Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 976
rotflol... den der passa perfekt... hum, kansje sende oppskrifta til alle de søte jentene jeg kjenner... må bare forandsre litt på den ettersom jeg ikke kan star trek, og ikke har noen interesse for det heller....


meitemark
me <3 geeks

felles interesser RAWKS! je.
det er for lite jenter som "lever" for data.. *ønske flere*
<3 mia\
Opprinnelig postet av Scoody
det er for lite jenter som "lever" for data.. *ønske flere*
<3 mia\
Vis hele sitatet...
Ja... /me er redd jenter uten interesse for data.
Frykter at de kan ødelegge meg
oh so sweet

<3
Opprinnelig postet av Scoody
det er for lite jenter som "lever" for data.. *ønske flere*
<3 mia\
Vis hele sitatet...
det er for få av dere

dette er noen utrag
[21:11] <mia\> they all love me suddenly.
[21:11] <Real-life> det er jo fint da?
[21:11] <mia\> skummelt.
[21:12] <morbuz|aw> sjeldent med data-jenter vettu
[21:13] <mia\> jeg er crew på s2k sant. de gutta der på 14-15 år liker ikke heeeeelt at -jeg- hjelper de med diverse ting.. må bare le av de jeg.
r-l:...poenget vaaar? :P
mia\: du er ettertraktet nå. hvordan føles det?
Opprinnelig postet av Scoody
mia\: du er ettertraktet nå. hvordan føles det?
Vis hele sitatet...
kan ikke helt si at jeg føler meg ettertraktet men awkei.
føles ikke som noen ting. det er bare irc, ffs :> synes helt synd på dere gutter, i og med at det er så lite datajenter. finnes nok datagutter hvertfall :>
Opprinnelig postet av mia\
r-l:...poenget vaaar? :P
Vis hele sitatet...
husker jeg ikke..
Opprinnelig postet av mia\


kan ikke helt si at jeg føler meg ettertraktet men awkei.
føles ikke som noen ting. det er bare irc, ffs :> synes helt synd på dere gutter, i og med at det er så lite datajenter. finnes nok datagutter hvertfall :>
Vis hele sitatet...
okei da.. populær
jeg har aldri helt skjønt det,

hva er det med pc som (virker sånn iallefall) appelerer så mye mer til gutter/menn enn til jenter/kvinner,
Opprinnelig postet av sanders
jeg har aldri helt skjønt det,

hva er det med pc som (virker sånn iallefall) appelerer så mye mer til gutter/menn enn til jenter/kvinner,
Vis hele sitatet...
gutter liker å leke, jenter er ute etter mere praktiske ting... altså hvis jenter ikke finner en funksjon med det de holder på med, så slutter de. (du ser ikke mange jenter løpe til skogs å leke krig heller gjør du vel)

gutter derimot, ELSKER å leke... og datamaskiner er skikkelige leketøy... og vi kan holde på i timer med en endless loop(), uten å få noe annet produkt ut av det en at vi kan lese av kor mange vi drepte på akkurat det brettet.

og selv om det da skulle virke som om at jentene var super effektive med datamaskiner, så er det jo ikke slik. grunnen til det er at for å virkelig lære hvordan datamaksiner oppfører seg, så må man leke med de, kjæe med de, forbanne de.... kort sagt man må nesten være gutt ().

jeg kjenner ei jente som jeg klarte å få til å være litt mindre funksjonabel og leke litt mere. det som irriterer meg mest er at hun skal på TG02 og ikke jeg

meitemark
Lek å lek Jeg ser mer på det som ei utfordring jeg. Like, jeg MÅTTE lære meg php bare for å kunne det. Måtte også lære meg en del linux, bare for å kunne. Jeg fyker stort sett fra en ting til en annen kun for å lære det. Ikke for moroskyld, men det er det jo anyways
sånn som jeg ser det, og oppfatter det, er det veldig mange jenter som ser på pc som "nerdete". "nerdete" i deres øyne er da etellerannet menneske som sitter konstant foran pc'n sin, asosial som faen, med briller, og helt for jævli stygg.

vel, de finnes vel de og. men kaller folk meg nerd, sier jeg bare pent 'takk'. -jeg- legger i det ordet, at man KAN noe om det man interesserer seg for. så nerding rawks.

kanskje det er noe naturlig, innebygd mentalitet at jenter ikke interesserer seg for data/elektronikk generelt? hvor mange jenter ser man på elektrolinja på VGS? heller få jenter der. de vil heller bruke all sin tid og alle sine penger på shopping og klær. (urk, handle klær sucks.)

og det noen her skrev om leking; kanskje det er derfra jeg har min store datainteresse fra? leke rawks.

grunnen til at jenter heller ikke er på lan somregel, grunner jo i det at jenter ikke driver så mye med pc, som igjen grunner i interessen. er ikke verre. men så er det jo noen, heller få, jenter som driver med laning. det som har begynt å irritere meg litt nå, er at på de lanene jeg er med å arrangerer, kommer det nuh masse irc-bærter som KUN er der fordi de vet om enellerannen kjekk gutt som er der. joda, det kommer fler jenter på lan, men av feil grunn, mener hvertfall jeg.

så, alle jenter som "ikke liker lan og data fordi det er nerding": FINT. hold dere vekk,dere er teite uansett, og vet ikke hva dere går glipp av. personlig mener at lan er supersosialt, hvis man går inn for å være sosial også, og ikke -kun- sitte og spille f.eks CS konstant.

på skolen også legger jeg merke til det at jenter ikke vil/kan data. f.eks i økonomitimene, sitter vi mye foran data, og har alle prøver på pc. når man såvidt vet hva excel og word er, ER det faktisk ikke så helt lett å lære seg det på kort tid, hvis man har null erfaring med det fra før. det synes faktisk på karakterene til endel av jentene i klassen min, som egentlig kan endel.
pc er framtiden, fint å følge med på hva som skjer, og å lære seg det.

(damn, det her ble off-topic...)
Sist endret av mia; 8. mars 2002 kl. 14:12.
bra skrevet og takk =)
tror jeg viser søstera mi det innleget etterpå =)

hun er "irc-bærte" ...
Opprinnelig postet av reallife
bra skrevet og takk =)
tror jeg viser søstera mi det innleget etterpå =)

hun er "irc-bærte" ...
Vis hele sitatet...
søstra mi VAR irc-bærte, helt til jeg gikk løs på a. Nå sitter vi med hver vår pc på samme rom, hun spør og graver, og har faktisk begynt å leke litt med Photoshop osv.. spiller cs gjør a også. (selvom jeg eier henne totalt da :P)
og hun er 13.. lan'er en gang i måneden. blir nok ei bra pc-jente ut av hu.

wow, jeg gjør en god gjerning ;D
hirrhirr