Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3079
Hei


Etter bokføringsforskriften § 3-1 første ledd nr. 1 skal bokføringsspesifikasjonen inneholde alle bokførte opplysninger pr. periode. Alle poster skal fremgå i ordnet rekkefølge med dokumentasjonsdato og dokumentasjonshenvisning, tilordningskoder og andre relevante behandlingskoder. Systemgenererte poster kan fremkomme som totaler dersom de er lett kontrollerbare. Etter bokføringsloven § 7 siste ledd skal kontanttransaksjoner registreres daglig, med mindre det benyttes fast kasse. Ved kontantsalg skal salget registreres fortløpende på kassaapparat, terminal eller annet likeverdig system og det skal utarbeides et dagsoppgjør der dokumentasjon av kontantsalget sammenholdes med daglig opptelling av kassabeholdningen, jf. bokføringsforskriften § 5-3-3.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke helt det med kassabok til bedrifter. Jeg får heller ikke svar, har søkt på lovdata osv, men finner ikke en konkret svar om alle bedrifter må ha en kassabok, eller om de bedriftene som har en oversiktlig data-system som printer dagsoppgjøret på papir, og som man da samler i egen perm trenger å ha en kassabok.

Håper noen kan gi meg et svar.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Kassadagbok går vel på at pengene FYSISK er der?
Sitat av SteInMetz
Kassadagbok går vel på at pengene FYSISK er der?
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke hva du mener :S
Sikkerhetsklarert
Ring Narviktelefonen så får du hjelp til alt du måtte trenge vedr dette.
Sitat av ...|...
Jeg forstår ikke hva du mener :S
Vis hele sitatet...

At de er der og ikke på kontoen eller noe sånnt!