne utfører slike andgrep for de er da sikret å komme til paradiset. Det står i koranen at alle som kjemper i hellig krig mot de vantro (de som ikke underkaster seg Islam) og dør kommer til paradis. Å komme til paradis er svært vanskelig ellers....

Kvifor seier det noko om meg som person at eg forstår motivasjonen deira? At du hevder å ikkje finne ord for det tek eg som ein billeg hersketeknikk

---> Når et meneske sier at h*n forstår at folk sprenger seg sxelv i lufta og tar mange sivile mennesker med seg i døden så sier et meg noe om det mennesket. Dette er ikke hersketeknikk.

Igjen; fleirtalet av muslimer er ikkje ekstremister. Dei som får sendetid i dagsrevyen er ekstremister.

--> Neida det er ikke alle muslimer som sprenger seg selv og andre i lufta. Men jeg registerer som sagt at ingen "moderate" muslimer kommer med et knyst om at denne ekstremismen e fæl når det skjer. Hva tror du er grunnen til det?

Sorry, regner ikkje sterkt islamphoebiske nettsider som ei seriøs kilde. Anbefaler at du leser litt meir balansert litteratur.

--> For det første: Islamofobi....fobier definert som en irrasjonell frykt for noe...å frykte Islam er i høyeste grad RASJONELL frykt. Ellers lurer jeg på hvorfor du mener denne siden er islamofobisk? Har du lest noe der? Når det gjelder balansert litteratur så har jeg koranen og jeg har lånt flere av bøkene (hadith) på biblioteket. Hvis ikke det er balansert litteratur så vet ikke jeg hva som er det....

PS! På nettsiden jeg nevner refereres det til koranen og hadith (akkurat de samme skriftene som muslimene selv bruker) så jeg skjønner ikke hvorfor dette skal regnes som islamofobisk??? (Og ja jeg har slått opp i egen koran og hadith for å sjekke om det som refereres er korrekt, og det er det):

Sihex
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Sihex
Anledning? Hva mener du med det? Hva skal vi gjøre da for at de skal være så elskverdige å tilpasse seg samfunnet som har reddet dem fra faenskapet de kommer fra?

Sihex
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke, for å være ærlig.

Jeg kan bare prate for meg selv. Jeg vet ikke hvordan 4 millioner nordmenn oppfører seg ovenfor innvandrere. Alt jeg vet er det jeg har sett og erfart i min levetid og det er at nordmenn er et innesluttet folk som er skeptiske til andre personer. Og da prater jeg ikke bare om innvandrere, men også mot andre nordmenn.

Personer som kommer til Norge og som ikke er vant med hvordan vi nordmenn er, kan lett oppfatte oss som avvisende, mener jeg. Viss du i tillegg plusser på vår kultur og våre verdier som er noe helt annet enn det de er vant med, så er det lett for de til å stenge seg inne i sine grupper, istedenfor å integrere seg med norske. De er jo redd for at de må gi slipp på sin kultur for å bli akseptert hos oss, noe de aldri kommer til å gjøre og noe de ikke burde gjøre.

På toppen av det hele, så får vi pumpet inn terror-propaganda fra alle hold og det bare forsterker den skepsisen vi har mot fremmede.



Og jeg foretrekker helst at du ikke refererer landet de kommer fra som "faenskap"
[quote=Joey]Jeg vet ikke, for å være ærlig.

Jeg kan bare prate for meg selv. Jeg vet ikke hvordan 4 millioner nordmenn oppfører seg ovenfor innvandrere. Alt jeg vet er det jeg har sett og erfart i min levetid og det er at nordmenn er et innesluttet folk som er skeptiske til andre personer. Og da prater jeg ikke bare om innvandrere, men også mot andre nordmenn.

Personer som kommer til Norge og som ikke er vant med hvordan vi nordmenn er, kan lett oppfatte oss som avvisende, mener jeg. Viss du i tillegg plusser på vår kultur og våre verdier som er noe helt annet enn det de er vant med, så er det lett for de til å stenge seg inne i sine grupper, istedenfor å integrere seg med norske. De er jo redd for at de må gi slipp på sin kultur for å bli akseptert hos oss, noe de aldri kommer til å gjøre og noe de ikke burde gjøre.

På toppen av det hele, så får vi pumpet inn terror-propaganda fra alle hold og det bare forsterker den skepsisen vi har mot fremmede.


--> Synes ikke det er rart at nordmenn er skeptiske til innvandrere når vi leser daglig om voldteketer, knivstikkinger og drap utført av våre nye landsmenn....jeg skjønner nordmenn flest godt jeg

Dersom innvandrere som (i hverfall i følge media har hattt det helt jævlig) vil integreres i Norge får de jammen prøve å gjøre noe selv. Hva med å melde seg på et norsk-kurs? Selv mener jeg at de skal TVINGES til å lære seg vårt språk, men når jeg kommer med dette blir jeg sett på som en rasist...hehe kan ikke annet enn le av det...dessverre...

"På toppen av det hele, så får vi pumpet inn terror-propaganda fra alle hold og det bare forsterker den skepsisen vi har mot fremmede."


--> Hehe...ja dette var artig lesning. Selvmordsbombere og annen kriminell aktivitet utført av innvandrere ER propaganda!!! Hva slags verden lever du egentlig i?
Israel lyver hele tiden mener du når de nevner hva de blir utsatt for?

Dersom du følger med på det som skrives i Norsk presse så kommer det meste ikke frem...siden det da vblir for stygt å fortelle sannheten....den røde pressen i Norge holder igjen så det holder...

Sihex
Noen som vet om det har vært noen selvmords bombinger i Norge? Aldri hørt om det før.
Sitat av Tapio
Jeg prøver ikke å dra i gang en flamewar her, men jeg hadde satt pris på om du gav meg noen eksempler på hvilke positive ting de gir oss.
Vis hele sitatet...
er du klar over hvor norge hade vært i dag uten arbeidsinnvandring? Norge har per i dag en arbeidsløshet på rundt 2.6-3%, noe som faktisk er for lavt i forhold til tilbud/etterspørsel balansen i arbeidsmarkedet.
Norge hadde stått på stedet hvil rent infrastrukturmessig, byggnigsmessing, renholdsmessing samt lavlønnsmessg hadde det ikke vært for polakker, nigerianere, taivanere o.l. Det hadde faktisk vært så ille at den norske stat hadde mått importere arb.kraft fra utlandet (via anbud) om vi ikke hadde den pågangen vi har i dag.

