Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5495
Hallais skal til Bulgaria rettere sagt golden sands med en kompis (begge 25) skal være på ett hotel som heter erma og lurte på om noen har noen gode/dårlige erfaringer med plassen?
Evt gode uteplasser/utflukter/spiseplasser og diverse andre erfaringer du gjerne vil dele med deg ?
tips/råd mottas med stort takk
Hei! Bodd på Erma tre ganger!

Plassen er konge. Pamelas Striptease ved trappa mellom stranda og hotellet er grei skuring, der blir du ikke lurt men ølet er dyrt på slike steder. Litt oppover gata mot Hotel Vladislav er det masse festing, Vladislav er ungdomshotellet med masse fres fra tidlig morgen til sent på kveld. Greit diskotek i kjelleren der med masse nordisk ungdom som fester.

Mat - varierer sterkt, fra direkte dårlig til meget bra. Restauranten på erma er ganske god, samme er den skandinaviske restauranten like nedenfor bassengområdet til erma.
Tips: Fra erma ned til stranda går en steintrapp. Nederst i denne er en restaurant, nedenfor stripteasen og ned mot gatenivå. Prøv pizzaen der! De lager den i vedfyrt steinovn, du ser ovnen i restauranten også. HIMMELSK pizza!!

Ellers kan det være noen luringer som leier ut vannscootere osv, noen av dem ønsker å svindle og når du leverer inn vannscooteren finner de en gammel skramme i lakken og krever deg for jævla masse penger da de påstår du har laget denne. Styr gjerne unna! Båtturene er stort sett koselige og OK, de jeg har vært på.

Ellers er det masse slitsomme "innkastere" ved restaurantene i gaten og en del selgere på stranda.

En tur inn til Varna anbefales, billigere shopping og koselig by. Bruk hotellets taxi, de kjører som folk og lurer deg ikke på pris.

Ellers er det egentlig bare å kose seg, området er passelig stort men ikke større enn at dere får grei oversikt av å rusle rundt et par kvelder.

Spør om det er mer du lurer på! :-)
Trådstarter
71 1
Tusen takk for all input! har bestilt stort dobbeltrom i 9 etasje på hotelet så satser det blir konge.
blir for det meste drekking og slikke sol vurderer kansje ta en liten tattoo men er ganske skeptisk til og ta tattoo i utlandet, har vel ikke vært borti og tatt tattoo mens du har vært der nede?

Pizzaen skal selfølgelig prøves!
Ikke tatt noe tattoo, skulle jeg gjort det tror jeg heller jeg hadde gjort det hjemme... Ikke at jeg har hørt noe negativt om det, men det har med å stole på desinfisering osv å gjøre.

Var også i en vannpark en gang der, badeland-greier, det gikk vel egne busser dit. Husker ikke navnet, men lurer på om det het noe så enkelt som aquapark eller noe. Verdt et besøk om man blir lei av stranda etterhvert.

Og ja, det blir nok konge skal du se :-)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
71 1
Heisann er på erma nå men finner ikke palmas striptease hvor ligger det?
PamelS striptease ligger i trappa ned mot gata / stranda. Ut gjennom resepsjonen, og ned trappa ved den lille dsgligvarebutikken så har du det på høyre hånd etter noen få trappetrinn. Det er vel dog 3 år siden jeg var der sist så det er mulig den er nedlagt. Nederst i den trappa, fremdeles på høyrehånd, er mannen med vedfyrt steinovn og fantastisk pizza, anbefales!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
til alle freaks i området, update:
Det jeg beskrev som pamelas striptease heter nå exotic, og har hett velvet i mellomtiden. Fyren i restauranten like ved har fortsatt utrolig pizza. Mindre horer og mas her nå enn for 10 år siden, men uproblematisk å finne sorten om du skal marinere laksen.

