Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1564
Vil 2 uker imellom hver gang jeg ruser meg på hasj være nokk til å ikke bli avhengi?

Har hatt en regel i hodet mitt at jeg aldri ruser meg mere enn 1 gang i uka. Men stort sett går jeg 2 uker imellom
Røyke hasj en dag i uka? Også vente 2 uker?
Hvorfor?
Det spørs hva slaga anlegg du har for avhengighet. De fleste blir ikke avhengig av cannabis.
Dette vil jeg tro er litt forskjellig fra person til person
Min regel for dette som jeg bruker selv er at jeg ikke røyker i lengre perioder sammenhegende og ikke røyker for store mengder.
Så lenge du holder det til som du skriver 2 ganger i mnd så går det nok helt fint Jeg har prøvd litt forskjellig..alt fra hver dag til en gang i mnd..For meg hjelper det veldig at jeg ser litt på det som å ta seg en øl eller ett glass vin..blir noe jeg koser meg med sosialt eller for å slappe av.
Sist endret av Knoxystrong; 12. januar 2020 kl. 17:16.
Begrenset Utgave.
SpeedBenzo's Avatar
Anbefaler deg å røyke hver uke / andre uke som du skriver ovenfor. Røyker selv hver dag 2-5 gram og har gjort det siste 5 årene og blir ikke noe særlig skev på den måten for å si det slik.

Du har et veldig bra røykemønster nå, så da hadde jeg holdt det sånn at det er belønning for en hard uke Ingenting som slår det!
Nei, hvis du holder deg til 1-10 ganger i mnd vil etter min erfaring ikke hasj ha noen negative bivirkninger mht. avhengighet osv.

Men det er jo selfølgelig lett å øke uten at en selv "legger merke til det", fra 1 dag i uken, til 2, så 3, så 4 osv. plutselig røyker en daglig.

For å forhindre dette, er det veldig lurt å ha et slags rituale rundt cannabis bruk. Slik som f.eks. urfolk gjør, de ser på slike planter som noe hellig, som må respekteres, dette er ikke dumt. Dvs. du røyker ikke og f.eks. spiller dataspill, du røyker ikke når du gjør arbeid eller hobbyer.

For meg er cannabis noe jeg bruker meditativt, og derfor blir jeg ikke avhengig. Jeg har andre ting jeg driver med som hobbyer 3d-design, spilldesign og programmering. Jeg vile aldri finne på å kombinere dette med cannabisbruk, jeg kan bruke cannabisen kreativt, men ikke når jeg faktisk arbeider med disse tingene, f.eks. programmering er ikke noe jeg kan drive med på cannabisrus, da kan jeg bli sittende å tenke på en linje kode og det neste øyeblikket tenker jeg på metafysiske fenomener, kombinasjonen fungerer ikke, og derfor har aldri overdreven bruk eller avhengighet vært noe problem for meg.

Hvis du virkelig vil bli avhengig av cannabis, det du da gjør er å lage deg et fast mønster, f.eks. at du begynner å late deg forran tven høy på cannabis. Med et slikt bruksmønster vil jeg anta at cannabis fort bare blir kjedelig.
Sist endret av Hans Høyhet; 12. januar 2020 kl. 20:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Nei, hvis du holder deg til 1-10 ganger i mnd vil etter min erfaring ikke hasj ha noen negative bivirkninger mht. avhengighet osv.

Men det er jo selfølgelig lett å øke uten at en selv "legger merke til det", fra 1 dag i uken, til 2, så 3, så 4 osv. plutselig røyker en daglig.

For å forhindre dette, er det veldig lurt å ha et slags rituale rundt cannabis bruk. Slik som f.eks. urfolk gjør, de ser på slike planter som noe hellig, som må respekteres, dette er ikke dumt. Dvs. du røyker ikke og f.eks. spiller dataspill, du røyker ikke når du gjør arbeid eller hobbyer.

For meg er cannabis noe jeg bruker meditativt, og derfor blir jeg ikke avhengig. Jeg har andre ting jeg driver med som hobbyer 3d-design, spilldesign og programmering. Jeg vile aldri finne på å kombinere dette med cannabisbruk, jeg kan bruke cannabisen kreativt, men ikke når jeg faktisk arbeider med disse tingene, f.eks. programmering er ikke noe jeg kan drive med på cannabisrus, da kan jeg bli sittende å tenke på en linje kode og det neste øyeblikket tenker jeg på metafysiske fenomener, kombinasjonen fungerer ikke, og derfor har aldri overdreven bruk eller avhengighet vært noe problem for meg.

Hvis du virkelig vil bli avhengig av cannabis, det du da gjør er å lage deg et fast mønster, f.eks. at du begynner å late deg forran tven høy på cannabis. Med et slikt bruksmønster vil jeg anta at cannabis fort bare blir kjedelig.
Vis hele sitatet...
Tviler på at det vil være ett problem. Siden jeg er livredd for å få en weed hangover før jobb. Noe som skjedde 1 gang og jeg melde meg syk. Jeg angret jævlig og har ikke rørt hasj og cannabis på 2 mnd nå. Bor hos foreldra mine og de hadde drept meg om jeg ble tatt med hasj. Så røyker bare når jeg vet at jeg har tid. Noe som skjer 4 5 ganger i mnd
Du blir ikke avhengig av det nei, men det kan gjøre deg mer lysten på mer hasj og annen rus i fremtiden. Det er det du bør huske å tenke over når tiden kommer at noen vil gi deg feks amfetamin. Si nei da, du bor tross alt hos foreldre så du er vel ung da vel. Kos deg, og nyt livet mest av alt. Ikke bruk hasj som en erstatning for andre gleder i livet, da blir det en uvane av det lettere. Jakt på damer(eller menn om du er jente eller homo) og lev livet utenom rusen. Lykke til da.

s