Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 5994
Om jeg hadde vært romvesen, og jeg sier også som medmenneske, det finnes mange kukhoder der ute, mange som overdådiger seg i greier de ikke trenger, eter mer enn de trenger, gjør masse unyttige ting og mer enn noe er sinsvakt lite villig til forandring.

Vi er for mange på kloden, vi svømmer i mat om så er ønsket, lar de fattige dø, blir avhengige av og inntar frivillig gift (nikko, kaffe, alkohol etc.) og er så grådiuge selv om vi ikke trenger.

Om romvesene er barmhjertige eller ei er en stor faktor om man vil prøve å tenke som dem, men om de er i full effetivitetsmodus og ikke følt medfølelse, hadde jeg tenkt:

Fyt i grisen, nei, nå blander vi oss ikke, og lar deg gå noen hundre år til og venter til verden er nullstilt igjen.
Hadde jeg kommet fra en annen planet, så ville jeg i værtfall fått en god latter når jeg hadde sett Knut Jørgen Røed Ødegaard
Sitat av marsboer
Hvordan de intelligente romvesene oppfatter oss, avhenger det mye av hvordan de er selv.

Romvesene som er sannsynligvis utviklet av en annen slags evolusjon. De har kanskje ikke samme sansene som vi har. Vi har hørsel, syn, lukt, smak og fysisk følelser. Kanskje et romvesen ikke har noen av dem i hele tatt. Da kan det være vanskelig for dem å forstå hva vi driver med. Hvis de bruker lydbølger til å se ting, vil de gruble veldig mye på hvorfor mange mennesker bruker halve livet på å sitte foran en elektronisk boks (altså bruke data eller TV). De registrerer bare en bråkete boks.

Kanskje romvesene er udødelige og de vil ikke skjønne hva en død er for noe. Da vil de stort sett drite i at vi sulter, dreper og kriger med hverandre. De vil bare studere og lære av oss. Kanskje de har ikke følelser i hele tatt. Alt er en kald matematikk for dem kanskje?

Alle forestillingene vi har om romvesener er stort sett basert på livsform vi allerede har på jorden.
Vis hele sitatet...
Akuratt dette gir oss alle et ekstremt bredt tema, disse utenomjordiske livsformene kan oppfatte ting på en helt annen måte enn det vi gjør. Om det i det heletatt finnes levende livsformer der ute tviler jeg ikke på, men hvorvidt disse er inteligente eller ikke er et godt spørsmål.

Alt vi kan si rundt dette vil kun være teorier, alle som mener de ville ledd av oss. Hvordan kan dere vite at disse faktisk kan le, eller har humor på noen måte.
Om vitenskap er et faktum hos dem eller ikke vil jeg konkludere mot et digert spørsmålstegn. Trenger denne livsformen næring ? Trenger de oksygen eller noe annet stoff for og overleve ? Trenger de i det heletatt noe ?

Alt for mange spørsmål, det eneste vi kan levere her er spørsmål og teorier.
dere skriver som om romvesner er noen skapninger, hva om de hadde vært i molekylform, men forsatt men smarte og oppfattende
Sitat av boiler
dere skriver som om romvesner er noen skapninger, hva om de hadde vært i molekylform, men forsatt men smarte og oppfattende
Vis hele sitatet...
Har du lest "Svermen"?

...og ang. om romvesener trenger næring, har de samme sansene som oss osv... En eller annen form for næring trenger de garantert (for å akslerere masse trenger man energi), men i hva slags form - tja, det er jo mye rart som kan gi energi. Sanser? Tja, en eller annen måte å merke berøring på skulle man nok tro, og sannsynligvis har de nok en eller annen form for øyne (dvs måte å registrere elektromagnetisk stråling innenfor et eller annet spekter)

Sitat av TechLash
Jeg tror de ville stussa over måten vi utvinner energi på. Isteden for å ha atomkraftverk som er på lik linje med 100% sikkert (med mindre noen skal drive å eksperimentere med atomreaktorene som de ikke har peiling på), så velger vi måter som ødelegger naturen og som er mye mer tungvint.
Vis hele sitatet...
Atomkraft er 100% sikkert og ødelegger ikke naturen i det hele tatt? Fantastisk, har du denne teknologien tilgjengelig tror jeg du kan se fram til en Nobelpris
Jeg tror de hadde reagert på hvordan samfunnet vårt er bygget opp. Vi har en regjering som lyver oss opp i trynet, for å få oss til å stemme på dem, og når de kommer til makta, gjør de som de vil, og driter i løfter. Og alle partiene er like, men vi ser på oss selv som røde og blå og hvite og svarte og gule og alt bare splitter oss.

Frihet og fred er to ting alle mennesker jeg noengang har møtt vil ha, og da ser jeg bort fra ignorante idioter som syntes at krig er kult. Allikevel er bortimot halvparten av kloden blandet inn i en konflikt. Er det demokratiet som bestemte at vi skulle invadere eller er det personene på toppen, som i bunn og grunn gir langt faen i din mening?

Tror romvesnene ikke skjønner hvorfor vi sitter på rævva og ser på tv, når vi burde tatt tilbake planeten fra folk som ikke kan styre seg selv med for mye makt.
Dette er dumskapen som skaper 90% av problemene folk lister opp her.

