Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  114 38869
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
du MÅ følge bruksanvisningen på wildpacktes.com hvordan installer driver. ikke bruke den enkle windass install da vil den ikke.
kort sakt:
ikke søk(velg spesifier) etter driver, velg "disket", så velg da vil den installer.
Ifølge en kompis har peppes pizza gratis internett som du kan bruke, helt åpent også
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Beklager bumpen, men kommer til Norge om en ukes tid, og når akkurat ikke nest siste flyet videre. Blir litt venting på Gardemoen, og lurte på om dette fortsatt fungerer?
Også, kan noen bekrefte/avkrefte åpent nett ved Peppes?

Edit; Google er din venn osv. http://www.peppes.no/statisk/wlanmain.html Har ikke Gardemoen på lista si, så no-go for no wep.

Men fortsatt interessert i metoden til Ranvik..
Sist endret av oink; 14. november 2007 kl. 17:03.
Sitat av oink
Beklager bumpen, men kommer til Norge om en ukes tid, og når akkurat ikke nest siste flyet videre. Blir litt venting på Gardemoen, og lurte på om dette fortsatt fungerer?
Også, kan noen bekrefte/avkrefte åpent nett ved Peppes?

Edit; Google er din venn osv. http://www.peppes.no/statisk/wlanmain.html Har ikke Gardemoen på lista si, så no-go for no wep.

Men fortsatt interessert i metoden til Ranvik..
Vis hele sitatet...
Hei..

logg inn på netpower sin ipzone på gardemoen med:
user: adm12416
pass: b8x89c

eller

user: adm12417
pass: ffb17d

disse gir deg en time gratis nett... Hvis du ønsker en kode som ikke er brukt, så send meg en melding privat så skal du få en...
hvis man vil inn i noen andre sin epost, men mangler passord, hva gjør man da???? vet det er ufint, men det er nødvendig;o) Det er forresten snakk om outlook web access??
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
det er nytt test wlan på gardemoen, som du trykker bare enter på bruker navn og password.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av dli3kse
hvis man vil inn i noen andre sin epost, men mangler passord, hva gjør man da???? vet det er ufint, men det er nødvendig;o) Det er forresten snakk om outlook web access??
Vis hele sitatet...
Du kontakter admin og spør om vedkommande kan hjelpe.
Flotte greier, takk for hjelpen!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Dette ser jo lovende ut.. jobber på Gardermoen og med en iPhone kunne det vært interessant å få tilgang til gratis nett, dem skal jo ha over 50 kr for en time der ute.. hva er beste alternativet for meg? Disse gratis kodene, fungerer de i en time og så må man ta i bruk en annen kode? Virker som den enkleste løsningen egentlig, selv om noe mer permanent hadde vært å foretrekke :-)

Takk for all hjelp
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg har også iPhone, og ser etter en permanent løsning for nett tilgang på gardermoen via wlan..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg skal ut å fly i morgen får kanskje litt tid på flyplassen. Om det er flere eplebrukere som ønsker seg wireshark så finner dere den her. http://www.finkconsulting.com/openso...rk-Leopard.dmg Det følger med oppdatert versjon av X11 siden den som finnes i 10.5.1 og tidligere versjoner av OS X krasjer med wireshark.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det er vel ikke en proxy port man kan bruke for å komme inn gratis på gardermoen vell?
Sitat av Crackmuffin
Det er vel ikke en proxy port man kan bruke for å komme inn gratis på gardermoen vell?
Vis hele sitatet...
Proxy port?

wtf. nei.

Bruk inngangsdøra
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
proxy funker ikke på flyplassen, men funker og bruker "tcp over ping"
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kanskje en anelse av hastverks-preget innlegg, men funker dissa kodene nevnt på forrige side enda?

Skal på Gardermoen etterpå, og har minst 2 timer ventetid før flyet...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvor ble det av siste innlegget mitt?

Uansett, har du fått tatt noen tur og testet enda Erik?? Torp er jo greiest for deg, men utvalget av ruter er jo bedre her oppe. Send en PM hvis du får testet snart da.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av blizz
Hvor ble det av siste innlegget mitt?