Er det noen freaks her i golden sands denne uka? :-)
Bruker det ikke selv men typiske partydrugs får man tilbud om på gata utover kvelden så jeg regner med god tilgang. Vet ikke noe om kvalitet og pris..
▼ ... over et år senere ... ▼
Update igjen fra Golden Sands, Bulgaria:
Hotell Erma er klin likt og fortsatt bra. Pizzaen like nedenfor er svingod, men har kanskje tapt seg litt? Restauranten kalles Ego. Exotic er fortsatt i full sving, men har ikke vært der enda, bare stikki huet inn. Stedet er totalt ryddet for tiggere hva jeg kan se. Gatehorer fraværende selv om du finner dem om du oppsøker partystreet. Innkastere og selgere mye mindre aggressive og plagsomme enn før.

Stedet blir faktisk bare bedre ����
Sitat av sjuken Vis innlegg
Update igjen fra Golden Sands, Bulgaria:
Hotell Erma er klin likt og fortsatt bra. Pizzaen like nedenfor er svingod, men har kanskje tapt seg litt? Restauranten kalles Ego. Exotic er fortsatt i full sving, men har ikke vært der enda, bare stikki huet inn. Stedet er totalt ryddet for tiggere hva jeg kan se. Gatehorer fraværende selv om du finner dem om du oppsøker partystreet. Innkastere og selgere mye mindre aggressive og plagsomme enn før.

Stedet blir faktisk bare bedre ����
Vis hele sitatet...
Ser ut som om du trives!
Ligger (lå i hvert fall i fjor) en kebab-"kiosk" bortenfor Ego, der var det rimelig bra mat og god valuta for pengene, kjekt som lunch eller "mellommåltid"/strandmat. Beste middagen får man kanskje på Ivan's, men det ligger et lite stykke unna.

Har bodd på Erma 5-6-7 ganger, helt greit hotell det. Litt kjipt da vi ankom utpå natta i fjor, og portieren låste seg inn på feil rom da han skulle bære inn bagasjen vår. Der inne var det noen andre som bodde gitt, og hadde en romantisk stund med vin og talglys og whatnot :-D Prøvde seg med en litt lame unnskyldning om at de hadde nylig re-nummerert dørene i den etasjen....(om jeg *hadde* trodd på det så hadde nummerskiltene på veggen som var delvis overmalt med gammel, skitten maling fått meg til å skifte mening)

Det går gratis shuttle-buss bortenfor et av nabo-hotellene til Erma (husker ikke hva det heter, det ligger på øver-/bak-siden) 2 ganger om dagen inn til Grand Mall, det store kjøpesenteret inne i Varna. Det som er litt kjipt er at man får bare 2 timer på seg elns før bussen går tilbake igjen. Man kan evt. satse på neste gang bussen kommer, men det pleier å være rimelig dritfullt av russiske turister og whatnot på den bussen, så man er ikke garantert plass på noen måte (er vel strengt tatt forbeholdt gjestene på det hotellet muligens, men Grand mall og det hotellet har samme eier visstnok, så de kjører jo gladelig folk inn dit). På siste tur ble jeg sittende på bakerste benk i bussen trygt plassert/fastklemt mellom to veldig saftige russiske "babushkaer", mens sjåføren (som stort sett kun snakket bulgarsk og russisk, og var en veldig trivelig og munter eldre fyr) ga uttrykk for at jeg kom til å gjøre det godt der i gården, med min "nice mustache" :-D

Hvis man tar vanlig buss så hold et godt øye med lommebok, mobil etc. Det er ikke nødvendigvis de mest shabby'e typene som tar det fra deg. Lommeboka mi ble stjålet fra ei mageveske mens jeg var på vei inn på bussen i Varna. Foran meg var det 3-4 unge jenter i 16-årsalderen, med godt over gjennomsnittet pene klær, gullsmykker (presumptivt) flott velfrisert hår og det hele. Det var jo det gode gamle trikset med å skape en blokkering, så de kommer innpå deg. De sto og diskuterte med hun damen som solgte billetter, fikk vel også billetter så det ut til, før de plutselig styrtet av bussen. I samme slengen fikk de åpnet mageveska og tatt med seg lommeboka. Er rimelig sikker på at den gamle røya av ei billett-dame var med på det. Fikk senere vite av "de lokale" at dette var rike sigøynere som bodde i et eget område i Varna, og som gjorde dette "for a living"