Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 15402
Når er det du skal opp, og hvilket emne trakk du? Syns du egentlig burde kjøre på, muntlig er alltid skremmende, men du blir overrasket når du endelig står der og sier fakta du selv ikke viste du kunne.

btw, noen som vet om frahvær fra eksamen kan gi deg nedsatt i orden? I og med at snitt, ordens og oppførsels karakterene er satt.
Er helt enig med at du var uheldig, norsk er det jævligste å komme opp i muntlig. Jeg ville likevel ha møtt opp på eksamen om jeg var deg, det kan jo tross alt hende at det går greit selv om du ikke er forberedt. Det er uansett bedre enn å skulke/få attest og måtte ta eksamen senere.

Det skal så utrolig lite til for å stå i norsk muntlig! Selv om du var uheldig med tema vil det jo være mulig å få bittelitt oversikt over temaet. Og om du får karakter 2, så vil du jo uansett komme deg inn på elektrolinja. Hvis du absolutt ikke vil ta den (noe jeg synes er idiotisk, karakterene dine sier jo at du ikke er dum) så vil du få legeattest ved å fake syk eller å si rett ut at du er alt for nervøs og stressa.

Beklager det moralske svaret, men andre har allerede svart på hvordan du slipper eksamen
Trådstarter
31 2
Kan jeg komme opp senere selv med legeattest?
HSS: Orden og oppførsel kan visst endres helt fram til siste skoledag.
Sist endret av Movimenti; 12. juni 2008 kl. 11:01.
Ja du kan nokk det. Men du må si ifra at du ikke kommer til å møte opp. De begynner å ringe foreldrene å slikt hvis du er for sein.

Men hadde du bare sakt ifra tidligere til din kontaktlærer at du har problemer med å framføre hadde du nokk trolig sluppet.
Sist endret av henrikxt; 12. juni 2008 kl. 11:04.
Trådstarter
31 2
Siste oppdatering; jeg har ringt skolen og meldt fra om sykdom. De sa jeg måtte ha legeerklæring i dag eller i morgen. Problemet er at min mor ikke tror på meg, og at vi ikke har penger til å komme oss til legen (mener hun)... hva kan jeg gjøre? selv har jeg bare 50kr på kontoen.
Sist endret av Movimenti; 12. juni 2008 kl. 11:32.
Det var jo idag du skulle opp var det ikke? så eneste måte å komme lettere utav det er å skaffe legeerklæring. Du får bare prøve å komme deg til legen eventuelt få noen til å kjøre.
Sist endret av henrikxt; 12. juni 2008 kl. 11:33.
Sitat av Movimenti
Siste oppdatering; jeg har ringt skolen og meldt fra om sykdom. De sa jeg måtte ha legeerklæring i dag eller i morgen. Problemet er at min mor ikke tror på meg,
Vis hele sitatet...
Så forferdelig uforskammet av henne. Tenk å tvile på sin egen sønn, sitt eget kjøtt og blod.

Forresten, hva er problemet? Mamma har ingenting med legeerklæring å gjøre.

Sitat av henrikxt
Det var jo idag du skulle opp var det ikke? så eneste måte å komme lettere utav det er å skaffe legeerklæring. Du får bare prøve å komme deg til legen eventuelt få noen til å kjøre.
Vis hele sitatet...
Det er dyrt å gå til legen. Jeg betalte 400 kroner for to dunk på brystet og "Gap! Si A".
Trådstarter
31 2
Igjen; verdens rasshøl, eller i hvert fall Norges rasshøl, ingen bussforbindelse. Jeg har heller ikke penger, og legetime koster flesk.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Vel, akkurat dét burde du kanskje tenkt på før du ringte inn syk. Du må nok komme deg til legen på et eller annet vis, uten nFF's hjelp.
Du kan be om å få regningen istedet for.
ja du har nok drete på leggen, låret og hele buksen nå. Eksamen din er forbi og eneste mulighet til å lette på konsekvensene er å få legeattest. Får du ikke det blir ting ganske alvorrlig.
var med i ei bilulykke 1 uke før eksamen jeg,så fikk jeg legeattest at jeg kunne slippe eksamen om jeg ikke orka.
Stikk til lege.
Be om giro.
Måten å slippe eksamen på er selvfølgelig å ikke gå på skole i det hele tatt! Genialt!
Men der har vi nok driti oss ut begge to.

