Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1842
Har nå endelig flyttet ut og trenger innboforsikring. Noen som har tips til hvor det kan lønne seg å kjøpe noe sånt? Har medlemskap i DNBnor banken, men har hørt at de er generelt dyrere på slik enn andre steder.

Har tittet litt på www.if.no og www.gjensidigenor.no. Beregnet ca pris på if og gjensidige med 560000 kroner som skal erstattes (er ikke så høye verdier her, lurer litt på om jeg overdrev litt, men var bare for å teste). If koster 1400 kroner året (jeg regner med det er året, sto ikke noe annet) og gjensidige var 760

Hvor har dere innboforsikring? Hvor mye bør man egentlig forsikre seg for? Har 55 kvadrats leilighet der hvitevarer er inkl i prisen så er begrenset hvor mye verdier jeg har. Pcene mine er vel nesten det som er mest verdt
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dersom du er medlem i fagforening har dei ofte gode tilbud. T.d. har NITO fastpris på 852,- pr år for innboforsikring opp til 2 mill.

Mange andre har liknande tilbud.
Har gjennom borettslaget eg bur i. inntil 1.3 mill med 680.- i året trur eg..
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Jeg foreslår at du sjekker Finansportalen.no

http://www.finansportalen.no/Forsikring/Innboforsikring

Dette er en offisiell side fra Finansdepartementet og Barne- og likestillingsdepartementet som oppdaterer priser på bank, sparing og forsikring fra hele Norge hver dag kl. 10.
Ja lurt å ta det igjenom en fagforening. Alle forskringene er rimelige, men spessielt innbo-
Jeg har min hos gjensidige gjennom YS sin avtale. Den er etter min vurdering bedre enn LO sin avtale (husker ikke hvor de har den). Den inkluderer blandt annet utvidet innkjøpsforsikring for alle produkter nye jeg kjøper (type idiotforsikring du kjøper på elkjøpt som dekker alle uhell i tre år). Jeg husker ikke nøyaktig i farten men jeg tror det er 800-ish jeg betaler i året, og er da dekket for to miller. (YS avtalen til gjensidige har to standardnivåer)

Du kan sjekke selv på gjensidige.no (siden med de ulike tilbudene til gjensidige)

(og som student er det gratis å være medlem i Parat, som da er en YS organisasjon og gir rett på alle fordeler!)
Sitat av Gusto
Jeg foreslår at du sjekker Finansportalen.no

http://www.finansportalen.no/Forsikring/Innboforsikring

Dette er en offisiell side fra Finansdepartementet og Barne- og likestillingsdepartementet som oppdaterer priser på bank, sparing og forsikring fra hele Norge hver dag kl. 10.
Vis hele sitatet...
Takker, skal ta en titt der når sida kommer opp igjen.
Dersom du studerer og har ekstrajobb (mao, tjener lite), er LO en fin løsning.
De har innboforsikring, og medlemskapet koster en viss % av lønna di.
Mao, jobber du 4 timer på lørdager, har du innboforsikring for noen få hundre i året.
Er du student ved et universitet har NSU en god avtale: http://nsu.no/Default.aspx?tabid=740
Sjekk ut trygg vesta du, er kjempefornøyd med dem
If Start er kanskje noe for deg?
Jeg har fra vital skade gjennom postbanken/dnb, har hatt det der noen år, billig ihvertfall, og kobles opp mot nettbanken så man har god oversikt. Har hittil (heldigvis) ikke hatt anledning til å teste at de holder det de lover også, men det må man jo nesten regne med.
Regn gjennom hvor store verdier du har. Det blir fort overraskende mye når du tar med klær.

Vårt bo-kollektiv ble rundstjålet en jul, og da var det store forskjeller på oppgjør avhengig av hvilket forsikringsselskap man hadde.

Vi 2 som hadde gjensidige fikk behandling i løpet av første uken. De gikk gjennom listen vi sendte inn, ringte oss på telefon for å diskutere ting som var uklart. Oppgjøret gikk som forventet, nypris på dvd'er og cd'er.

De 3 som hadde Vesta fikk elendig behandling. Tok 1 måned før saken ble sett på. De fikk beskjed om å skrive mye mer info over hva som ble forsvunnet. F.eks hvor gammel hver enkel cd var (hvem husker det på alle cd'ene sine). Dersom cd'en var 5 år gamle, så fikk de bare noen få kroner. Tror de bare fikk fullpris hvis cd'en var et halvt år gammel. Umulig for dem å kjøpe de cd'ene igjen uten å bruke betydelig mer penger.

Jeg vet ikke hva prisforskjellen er på forsikringene, men når uhellet først var ute så var det stor forskjell. De som hadde vesta klaget selvfølgelig når de så den store forskjellen, men det hjalp ikke fordi vesta fulgte sin egen retningslinje. Det å bli rundstjålet er ganske belastende og da er det greit med et hyggelig forsikringsselskap som gjør at det skal bli ordnet så enkelt som mulig.

Nei, jeg jobber ikke for gjensidige. De skal jo tjene penger de også, så helt reddende engler er de sikkert ikke. Men i stedet for å bare se på pris, så anbefaler jeg å høre med kjente om de har egne erfaringer på området. Visste ikke før det skjedde meg at det var såpass store forskjeller. Vesta vil jeg i hvertall advare deg mot.
hm, veldig dårlig av vesta... Greia er jo at man skal ha penger til å erstatte det som er tapt, da burde det si seg selv at man ikke kan satse på å kjøpe brukte cd'er, den der hadde jeg laget hælvete om.

...og det er et veldig godt poeng det AnacondaS nevner - du har gjerne mer enn du tror.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har et stk ødelagt videokamera og laptop her til en samlet verdi av 20'000kr nytt når de var kjøpt for 1 år siden.
Noen som vet hvor stor egenanndelen er når jeg har forsikring gjennom fagforbundet\LO, sparebank 1 tror jeg moren min sa.

Finner lite på sidene deres

Det er 3000kr, men er det pr gjennstand eller pr uhell? Hvis jeg sier jeg puttet bagen med begge sakene i vaskemaskinen, er det 3000kr for alt til sammen da?
Om flere i familien er medlem i LO/Fagforbundet, så mener jeg at man slipper egenandelen. Mulig det kun gjelder for gifte/samboere, men du kan jo sjekke det opp.