Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 10487
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har prøvd å google litt uten så mye svar. Men hvis man drikker feks 12 flasker lettøl, vil ikke dette være ca det samme som å drikke 6 flasker vanlige øl? Alkoholprosenten er jo ca halvparten.

Så klart så vil man jo bruke lengre tid på å drikke dobbelt så mye væske. Men hvis man STYRTER lettølen, vil man da klare å bli like full?
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja. titegn
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kjenner det, blink blink. Har 10mg xanax og et par sobril innabords også som også hjelper på.
Hvorfor lettøl om jeg kan spørre?
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av G86NO Vis innlegg
Hvorfor lettøl om jeg kan spørre?
Vis hele sitatet...
Sikkert fordi det koster 17kr boksen og kan kjøpes selv om ølsalget er stengt, på en søndag kl 23 feks
Hehe, var litt rask over grensa før eg var 20 på gatebil engang, blir godt full med lettøl! Lettere å kontrolere med.. men det ble 48 pils den kvelden eg drakk lettøl
Det kommer vel an på hva slags lettøl du kjøper. På noe lettøl står det at alkoholprosenten er 0,01 f.eks. I butikk vet jeg både Hansa, Grans og Rignes har noe lettøl med 2,4 og 2,5% alkohol. Disse går det fint av å få rus på. Selvsagt må du drikke mer enn ellers.

Tåler svært lite selv, og har derfor ofte kjøpt slik type øl for å lettere unngå å bli overstadig beruset.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sikkert fordi det koster 17kr boksen og kan kjøpes selv om ølsalget er stengt, på en søndag kl 23 feks
Vis hele sitatet...
Dette stemmer vel ikke?

Lettøl følger vel samme regler som vanlig øl.

Alkohofri får du kjøpt derimot.

My bad. Googla..

Lettøl er øl som har alkoholprosent under 2,5%. Dette innebærer at lettøl faller utenfor alkohollovens virkeområde, med unntak av at man må være 18 år for å selge og kjøpe lettøl. Dette innebærer at lettøl (og alkoholfritt øl) kan selges i hele butikkens åpningstid.
Sist endret av Kråke123456; 13. september 2018 kl. 13:24.
Sitat av Kråke123456 Vis innlegg
Dette stemmer vel ikke?

Lettøl følger vel samme regler som vanlig øl.

Alkohofri får du kjøpt derimot.

My bad. Googla..

Lettøl er øl som har alkoholprosent under 2,5%. Dette innebærer at lettøl faller utenfor alkohollovens virkeområde, med unntak av at man må være 18 år for å selge og kjøpe lettøl. Dette innebærer at lettøl (og alkoholfritt øl) kan selges i hele butikkens åpningstid.
Vis hele sitatet...
Dette var nytt for meg også!
Du skal være heldig med produksjonsfeilen om du blir full på alkoholfri øl. Alt jeg har å si om lett-øl er at det er en stor forbanna scam. Det er bare negative konsekvenser som masse pissing, hardt nyrearbeid og karbohydrater, og nesten ikke noe morro. Tror du kan få mer rus av å slenge gjær i en dunk med appelsinjuice om det kniper.
Ser noen nevner 48 pils. Om vi snakker 0.33 er det 15.84.l eller 0.50 er 24.l
Folk har død av vannforgiftning ved inntak ca. 6.l på 2-3 timer
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alkoholfri øl og lettøl er to forskjellige ting.



Er vel denne det er snakk om her?

En sekser tilsvarer tre vanlige pils, men med dobbelt så mye væske og pissing.

Har man spontant lyst på noen pils på en søndag er lettøl et helt greit alternativ.

Men å drikke seg full på lettøl? Nei, det går ikke.
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Ser noen nevner 48 pils. Om vi snakker 0.33 er det 15.84.l eller 0.50 er 24.l
Folk har død av vannforgiftning ved inntak ca. 6.l på 2-3 timer
Vis hele sitatet...
Er snakk om 48 0.33 øl på ca 20 timer, pluss en dram imellom
..du lever jo, så det gikk jo bra Anbefalt veske inntak pr.24 timer er ca. 2-4 liter, litt avhengig av hva du driver med.
Men 15 liter, de må jo ha gjort deg ganske oppblåst å kjip. Ble det god stemning?
Sist endret av Antimatter08; 14. september 2018 kl. 21:29.
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
..du lever jo, så det gikk jo bra Anbefalt veske inntak pr.24 timer er ca. 2-4 liter, litt avhengig av hva du driver med.
Men 15 liter, de må jo ha gjort deg ganske oppblåst å kjip. Ble det god stemning?
Vis hele sitatet...
Faktisk, en av dei beste kveldane med skikkelig fyllekule! Ingen problem bortsett fra noen svensker som prøvde å lage problem, men ungikk situasjonen

Holdt formen godt oppe hele tiden.
Sliter med å holde formen når eg drikker vanlig øl eller mye sprit. Somregel en god kombinasjon av all form av alkohol

Var oppblåst ja, men når man er en bamse som meg ser ikke man så stor forskjell

Ingen spying eller overdrevent raping..