I spørsmålet rundt kriminalitet og div voldtekter, er saken en helt annen. Flertallet av hverdagskriminellehandlinger begås av "utlendinger", det samme gjelder noe tyngre kriminalitet som voldtekt og alvorlig vold.

kort konkludert kan man si at kontrollene ved innvandring bør være strengere når det kommer til kriminell bakgrunn, det samme gjelder kriminalitet som begås av mennesker uten norsk statsborgerskap. "One strike, and you're out".
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Sihex

Dersom du følger med på det som skrives i Norsk presse så kommer det meste ikke frem...siden det da vblir for stygt å fortelle sannheten....den røde pressen i Norge holder igjen så det holder...

Sihex
Vis hele sitatet...
Det siste året har jeg jobbet i norsk presse og har vært svært engasjert i hva som foregår i midtøsten. Det som kommer frem i pressen er ikke en brøkdel av hva som egentlig skjer der nede. Og siden jeg har vært der selv, så vet jeg faktisk hva jeg prater om.

Jeg foreslår at; istedenfor å lese Koranen og hva annet dritt du har lest på internett, tar deg en tur ned til Israel og Palestina og ser hva som VIRKELIG skjer der nede, istedenfor å sitte der som en idiot og tror du vet bedre en alle andre.
Sitat av DonTomaso
Du er en halvfascist og holocaustfornekter som mener "den hvite rasen" er på vei til å bli ødelagt av "de andre". Det er tydeligvis din sak, og den står du temmelig aleine om. Det er derfor jeg setter ekstremt liten pris på at du setter deg selv i samme bås som meg. jeg er forøvrig etnisk hvit, og har ingenting til felles med deg.
Vis hele sitatet...
fine stråmenn masontod, har du ingenting til felles med meg så er du heller ikke nordeuropeer og om du er det og hater deg selv fordi at du er det så sier det litt om hvor hardt du har blitt hjernevasket og indoktrinert, jeg ønsker heller ikke å bli assosiert med deg, så det er en gjennsidig forståelse, jeg støtter på den annen side på deg igjen og igjen fordi at du er så fantastisk plassert på totalt motsatt side av mitt politiske spektrum og dine holdninger sørger for at norske jenter som blir sett på som horer av rasefremmede blir voldtatt hver dag i dette landet, du og dine likemenn opprettholder denne balansen med dine meninger, noe jeg er drittlei av. gratulerer todmason.

og igjen så tyr du til navnekalling, ikke den første gangen du tyr til simple triks når du ikke greier å kjempe mot sannheten.

Sitat av slashdot
Tja, så sverige er altså nordmenn? Dei er like ariske som oss, og kulturen er så godt som identisk. Eller kva med islendingar?

Du forsto ikkje at det var eit retorisk spørsmål eg stilte. Eg er fullstendig klar over definisjonen eg finn i ei ordbok, og definisjonen til vigrid, men den er uinteressant.

Poenget mitt er at det er eit totalt kunstig skille, skapt for å skape frykt og fiendebilde, som er ein heilt vanleg del av politikken - alle har eit bilete av "Dei og oss". For min del er fienden bush og fascistiske trekk i samfunnet, for bush er fiendebildet militante muslimer. Grupperinga "dei og oss" har, som don tomaso demonstrerte, meir å sei for dei fleste enn hudfarge og kultur. Kultur og fiendebilde henger litt sammen dog, men hudfarge og såkalla etnisitet har lite med det å gjere.
Vis hele sitatet...
Svenskene er ett broderfolk det er helt korrekt, gud, rase og land, vi burde ha nærmere relasjoner med søta bror.

interessant at du drog vigrid inn i dette, fantastisk plassert stråmann.


ulovlig innvandring avslørt

Mellom 10 og 20 innvandrere på Tingvoll asylmottak skal ha oppgitt feil identitet og opprinnelsesland til norske myndigheter.

Avsløringen er en del av en større, landsomfattende sak avdekket av lensmannen i Tingvoll. Totalt skal over 100 asylsøkere være involvert.

– Dette er brudd på utlendingsloven. Misbruk av asylinstituttet er en meget alvorlig forseelse og gir grunnlag for avslag på asylsøknaden, sier lensmann Alf Sollid i Tingvoll til Aura Avis.

For flere av de involverte asylsøkerne skal det allerede være fattet vedtak om utsendelse. I tillegg til politiet på Tingvoll har to betjenter fra Politiets Utlendingsenhet vært med på etterforskningen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mujahedning
fine stråmenn masontod, har du ingenting til felles med meg så er du heller ikke nordeuropeer og om du er det og hater deg selv fordi at du er det så sier det litt om hvor hardt du har blitt hjernevasket og indoktrinert, jeg ønsker heller ikke å bli assosiert med deg, så det er en gjennsidig forståelse, jeg støtter på den annen side på deg igjen og igjen fordi at du er så fantastisk plassert på totalt motsatt side av mitt politiske spektrum og dine holdninger sørger for at norske jenter som blir sett på som horer av rasefremmede blir voldtatt hver dag i dette landet, du og dine likemenn opprettholder denne balansen med dine meninger, noe jeg er drittlei av. gratulerer todmason.
Vis hele sitatet...
Kutt ut pisset ditt om stråmenn er du snill.

Og når det gjeld fellesskap så føler eg meir felleskkap med ein vilkårleg person som har samme politiske syn som meg som ein rasist som tilfeldigvis har omtrent samme hudfarge og snakker samme språk for meg. Det er enkelt og greit faktorer som er rimelig uviktige for min del, og eg identifiserer meg ikkje med personer utfra dei.

