Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3090
Hei hei, Vet at dette har vært diskutert før og har søkt og lest men ikke funnet alt jeg leter etter.

Forteller kjappt om meg og cannabis: Jeg har røyka stort sett hver dag en stund nå (1år-ish) såklart med pauser grunnet tørke eller økonomi. Jeg elsker cannabis så jeg kommer nok til og holde på en stund til . Så det jeg vil nå er og komme fram til den mest "effektive" måten og holde det gående på. Og kutte ned på så mye av "det kjipe" som mulig. dvs søvnproblemer/kaldsvette/irritert ved pauser (bruker gjerne 4-5timer ekstra på og sovne de 2-3 første dagene)

INNRØYKA!

Kjapt for de som ikke vet dette, så bygger man ganske kjappt opp "immunitet" mot cannabis ved "hyppig" bruk

Jeg røyker hver dag som sagt. eller stort sett, men til tider så må jeg jo ta pauser pga jeg er "for" innrøyka. kan ta ett eksempel her:

Jeg hadde hatt ett par ukers pause pga økonomien, når jeg startet opp igjen kunne jeg bli fjern av 0.2 - 0.3g

2 uker senere med røyking hver dag og siste uken var jeg vel ganske så stein fra jeg stod opp til jeg sovnet (hva har man ferier til? ) trengte jeg godt og vel 1.5g (på bøtte) for og bli halvveis skakk og effekten varer jo også en del kortere.
(røyka samme klumpen hele perioden og oppbevarte den riktig)

SÅ kommer spørsmålene:

1. Hvor lang tid tar det før man blir helt "anti-immune" igjen? Altså hvor lang pause er nødvending for og få full effekt igjen?

2. Hvis jeg roa ned (fks bare røyka en nattings annenhver dag)
- ville jeg fått abstinesene?
- ville jeg fått så og si full effekt hver gang?

3. Hvis jeg har bestemt meg for en pause, men så tar ett trekk etter 3 dager, vil jeg da være oppe på samme "tolleranse-nivå" som før pausen? eller vil dette ha minimal effekt?

Gjerne kom med forslag til åssen dere holder dere "utrøyka".

Jeg har begynt og trene nå for og potensere cannabis og har lest en del om kosttilskudd og diverse (http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=59945) men dropper det foreløbig.

Og ja jeg vet farene ved og røyke cannabis hyppig så spar dere for moralpreken =)

takker for svar
Det kan hende du fikk dårlig saker, når du måtte røyke mye.
Jeg blir like innrøyka som deg, det gjør alle kompisene mine også.

Det kommer til et punkt hvor du nesten er nødt til å ta deg pause. Om du går rundt fjern hele dagen hver dag over lengre tid vil kropp og sjel venne seg til å være fjern. Det er faktisk dette som skjer, det er ikke nødvendighvis kroppen sin blir intollerent.

Når man går rundt fjern hele tiden får man på en måte trent opp teknikken litt. Man "trener seg opp" til å oppføre seg "Normalt" og oppfatte ting som normalt. Og til slutt, så vil det være helt normalt for deg å være fjern. Derfor blir du ikke så stein som du ble før av samme dose.

Men etter en pause misterhodet litt grepet om hvordan man skal oppfatte ting under en THC rus som normalt. Så når du igjen røyker vil det føre til at du blir mye mer stein.


I tillegg til en viss fysisk intolleranse, men grunnet mangel på kompetanse forteller jeg ikke mer rundt det fysiske.

I tillegg så er det mange andre ting som spiller inn på hvor intens rusen din blir. Her er en liten liste over ting som spiller kan og vil spille inn:

* Røykemetode og kvalitet på røykeutstyr

* Kvalitet på varene

* Matinntak tidligere på dagen, og generelt ellers

* Blodsukkernivå og andre stoffnivåer i kroppen

* Psykisk innstilling og humør!!
Sist endret av Retlif; 23. april 2007 kl. 01:17.
Jeg vil anbefale deg å gå over til grønne greier. Har røkt hver dag( bortsett fra tørke og økonomi) i ca 4 år, de første to årene hadde jeg null kunnskap og kjøpte alt stasjet mitt på det illegale markede. Var kun brunt og få tak i og det kunne ta så lite som en uke med hyppig trekking før jeg med for vant til rusen og følte at det var så i si bare morningsen som var effekt i, men etter to år var jeg dritt lei av å kaste bort så mye penger som jeg gjorde. Så bestemte meg for å prøve å dyrke min egen. Etter en gode seks måneder hadde jeg kanskje fire måneders forbruk klart(har samboer som er en like hyppig røyker som meg). Vi røykte samme strain i de fire månedene og morningsen var like kraftig hver dag! Jeg tror det har noe å si på hvor stor mengde med thc som er i blodet, ved hasj røyking blir thc så konsentrert at det vil ikke ta lang tid før blodet inneholder en så stor mengde thc at kroppen blir inntolerang, mens med det grønne er det alltid ferske varer, det er samme kvalitet,(så fremt du vet hva du gjør.) I min erfaring er det hvertfall ingen brunt, sort eller annen type hasj som har gjort meg så stein som en 50/50 sativa/indica strain ved nevn NL5XHaze.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hvor mye røyker du på en dag?
Om du røyker hele dagen, prøv å hold deg til å ta en 'nattings' sent på kvelden.
Personlig gidder jeg ikke røyke tidlig på dagen for jeg blir så redusert, og jeg har aldri likt å være fjærn hele dagen, jeg blir psykisk vant til rusen og jeg begynner å oppfatte denne tilstanden som 'normal'.
(les: ikke ønskelig, rusen skal være så distinktiv som mulig, langt vekk fra 'normal')