Uansett, har du fått tatt noen tur og testet enda Erik?? Torp er jo greiest for deg, men utvalget av ruter er jo bedre her oppe. Send en PM hvis du får testet snart da.
Vis hele sitatet...
ja så innleget ditt før det blei slettet ja, dem wlan ap'en dere har der oppe støtter multi ssid.
kjører dem samme på torp ? har ikke sjekka på torp. siden der har dem gratis pc'er fra infostasjon. hvis dem bruker samme systemet der borte kan jeg jo sjekke det :-) så jeg slipper og kjøre 20mil for og sjekke.
du kan sette opp en dns tunnel selv "tcp over dns" her: http://www.dnstunnel.de/
du laster ned programmet her: http://www.doxpara.com/ozymandns_src_0.1.tgz
dette er egentlig en ssh tunnel over dns, så trafikken din er kryptert i tillegg.
du bør kjøre ubuntu eller annen linux på laptopen din.

På server siden:

sudo ./nomde.pl -i 0.0.0.0 server.example.com

På klienten:

ssh -o ProxyCommand="./droute.pl sshdns.server.example.com" user@localhost

Her er video som viser hvordan: http://www.dnstunnel.de/dns_tunneling_example.avi

Har ikke hatt tid til å teste dette selv dessverre.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
hvis den siste posten var hint til meg, så har jeg brukt det lenge alt. men det har og duket opp noen flere hull. kommer mer fra meg om det når jeg får test sikelig.

"tcp over dns" og "tcp over ping" er dem som funker best. det vi trenger er at noen setter opp noe permanet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg kjørte med timeekspressen her for leden, og de har betalbar internet på bussen. Jeg har ikke så mye peiling, men satt og lekte litt med wireshark. der fant jeg noen brukere hvor man ser mac adressen osv. men går det også ann og "klone" en annen pc med mac ip osv og så få internet gratis..? der er det sånn at du kan koble deg til nettet og motta ip osv. men du kan ikke pinge hverken gateway eller internet. må betale på en eller annen måte.

Hvordan kloner man evnt i ubuntu?
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
time expressen kjørt ikke samme system som grademoen, men dem kjøre hotspot løsning ja. gardemoen bruker regne ap'er som er plasert rundt, med masse client/bruker som bruker det her dagelig.

her er info du glemte og få med:
i bussen er det en 3g/gprs modem som er koblet til en linksys box , tipper det er den som er med gprs og at dem bare har installert openwrt eller dd-wrt og kjøre radius eller hotspot på den. http://www.b-box.no/ er firma som lever det. på bussen selv om det er flere laptoper som er koblet til vil det ikke si at dem er på inet. jeg anbefaler deg og mekke egen tråde om det hvis du skal forske vidre på det her.

her er eks på mac som b-box bruker :
00:18:F8B:99:0C www.b-box.no
00:1C:10:1B:84:78 www.b-box.no
00:1A:70:7B:8D:EC www.b-box.no

som du ser så er alle linksys ut i fra dem mac addressene.
Fungerer dette fortsatt? Skal fly fra gardermoen i februar.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
ja funker forsatt dem har ikke byttet ut hostspot systemet dems ennå.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
det samme funker på hotel foresten sitter på et nå :-9
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gammel tråd, men fungerer fortsatt proxy-løsningen din enda ranvik? Eller må jeg ty til mac-kloning?

Den proxy-løsningen er jo desidert mest elegant!
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cryptography Vis innlegg
Gammel tråd, men fungerer fortsatt proxy-løsningen din enda ranvik? Eller må jeg ty til mac-kloning?

Den proxy-løsningen er jo desidert mest elegant!
Vis hele sitatet...
blei for mye abuse på proxy(virus) så måtte stenge den ned. mac funker vær gang.
Sitat av ranvik Vis innlegg
blei for mye abuse på proxy(virus) så måtte stenge den ned. mac funker vær gang.
Vis hele sitatet...
Hva skal til for at jeg kan sette opp en lik proxy-server selv på serveren min?

Link til programvare eller lignende?

Kjører Windows Server 2003..
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
ccproxy , kjøre den på port 53 :-)
Slipper alt dette her jeg sitter i VIP loungen
flexd: Alle nettverksinstanser har en fysisk adresse, Mac adresse, som gis en ipadresse av dhcp serveren.
Et søk på google for "windows change mac" gir:
http://www.nthelp.com/NT6/change_mac_w2k.htm
Har satt opp proxyserver nå og testet på tre forskjellige hotspots, men ingen av de har det fungert på.. Kjører nå på port 53, for å gjøre det samme som ranvik, men er det ikke egentlig bedre å eventuelt kjøre på port 80?


