Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 9438
Vel det er et par ting jeg lurer på når det gjelder amf og håper noen her kan komme med noen svar.

1. Hvor mye skal en egentlig ta? jeg er en gutt på 70 kg og sist jeg var ordentlig speeda, tokk jeg 1 stripe hver time i 4 timer, relativt store striper. Da noen sa te meg at dette egentlig var for mye, undres jeg hvor mye skal jeg egentlig ta? Tokk akkuratt 2 striper på ca 5 cm, relativt tykke, og merker ikke stort, spiser til og med middag, noe jeg bare kunne drite i sist gang, fikk ingeting ned.

2. Jeg har ADHD og noen har fortalt meg at folk med denne diagnosen må ha en del større doser amf for å bli speeda, stemmer dette?

3. Hva er forskjellen på Amphetamine, og Methamphetamine? Og hvilke kallenavn har disse?

*Nybegynner innenfor amf *
Litt OT, men tenk deg godt om, og les denne tråden før du trykker i deg for mye av den driten: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=61079
2:
Jeg er ingen ekspert, men mennesker med sterk ADHD får gjerne medisiner(stimulanter) mot symptomene. Hvis du sjekker på wikipedia under "Mainstream Treatment" så finner du litt forskjellig. Kan være du allerede får noen av disse medikamentene. Tror det går an å trekke noen linjer mellom amfetamin og disse medikamentene, ved at de virker tildels på samme måte. Derfor er det ikke utenkelig at amfetamin vil i små mengder gjøre hva medisinen gjør (ikke bruk gate-amfetamin som en erstatning). Derfor kan det også være at du ikke merker så mye til mindre mengder. Men det er nok en haug folk her på forumet med skikkelig erfaring, har selv aldri tatt amfetamin

Edit: Amfetaminer listes opp under Mainstream Treatment.
amf "Dexedrine", "Adderall" og methamf "Desoxyn". I tillegg har man flere medikamenter som "Ritalin" etc.

3:
Wikipedia har litt om Methamphetamine og Amphetamine, kan være du finner ut av noe der. Forøvrig så har Erowid også mye informasjon om begge stoffene, fra en mer variert vinkel, hvor kallenavn også nevnes:
Methamphetamine hos Erowid
Amphetamine hos Erowid
Sist endret av ProZhen; 17. juli 2006 kl. 21:16.
Dexedrine kan man få på recept her i Norge om du har ADHD. de gir deg først concerta å om man sier at dette ikke funker... kan du få Dexedrine.. ^_^
Litt OT: men en narkis på byn kom og påstod han hadde mista alle tennene sine pga "speed" <Amfetamin> , er det litt sant i dette?
Det etser jo no jævlig, så kan hende man mister tennene hvis man røyker det, akkurat som med crackheads som får et stort hull i fortennene etter å ha hitta pipa en stund.
En annen ting er jo at det sliter noe jævlig på vevet i kroppen, deriblant tannkjøttet. Så ja, det finnes speedfreaks/crackhuer som har mistet tenner grunnet speed/crack.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ang. tannhelse så gjør amfetamin blant annet at man produserer lite spytt mens man er påvirket, noe som fører til at bakterier lett får fotfeste til å leke seg som de vil i munnen - og kombinerer man dette med heller laber speedhygiene så kan det få konsekvenser.
Det er ingen regler for hvor mye du bør ta. Du må prøve deg frem før du finner ut hva som passer deg. Begynn med små doseringer og eksprimenter deg frem til hva du finner behagelig.. Bare pass godt på at du ikke overstimulerer deg, det er jævlig ubehagelig.. (og farlig)

Hvis du har ADHD vil du ikke bli speeda på samme måte som folk flest. Desto større grunn til å finne ut for deg selv hva som passer deg.

Methamfetamin er en type amfetamin som er kraftigere, føles bedre og er mer vanedannende enn vanlig amfetamin.. Den kjemiske forskjellen ligger i at det har en methyl gruppe festet på molekylet som amfetamin ikke har, ellers er oppbygningen lik.

