Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1563
Hei, jeg skal om to uker reise til utlandet der har jeg planlagt å røyke marihuana for første gang., noen som har erfaring på hvordan det er å gjøre det for første gang, kan man trippe av det finnes det guidelines med tanke på dose osv
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Skal du røyke brunt eller grønt? For første gang, begynn lite. Jeg pleier å ta ca 0.05g hasj og rulle en joint, gir meg en fin og avslappende rus. Ta det rolig med det, kan ikke overdosere på det. Man tripper ikke av å røyke hasj. Les deg litt opp på stoffet før du bestemmer deg for å prøve det, rekker langt det lykke til bro
Sist endret av kamelia; 22. januar 2020 kl. 23:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av kamelia Vis innlegg
Skal du røyke brunt eller grønt? For første gang, begynn lite. Jeg pleier å ta ca 0.05g hasj og rulle en joint, gir meg en fin og avslappende rus. Ta det rolig med det, kan ikke overdosere på det. Man tripper ikke av å røyke hasj. Les deg litt opp på stoffet før du bestemmer deg for å prøve det, rekker langt det lykke til bro
Vis hele sitatet...
Man kan overdosere. Man kan også trippe på hasj.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
Man kan overdosere. Man kan også trippe på hasj.
Vis hele sitatet...
Du må røyke 15k ganger din egen kroppsvekt innen et kvarter for å overdosere på hasj. Ikke spre feilinformasjon.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan så absolutt trippe på hasj, jeg og en kompis kjøpte ei flis på 5g der vi lagde brownie

Kort fortalt, vi spiste halve formen med brownies hver. Oppturen startet med et intenst latterkikk etterfulgt av at det var som om det var et tynt fargefilter lagt inn på øye som blinket rødt, gult og grønt etterfulgt av at veggene begynte å vri og vende på seg. Fikk en helt syk paranoia, der jeg trudde jeg blødde innvendig og følte meg forfulgt, var overbevist over at hasjen var forgifta og at djevelen hadde inntattkroppen min og at d var han som var på vei ut da jeg spydde
Sitat av kamelia Vis innlegg
Du må røyke 15k ganger din egen kroppsvekt innen et kvarter for å overdosere på hasj. Ikke spre feilinformasjon.
Vis hele sitatet...
Mulig vi ser litt forskjellig på det å overdosere. Jeg tenker ikke pustestans og død. Det jeg mener er at man fint kan overdosere og få en kjip tur. Spesielt siden dette er TS første gang bør han være litt moderat.

Kan så absolutt trippe på hasj, jeg og en kompis kjøpte ei flis på 5g der vi lagde brownie

Kort fortalt, vi spiste halve formen med brownies hver. Oppturen startet med et intenst latterkikk etterfulgt av at det var som om det var et tynt fargefilter lagt inn på øye som blinket rødt, gult og grønt etterfulgt av at veggene begynte å vri og vende på seg. Fikk en helt syk paranoia, der jeg trudde jeg blødde innvendig og følte meg forfulgt, var overbevist over at hasjen var forgifta og at djevelen hadde inntattkroppen min og at d var han som var på vei ut da jeg spydde
Vis hele sitatet...
Der har vi et eksempel på hva jeg vil kalle overdosering.
Første gang jeg røykte så ble jeg skuffet over at jeg ikke merket noe, og jeg røyket nesten hele jointen (ikke blandet med noe) før jeg merket noe.

Da begynte jeg å springe mot ytterdøra mens en sint kundalinislange slynget seg oppover i kroppen, jeg sleit voldsomt med å låse opp døra, men jeg måtte inn for 5 minutter senere lå jeg å ristet og kaldsvettet i senga.

Men nå er jeg en kompetent hasjrøyker som får besøk av snille skyggevesener når jeg røyker.

Så, lag en joint, bland den ut, og røyk den sakte.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kamelia Vis innlegg
Du må røyke 15k ganger din egen kroppsvekt innen et kvarter for å overdosere på hasj. Ikke spre feilinformasjon.
Vis hele sitatet...
Hvis man kan røyke 15 000 * 75kg = 1 125 000kg cannabis og ld50 for THC er 40 000 mg/kg, vil det si at cannabisen du snakker om har et THC-innhold på hele 0,00027%.