Rasefremmede? Kva faen er det for eit ord? Eit ord oppfunne av tysk propaganda på 20-30-talet? Og kva i helvete meiner du med at mine holdninger fører til det? Eg står på ingen måter for det synet, og det gjer ikkje DonTomaso heller. Du prøver, som en dårlig hersketeknikk å tillegge oss meininger. Det funker ikkje.

Kutt ut barnslege kallenavn på dine meddebatanter også.
Sitat av mujahedning
Svenskene er ett broderfolk det er helt korrekt, gud, rase og land, vi burde ha nærmere relasjoner med søta bror.

interessant at du drog vigrid inn i dette, fantastisk plassert stråmann.
Vis hele sitatet...
Gud? Kva med ateister? Og religionen er jo av jødisk opphav, altså frå utlendingar...:P

Og igjen; kutt ut hersketeknikkane dine.
Sitat av mujahedning
ulovlig innvandring avslørt
Mellom 10 og 20 innvandrere på Tingvoll asylmottak skal ha oppgitt feil identitet og opprinnelsesland til norske myndigheter.
Avsløringen er en del av en større, landsomfattende sak avdekket av lensmannen i Tingvoll. Totalt skal over 100 asylsøkere være involvert.
– Dette er brudd på utlendingsloven. Misbruk av asylinstituttet er en meget alvorlig forseelse og gir grunnlag for avslag på asylsøknaden, sier lensmann Alf Sollid i Tingvoll til Aura Avis.
For flere av de involverte asylsøkerne skal det allerede være fattet vedtak om utsendelse. I tillegg til politiet på Tingvoll har to betjenter fra Politiets Utlendingsenhet vært med på etterforskningen.
Vis hele sitatet...
Ja, eg har til ein viss grad forståelse for at ein oppgir falskt namn. Om ein kjem frå eit land der represalier er rimelig vanleg, og politiet ein fiende, er det ikkje sikkert det er så lett å oppgi ekte namn til politiet her. Om ein vert sendt tilbake kan det også i ein god del land vere eit vist faremoment for ein person å ha søkt asyl i eit anna land på politisk/humanitært grunnlag, og då vil ein kanskje skjule at ein har gjort det...

Ein annan grunn kan vere den urettferdigheita Festüng Europa er - avslag i eitt schengen-land er avslag overalt, utan ny vurdering. Det er eit urettferdig system, som ikkje gjev folk meir enn ein sjanse.
Sitat av Sihex
Dersom du følger med på det som skrives i Norsk presse så kommer det meste ikke frem...siden det da vblir for stygt å fortelle sannheten....den røde pressen i Norge holder igjen så det holder...

Sihex
Vis hele sitatet...
Rød presse i Norge? Slapp av litt nå, mister! Det begynner vel å bli en måned siden jeg så en notis i Klassekampen (som ikke er jævla rød) med takk til alle som støtta dem, for uten denne økonomiske støtta kunne de ikke vært den avisa de er i dag. Og uten Klassekampen ville det vært svært få, eller ingen, aviser i Norge som hadde såpass reflekterte og åpne artikler og 0% kjendis- og SEX!!!stoff.
Og Estragon, jeg veit ikke om du kødder eller ei. Om du nå ikke skulle gjøre det, tror jeg du hadde hatt godt av å lese Kruttårnet av Bjørneboe. Jeg begriper ikke hvordan folk kan være for dødsstraff når det gang på gang viser seg at det ikke har noen positiv effekt.
Sitat av Poke
Rød presse i Norge? Slapp av litt nå, mister! Det begynner vel å bli en måned siden jeg så en notis i Klassekampen (som ikke er jævla rød) med takk til alle som støtta dem, for uten denne økonomiske støtta kunne de ikke vært den avisa de er i dag. Og uten Klassekampen ville det vært svært få, eller ingen, aviser i Norge som hadde såpass reflekterte og åpne artikler og 0% kjendis- og SEX!!!stoff.
Og Estragon, jeg veit ikke om du kødder eller ei. Om du nå ikke skulle gjøre det, tror jeg du hadde hatt godt av å lese Kruttårnet av Bjørneboe. Jeg begriper ikke hvordan folk kan være for dødsstraff når det gang på gang viser seg at det ikke har noen positiv effekt.
Vis hele sitatet...
Med tanke på at ca 80% av alle journalister stemmer heller mot venstre politisk sett er det ikke så rart noen setter det litt på spissen som "rød presse".
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
JA, jeg ser sammenhengen mellom Bolshevikene og Arbeiderpartiet. Greit Jens har ikke den stilige barten, men shit gulagene bygges i Alta as we speak! Det leste jeg på Vigrid sidene, takk gud for den mer behagelige og (ikke minst) stilfulle fargen brun!
Sist endret av CaptainP; 8. juli 2008 kl. 06:54.
Utakknemlige søpplesekker! Om de syns det er så jævli i svergie så kan de kjøpe seg en flybillet å dra hjem igjen? Hva faan sliter de med?
Sitat av gulunderstrek
Utakknemlige søpplesekker! Om de syns det er så jævli i svergie så kan de kjøpe seg en flybillet å dra hjem igjen? Hva faan sliter de med?
Vis hele sitatet...
Fiktivt bor du i et land med krig. Det hagler ned bomber hver eneste dag og du hører små barn hyle av smerte hver natt. Endelig får du vite at du får bli med til et rikt og velstående land, men når du kommer dit står du der med fingrene i ræva, på grunn av ingen språkopplæring og generelt dårlig intergrering. Dette fører til store kulturforskjeller og ofte store misforståelser.
Sitat av romvesenvare
Islam har vært i krig i tusener av år, og de fleste muslimer tar religionen sin på alvor.
Vis hele sitatet...
Islam har bare eksistert i 1400 år. Dermed kan du ikke bruke ordet "tusener av år". Var det muslimer som var tempelridderne og angrep Jerusalem? Er det slik at alle muslimer ønsker krig?