Bare håper de kommer og henter meg snart. Denne planeten trenger en intergalaktisk psykolog kvikt
Sitat av vacant
Jeg forestiller meg at vi er maur i glass bur, og blir beskuet fra utsiden. Noen ganger legger noen en kjærlighet ned til oss(ikke bokstavelig), for å se hva vi gjør.

Jeg tror de utenomjordiske følger med på oss, oppførsel og utvikling, og at de har en finger med i hele spillet.
Vis hele sitatet...
Bare føler??? et ord:
Kornsirkler
Det beste av disse kan helt klart UMULIG være laget av mennesker (beviser gidder jeg ikke legge frem nå,for det hadde tatt utallige mange timer å legge frem alt sammen).

Men ihverfall... De lager kornsirkler..og ser hvordan vi (ihverfall noen av oss) oppfatter de og forsker på de, og lærer masse nytt (for det har vi faktisk gjort! vi har lært masse nytt innefor forskjellige temaer som geometri, relgion og div ved å studere mønstre på kornsirkler!)
Sitat av BonesCon
Jeg tror de hadde reagert på hvordan samfunnet vårt er bygget opp. Vi har en regjering som lyver oss opp i trynet, for å få oss til å stemme på dem, og når de kommer til makta, gjør de som de vil, og driter i løfter. Og alle partiene er like, men vi ser på oss selv som røde og blå og hvite og svarte og gule og alt bare splitter oss.
Vis hele sitatet...
Vel... Har du noe forslag til hvordan man ellers skulle gjøre det, hvis vi ikke skulle ha demokrati, og et partisystem? Generelt er ikke samfunnet så utrolig dumt bygd opp (ihvertfall her i norge og liknende land). Selvsagt er det svakheter, men alt jeg har sett av alternativer er ikke akkurat noe bedre.

Skulle man f.ex. kaste en regjering pronto og utlyse gjenvalg, hvis den ikke infridde hvert eneste valgløfte innen så og så lang tid? Selvsagt en mulighet, men for det første ville det ha ført til mye mer ustabilitet, og for det andre er det svært ofte selve demokratiet som gjør det vanskelig. Ta f.ex. full barnehagedekning-greia - der er det en del kommuner det fremdeles ikke er gjennomført. Men - så ser vi litt nærmere på det, og oppdager at disse kommunene stort sett er styrt av motstanderpartiene til dagens regjering, som på sett og vis "tjener" på at regjeringen ikke klarer å innfri løftene sine, og dermed har interesse av å sette kjepper i hjulene deres. Og hvis en regjering f.ex. "bare" klarer å innfri 90% av valgløftene sine - skal den kastes da også? Eller skal vi sette grensa ved 50%? Det blir litt tåpelig den dagen vi får en regjering som f.ex. er på 49% når fristen er ute - kanskje de tilogmed ville ha klart det i løpet av bare bittelitt lenger tid?

Nei, jeg syns faktisk ikke dagens system er så utrolig tåpelig, selv om det har svakheter.
Dropp demokratiet! Bli med mine platonske forbundsfeller og etabler platonkratiet i dag!

Meteor Freak: Innlegget ditt er det beste jeg har lest på flere uker. Hvor tar du det fra? KP vil ikke være tilstrekkelig.
Relgion er ikke for å forklare hva vi ikke forstår, men for å kontrolere større folkegrupper..
Beviset for det er forskjellen på hva folk sier og hva folk gjør.

Når vi setter oss i perspektiv for noe større en oss, vil vi helst se best mulig ut. Enten det er gud eller en alien.
Vi vil komme i det gode selvskap med aliens ved å være snille, vi kommer til himmel ved hjelp av gud ved å være snille.

Hele diskusjonen fremtil nå har blitt preget av selvkrittik av menneske rasen, hvordan ellers ville vi kunne gjort det på stor skala vis ingen andre "så over oss".

Tror hele greia med å sammenligne oss med noen større er rent instinktivt for å holde samfunnet selvorientert, når vi ikke har gud lengere må vi jo sammenligne oss selv for noen andre.
Kan legge til at alt som påvirker oss former oss, når vi legg oss under noe og former et mål vil vi jobbe får å nå det. feks lage et samfunn som er rettferdig og bærekraftig.

Når vi som lat, fet og mister gud hva vi kaller gud vil vi forme et mål, det er hvorfor jeg tror vi instinktivt ønsker at noe er større en oss.
Sitat av egeulf
Meteor Freak: Innlegget ditt er det beste jeg har lest på flere uker. Hvor tar du det fra? KP vil ikke være tilstrekkelig.
Vis hele sitatet...
vel..Det sitter nå bare der:P 1år med filosofering og man får ganske mange merkelig tanker :P
Men et KP skader ikke ^^):P
Sist endret av Meteor Freak; 1. august 2008 kl. 15:31.
Du er ikke den eneste som har hatt mye tid til slikt
survival of the fitest vil alltid eksistere eller burde det ikke være slik?
vi mennesker er en rase som er mangfolding, og vis aliens skulle komme hit var dem ut etter å lete etter spessielle ressureser eller studere liv, og da slik som vi mennesker vil de nok lettere se de positive tingene