Skikkelig ræva hemp med andre ord, ikke noe man tripper på ihvertfall!

Spøk til side. Ingen dør av å røyke for mye, men du trenger ikke å underdrive potensialet til cannabis. Det er et heftig rusmiddel.
Jeg tror kamelia forbinder ordet "overdosering" med å faktisk dø av å ta for mye. Er jo ikke en eneste gal intensjon bak det. Overdosering så vidt jeg kjenner til det betyr jo at man simpelthen tar for mye, som jo fullt er mulig på cannabis. Spy, osv. Beklager om dette er dårlig formulert, sitter på en pub og driter.
Hvis det er din første gang kan det absolutt være at du ikke merker noe i det hele tatt, eller ikke helt forstår hva du skal se etter, alt etter som. Jeg ble ikke fjern før gang #3 foreksempel og da så jeg meg ikke tilbake, jeg digga rusen kan man si. Det er absolutt mulig å trippe på hasj og sannsynligheten bør holdes åpen men det er liten sjanse for at det går over stokk og stein med en gang om man kun deler en joint med en kompis eller venninne. Dosering har allerede andre opplyst om men i tilfelle rottefelle ville jeg ha tatt det på et sted du føler deg komfortabel sånn at du ikke får noia av noe du helst skulle sett ikke var der det være seg en slitsom person eller i en setting som kan stresse deg. Igjen, sannsynligheten er stor for at det vil gå bra men alltid greit å være føre var i tillegg til at å være nybegynner når det kommer til røykings ofte gjør at man kan reagere litt annerledes på ting, all den tid kannabis er mildt psykedelisk.

Bortsett fra det håper jeg du koser deg og du bør glede deg til du får dine første symptomer på munchies eller den første lættisen! Å tenke tilbake på akkurat det får i hvert fall en gammel traver som meg til å bli nostalgisk.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min første gang med en kompis så rulla vi en feit en med kun grønt, tenkte oss ikke om i det hele tatt. Sendte den att og frem og fikk den i oss fort for å si det slik. Tok en liten stund så var vi fjerne ja, skikkelig fjerne en god stund, men faen å deilig det egentlig var, også lærte vi at vi ikke skal ta så mye. Så har du rett sted så ville jeg bare kjørt på. Skal du ta det rolig så ta 1-2 trekk og vent 15min før du tar mer. Ble ballefjern i Barcelona en gang også, da hadde vi 1g med grønt på deling jeg og ei til, det var over 3 ganger også, den ene så ble jeg bare sittende å tenke hvordan i all varden skal jeg klare å komme med ut herfra og tilbake til hotellet. Men gikk fint, men hadde det vært ett sted jeg ikke hadde vist jeg bare kunne sitte avslappet i sofaen og la det gå over så hadde jeg nok fått panik ja.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Første gang jeg røykte så ble jeg skuffet over at jeg ikke merket noe, og jeg røyket nesten hele jointen (ikke blandet med noe) før jeg merket noe.

Da begynte jeg å springe mot ytterdøra mens en sint kundalinislange slynget seg oppover i kroppen, jeg sleit voldsomt med å låse opp døra, men jeg måtte inn for 5 minutter senere lå jeg å ristet og kaldsvettet i senga.

Men nå er jeg en kompetent hasjrøyker som får besøk av snille skyggevesener når jeg røyker.

Så, lag en joint, bland den ut, og røyk den sakte.
Vis hele sitatet...
TS, ikke tro at du kommer til å hallusinere og få besøk av diverse vesener. Hans Høyhet er enten litt spesiell eller røyker changa istedenfor cannabis.
Jeg ville forberedt meg på å ikke nødvendigvis bli høy første gangen du røyker, jeg måtte prøve fem ganger uten noe funk før femte gangen. Andre jeg har snakket med sier 2-3 forsøk var nødvendig. Men du har jo en ferie til å prøve litt på det=)

Den femte gangen var jeg med ei søt jente jeg likte godt i gymnastia på vei til en fest på en mc klubb, de hadde fajktisk ungdomsdiskotek med ulovlig ølsalg så man fikk ikke ta drikke med inn selv. Vi stoppet bak et industrihus og røykte 0,5g middelmådig hasj på deling i en rk-pipe(rein hasj i liten l formet pipe) og gikk fort videre.