Jeg syns du skal være forsiktig med å generalisere alle muslimer fordi du har lest om et par ekstremister der ute. Jeg kan slenge opp flere kristenekstremister (og vi finner sannsynligvis buddister som dreper andre folk hvis man vil). Jeg leste nylig at det var jo en buddist munk som kappet av pikken sin fordi han fikk ereksjon. Skal vi akseptere slike emoer?
Sitat av Elefanten
Med tanke på at ca 80% av alle journalister stemmer heller mot venstre politisk sett er det ikke så rart noen setter det litt på spissen som "rød presse".
Vis hele sitatet...

Det var da en spenstig påstand. Spent på å se hvilke kilder du har som skal støtte oppunder dette!
Sitat av minigolf
Det var da en spenstig påstand. Spent på å se hvilke kilder du har som skal støtte oppunder dette!
Vis hele sitatet...
http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/05/08/368278.html
Siden Israel og USA er hovedårsaken til at Europa har så mange innvandrere med krigsbakrunn, så synes jeg at USA, som er så rik og mektig, kunne ta vare på disse. Ikke noen, men alle.

Innvandrere får spesial behandling. Jeg kjenner en gutt som ble seksuelt misbrukt av 3 innvandrere. Han ble mobbet på skolen på grunn av dette etter at de skrøt av det til alle. Politiet ville ikke gjøre noe som helst og ba foreldrene til denne gutten å flytte fra området. Hadde det vært opptil meg, så skulle de vært straffet, slik de blir straffet i sitt eget land, for skrekk og advarsel for andre innvandrere som tror det er fritt fram i Norge.
Sist endret av DaemonTools; 9. juli 2008 kl. 00:46.
Sitat av DaemonTools
Siden Israel og USA er hovedårsaken til at Europa har så mange innvandrere med krigsbakrunn, så synes jeg at USA, som er så rik og mektig, kunne ta vare på disse. Ikke noen, men alle.

Innvandrere får spesial behandling. Jeg kjenner en gutt som ble seksuelt misbrukt av 3 innvandrere. Han ble mobbet på skolen på grunn av dette etter at de skrøt av det til alle. Politiet ville ikke gjøre noe som helst og ba foreldrene til denne gutten å flytte fra området. Hadde det vært opptil meg, så skulle de vært straffet, slik de blir straffet i sitt eget land, for skrekk og advarsel for andre innvandrere som tror det er fritt fram i Norge.
Vis hele sitatet...
Du bør virkelig lese litt historie eller holde kjeft.. Hvis det er noen som er skyld i mest elendighet er det EUROPA, det var vi som voldtok afrika.
Folk har alltid vært i mot innvandrere. Ser at det med vitameserne er nevnt tidligere i tråden. Dette er bare et av mange eksempler på at innvandrere etterhvert tilpasser seg samfunnet i det nye landet de bor. Irer og italienere ble i mange år hatet i USA. Se bare på hvor godt de har tilpasset seg samfunnet i USA nå. Er imidlertid enig i at mange innvandrere i Norge kan skjerpe seg (spes. somalierne som voldtar). Er det noe jeg hater så er det at de voldtar våre norske kvinner.
Sitat av Elefanten
Du bør virkelig lese litt historie eller holde kjeft.. Hvis det er noen som er skyld i mest elendighet er det EUROPA, det var vi som voldtok afrika.
Vis hele sitatet...
hvem eksakt er vi her? jeg kan ikke huske å ha voldtatt noe kontinent, du snakker kanskje om britisk imperialisme?
jeg skjønner ikke hvor løgnen om at den hvite mann er skyldig i all elendigheten på denne planeten kommer fra, men den er tydeligvis effektiv.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av st.olav
jeg skjønner ikke hvor løgnen om at den hvite mann er skyldig i all elendigheten på denne planeten kommer fra, men den er tydeligvis effektiv.
Vis hele sitatet...
Det er ingen som hevder at den kvite mann står bak alt, men at vi står bak ein solid andel av det, og at skeivfordelinga i verda fortsatt pågår. Det er du som konkluderer med at vi står bak alt...
Sitat av Elefanten
Du bør virkelig lese litt historie eller holde kjeft.. Hvis det er noen som er skyld i mest elendighet er det EUROPA, det var vi som voldtok afrika.
Vis hele sitatet...

Nå var det ikke akkurat NORGE som "voldtok" Afrika. Er litt enig med DaemonTools... Norge skal ikke betale for andre nasjoners handlinger.
Han skreiv da vitterlig "vi, Europa". Og det er jo faktisk helt sant. Afrika var et relativt harmonisk og balansert kontinent før vi - europeerne - skulle tjene på negerslaver så vi slapp å arbeide sjøl, og fikk mer tid til overs til å kolonisere og plyndre.
Vi i Norge har vel strengt tatt ikke så mye vi skulle sagt, med tanke på at vi voldtok halve verden under viking-tiden (hvis man skal tenke slik).

Jeg, however, mener at verdenssamfunnets problemer ikke er et spørsmål om skyld, men mer et krav om ansvar. Videre mener jeg at alle som lever i et etablert samfunn med (for) mye penger å rutte med MÅ bruke alt som står i deres makt for å bedre tilværelsen til dem som ikke har det bra. For min del er det rivende likegyldig HVEM sin feil det er så lenge faktum er at det finnes folk på denne jorden som ikke har MAT og VANN, mens vi her i Norge syntes det er forjævlig at bensinen har steget med 2 kroner.