Kansje dette er veien for meg som amatør helgefyllik?
Sist endret av Silent Eagle; 14. september 2018 kl. 23:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
.. happy days! Men det blir jo litt dyrt. En 0.50 boks med lett øl koster ca. 19.50kr og du må ha to slike altså 39kr for å matche en boks 0.50 4,7% til 27kr
Sist endret av Antimatter08; 14. september 2018 kl. 23:57.
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
.. happy days! Men det blir jo litt dyrt. En 0.50 boks med lett øl koster ca. 19.50kr og du må ha to slike altså 39kr for å matche en boks 0.50 4,7% til 27kr
Vis hele sitatet...
Sant.. Kvote i sverige på slikt?
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Ser noen nevner 48 pils. Om vi snakker 0.33 er det 15.84.l eller 0.50 er 24.l
Folk har død av vannforgiftning ved inntak ca. 6.l på 2-3 timer
Vis hele sitatet...
Problemet med vannforgifting er vel at du nøytraliserer saltinnholdet i cellene ved inntak av kun rent ferskvann. Øl inneholder div. salter og elektrolytter. Alkoholfritt øl regnes som et bra subsitutt for sportsdrikker som gatorade o.l mtp. på dette, såvidt jeg vet

Anbefaler dog å undersøke dette nærmere før du pimper i deg fjorten liter munkholm.
Sist endret av Lyra; 15. september 2018 kl. 00:24.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aldri greid å bli småbrisen av det engang men stoppa etter 16 stk da. Ser for meg at om man kjenner noe buzz etter 28 stk så er det placebo fordi man så gjerne vil merke noe
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Aldri greid å bli småbrisen av det engang men stoppa etter 16 stk da. Ser for meg at om man kjenner noe buzz etter 28 stk så er det placebo fordi man så gjerne vil merke noe
Vis hele sitatet...
For alt jeg vet så hjalp kansje lettølen lite, men i kombinasjon med sprit funka det iallefall for meg

Placebo eller ikkje, er hovedsakli ute for å ha det gøy, ikkje rusen.. så om eg trur eg er ruset eller faktisk er det spiller ingen rolle
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Gammel tråd men det funker fint ja. Det har nesten blitt standard til søndagsrepareringen her i gården. Å bli dritings er nok tungt men brisen og småfull går fint hvis du er glad i å pisse hvert 10 minutt.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Drikker mye lettøl selv... synes faktisk for meg iallefall at det kan være bedre å reise meg opp å gå på do hvert tiende minutt, isteden for å bli så full at jeg pisser på meg..
Hææ får man kjøpt 2,5% øl på søndager? Det visste ikke jeg heller
Alt som er 2,5 eller lavere kan alltid kjøpes.
Rart ikke de har det på bensinstasjoner.
Sitat av Kråke123456 Vis innlegg
Dette stemmer vel ikke?

Lettøl følger vel samme regler som vanlig øl.

Alkohofri får du kjøpt derimot.

My bad. Googla..

Lettøl er øl som har alkoholprosent under 2,5%. Dette innebærer at lettøl faller utenfor alkohollovens virkeområde, med unntak av at man må være 18 år for å selge og kjøpe lettøl. Dette innebærer at lettøl (og alkoholfritt øl) kan selges i hele butikkens åpningstid.
Vis hele sitatet...
Lettøl inneholdende mellom 0,7% og 2,75% alkohol faller inn under alkoholklasse B, noe som i praksis betyr at denne typen øl ikke er like strengt regulert, og ikke har like høy avgift som øl i klasse C (som forøvrig inneholder alt mellom 2,75% og 3,75% prosent alkohol), og øl i klasse D (som inneholder mellom 3,75% og 4,75% alkohol). Øl innholdende under 0,7% alkohol er i Norge definert som alkoholfritt, og kan derfor fritt selges til alle aldersgrupper og uten tidsrestriksjoner. Som du ser så har alkoholstyrken til øl inneholdende mellom 0,7% og 2,75% alkohol i praksis betydning for hvor mye du betaler i avgift for nevnte produkt, men du kan allikevel kjøpe øl inneholdende mellom 0,7% og 2,75% alkohol utenom butikkens ordinære alkoholutsalgstider da dette blir definert som en alkoholsvak drikk og ikke en alkoholholdig drikk av klasse 1 slik "vanlig" øl blir. Men dette blir flisespikkeri. Om du vil bli full på øl så er det mye mer behagelig både for blæra og lommeboka å kjøpe standard øl kjøpt på butikk.
▼ ... over en måned senere ... ▼
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Jeg har tenkt en del på hvordan lovverket rundt å drikke lettøl offentlig er, og sånn som jeg har forstått det så faller øl med 2.5% eller mindre utenfor alkoholloven. Så da har men vel faktisk lov til å drikke lettøl offentlig så lenge man ikke blir beruset... Tenkte det kunne være morsomt å nevne her.
Sitat av Absurd Vis innlegg
Jeg har tenkt en del på hvordan lovverket rundt å drikke lettøl offentlig er, og sånn som jeg har forstått det så faller øl med 2.5% eller mindre utenfor alkoholloven. Så da har men vel faktisk lov til å drikke lettøl offentlig så lenge man ikke blir beruset... Tenkte det kunne være morsomt å nevne her.
Vis hele sitatet...
Ja det er jo nyttig å vite for de som skal rigge seg til med 12 bokser på en benk i Hydroparken..
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Sitat av theimplication Vis innlegg
Ja det er jo nyttig å vite for de som skal rigge seg til med 12 bokser på en benk i Hydroparken..
Vis hele sitatet...
eller for feks. oss alkisser som er lei av å bli kasta av bussen.
Men ja nå håper jeg folk kan kose seg masse i hydroparken.