Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Er det undertrykkelse av menn?
Ja 25 64,10%
Nei 5 12,82%
Njå 9 23,08%
Stemmegivere: 39. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  35 1856
Vil ta opp dette: http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/02/28/316185.html

Fant et litt godt innlegg:
Påfunnet bekrefter jo bare "dum blondine"-begrepet. Ideen må nødvendigvis bygge på den betraktning at jenter er mer hjernesvake enn gutter, og av den grunn må ha særbehandling. En enorm nedvurdering av kvinner, fatter ikke at de finner seg i det. Denne gangen møter dustene seg sjøl i døra med sitt påfunn.
Vis hele sitatet...
Kvinner bryr seg ikke om likestilling tenker jeg, de vil bare undertrykke menn.. det er det de vil *small bits of irony*
Well, synest at "likestillingen"(som det av en eller annen uviss grunn blir kalt) nå til dags går for langt. Jeg har sett flere eksempler på hvor likestillingsdirektoratet eller wtf dem kaller seg har brytt ut og kalt det undertrykking av kvinner viss for eksempel det har vært en litt avkledd kvinne. Men, lat oss da ta den perverse nille reklamen, brytte de ut på den? NEI! Pokker, bare ute etter å undertrykke menn... Viss de først vil ha likestilling, hva med å dra seg i militæret bl.a.?
Synes heller vi skal avskaffe værneplikt for menn jeg...
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
sprøeste er det nye forslaget om å kjønnskvotere kvinner i private bedrifter i styret, tenk dere en liten bedrift med 3 personer i styret, da må altså 2 av dem lovfestet være kvinner
greit nok, jeg er feminist. men jeg er imot kjønnskvotering, man skal alltid få en jobb fordi man er best kvalifisert til den, ikke pga av kjønnet! dessuten tror jeg mange har misforstått. vi skal ikek bytte om på kjønnsrollene og begynne å undertrykke menn, vi skal gjøre kjønnsrollene (i visse sammenhenger) mer like.
skulle likt og se den dagen alle feministene krevde at jenter skulle være pliktig verneplikten..
Kommer neppe til og skje i dette århundret...

Men dem krever flere og flere goder under uttryket likestilling,
idioti kaller jeg det..

Enten kan dem slå seg til ro med at det er forskjell på kjønnene,
eller så kan dem innføre likestilling på ALT, ikke bare det som passer dem..
verneplikt skulle vært frivillig for begge kjønn.....
Opprinnelig postet av xEn0s

Enten kan dem slå seg til ro med at det er forskjell på kjønnene,
eller så kan dem innføre likestilling på ALT, ikke bare det som passer dem..
Vis hele sitatet...
det er forskjell på kjønnene, men ikke på alt. det er på de områdene kjønnene er like likestillingen må finnes. f.eks. kompetanse på endel yrker, hjemme++++
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Skal det være likt så får det jaggu være likt! Rimelig teit at jenter skal komme seg lettere inn på f.eks. skoler, inn i styrer og slikt shiat.
Jeg er mann og føler meg ikke undertrykt.
Hvorfor i all verden skal jeg føle meg undertrykt pga en reklame med menn i bar overkropp?
Grunnen til at kvinner blir kvotert inn i styrer o.l er jo nettopp fordi det er spesiellt vanskelig for dem å komme inn og at det kan være et handikap å være kvinne.
Synes også at kvotering burde være greit for menn i kvinnedominerte yrker.
Jeg vil [SIZE=3]ikke[/SIZE] føle meg undertrykt pga det.
Herregud så dumt...
Opprinnelig postet av Painkiller
verneplikt skulle vært frivillig for begge kjønn.....
Vis hele sitatet...
pingle du.. vern om kvinnfolka først da!
Better than thou.
Hvis jeg først må inn i militæret (noe jeg ikke må ) så må jeg si at jeg hadde likt å se noen damer løpe 50 kilometer om dagen med 30 kilos tung sekk jeg og. Faen heller, når eks-typen til mora til en kar jeg kjenner en gang åpna døra for en dame på butikken sparka hun ham i leggen og begynte å snakke om likestilling og shit. Alt dette er gått altfor langt..
Exordium: La meg få si at jeg ikke føler meg undertrykt av den reklamen. Men jeg synest det er inderlig så rart at likestillingsdirektoratet ikke bryter ut på den, når man ser hvor lite det skal til på reklamer der man har noen kvinner som ikke er nakne en gang Jeg mener, at de er ute etter å undertrykke menn.
verneplikt skulle vært frivillig for begge kjønn.....
Vis hele sitatet...
Militærtjeneste skulle vært frivillig for begge kjønn. Du kan da ikke ha frivillig verneplikt.
satan den artikkelen provoserte meg. når skal dette slutte egetnlig.
skulle likt å sett hva folk hadde sagt om det hadde vært sånn at det hadde vært plusspoeng for gutter, og ikke noe for jenter... helvetes drittfeministsatanjævler
Nå tror jeg det springer mer halvnakne kvinnfolk rundt i reklamene enn mannfolk, og har ikke hørt noen klagd på det... synd vi fikk sett så lite av den første versjonen av nillereklamen btw