Men det er bare min mening.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Syns ikke vi bør ta inn flere fra afrika og araberverden, da disse er værre enn pesten å integrere. Flesteparten av dem vil jo ikke integreres i det norske samfunn, og bare klager på oss nordmenn. Syns heller vi kunne ta inn flere fra europa og sør-øst asia, da dem som oftest kommer for å jobbe, og ikke for å snylte på fellesskapet. Polakkene er et godt eksempel på hardt arbeidende folk, i motsetning til f.eks somalere.
Sitat av Stringer
Syns ikke vi bør ta inn flere fra afrika og araberverden, da disse er værre enn pesten å integrere. Flesteparten av dem vil jo ikke integreres i det norske samfunn, og bare klager på oss nordmenn. Syns heller vi kunne ta inn flere fra europa og sør-øst asia, da dem som oftest kommer for å jobbe, og ikke for å snylte på fellesskapet. Polakkene er et godt eksempel på hardt arbeidende folk, i motsetning til f.eks somalere.
Vis hele sitatet...
Nå må du huske at polakker kommer for å jobbe, for så å tuttle hjem og kjøpe seg noe fint. Somaliere kommer fordi de er flyktninger, å sammenligne de er jo helt på jordet.
Sitat av Stringer
Syns ikke vi bør ta inn flere fra afrika og araberverden, da disse er værre enn pesten å integrere. Flesteparten av dem vil jo ikke integreres i det norske samfunn, og bare klager på oss nordmenn. Syns heller vi kunne ta inn flere fra europa og sør-øst asia, da dem som oftest kommer for å jobbe, og ikke for å snylte på fellesskapet. Polakkene er et godt eksempel på hardt arbeidende folk, i motsetning til f.eks somalere.
Vis hele sitatet...
Vel. Nå har du vel rodd deg så langt utpå jordet som det går ann å komme. Ja, somaliere er i mange tilfeller vanskelig å integrere, nettopp fordi de har levd så annerledes enn vi kan tenke oss. Derfor trenger de bedre integrering av slike folkeslag. Jeg trur integrering i mange tilfeller vil være positivt, dersom det gjøres riktig. Men hvis vi fortsetter å integrere somaliere slik som vi har gjort til nå, så bør vi vurdere hvorvidt det er lurt eller ikke. Mer penger og ressurser trengs, så hvis de ikke er med på den - så bør det reflekteres over hvorvidt det er smart eller ikke.

Polakker er en helt annen sak, de fleste av de vi tar inn, er fordi de lever uten mat eller vann, eller fordi de lever i et land med korrupsjon eller krig. There is a difference.

Polakker gjør forøvrig en strålende jobb for Norge. Men de er ikke her fordi de dør av å bo der de kommer fra.
Sitat av Unify
Fiktivt bor du i et land med krig. Det hagler ned bomber hver eneste dag og du hører små barn hyle av smerte hver natt. Endelig får du vite at du får bli med til et rikt og velstående land, men når du kommer dit står du der med fingrene i ræva, på grunn av ingen språkopplæring og generelt dårlig intergrering. Dette fører til store kulturforskjeller og ofte store misforståelser.
Vis hele sitatet...
Ihvertfall bedre å stå med fingern i ræva enn med ræva klint utover asfalten sammen med resten av det som er igjen av kroppen din..

Jeg er klar over det her med kultur misforståelser osv. Men når det blir sånn som i malmö at ambulanser må ha eskorte, da tenker jeg.. kansje det var en feil å la de bo der? kansje de rett og slett ikke vil intergreres? Syns det er flott med utlendinger som klarer å oppføre seg.. Klaging, slåssing og bråk nå å da er til å akseptere, vi er ikke noe bedre.. men det finnes da for faan meg grenser for hva du gjør mot landet som redda livet ditt!
Her var det i hovedsak mange kloke ord!

Selv spiller jeg en del brigde på internett og lar meg fasinere av at jeg kan spille et spill og skjønne f.eks. en fra Brasil, Indonesia og Australia med meg fra Norge som fjerdemann.

Det er sannt som det sies i sangen at inni er vi like.

Selv har jeg en svigersønn som var den beste i sitt kull på Tinius Olsen skole, men som slet fordi han hadde et utenlandsklingende navn. Nå rykker han stadig opp i sjefsjiktet utfra dyktighet.

Selv er jeg "3. generasjon innvandrer" fordi oldefaren min var en torpare i Sverige, men det synes jo ikke.

Poenget er at så lenge vi Europeere har vandret rundt så har det ikke syntes å så mye. Når nå det dukker opp folk med annen hudfarge og rare navn er vi på alerten!

Region er Djevelens Verk! Det er dumt å gjøre denne vi-dem debatten til kristen-muslim greie!

Det er minst like mange likegyldige muslimer som kristne til den fundamentale galskapen.

Det store problemet er at de eneste som stjeler som ravner er østeuropeiske bander som kommer hit bare for å stjele - og de ser veldig norske ut!
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Sitat av Restyle
Vel. Nå har du vel rodd deg så langt utpå jordet som det går ann å komme. Ja, somaliere er i mange tilfeller vanskelig å integrere, nettopp fordi de har levd så annerledes enn vi kan tenke oss. Derfor trenger de bedre integrering av slike folkeslag. Jeg trur integrering i mange tilfeller vil være positivt, dersom det gjøres riktig. Men hvis vi fortsetter å integrere somaliere slik som vi har gjort til nå, så bør vi vurdere hvorvidt det er lurt eller ikke. Mer penger og ressurser trengs, så hvis de ikke er med på den - så bør det reflekteres over hvorvidt det er smart eller ikke.

Polakker er en helt annen sak, de fleste av de vi tar inn, er fordi de lever uten mat eller vann, eller fordi de lever i et land med korrupsjon eller krig. There is a difference.

Polakker gjør forøvrig en strålende jobb for Norge. Men de er ikke her fordi de dør av å bo der de kommer fra.
Vis hele sitatet...
Er jo fullstendig klar over at polakkene ikke kommer som flyktninger, men syns bare vi burde sette våre behov først når vi velger hvem som skal få komme inn. Jeg vil heller fylle landet mitt med folk som kommer for å arbeide enn folk som kommer til å belaste staten for milliarder av kroner, fordi de kommer fra krig og elendighet.
Sitat av Stringer
Er jo fullstendig klar over at polakkene ikke kommer som flyktninger, men syns bare vi burde sette våre behov først når vi velger hvem som skal få komme inn. Jeg vil heller fylle landet mitt med folk som kommer for å arbeide enn folk som kommer til å belaste staten for milliarder av kroner, fordi de kommer fra krig og elendighet.
Vis hele sitatet...
Du virker ut som en lite oppegående fyr.
fordi de kommer fra krig og elendighet.
Vis hele sitatet...
Det er akkuratt derfor vi tar dem inn. Slik at dem skal slippe å sulte, bli skutt o.l. fra landene dem kommer ifra.