1. Varierer fra person til person, metabolisme osv.. men ta en måneds pause og du er temmelig på start igjen angående toleransen.

2. Abstinenser? Om du røyker så mye keef at svetten fosser og du seriøst sliter med søvn og evt andre psykiske faktorer bør du revurdere hele forholdet ditt til rusmidler.

3. Rent fysisk: nei, men angående tolleranse og opplevelsen av effektene så er det mye mentalt inne i bildet også.
Takker for svar =)

Dodecha: Jeg røyker alt fra 1-5g om dagen.. kommer veldig ann på

og angående abstinenser så er jeg ikke enig med deg. Jeg foretrekker absolutt og røyke og heller ha ett par kjipe dager nå og da.

som sagt er det litt kaldsvette og at jeg bruker en del timer extra på og få sovne (kjennes ut som kroppen er trøtt, men hodet er langt fra interessert i og sove)

men igjen, takker for svar, det hjalp =)
Hei hei! Har selv røyket ganske hyppig i 1-1,5 års tid. Pause pga. Lovens lange overpeniser Som griper inn i våre liv og sier hvordan vi skal leve det. Typisk.

Men når det gjelder pause så anbefaler jeg 2 uker, det er bra. Kjipt når man ikke merker en dritt til bongtrekka lenger vettu. Så 2 uker er bra. Og røyker du en femmer på en dag så tør jeg påstå at du sitter med utrolig kjipe saker.
Happy highlife
hehe røyker jo som regel ikke en 5er om dagen da og da er det nok ikke beste shitten nei, men langt fra den dårligste ;p

jau tenkte 2-3 uker
Yeah, er bare stress de første 3-4dagene... Men over til en annen sak. Det finnes folk rundt i rogaland som sitter på tjall er bare å finne de sliter som faen med det selv men det dukker opp noe i ny og ne.
Hvis det er langt ifra den dårligste, så har du hatt en helt forjævlig crappy dritthasj før!
Hvis du røyker i nærheten av en 5er, så burde du nesten bli fjern uansett hvor shitty den hasjen er!
Jo såklart ble jeg fjern av den, røyka jo ikke en 5er på en gang da var jo i løpet av en hel dag når jeg var på "det mest innrøyka".

men diskutere kvaliteten på akkurat den klumpen kommer vi vel ingen vei med
Å være innrøyka er jævlig, og å ta pause er ennå verre, enten det er frivillig eller ufrivillig. Jeg bruker som regel å drikke de første dagene om jeg har pause. Gjør meg i bedre humør og jeg får sove.
mm er nok ikke ett dumt triks det, legge pausen til helg og sørge for og stikke fylla fredag og lørdag ;p så er man hvertfall kvitt de 2 værste nettene
Skjønner ikke stresset med en pause. Er selv innrøyka, røyka daglig siden begynnelsen av sommerferien 06. Hver dag, men av og til en ufrivillig røykfri-dag pga tørke. Men sist onsdag, 17.00, tok jeg min siste bøtte. Hadde røyka i 3-4 uker pånoe superfeit marokk. 17.20 ringer mamma, snuten er hjemme :P må møte på stasjonen. Hele endte med at jeg nå i en uke har vært nykter. begynte ufrivillig, men vurderer en måneds opphold nå som jeg er så godt i gang :P Det er rett å slett å bare la vær å tenke på det. Gleder meg sykt til trekket etter en måned
Jeg tenkte jeg skulle holde meg i en mnd etter jeg var en uke nykter i påska grunnet TG, hvor jeg regnet med at politiet ville ta en tur eller to med hund. Og jeg hadde rett

Men jeg sprakk dagen etter jeg kom hjem, hehe. Fikk en bong fylt til randen stappa opp i trynet så jeg kunne jo ikke si nei! Ble heftig fjern, men det tok ikke mer enn en uke eller to før jeg var tilbake på samme intoleransenivå som tidligere.