Hva er grunnen til at du kjørte på port 53 ranvik?
Det værste er at ingen reagerer på at man tapper penger ifra andre personer ved å gjøre noe slikt. . .
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Det værste er at ingen reagerer på at man tapper penger ifra andre personer ved å gjøre noe slikt. . .
Vis hele sitatet...
Hei. Du tar nok litt feil. Ved MAC-kloning-metoden har personen allerede betalte sin avgift, og man tapper ikke personen vidre for penger. Noen steder vil det fortsatt fungere for begge, andre hotspoter vil skrike om MAC/IP-konflikt.

Men den mest elegante metoden med HTTP-proxy går man rett og slett forbi hele betalingstjeneste, uten å bli redirectet. Ingen utnytting av privatpersoner.

Og det er greit å utøve litt ulydighet i blant, sålenge du har en greit fungerende moral i bakhånd.
På flyplassen blir man tappet for trafikk...
Og vil tro når den personen som betaler for å være på nett, kobler seg ifra, vil man selv forsatt kunne benytte seg av tilkoblingen? Så fremt det da ikke er forhåndsbetalt da..
Og da vil man jo belaste den brukeren til evt grenser er nådd, selv om personen har sluttet å benytte seg av tjenesten for lengst..
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
På flyplassen blir man tappet for trafikk...
Og vil tro når den personen som betaler for å være på nett, kobler seg ifra, vil man selv forsatt kunne benytte seg av tilkoblingen? Så fremt det da ikke er forhåndsbetalt da..
Og da vil man jo belaste den brukeren til evt grenser er nådd, selv om personen har sluttet å benytte seg av tjenesten for lengst..
Vis hele sitatet...
Du tar litt feil her.
det er flere betalings modeler:
1. betaling mot trafikk.
2. betaling pr time.
3. pay sum og free 4 ever.
4. noen har og kombinasjon av dem over.

kjansen er veldig stor for at du treffer en av dem som payer sum i mnd og så kan surfe free eks info stajson/laptop til ansatte. dem payer ikke for trafikk.

kort forklarte, det er ikke noe problem hvis du ikke leecher film'er/torrent osv.. normalt så skal du bare på for og sjekke email/web/msn/irc/osv som ikke tar så veldig mye trafikk.

NB: proxy måte eller ping over proxy så er den probleme stilinga helt borte.

grunnen til og kjøre på port 53 er at er det dns porten og den er veldig ofte ikke sperra ut, for den må jo resolve url ellers vil den ikke gi noe web spøring til en ip som den kan "ta over" ogvidre seg deg til pay siden.
Hei
Jeg skal tilbringe natten på Gardermoen mandag-tirsdag, så det hadde vært utrolig digg med internett.
Fungerer metoden oppgitt i førstepost fortsatt?
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av Naida Vis innlegg
Hei
Jeg skal tilbringe natten på Gardermoen mandag-tirsdag, så det hadde vært utrolig digg med internett.
Fungerer metoden oppgitt i førstepost fortsatt?
Vis hele sitatet...
jepp funker gull det.
HELP!
Hver ethereal installer jeg laster ned, når jeg klikker for å installere får jeg NSIS error
Drar om vel seks timer, håper noen kan hjelpe meg å få det før den tid.
Sitat av Naida Vis innlegg
HELP!
Hver ethereal installer jeg laster ned, når jeg klikker for å installere får jeg NSIS error
Drar om vel seks timer, håper noen kan hjelpe meg å få det før den tid.
Vis hele sitatet...
Ethereal skiftet navn til Wireshark.
Aye, ser sånn ut - Fant ut på sourceforge.. stusser på at man ikke har lagt det på hjemmesiden til ethereal. Skal si når jeg er på flyplassen; det vil si - hvis det funker er jeg online og gir poeng til ranvik
jeg vet ikke om det funker på det nettet og, men jeg var på et hotell på vestlandet (måløy nærmere bestemt). Der betalte jeg 60 kr. for noen timer på nettet. Så når jeg hadde noen minutter igjen, ingen penger og begynte å bli ganske desperat begynte jeg å prøve alle mulig ting. Helt til slutt (tror jeg hadde 12 sek igjen) stilte jeg klokka 3 dager tilbake og, vips! så hadde jeg 3 dager igjen :P vet ikke som dette funker der da, emn vært et forsøk
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Pumazz Vis innlegg
jeg vet ikke om det funker på det nettet og, men jeg var på et hotell på vestlandet (måløy nærmere bestemt). Der betalte jeg 60 kr. for noen timer på nettet. Så når jeg hadde noen minutter igjen, ingen penger og begynte å bli ganske desperat begynte jeg å prøve alle mulig ting. Helt til slutt (tror jeg hadde 12 sek igjen) stilte jeg klokka 3 dager tilbake og, vips! så hadde jeg 3 dager igjen :P vet ikke som dette funker der da, emn vært et forsøk
Vis hele sitatet...
..Hvordan?
Jeg er daglig på en flyplass (men alle er vedlikeholdt av OSL sitt team, og har samme system), og du kan logge inn med ditt nextgentel brukernavn og passord om du har nextgentel. Er flere andre man kan bruke til å logge inn med (blant annet telenor og netcom).