Sett at Norge hadde blitt et krigsoffer, og vi var hindret tilgang til rent vann og mat - vi ble skutt nådesløst, behandlet som slaver - og vår eneste måte til å overleve var å flykte ut av landet. Så når du endelig er på vei, så kommer t.d. Pakistan/Somalia (whatever) å sier at dem ikke vil ha deg fordi du ikke er en nyttig arbeidskraft. Dette resulterer i at du blir sendt tilbake, og halve familien din blir skutt på hjemveien.

Nå snur jeg den faktiske hendelsen helt på hode for å illustrere mitt poeng.
Så, er du fortsatt like trangsynt?
Sist endret av Restyle; 17. juli 2008 kl. 01:14.
Sitat av slashdot
Sjølvmordsbombarar har forøvrig lite med religion å gjere IMHO - det har med desperat livssituasjon. Dersom du ikkje har livsutsikter til å bli over 30, null utdanning og ein fiende som har okkupert landet. Mangel på våpen. Då forstår eg utmerka godt at folk faktisk blir sjølvmordsbombarar. Eg forsvarer det ikkje, ei heller støtte, men forståelse.
Vis hele sitatet...
NEI, nei, nei....

Det er som oftest religøs overbevisning IMO. De blir overbevist om at man kommer til himmelen og blir tildelt uendelig med jomfrues (72) osv for å være martyrer. En iraker som støttes av en stor organisasjon som flytter til London, får engelsk statsborgerskap og så tar på seg en ryggsekk med 20 kilo TNT og går på en buss og dreper 30 personer f.eks er ikke desperasjon. det er terrorisme.

Har du forståelse for det mr. admin? Take a look around.. Verden er i kaos, og hvis du ikke kan se at religionen Islam har ti fingre med i spillet har du virkelig lukket øynene dine HARDT.
Sitat av Restyle
Sett at Norge hadde blitt et krigsoffer, og vi var hindret tilgang til rent vann og mat - vi ble skutt nådesløst, behandlet som slaver - og vår eneste måte til å overleve var å flykte ut av landet. Så når du endelig er på vei, så kommer t.d. Pakistan/Somalia (whatever) å sier at dem ikke vil ha deg fordi du ikke er en nyttig arbeidskraft. Dette resulterer i at du blir sendt tilbake, og halve familien din blir skutt på hjemveien.

Nå snur jeg den faktiske hendelsen helt på hode for å illustrere mitt poeng.
Så, er du fortsatt like trangsynt?
Vis hele sitatet...
Ja hva tror du hadde skjedd da? Tror du pakistan hadde tatt imot norske flyktinger om saken var såden? hvordan tror du vi hadde blitt behandla der nede? Tror neppe vi hadde fått penger i lomma og leilighet å bo i alle mann
Sitat av gulunderstrek
Ja hva tror du hadde skjedd da? Tror du pakistan hadde tatt imot norske flyktinger om saken var såden? hvordan tror du vi hadde blitt behandla der nede? Tror neppe vi hadde fått penger i lomma og leilighet å bo i alle mann
Vis hele sitatet...
Her gjelder det også å dele av vår overflod.
Har Pakistan muligheten til å dele ut leiligheter? Har dem muligheten til å dele ut penger til dagens opphold?

Jeg er sikker på om vi satt alt på hode, og vi var blandt de fattige landene, ville de ha hjulpet oss i en situasjon der vi sulter ihjel. Faen da, de er vanlige mennesker de også. De er ikke ukjente vensner fra helvete som mange liker å tru.

Se på situasjonen i Norge, trur du alle kun får penger i lomma, trur du alle som kommer hit får en leilighet å bo i med en gang? Det mange trenger, er å følge med i dagens sammfunn. Da snakker jeg ikke om VG -og Dagblade bullshit mange ser ut til å bli foret med.

Ja, jeg er enig i at integreringen i Norge er et problem, for all del - vi har gjort mange feil oppigjennom tidene. Men mener du seriøst, at et land som Norge - som har muligheten til å hjelpe folk som sulter ihjel, IKKE SKAL GJØRE DET? - Fordi vi kanskje ikke hadde fått det hvis situasjonen haddeh vert speilvendt? Det er slik tankegang som ødelgger verdensbildet etter min mening.
Sitat av Restyle
Her gjelder det også å dele av vår overflod.
Har Pakistan muligheten til å dele ut leiligheter? Har dem muligheten til å dele ut penger til dagens opphold?

Jeg er sikker på om vi satt alt på hode, og vi var blandt de fattige landene, ville de ha hjulpet oss i en situasjon der vi sulter ihjel. Faen da, de er vanlige mennesker de også. De er ikke ukjente vensner fra helvete som mange liker å tru.

Se på situasjonen i Norge, trur du alle kun får penger i lomma, trur du alle som kommer hit får en leilighet å bo i med en gang? Det mange trenger, er å følge med i dagens sammfunn. Da snakker jeg ikke om VG -og Dagblade bullshit mange ser ut til å bli foret med.

Ja, jeg er enig i at integreringen i Norge er et problem, for all del - vi har gjort mange feil oppigjennom tidene. Men mener du seriøst, at et land som Norge - som har muligheten til å hjelpe folk som sulter ihjel, IKKE SKAL GJØRE DET? - Fordi vi kanskje ikke hadde fått det hvis situasjonen haddeh vert speilvendt? Det er slik tankegang som ødelgger verdensbildet etter min mening.
Vis hele sitatet...