Klarer du å røyke 5 om dagen på bong er du god! :P
røyka 5 om dagen på bøtte jeg
og det med abstinenser er nok ganske individuelt

"Det er ikke etablert noe abstinenssyndrom, («fysisk avhengighet»), slik som for f.eks. alkohol, kaffe, tobakk og heroin, selv om man har toleranseutvikling for cannabis og det er rapportert fysiologiske symptomer som svette, søvnforstyrrelser, irritabilitet, aggresjon, endret appetitt og skjelving. Imidlertid er ikke disse symptomene så konsekvent rapportert at de defineres som egne cannabis-abstinenssyndromer. Hyppigst er symptomene i spekteret omkring irritabilitet, urolighet og nervøsitet, som man også kan se hos spilleavhengige, noe som muliggjør alternativ tolkning av symptomene som uttrykk for en angstreaksjon.[21] Proponenter hevder at cannabis i seg selv ikke er avhengighetsskapende, men at avhengighetspotensialet avhenger av brukeren"

fra Wikipedia
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Alt jeg kan si, er at hun jeg bor sammen med vanligvis ikke røyker - og sluttet vel ganske bastant for 2(nesten 3) år siden.
Hun tok 3 trekk av en spliff med weed (strain: blueberry) i går og ble helt på bæret, etter en 5 minutter..

Hun er halveis til 50 liksom , og erfaring har hun nok av. Hva som fikk henne til å røyke i går var vel bare et impulsivt valg, men jeg regner med at hun angrer ganske så mye.
Hun sluttet pga. ubehag ved røyking av cannabis, og akkuratt det samme skjedde igår.
Hun fikk tilbake den angsten og uro'en etter bare 3 trekk og tipper at hun fra nå av holder seg borte fra -mine- ting.
Men det sier bare litt om hvordan "pauser i en lenger perioder" ved bruk av cannabis har en stor innvirkning.

Personlig husker jeg ikke noe abstinenser de gangene jeg har sluttet eller tatt pauser.
Men jeg har kamerater som kjenner veldig på kaldsvetting og nedsatt appetitt.
Nattis har jeg aldri på disse 9-10 årene aldri tillat meg selv å bli avhengig av, og ser ikke helt poenget med det.
At jeg røyker før jeg legger meg -kan skje-, men da gjerne fordi det ligger en halv spliff igjen fra tidligere.

Jeg har ved flere anledninger hatt pauser, da i form av ferier o.l.
Lysten på å røyke er jo der, men har igrunn aldri merket noe abstienser av -kun- cannabis.
Da har det somoftest vært benzodiazepiner inni bildet.



Men som "dagelig røyker", vet jeg at om noe er stressende blir jeg 10 ganger mer stresset om jeg da ikke har røykt. Røyker jeg får ro i kroppen og tid til å samle tankene. Men jeg ser på det som en uhyggelig uvane, og er ikke noe spesielt glad for at det er slik.
Jeg merker også at jeg kan føle på kvalme om jeg ikke røyker, noe som ofte går bort hvis jeg røyker - der jeg da kan få matlysten tilbake etter litt tid. Men dog..
Dette er det letteste stoffet å slutte med- Dette vet jeg - fordi jeg selv sikkert har sluttet 6-7 ganger over lenger perioder igjenom tidende..
Men jeg vet også at det er det letteste stoffet å begynne på igjen med.
Kjenner meg igjen. Begynte en hvit periode i går, og sov faen meg ikke hele natta. Sovna klokka 06 eller noe, og opp kl 07 for å begynne på jobb. Selv med 4 PF fikk jeg ikke roen.

Noen skrev en gang her et sted tror jeg, at når man sovner i rus så roer hele hjernen seg og den får ikke bearbeidet tanker og inntrykk man har hatt igjennom dagen. Problemer man har hatt, har ikke vært påtrengende mens man soser rundt. I natt så føyk hjernen helt bananas i tankebaner og det var derfor ikke jeg fikk sove. Er det fler med lignende erfaringer?

Kanskje jeg skal vente til helgen med å ta pause. Alkotipset hørtes bra ut. Funker ihvertfall når jeg er i syden.
Sitat av B-Man
Noen skrev en gang her et sted tror jeg, at når man sovner i rus så roer hele hjernen seg og den får ikke bearbeidet tanker og inntrykk man har hatt igjennom dagen. Problemer man har hatt, har ikke vært påtrengende mens man soser rundt. I natt så føyk hjernen helt bananas i tankebaner og det var derfor ikke jeg fikk sove. Er det fler med lignende erfaringer?
Vis hele sitatet...
Helt det samme med meg, hver gang jeg tar meg en pause starter tankegangen å gå bananas som du sier, å hver gang er det like umulig å sove!

Men dette skjer barre når jeg røyker over lengre perioder.