Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1683
Jeg er alltid litt mer skeptisk til brunt, da en aldri helt sikkert vet hva som er i den. I tillegg er det jo mye plantemateriale, og dermed pollen i en hasjklump og jeg har hørt at noen kan utvikle allergier som følge av dette.

Det sunneste må vel være å vape pot? jeg har prøvd å vape hasj, men det funket ikke. Og dette med folk som har fått livstruende skader som følge av vaping, dette må vel være helt og holdent pga. tilsetningsmidler i oljen de har vapet? jeg kan ikke se for meg at det skal ha noen farlige bivirkninger å vape pot?
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"Rosin press" olje er vell kanskje det sunneste å "Vape"
Den tryggeste metoden å innta cannabis er nok å konsumere det oralt.
Det har vært tilfeller av død som følge av bruk av ferdigfylte cartridges i USA. Det var ikke på grunn av cannabisen men pga et middel som ble tilsatt for å få enn mer tyntflytende olje mener jeg på. Hasj og pot har begge plantemateriale i seg som forbrennes og gir karsinogener, i teorien er det mye mer av dette i pot. Sånn reint praktisk så synes jeg det suger å røyke hasj uten tobakk, og pot er litt for "lett". En må tenke på at dette er en utgift å betale, i den perfekte verden vill jeg nok ha gått for pot og vendt meg av tobakks-kombinasjonen men det er både for dyrt for meg, og jeg får som regel bare tilgang til et eller to ikke-valgfrie strains.

Det er nok sunnere å vape cannabis, som for det første ikke gir karsinogener som ved røyking, pluss at det ikke sliter på halsen eller gjør like vondt som røyking. Når jeg skal vape cannabis, har jeg dårlig erfaring med de dyre vapene som Magic-Flight Launch Box og lignende, fordi de rett og slett ikke knocker like hardt som bongen da man får mindre røyk. Det beste alternativet i min erfaring er å lage konsentrat ved hjelp av løsemidler. Kan bruke både pot og hasj til dette, og flere typer gass og væsker kan benyttes. Rosin press med rettetang er waste av produkt, men kan kombinere med løsemidler for å hente ut noe man kan bruke med en gang om ikke man har tid til å fordampe litt butangass o.l. eller eventuelt fryse og så fordampe sprit/aceton. Poenget er og på en eller annen måte utvinne thc olje fra hasjen /poten.

Denne olja, samme hvordan du lager den(bør helst fokusere på renhet fremfor yield og smak/terpeninnhold i denne sammenheng) kan man blande med Propylene Glykol (vape-juice uten smak) 1:1 ratio, Deretter kan man fylle blandinga i en atomizer vape med helst 80W eller mer, da snakker vi one-hit shit. Neste jeg skal teste er "drip-coil" som man potensielt kan røyke 1ml juice i et trekk. Dette tilsvarer 0.5g olje. Ulempen i fht atomizer er at det blir satans dyrt å bruke 2-3g hasj i trekket. Ikke bare er det mulig å bli tilstrekkelig slått i trynet av cannabisen men ,man kan også tilsette nikotin som jeg foretrekker (poenget var å slippe hasj+tobakk, men endte i thc+niktoin allikevel)

Man kan eksperimentere i det uendelige med forskjellig typer olje, smakstilsetnigner, evt blande inn Vegetable Glyserin(VG vape juice) for tykkere røyk osv. Men uansett er vape metoden sannsynligvis den mest effektive måten da man ikke brenner i stykker noe produkt, og man ikke innhalerer noe forbrent shit, og man kan bestemme selv om man skal ha mye eller lite om gangen. Slike cartridges kan man også lage selv ved å fylle dem med samme pg/olje juicen.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har vapet en del med hasj. Det krever riktignok litt tålmodighet og litt mer temperatur enn normalt, men det funker bra.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyker for det meste brunt, pga det er billigere, mere thc per g. Fordeler og ulemper med begge. For meg personlig så opplever jeg det slik etter mange års røyking.

Brunt
+ Uro i kropp forsvinner
+ sovner lettere
+ demper smerter godt
- paranoid
- angst
- slapphet

Grønt
+ økt energi
+ god matlyst
+ ler mere
+ angstdempende
- mindre steinhets følelse
- tankekjør
- dårlig konsentrasjon
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hasj har mindre plantemateriale enn pot da hasj er bare harpikset fra plante som så er presset sammen. Pot har mer plantemateriale da det er deler av tilskuddene fra cannabis som bare blir tørket uten mer behandling.

Det er ikke pollen i hasj, dette kommer fra en misforståelse av ordet "pollem" eller "polm" som såvidt jeg vet refererer til å lage hasj ved å tørrsive trikomene på planten til et pulver, som så presses til plater, denne metoden er svært vanlig på morocco.

Det er altså ikke pollen det refereres til.

Som nevnt er vel spising den sunneste måten å konsumere cannabis på, men rusen blir ofte mer intens da man får i seg mer virkestoff og andre aktive elementer fra cannabisen når må spiser der: så man kan bli litt tatt på senga om man ikke er forberedt.
Anonym bruker
"Rød Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal man ha det sunnest mulig, så bør det være sunnere og lage olje med alkohol eller løsemiddler for så og spise, enn og koke opp i fett?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skal man ha det sunnest mulig, så bør det være sunnere og lage olje med alkohol eller løsemiddler for så og spise, enn og koke opp i fett?
Vis hele sitatet...
nei, bruk heller en sunn type olje/fett.
skal du lage det "sunneste" konsentratet derimot, så bruker man heller ikke løsemidler, men varme og trykk for å lage rosin (ja rosin med o).
Professor
Trådstarter
Jeg merker i hvert fall at jeg blir langt mindre "stoned" i kroppen på alt jeg har røykt av pot, sativa og indica. Og jeg synes egentlig der er behagelig å slipp den tungheten i kroppen, og heller være mer energisk.

Det jeg liker et tankekjøret, jeg er ikke interessert i paranoide forestillinger lengre, og jeg liker å tenke.
Sist endret av Hans Høyhet; 9. februar 2020 kl. 00:28.