Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1127
I ligningen min sto det at jeg skulle få igjen 10700kr, når jeg fikk pengene så fikk jeg 16000kr og jeg hørte på radioen at det hadde blitt gjort feil med tilbakebetaling av skatten i aldersgruppen 13-16, skatteetaten ville ringe rundt til de det hadde blitt gjort feil med, fordi det ikke var .
Så jeg ventet i omtrent en måned på telefonen og når det hadde gått en måned siden jeg fikk igjen før jeg turte å bruke noe.
Og NÅ fikk jeg brev om at ligningen min må behandles på nytt og jeg får ikke vite noe før september.
Hva skal jeg gjøre om jeg må betale tilbake 6000?
Og hva skjer om jeg ikke betaler?
o shit waddup
Sitat av Kewse
I ligningen min sto det at jeg skulle få igjen 10700kr, når jeg fikk pengene så fikk jeg 16000kr og jeg hørte på radioen at det hadde blitt gjort feil med tilbakebetaling av skatten i aldersgruppen 13-16, skatteetaten ville ringe rundt til de det hadde blitt gjort feil med, fordi det ikke var .
Så jeg ventet i omtrent en måned på telefonen og når det hadde gått en måned siden jeg fikk igjen før jeg turte å bruke noe.
Og NÅ fikk jeg brev om at ligningen min må behandles på nytt og jeg får ikke vite noe før september.
Hva skal jeg gjøre om jeg må betale tilbake 6000?
Og hva skjer om jeg ikke betaler?
Vis hele sitatet...
Det sto på ligningen at du skulle ha 10700 kroner, så du har visst det hele tiden. Feil skjer, og de har det aller meste, om ikke alt, på det rene. De har også gått ut og sagt at det har skjedd en feil, så du burde ha luktet lunta, og det gjorde du tydeligvis. Du må 99% sikkert betale tilbake pengene.
Sitat av Kewse
Hva skal jeg gjøre om jeg må betale tilbake 6000?
Og hva skjer om jeg ikke betaler?
Vis hele sitatet...

Da må du hoste opp og betale.

Om du ikke betaler, går det til det statlige innkrevningsmaskineriet.
Og om du tror private inkassobyråer er ille, tro omigjen.

Staten tar MYE høyere gebyr enn de private. Forstå det den som kan.
Trådstarter
21 3
Jeg har ikke penger til å betale med?
Det er problemet til staten, ikke meg.

Faen, når jeg fyller 18 skal jeg stemme FRP!
Sitat av Kewse
Jeg har ikke penger til å betale med?
Det er problemet til staten, ikke meg.
Vis hele sitatet...
Dessverre er nok det ditt problem.
Du kan ta det til retten og håpe du vinner, men det vil trolig bare ende opp med å koste deg voldsomt mye mer.
Det er ditt problem at du har brukt penger som ikke er dine.

Når du er 18 år, håper jeg du har modnet.
o shit waddup
Sitat av Kewse
Faen, når jeg fyller 18 skal jeg stemme FRP!
Vis hele sitatet...
Jeg er farlig redd for at FRP, uansett hva de sier, ikke er mot innkreving av skatt. Ikke med det partiprogrammet de fører, iallefall.
Sist endret av ulldott; 23. juli 2008 kl. 17:12.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kewse
Jeg har ikke penger til å betale med?
Det er problemet til staten, ikke meg.

Faen, når jeg fyller 18 skal jeg stemme FRP!
Vis hele sitatet...
Uhm,

det er etablert rettspraksis i norge at du har et ansvar for å sjekke kven sine penger du bruker. Det var for eit års tid sidan ein som vart dømt til å betale tilbake 500k som han hadde fått inn på kontoen ved ein feil, og brukt opp.

Så du kjem garantert ingen veg ved å klage på dette, men du kan om du vil få ei avbetalingsordning, der du betaler beløpet delt opp i månedelege rater. Du må då afaik. betale renter som ved eit lån.
Sitat av Kewse
Jeg har ikke penger til å betale med?
Det er problemet til staten, ikke meg.

Faen, når jeg fyller 18 skal jeg stemme FRP!
Vis hele sitatet...
"Staten" har legalpant i dine eiendeler inntil du har betalt det som du er skyldig. Med andre ord kan de ta beslag i dine eiendeler og tvangsselge disse for å få igjen beløpet du skylder. Det er ditt problem, ikke staten.

I et annet scenario så har også den kommunale parkeringen legalpant i bilen din så lenge du ikke betaler en evt. bot du er skyldig.

At du kommer til å stemme Frp forundrer meg ikke; jeg er helt enig med deg at de 6 000 kronene burde gå ut av Oljefondet.
Når man er ung er det da ofte foreldrene ordner ligningen for barna.. At du fikk med deg nyheten om feil utbetaling er heller ingen selvfølge.

Mulig du må betale tilbake pengene, men isåfall i et tempo du selv kan beherske, uten renter.
Det at du i det hele tatt tror at det å stemme FRP ville ha endret noe som helst i denne saken sier vel nok om deg, og forklarer hvorfor du var dum nok til å bruke opp pengene. Du viste det var feil allerede da du fikk pengene på konto, og du fikk det bekreftet da du hørte det på radio. At de ikke ringte deg opp, var vel ikke akkurat noen garranti for at det ikke var skjedd noen feil, var det vel?

Nok om det, ettersom det er barn det er snakk om i denne saken (13-17) år, så blir det nok ordnet med det i bakhodet at de trolig ikke bare kan hoste opp 6k på to uker.
Trådstarter
21 3
Nå er det ikke jeg som tar meg av ligningen min.
Og jeg mente virkelig ikke når jeg sa at jeg skulle stemme Frp.
Men det er jævlig frustrende å vite at jeg nå kommer til å skylde staten 6k siden den beregnede inntekten min for neste år er ca 0 kr
Sitat av Kewse
Nå er det ikke jeg som tar meg av ligningen min.
Og jeg mente virkelig ikke når jeg sa at jeg skulle stemme Frp.
Men det er jævlig frustrende å vite at jeg nå kommer til å skylde staten 6k siden den beregnede inntekten min for neste år er ca 0 kr
Vis hele sitatet...
Først merker du at du har fått 6000 for mye, så sier de ifra om at det er skjedd en feil, og du må betale tilbake.. Forså bruke du opp pengene dine og er sint på staten? :S

Jeg blir sint på deg som ikke klarer å legge 2+2 sammen.
Sitat av Kewse
Nå er det ikke jeg som tar meg av ligningen min.
Vis hele sitatet...
Hjelper deg lite det gitt. Regner med at du skrev under?
det som sansynligvis kommer til å skje er at kravet går over til statens innkrevings sentral, og med dine neste lønninger ( når det eventuellt skjer ) blir det trukket en fin fin sum automatisk fra den... gikk på en smell selv for noen år siden, og da trakk de bare av lønningen min.. fikk og bare et brev i posten som sa det kom til å skje