synes det er dumt at mannfolk skal bli forbigått av kvinnfolk med dårligere kvalifikasjoner pga kvoteringer, like masse som jeg synes det er dumt at kvinnfolk blir forbigått av mannfolk med dårligere kvalifikasjoner fordi styret synes at kvinnfolk ikke egner seg til sjefsstillinger (slike som helst så at kvinnfolk var hjemme og produserte unger, lagde mat og tørket støv)
Opprinnelig postet av Prazor
rart at likestillingsdirektoratet ikke bryter ut på den
Vis hele sitatet...
Ok kanskje jeg føler meg litt undertrykt allikevel

Jada enig i at det burde være mer likestiling der også, men så lenge jeg liker å se på en sexy dame burde selvsagt damene også få se på sexy menn.
Derfor syns jeg ikke at det er så ille at menn blir brukt på den måten i reklame, jeg unner damene den gleden
Opprinnelig postet av Exordium


Ok kanskje jeg føler meg litt undertrykt allikevel

Jada enig i at det burde være mer likestiling der også, men så lenge jeg liker å se på en sexy dame burde selvsagt damene også få se på sexy menn.
Derfor syns jeg ikke at det er så ille at menn blir brukt på den måten i reklame, jeg unner damene den gleden
Vis hele sitatet...
vel, saken er jo at om det hadde vært jenter som hadde vært nakne på den reklamen, hadde likestillingsdirektoratet eller hva de nå heter, sikkert anmeldt og bannlyst den reklamen liksom.
@haakoona
jada de hadde sikkert stoppa den reklamen, men hvorfor skal menn furte over at de ikke gjør det??
Er ikke det en litt sånn snerpete holdning som vi i alle år har klaget på at kvinnene har hatt?
tror ikke du forstår hva jeg mener..
liksom, skal det være likestilling, skulle enten begge reklamene vært stoppa, eller min mening, ingen skulle vært stoppa.

u see?
Opprinnelig postet av haakoona
ingen skulle vært stoppa.
Vis hele sitatet...
Ok den er jeg enig i

BTW [COLOR=red]Dette er min post nr100[/COLOR]!
Opprinnelig postet av Carlo
Hvis jeg først må inn i militæret (noe jeg ikke må ) så må jeg si at jeg hadde likt å se noen damer løpe 50 kilometer om dagen med 30 kilos tung sekk jeg og...
Vis hele sitatet...
Er ganske enig der.


Exordium. Gratulerer
Glad jeg aldri skal i militæret!

nice avtar, reeper
Opprinnelig postet av cavey
nice avtar, reeper
Vis hele sitatet...
hehe takker.
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av cavey
synes det er dumt at mannfolk skal bli forbigått av kvinnfolk med dårligere kvalifikasjoner pga kvoteringer, like masse som jeg synes det er dumt at kvinnfolk blir forbigått av mannfolk med dårligere kvalifikasjoner fordi styret synes at kvinnfolk ikke egner seg til sjefsstillinger (slike som helst så at kvinnfolk var hjemme og produserte unger, lagde mat og tørket støv)
Vis hele sitatet...
Det kan jeg si meg enig i. Godt skrevet
Opprinnelig postet av Prazor
Well, synest at "likestillingen"(som det av en eller annen uviss grunn blir kalt) nå til dags går for langt. Jeg har sett flere eksempler på hvor likestillingsdirektoratet eller wtf dem kaller seg har brytt ut og kalt det undertrykking av kvinner viss for eksempel det har vært en litt avkledd kvinne. Men, lat oss da ta den perverse nille reklamen, brytte de ut på den? NEI! Pokker, bare ute etter å undertrykke menn... Viss de først vil ha likestilling, hva med å dra seg i militæret bl.a.?
Vis hele sitatet...
Vil du virkelig, og da mener jeg virkelig, ha kvinnfolk i militæret?
"iiik, det smeller..." !! La oss bare prise oss lykkelige for at de ikke har funnet ut at dem skulle være med der også!

Vil også benytte muligheten til å henvise til denne artikkelen:
HVORFOR MENN ALDRI KAN GJØRE NOE RIKTIG!
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Hehe.. fornuftigt
Opprinnelig postet av ezkild


Vil du virkelig, og da mener jeg virkelig, ha kvinnfolk i militæret?
"iiik, det smeller..." !! La oss bare prise oss lykkelige for at de ikke har funnet ut at dem skulle være med der også!