Jeg trodde først det var bomtur som de andre gangene, men etterhvert som vi nærmest oss festen ble bena mine tyngre og tyngre og jeg gikk veldig sakte. Jeg satte meg ned utenfor festen og skulle bare drikke to halvlitere jeg hadde med meg, og min venninne gikk inn. Jeg satt lamslått igjen på benken.

Etter to+ timer kom hun ut og spurte 'sitter du her fremdeles, jeg har leita overalt etter deg, går det bra?'..... Jeg hadde ikke drukket en slurk med øl, og tenkte mens jeg satt der 'dette er for bra til å være sant, nå er det ingen vei tilbake', og slik ble det også....

Hold bruken kun på ferie i utlandet hvis du vil garantere deg helt mot problemer av det, dra til amsterdam, christiania(om det er en ting lenger, følger ikke med), spania, eller india og røyk der det er kultur for det. Her i landet blir det ikke som det er ment fra naturens side ofte. Trist akkurat det. Legaliser nå=)

Kos deg på ferie, og ikke nødvendigvis drikk første gangene du røyker, hvertfall ikke for mye da, det kan bli veldig kraftig blanding for nybegynnere når det plutselig funker med hasjen på stigende alkoholrus=)

s
Sist endret av saviour; 23. januar 2020 kl. 09:09.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
TS, ikke tro at du kommer til å hallusinere og få besøk av diverse vesener. Hans Høyhet er enten litt spesiell eller røyker changa istedenfor cannabis.
Vis hele sitatet...
Nåja, dette er veldig individuelt.

Første gang jeg røykte grønt satt jeg i en bil, og fikk open eyed visuals som bare det.
Kompisen min satt og tullet med meg ved å gynge opp i fjeset mitt, og lene seg tilbake igjen. Hver gang han var på tur mot meg ble hodet hans strekt til minst 2 ganger normal størrelse, jeg fikk mad lættis heldigvis.

Minnes også at vi foretok en forbikjøring av en syklist i veldig lav fart når vi passerte, glemmer aldri blikket på hun som syklet når hun så 3 ungdommer som holdt på å le seg ihjel i baksetet med en vannbong i fanget.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fint å prøve visse ting, men pass på at det ikke faller altfor mye i smak for deg og at du etter hvert begynner å misbruke det for så å gå over til sterkere saker. Skal ikke så mye til for å bli en junkie.
Sitat av vephoria Vis innlegg
Nåja, dette er veldig individuelt.

Første gang jeg røykte grønt satt jeg i en bil, og fikk open eyed visuals som bare det.
Kompisen min satt og tullet med meg ved å gynge opp i fjeset mitt, og lene seg tilbake igjen. Hver gang han var på tur mot meg ble hodet hans strekt til minst 2 ganger normal størrelse, jeg fikk mad lættis heldigvis.

Minnes også at vi foretok en forbikjøring av en syklist i veldig lav fart når vi passerte, glemmer aldri blikket på hun som syklet når hun så 3 ungdommer som holdt på å le seg ihjel i baksetet med en vannbong i fanget.
Vis hele sitatet...
Det at ting vrir og vrenger på seg noe, at man får litt psykedeliske visuals (pseudohallusinasjoner), det er ikke unormalt på en høy dose cannabis og lite toleranse.

Det Hans Høyhet beskriver er godt på vei inn i psykoseland, ekte hallusinasjoner. Tre muligheter: vedkommende er psykotisk, vedkommende røyker noe annet enn cannabis, eller så er vedkommende full of shit. Jeg lener mot sistenevnte.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Begynn smått, om det er plante/grønt så ikke røyk mer enn størrelsen på en ert. Jeg lærte på den harde måten at cannabis kan virkelig fucke deg opp, da jeg røyket alt for mye første gangen. Hadde en forferdig rus med ekstrem paranoia. Fikk som følge av det depersonalisering og derealisering, noe som ikke gikk helt bort før nesten 2 år senere (først konstant, så sporadisk).