På muntlig eksamen skal du virkelig gå inn for det for å stryke ass... f.eks ikke møte opp, snakke om stalin på matteeksamen, bruke tiden på å klage over at du er dårlig osv.
Sitat av MagicalTrevor
Stikk til lege.
Be om giro.
Vis hele sitatet...
Av erfaring tror jeg ikke de skriver ut giro. Fikk såvidt giro sist jeg var der. Så ganske jævlig ut, så hun sa jeg fikk det av sympati... De sa i hvertfall at giro ikke ble sendt ut :S
Jeg har aldri hørt om noen som har strøket på muntlig-eksamen på ungdomsskolen. I norsk kan du stille uforberedt og bare lese oppgavene og skrible ned noe på arket og få minst 3, flere i klassen min gjorde dette. Hvis du har såpass ok snitt så er det walkover. Nå er det litt sent for din del though, men til alle dere andre.

Du burde forresten gjøre noe med problemet ditt hvis det er så ille som du sier. Du skal opp til flere muntlige eksamener senere, du kan ikke snike deg unna alle sammen. Be a man, suck it up, og tur inn å gjør ditt beste. Eller se psykolog, alt ettersom.
i mutelig så er det bare å gå inn ig gjøre et godt inntrykk...
Lurer på hvordan det gikk med eksamen din? Fikk du legeattest? Eller må du ta opp igjen? Hva skjer?

Uansett, det som faktisk er realistisk i forhold til eksamen er å bli suicidal og si at du tar selvmord om du må ta den eksamen. En liten risiko for at man blir innlagt, men man har i så fall skjelig grunn for ikke å møte opp - samt at du ikke bare får en legeattest, du får ei jævla evaluering å vise til.

Skrik "JEG KLARER IKKE MER, JEG KLARER IKKE MER - JEG TAR HELLER LIVET MITT ENN Å MØTE OPP PÅ DEN EKSAMEN" - så går alt så fint så.
Sitat av eskilf
Uansett, det som faktisk er realistisk i forhold til eksamen er å bli suicidal og si at du tar selvmord om du må ta den eksamen. En liten risiko for at man blir innlagt, men man har i så fall skjelig grunn for ikke å møte opp - samt at du ikke bare får en legeattest, du får ei jævla evaluering å vise til.

Skrik "JEG KLARER IKKE MER, JEG KLARER IKKE MER - JEG TAR HELLER LIVET MITT ENN Å MØTE OPP PÅ DEN EKSAMEN" - så går alt så fint så.
Vis hele sitatet...
Kanskje, KANSKJE det dummeste jeg noen gang har hørt
Sitat av Butcher'n
Kanskje, KANSKJE det dummeste jeg noen gang har hørt
Vis hele sitatet...
Da har du lite livserfaring, gutt. Å spille sucidial er en måte som får deg ut av militæret, ut av arbeidslivet, ut av skolen, vekk fra eksamen, vekk fra mamma og pappa osvosvosv.

Men det er ikke noe jeg anbefaler.
Sitat av eskilf
Da har du lite livserfaring, gutt. Å spille sucidial er en måte som får deg ut av militæret, ut av arbeidslivet, ut av skolen, vekk fra eksamen, vekk fra mamma og pappa osvosvosv.

Men det er ikke noe jeg anbefaler.
Vis hele sitatet...
Jeg la nå merke til at jeg feil-leste din første post! Men uansett, det blir for dumt å skulle spille suicidal for å slippe unna ting
Jeg hadde elektro som 2 valg og kom glatt inn der med 3.5 i snitt.. (enten det eller 3.2, husker ikke helt). Bare gjør så godt du kan på eksamen.
Sitat av Butcher'n
Jeg la nå merke til at jeg feil-leste din første post! Men uansett, det blir for dumt å skulle spille suicidal for å slippe unna ting
Vis hele sitatet...
Vel, at det er dumt er en annen sak.
jeg har muntlig eksamen om en halvtime gruer meg litt
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg var så heldig at jeg knakk foten ett par dager ETTER muntlig eksamen, typisk meg.