Jeg har foreløpig ikke merket noe hopp i regningene, men vi får se.
Hmm har de et anne system på Sola i stavanger ? sitter her nå, Brukte Wireshark, valgte wifi kortet mitt som interface også ramler det inn pakker, men ser bare min ip, og Ns.eunet.no og ns2.eunet.no som da er dns servere, + diverse andre iper, men ingen som det går traffikk på eller er av interesse, kan det være at det ikke er NOEN andre maskiner enn min som er kobla på ? :P

eller hva gjør jeg feil her ? måtte gi meg og koble på med mobilen, nederlag :P
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
er noen kort som ikke like og være i monitor mode.
gå i wireshark, trykk "option" der du skal sniffe, på neste rute sjekk at "captrue packets in promiscusemode " er krysset av for. da skal du kun sniffe.

omnipeek tar alt, men ikke alle kort som support for det.
ok, har lenovo pc med intel kort jeg, er vel derfor ikke noe gøy funker på den.

i Tyskland så jeg endel iper og prøvde å koble til de, men funka ikke, hvordan vet man gw og subnet masken de bruker ? satt opp den ipen de kom til på destination som gw, funka som sakt dårlig
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av JonR Vis innlegg
ok, har lenovo pc med intel kort jeg, er vel derfor ikke noe gøy funker på den.

i Tyskland så jeg endel iper og prøvde å koble til de, men funka ikke, hvordan vet man gw og subnet masken de bruker ? satt opp den ipen de kom til på destination som gw, funka som sakt dårlig
Vis hele sitatet...
gateway/dns/mask har du alt fra din pc . eneste du trenger og clone er MAC + ip
hmmm ok... strange, kan jeg spøre hvordan man Cloner mac adressen i Xp pro da? må man ha noe ekstra program?
det rare er at alle de andre ipene som jeg så i tyskland, de gikk til destinatin 192.168.1.255 mens min gw var 192.168.1.254 tenkte kanskje det hadde noe med saken å gjøre, men det var da feil

damn jeg er noob:P

ps, hvordan ser du om det går mye traffikk ? mener du da at de ofte kommer opp kanskje ? er det protocol Browser som kan tyde på internett traffikk ?

takk igjen
Sist endret av JonR; 9. juli 2009 kl. 00:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
HVORDAN FINNER JEG DISSE? ip'en er jo grei....
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 193.214.121.4
og dns server til 195.159.0.100
Vis hele sitatet...
Sitat av Cryptography Vis innlegg


Hva er grunnen til at du kjørte på port 53 ranvik?
Vis hele sitatet...
Fordi DNS trafikk går over port 53 (både tcp og udp), og DNS er vanligvis tilgjengelig på de fleste hotspots uten at klientene på nettverket har betalt enda.

Som en liten kommentar, sånn generelt, uten at jeg på noen måte skal mistenkeliggjøre ranvik. Men tenk dere om 2-3 ganger før dere stoler blindt på å koble dere til proxyen til en person dere ikke kjenner på et forum der alle er anonyme

Husk at vedkommende kan sitte å se på ALT du gjør når du bruker vedkommendes proxy. Alle brukernavn/passord i klartekst. Alle cookies til facebook, gmail, freakforum etc. Alle eposter (er gjerne bare pålogging som ikke er i klartekst). All messenger samtaler osv osv osv osv osv osv

Sist endret av Carrier Return; 16. september 2009 kl. 19:42.