Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1280
Fylkesrådslederen i Hedmark ønsker å redde The Gathering fra momsavgrunnen.

Datafesten sliter etter det ble klart at de må betale 980.000 kroner i moms.

-The Gathering er såpass viktig for ungdommen og for Hedmark, at vi ønsker at sterke krefter i fylket går sammen og redder arrangementet, sier fylkesrådsleder Siv Tørudbakken til NRK.

Skattemyndighetene regner ikke data- og spillarrangement som kultur, og krever at arrangørene betaler 980.000 kroner i moms. Ungdomsarrangøren KANDU har nå en knapp uke på seg til å betale regningen.

Tørudbakken lover at fylkeskommunen skal betale en andel, men håper at næringslivet både i og utenfor Hedmark også vil være med på spleiselaget.

Kilde : http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=198150

Tror dere The Gathering kan klare å betale nesten 1 million på en uke?
Tja, hvorfor ikke?

Burde egentlig ikke være noe problem.
Det er ikke slutten på TG. Og de kunne sikkert kompensert for den millionen ved og ta litt mer i billettpenger neste år. Tror heller ikke det ville vært et problem for dem og ta opp et lån i mellomtiden hvis det er så ille det står til der.

Jeg tror ikke du har noe og frykte.
En million kroner fordelt på fem tusen deltakere er fremdeles 200 kroner, som er en betydelig del av billettprisen som allerede er for høy for noens smak. Det er som KANDUs styreleder sa: "Non-profit pleier ikke være spesielt lønnsomt."

(Jeg er BTW TG-crew)
200 er ingenting da, LANene her jeg bor koster rundt 400 og det er 3døgn med 2-500 personer på de.
Sitat av freaker911
200 er ingenting da, LANene her jeg bor koster rundt 400 og det er 3døgn med 2-500 personer på de.
Vis hele sitatet...
200 er kanskje "ingenting", men oppå billetten på 700-ish fra før er det klart det utgjør en forskjell.
Sist endret av ulldott; 2. august 2008 kl. 19:52.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av toresbe
En million kroner fordelt på fem tusen deltakere er fremdeles 200 kroner, som er en betydelig del av billettprisen som allerede er for høy for noens smak. Det er som KANDUs styreleder sa: "Non-profit pleier ikke være spesielt lønnsomt."

(Jeg er BTW TG-crew)
Vis hele sitatet...
No har vel momskravet blitt redusert til 8%? Det vil jo i så fall utgjere 60 kroner om bilettprisen er 750,- og er vel neppe nok til å knekke eit slikt arrangement? Det faktum at det dreg såpass mange tyder jo på at bilettprisen er akseptabel.
Tror ikke det blir noe problem å fylle salen i 2009 heller. Folk bruker jo mer og mer generelt sett, så hvorfor ikke svi av en tusenlapp på billett til TG? Er jo bare å droppe en halv genser eller to t-skjorter.
Sitat av nikita
Tror ikke det blir noe problem å fylle salen i 2009 heller. Folk bruker jo mer og mer generelt sett, så hvorfor ikke svi av en tusenlapp på billett til TG? Er jo bare å droppe en halv genser eller to t-skjorter.
Vis hele sitatet...
Jeg kjøper ikke gensere til 2000,-

On topic: Tror ikke TG/KANDU hadde fått noe problem med å ta opp et lån i hvilken som helst bank på 980.000.

TG er reddet!
(Har vel egentlig aldri vært konkurs heller?)
jeg tror heller ikke det blir vanskelig å få tatt opp lån /fikse dette.


bra initiativ Tørudbakken! stå på!
Husker jeg feil eller økte de allerede prisene de forrige årene i tilfelle dette kom til å skje?
Trodde dere mente at TG kosta 200, men 700 for et sånn LAN er ikke mye akkurat
Sitat av freaker911
Trodde dere mente at TG kosta 200, men 700 for et sånn LAN er ikke mye akkurat
Vis hele sitatet...
TG er ikke LAN...
Jo det er det, det er et LANparty, de lanene her er også det.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Oh jesus, det eneste skikkeligelige dataparty som har Democompoer og dere klager over høy billettpris.

Kan dere ikke bare følge streamen på vlc hvis det er et stort problem?