Pakistan har da 163 000 000 mennesker. Også sist jeg sjekket så mener jeg at det var ca 5 000 000 Afghanske flyktninger i Pakistan. Også å sammenligne dette med Norge. Man, det var en dårlig sammenligning. Pakistan har egne problemer opp til halsen. Min de klarer fortsatt å ta inn 5 000 000 flyktninger. Jeg sier ikke at vi skal ta inn flere flyktninger. Men hey, det er flere land som sliter langt mer enn Norge. Så vi burde egentlige holdt kjeft, og leve livet.
Sitat av x3m187
Pakistan har da 163 000 000 mennesker. Også sist jeg sjekket så mener jeg at det var ca 5 000 000 Afghanske flyktninger i Pakistan. Også å sammenligne dette med Norge. Man, det var en dårlig sammenligning. Pakistan har egne problemer opp til halsen. Min de klarer fortsatt å ta inn 5 000 000 flyktninger. Jeg sier ikke at vi skal ta inn flere flyktninger. Men hey, det er flere land som sliter langt mer enn Norge. Så vi burde egentlige holdt kjeft, og leve livet.
Vis hele sitatet...
Ikke enig i det hele tatt. Pakistan og Afghanistan har en mye "nærmere" kultur til hverandre, slik at det ikke blir slik som i Norge. I Pakistan og Afghanistan er det enklere, fordi der ser de på f.eks steining av kvinner som er utro som nærmest en selvfølge, og dermed kan de ta inn flere, for de trenger ikke å "konvertere" dem til så mange nye skikker. Og siden vi helst vil ha et velferds samfunn der ingen blir drept i trafikken, ingen vold i gata, ingen undertrykkelse av kvinner, ingen ... Lista er lang. Ikke misforstå og tro at jeg mener at det er kun innvandrerne som gjør dette, men at det er slik VI vil ha det, og dermed må de omstille seg. Noen vil jo såklart holde på sine skikker og mener de har rett, og dermed vil de ikke "konvertere" og isteden blir en belastning. Kun et fåtall, men et fåtall er tydeligvis nok for at mobbede barnesjeler danner en/flere organisasjoner imot innvandrere.
Sitat av Restyle
Her gjelder det også å dele av vår overflod.
Har Pakistan muligheten til å dele ut leiligheter? Har dem muligheten til å dele ut penger til dagens opphold?

Jeg er sikker på om vi satt alt på hode, og vi var blandt de fattige landene, ville de ha hjulpet oss i en situasjon der vi sulter ihjel. Faen da, de er vanlige mennesker de også. De er ikke ukjente vensner fra helvete som mange liker å tru.

Se på situasjonen i Norge, trur du alle kun får penger i lomma, trur du alle som kommer hit får en leilighet å bo i med en gang? Det mange trenger, er å følge med i dagens sammfunn. Da snakker jeg ikke om VG -og Dagblade bullshit mange ser ut til å bli foret med.

Ja, jeg er enig i at integreringen i Norge er et problem, for all del - vi har gjort mange feil oppigjennom tidene. Men mener du seriøst, at et land som Norge - som har muligheten til å hjelpe folk som sulter ihjel, IKKE SKAL GJØRE DET? - Fordi vi kanskje ikke hadde fått det hvis situasjonen haddeh vert speilvendt? Det er slik tankegang som ødelgger verdensbildet etter min mening.
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte mer på hva kulturen deres tillater enn hva økonomien deres tillater jeg da
x3m187 & gulunderstrek
Jeg beklager sammenligningen, pakistan er et dårlig eksempel i denne saken - det ser jeg også, tok egentlig bare det første og beste jeg kom på.

Poenget mitt er, at Norge, som er et av værdens rikeste land - som i tillegg trenger arbeidskraft og flerkultur, bør ta inn innvandrere, dersom vi klarer å integrere dem.

Ikke missforstå, jeg sier ikke at dersom vi tar inn folk som absolutt ikke klarer å oppføre seg, skal få bli. Det mener ikke jeg heller. Jeg er for strengere regler innen integreringen, samtidig med bedre integrering.

Poenget mitt er at Norge ikke klarer å integrere invandrerene riktig, og at mange av "gjengene" som danner seg, og den delen av dem som lager bråk - kunne hvert unngått dersom de hadde fått en riktig integrering. Vi kan ikke kaste mange mennesker inn i en klynge, der alle lever forskjellig, og har forskjellige utgangspunkt - å satse på at det går bra, for vi har fått bevist flere ganger at dette ikke fungerer. Blir nesten som å kaste en katt og en mus inn i samme bur, å håpe at går bra.

Derfor, viss vi bruker mer tid på å forklare hvordan vi har det her, gi dem flere tillbud om opplæring, passer på at dem har oppfølging gjennom hele prosessen - vil vi antakelig få et resultat som ser mye bedre ut, både på papriet, og i praksis.
De fleste vestlige land skulle hatt mye strengere innvandringslov.. Er altfor lett for innvandrere å komme hit og ta ting de ikke har noen slags rett på! Enten det, eller så skulle de ikke vært "sluppet løs" i samfunnet før de forstår og respekterer landets kulturer og verdier 110%!
Min mening
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Svar på innvandringsproblematikk: Ta inn så mange innvandrere vi har plass til, men send tilbake de som ikke klarer å integrere seg og de kriminelle. Er det så vanskelig? Tydeligvis, siden vi sender tilbake barn og familier og lar kriminelle som ikke får seg jobb være igjen. Og ikke kom med noe "Å, men de har hatt det veldig vanskelig, og det er klart de oppfører seg anderledes", for det bryr jeg meg ikke om. Norge skal ikke betale for ugjerninger begått av land, f.eks USA og Israel. Det er nok vi tar vare på de som kan leve i et normalt samfunn og ikke de som bare skal lage bråk og snylte. Egentlig skulle ihvertfall Irakere og Afganistanere blitt sendt til USA, alle sammen. Det er USA som driver krig der, ikke Norge. (Jeg vet at vi har bombet noen fientlige bunkere i Afganistan, men det har ingenting å si. Om det har kommet noen fly og bombet noen bunkere som tilhørte noen terrorister her i Norge, så hadde ikke nordmenn begynte å vandre til andre land som asylsøkere.)
Sist endret av Mexxy; 20. juli 2008 kl. 21:42.
Å frykte det ukjente og definere medmennesker i de og oss, har visst nok vært en måte å overleve på gjennom noen titusender av år, men passer dårlig nå som vi har kommet ut av skauen og har sluttet å gumle røtter der og skyte med pil og bue på alt annet som rører seg.

De folkene jeg har kommet i kontakt med etter hver fra flere verdenhjørner og religioner, synes jeg tenker ofte på samme måte som meg selv.

De fleste muslimer jeg har møtt på er ikke mer muslimer en jeg er kristen, og eter gris så det gviner!