Begge typer kan være gøy å eksprimentere med, og i små doseringer kan det til og med ha små nytteverdier. Men seriøst, hvis du skal kaste deg inn i en ny eventyrverden så burde du heller sjekke ut tryptaminriket
Sitat av marihuana
Det etser jo no jævlig, så kan hende man mister tennene hvis man røyker det, akkurat som med crackheads som får et stort hull i fortennene etter å ha hitta pipa en stund.
Vis hele sitatet...
Beste eksempelet jeg kommer på er Bling Bling fra Bumfights.
Sitat av St.Vitus
Beste eksempelet jeg kommer på er Bling Bling fra Bumfights.
Vis hele sitatet...
så sant så sant, den negern er helt på tryne.. fatter ikke at folk som ikke får hjelp

(ikke rasistisk ment!)
Sitat av CCCP
så sant så sant, den negern er helt på tryne.. fatter ikke at folk som ikke får hjelp

(ikke rasistisk ment!)
Vis hele sitatet...
Har vel allt får lite ressurser og det er vel for mange av dem i USA
nuvel, jeg skal ikke begi meg ut på noen politisk diskusjon her, men det sier jo sitt når 0,4% (eller noe, ikke sitér meg på dette :P) av USAs BNP kan slette all U-lands gjelden. USA har absolutt ressurser til å gripe fatt i de probleme de har i sitt eget land også (stor fattighet, arbeidsledighet, lange sykehuskøer, osv), men de rike [les: de som har penger] er ikke særlig interessert i at de som ikke har det (penger) skal få det!
Mitt råd er å prøve seg frem med noen passe linere først så du ser hvor mye du trenger av den sorten for å bli passe tent mix gjerne inn litt alkohol i kroppen i tillegg, så får du ei kjempe partyhelg
Sitat av username:
nuvel, jeg skal ikke begi meg ut på noen politisk diskusjon her, men det sier jo sitt når 0,4% (eller noe, ikke sitér meg på dette :P) av USAs BNP kan slette all U-lands gjelden. USA har absolutt ressurser til å gripe fatt i de probleme de har i sitt eget land også (stor fattighet, arbeidsledighet, lange sykehuskøer, osv), men de rike [les: de som har penger] er ikke særlig interessert i at de som ikke har det (penger) skal få det!
Vis hele sitatet...
Nuvel, det er vel for mange til at USA gidder og gjøre noe med dem. Hadde de vært mindre av dem kunne vi gjort det. Men tror ikke de gidder det når de heller kan stappe mer penger inn i forsvaret så de kan kjempe en eller annen dum krig.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei
noen som kan fortelle meg mer om adderall?
Sist endret av Mullah; 19. april 2007 kl. 17:34.
Og hva er så adderall?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Klikk linken for å finne ut hva Adderall heter på godt norsk, og enda litt me.
DiZuL du burde egentlig holde deg unna amf men får all del vist det er det du vil.
har selv ADHD men syntes det er godt en skjelden gang, blir opplagt men samtidig avslappet og får en deilig følse og blir pratsom osv.
jeg veier et par kilo mindre en deg og jeg syntes dette er en ca finfin stripe får meg:

##################################

men prøv deg frem og se hva som passer deg best!


men får all del hold deg unna amf, du blir så sinnsykt fort ALT får glad i det.. ivertfall i mitt tilfelle:P

er ikke akkurat jeg noe kjemigeni men begge er en type amfetaminer og meth er sprekere saker og du blir fortere avhengig av det + at det er lettere og overjustere/overdose på. tror du skal være rett og slett dum vist du klarer og overdose på vanlig amfetamin.

btw! hallis stoffer er tingen og kansje ikke fult så farlig.

SOPP ER TOPP!

edit:

hmm ble litt feil og skrive "Kansje ikke fult så farlig"

mere riktig og skrive "LANGT fra så farlig"
Sist endret av lausungen; 20. april 2007 kl. 04:12.