Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1181
Heisann.

Jeg har et lite problem som jeg lurte på om noen kanskje hadde noen svar på.
I 2006-2007 gikk jeg allmenpåbyggning, og desverre strøk jeg i to fag, matte og norsk. Begge var eksamner, på norskdelen var det nynorsken som gikk rett vest.

Så for noen dager siden møtte jeg opp på skolen for å sjekke om det var restplasser, jeg skrev en søknad sammen med en gjeng andre folk, og i dag fikk jeg svaret at det ikke var plass på noen av de fagene jeg trengte.

Så det jeg lurer på da er om noen vet om et annet alternativ en å ta eksamen som privatist, da jeg faktisk ikke tror jeg vil klare matte bare ved å lese for meg selv.

Takk.
Du kan jo ta fagene på en privat skole. Vet ikke hvordan det er med skolene i Fredrikstad, men koster ikke så mye å ta noen fag. Du kan jo ringe forgje rådgiveren din om hva som blir best
BigFigWasp's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Jeg titta litt på en privatskole i Oslo, mulig det er den skolen som er dyr, men jeg syns det var ganske kostbart å ta opp to fag, da det kom på over 20000.
Privatskole er det eneste alternativet du har! Du har ikke lenger rett på skoleplass, så det kan du vel egentlig bare glemme når det kommer til almenne fag.

Sonans er ganske dyrt ja, så slike skoler bør du holde deg unna! I Bergen har vi et ganske rimelig tilbud fra en kristen privatskole som heter Danielsen Intensivgymnas. Kan ikke tenke meg at det ikke skulle være en slik skole i Oslo også

http://www.danint.no/intensiv/

Sitat av Danielsens hjemmesider
For å melde deg på kurs ved Danielsen Intensivgymnas må du være fylt 20 år eller habrukt opp retten til 3-årig videregående opplæring i den offentlige skolen.Skolen tilbyr et bredt tilbud av både fellesfag og programfag innen studiespesialiserende utdanningsprogram og har inntak to ganger i året.
Vis hele sitatet...
Sist endret av hyys; 22. august 2008 kl. 09:32.
BigFigWasp's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Nå vil jeg helst ha en skole i Fredrikstad jeg da, vil helst ikke pendle til Oslo. Søkte etter privatskoler i Fredrikstad, men det jeg finner er kristne skoler som det virker som bare lærer bort ting innenfor kristendommen. Man lærer til og med helbredelse.
Beste er å ringe til en rådgiver. I tronheim er det litt over 10 000kr for et år med 20 timers-uke.
Jeg betalte rundtomkring 13 000 for å ta opp ett fag på Sonans i Stavanger, så jeg antar at det er der nivået ligger.
Sitat av MartinB
Nå vil jeg helst ha en skole i Fredrikstad jeg da, vil helst ikke pendle til Oslo. Søkte etter privatskoler i Fredrikstad, men det jeg finner er kristne skoler som det virker som bare lærer bort ting innenfor kristendommen. Man lærer til og med helbredelse.
Vis hele sitatet...
Vel, sålenge skolene er godkjente innenfor en felles ramme med offentlige skoler, får du hvertfall karakteren du skal ha. Om du ikke tåler litt Jesus-snakk mellom regnestykkene, synest jeg ikke synd på deg Personlig har jeg gått på kristen skole og alt snakket som var religionspreget, prellet av meg som olje på vann.
Selv om du ikke vil ta opp de faga som privatist, er det fortsatt det jeg vil anbefale deg.

Om du faktisk setter deg ned, leser i bøkerne vær dag, så er det ikke uoverkommelig å få 2-3 i fagene, om du skulle stryke på privatist eksamen før jul, så har man jo altids en sjangse til i mai...
Sonans er fin løsning, men da også dyr, ca. rundt 12.000+ betalte jeg, enda jeg ikke strøyk på eksamen, men fikk karakterern 2 i matte, så valgte jeg denne løsningen og gikk videre ut med karakteren 5. Du betaler jo tross alt for karakteren.

Du må også se det på en god investering for livet.
Har en kamerat som tok Norsk på AOF her i Fredrikstad etter vgs.

http://www.aof.no