Selv om det nå kommer en del ekle bander fra Øst-Europa, kan man ikke dømme alle derfra som kriminelle.

Det har kommet mange ærlige polske håndtverkere til Norge som jobber hard. Dessverre er noen utnyttet av norske normenn som sikkert kan utlede slekta tilbake til Harald Hårdfagre.

Så sterotyper om at de og de etniske grupper er slik og slik er lite gyldige. Kjeltringer finnes i alle etniske og relegiøse grupper og bør behandles som sådanne bare ut fra konkrete bevis.

Selv er jeg 4. generasjon svenske siden olderfaren min kom fra Tornö i Sverige!

Hvis jeg hevdet at alle bergensere burde puttes i fengsel eller holdes i Bergen med veisperringer fordi jeg ble lurt av en bergenser (hvilket jeg ikke er), ville vel mange reagert.

Om noen er mørkere i huden og kommer fra et annet sted enn Bergen gjør vel ingen forskjell?
- Dro folk ut av rommene og banket dem oppl


- Rundt 40-50 personer tvang seg inn på mottaket bevæpnet med jernstokker, balltre og kniver. De tvang seg forbi vaktene våre, som var sjanseløse i å stoppe dem, forteller mottaktsleder Ola Morten Lyng til Dagbladet.no.

NRK skriver at mobben tok seg inn på asylmottaket, og at tsjetsjenerne skal ha gått fra rom til rom inne på mottaket.

Der skal de ha dratt ut kurderne, og banket dem opp.


Langvarig konflikt
Angrepet ser ut til å skyldes en konflikt mellom forskjellige etniske og religiøse grupper ved mottaket.

For tre år siden kom dype motsetninger ved asylmottaket til overflaten etter flere voldsepisoder som blant annet bunnet i at en gruppe tsjetsjenere ønsket å innføre strenge muslimske sharialover ved mottaket.

-----------------------------------------------------

Nå må vi begynne å fatte det at rasisme ikke utelukkende er ett hvitt fenomen, vi må begynne med en ny form for borgervern, for denne galskapen kan ikke fortsette.
jeg kommer uansett ikke til å sitte på ræva og se på at dette landet går til grunne pga politikere som er i dyp utakt med folkets meninger, nok er nok, jeg gidder ikke lese denne type nyheter lengere, dette er mitt land og jeg har faktisk noe jeg skal ha sagt, jeg KOMMER herfra, jeg er FØDT her.

hvor stort oppslag tror dere det hadde blitt hvis det var ariere som angrep ett annet folkeslag her i landet? sos rasisme hadde vært på banen fortere en svint, folk hadde sikkert gått i fakkeltog mot rasisme, for såpåss er galskapen.

Nordmenn, Vern om Norge.
Sist endret av st.olav; 25. juli 2008 kl. 09:50.
Når under en tredjedel av somaliske innvandrere gidder å jobbe, er det klart at de blir en byrde for den norske økonomien. Den dysfunksjonelle kulturen som drev dem til å forlate hjemlandet sitt tror jeg også norge kunne klart seg godt nok uten.

Allikevel, dersom de kommer hit og er interessert i å bære sin egen vekt i samfunnet er de mer enn velkomne. Men jeg synes det er feil at norge skal fungere som dagmammaklinikk for fullt voksne utlendinger, spesielt om de ikke klarer å oppføre seg som folk. Man må kunne stille visse krav.
Sist endret av rune420; 25. juli 2008 kl. 13:08.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av st.olav
- Dro folk ut av rommene og banket dem oppl


- Rundt 40-50 personer tvang seg inn på mottaket bevæpnet med jernstokker, balltre og kniver. De tvang seg forbi vaktene våre, som var sjanseløse i å stoppe dem, forteller mottaktsleder Ola Morten Lyng til Dagbladet.no.

NRK skriver at mobben tok seg inn på asylmottaket, og at tsjetsjenerne skal ha gått fra rom til rom inne på mottaket.

Der skal de ha dratt ut kurderne, og banket dem opp.


Langvarig konflikt
Angrepet ser ut til å skyldes en konflikt mellom forskjellige etniske og religiøse grupper ved mottaket.

For tre år siden kom dype motsetninger ved asylmottaket til overflaten etter flere voldsepisoder som blant annet bunnet i at en gruppe tsjetsjenere ønsket å innføre strenge muslimske sharialover ved mottaket.

-----------------------------------------------------

Nå må vi begynne å fatte det at rasisme ikke utelukkende er ett hvitt fenomen, vi må begynne med en ny form for borgervern, for denne galskapen kan ikke fortsette.
jeg kommer uansett ikke til å sitte på ræva og se på at dette landet går til grunne pga politikere som er i dyp utakt med folkets meninger, nok er nok, jeg gidder ikke lese denne type nyheter lengere, dette er mitt land og jeg har faktisk noe jeg skal ha sagt, jeg KOMMER herfra, jeg er FØDT her.

hvor stort oppslag tror dere det hadde blitt hvis det var ariere som angrep ett annet folkeslag her i landet? sos rasisme hadde vært på banen fortere en svint, folk hadde sikkert gått i fakkeltog mot rasisme, for såpåss er galskapen.

Nordmenn, Vern om Norge.
Vis hele sitatet...
Gi meg en god og godt argumentert grunn for at Norge skal gå til grunne med dagens politikere?

Jeg begynner å bli drittlei disse innleggene om at innvandrere er roten til alt vondt og vi må skaffe oss BORGERVERN! Hva skjer med verden?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Joey
Gi meg en god og godt argumentert grunn for at Norge skal gå til grunne med dagens politikere?

Jeg begynner å bli drittlei disse innleggene om at innvandrere er roten til alt vondt og vi må skaffe oss BORGERVERN! Hva skjer med verden?
Vis hele sitatet...

Det som skjer er at Norge tar vare på slike mennesker. Begår de noe kriminelt eller ikke klarer/gidder å intergrere seg, så må de sendes ut, men det skjer ikke.
Sist endret av Mexxy; 25. juli 2008 kl. 15:56.