Vil også benytte muligheten til å henvise til denne artikkelen:
HVORFOR MENN ALDRI KAN GJØRE NOE RIKTIG!
Vis hele sitatet...
"iiik, det smeller..."
du synes ikke at du putter alle jenter under en bås nå da kanskje? det -er- jo faktisk noen jenter som drar i militæret, tror ikke akkurat de sitter og hyler.
og for alt vi vet, sikkert -endel- pinglete smågutter som sitter og er drittredde, men ikke tør å si et jævla ord for da blir de jo kanskje sett ned på? alle gutter er ikke like tøffe som alle andre, sånn er det også med jenter.

og menn gjør mye riktig de. eller gutter for min del da. MYE riktig flinke pojker.

men pappa kan godt bli litt flinkere til å hjelpe til med huset når mamma er vekk på jobb i en uke om gangen 'tho
Opprinnelig postet av ezkild


Vil du virkelig, og da mener jeg virkelig, ha kvinnfolk i militæret?
"iiik, det smeller..." !! La oss bare prise oss lykkelige for at de ikke har funnet ut at dem skulle være med der også!

Vil også benytte muligheten til å henvise til denne artikkelen:
HVORFOR MENN ALDRI KAN GJØRE NOE RIKTIG!
Vis hele sitatet...
det er jo tross alt en god del pinglegutter som heller ikke vil i militæret ..
Opprinnelig postet av mia\


"iiik, det smeller..."
du synes ikke at du putter alle jenter under en bås nå da kanskje? det -er- jo faktisk noen jenter som drar i militæret, tror ikke akkurat de sitter og hyler.
og for alt vi vet, sikkert -endel- pinglete smågutter som sitter og er drittredde, men ikke tør å si et jævla ord for da blir de jo kanskje sett ned på? alle gutter er ikke like tøffe som alle andre, sånn er det også med jenter.

og menn gjør mye riktig de. eller gutter for min del da. MYE riktig flinke pojker.
Vis hele sitatet...
helt enig.....hadde faktisk planer om å dra i militæret da jeg var yngre jeg, ville det frem til i sommer. da fant jeg ut at jeg heller vil bruke de åra på å studere.
p.s.iiik, det smeller? alle jenter er ikke redde for lyder...mange gutter er det faktisk, det er bare det at det ikke er flaut for jenter å si at de er redde for noe.
Det er ikke jeg som har skrevet det her, logga på hos en kamerat også har han glemt å logge på sin egen igjen, så han skrev med min

Drx er den som har posta, så vet dere det i hvertfall
Opprinnelig postet av haakoona
det er jo tross alt en god del pinglegutter som heller ikke vil i militæret ..
Vis hele sitatet...
deriblant meg. kan ikke helt se for meg selv i militæret. men men, vi får se hva som skjer.
vel. hele poenget, imo, er at positiv diskriminering (å gi ekstrapoeng eller kvotere på kjønn), i mine øyne, ødelegger for likestillingen.

Vi har i disse dager, hvis vi fjerner verneplikten :>, et lovverk som er fullstending likestilt.
Problemet er jo at folk forventer at vi skal ha 50% kvinner i styrer i det private osv i løpet av året. Det er jo bare psykt.

Likestilling er forholdsvis nytt, i et historisk perspektiv, og jeg fatter ikke at folk ikke kan la det 'gå seg inn' i samfunnet.

Hvis man påtvinger folk likestilling v.h.a positiv diskriminering etc skaper det bare sinne på alle kanter, folk blir frustrerte, og kan sette seg mot hele likestillingssaken.
Hvis vi derimot kunne tatt det hele litt med ro ville nok kvinner kommet opp i toppsjiktene i privat næringsliv med tid og stunder, og det uten noen sinte mennesker hverken her eller der.
Som alt annet må dette skje over tid.

Riktignok synes jeg det er rett å, kanskje ikke kvotere etter regler, men iallefall prøve å ta inn flere kvinner i f.eks Stortinget, eller kommunestyrer og andre offentlige verv, men i det private næringsliv eller skoler. I think not.

takk for meg.
Dere kan mase så mye dere vill men likestillingen er ikke kommet så lankt som dere tror!

*Norge ligger på bunnen når det gjelder oppklaringen av voldtektsaker. Et nytt lovforslag gjør settningen: Jeg trodde hun ville. god nokk unskyldning til og slippe straff.

*Kvinnedominerte yrker har mye mindre lønn en Manns dominerte yrker.

for og nevne noe...

Kvotering till styrer er på en annen side ganske tullete. Skal en kvinne komme foran en bedre kvalifisert man fordi hunn er kvinne? Dette blir diskriminering av menn. Ikke det alle men som sitter i styrer er bedre kvalifisert, gutte klubben grei står sterkt blant de høye karer.
Sist endret av Zalderach; 10. mars 2002 kl. 16:15.
"...vi skal gjøre kjønnsrollene (i visse sammenhenger) mer like."

skal man(kvinne- høhø) ikke fjerne kjønnsrollene?

samma! så lenge man jobber, så blir man rik, om det er det man er ute etter å oppnå, enten man er kvinne eller mann. jeg syntes feministene burde jobbe mer aktivt mot det sexfikserte samfunnet vi lever i. det er dette som ødelegger kvinner.