Man kan alltid ta mer! Vent gjerne opp mot 30 min før du røyker mer også. Lykke til, håper du får en fin opplevelse
Sist endret av Mekkern; 23. januar 2020 kl. 18:07.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Overdoserer du hasj ender du gjerne opp med å spy.
Det kalles å "grønne ut" hos mange og er noe som fort skjer når man bruker for mye.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Det at ting vrir og vrenger på seg noe, at man får litt psykedeliske visuals (pseudohallusinasjoner), det er ikke unormalt på en høy dose cannabis og lite toleranse.

Det Hans Høyhet beskriver er godt på vei inn i psykoseland, ekte hallusinasjoner. Tre muligheter: vedkommende er psykotisk, vedkommende røyker noe annet enn cannabis, eller så er vedkommende full of shit. Jeg lener mot sistenevnte.
Vis hele sitatet...
Nei, da misforstår du hva psykose er.

Det finnes f.eks. folk som av en eller annen grunn ser visuelle ting, slik som snippets av en tegnefilm, uten etter noen form for bruk av psykedelika. På vitenskapelig språk sier vi da noe slikt som at det er synapser (tror jeg) som har koblet seg sammen på en uvanlig måte, slik at vedkommende ser dette. Det er en egen diagnose for slikt, jeg husker ikke hva den heter.


Psykose er når du begynner å skape det et verdensbilde rundt dette. F.eks. hvis jeg begynte å skape en mytologi rundt skyggevesene osv. Slik som J.K Rowling, den dama er langt inn i psykoseland, ikke bare har hun skyggevesener, men alt mulig slags rare vesener, gale kjerring!

Neida, forskjellen er at hun håndterer dette som fiksjon og ikke realitet. Dette betyr dermed ikke at hun ikke tror på skyggevesener. Det gjør hun helt sikkert, men på en metaforisk måte.

Jeg tror ikke på skyggevesener på noen metaforisk måte. Jeg bare ser disse visuelle greiene, og tenker det var pussig, jeg kaller dette fenomenet for "skyggevesener". Har ingen mytologi eller annet rundt dette.

Hva som interesserer meg mest er selve følelsen, visuelle rariteter oppstår alltid når en er i en helt spesiel tilstand og følelse.

Denne tilstanden og følelsen vitner om at en skaper sin egen virkelighet, en får i større grad kontroll på hva en ser, og en ser akkurat hva en vil se. Synet blir som et instrument, og ettersom hvor langt en zoomer inn eller ut i det ytre rommet, ser en ulike ting. Men samtidig er det en følelse av "den andre", alså annerledeshet, at verden er noe annet enn en selv, en har ikke kontroll over hva den gjør, og disse skyggevesene er en slik autonom variabel.

Fenomenet oppstår som regel når jeg oppnår en høy grad av kontroll over synet, og hvordan den ytre verden ser ut. Da kommer disse skyggene i rommet, og ofte ser jeg mange lysfenomener, dette skjer alltid samtidig som jeg oppnår, det jeg kaller en orgasmisk kundalini eksplosjon. Jeg føler energi stiger opp fra tærne og opp til pannen (der hinduer maler en rød flekk) og det stråler ut lys fra dette området.


Jaja, det er helt sikkert slik at jeg er ekstra følsom for cannabis, og at det for meg er ekstra psykedelisk, og på mange måter har lik effekt som lsd og lignende.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av thenorwegiandud Vis innlegg
guidelines med tanke på dose osv
Vis hele sitatet...
Lag en jay med en mengde på størrelse med en ert per pers. Man blir tørst, ha vann eller noe sukkerholdig drikke tilgjengelig. Sukker kan hjelpe å dempe den trippy delen av opplevelsen litt.

Fyr i godt selskap, i gode omgivelser, med ro i hue. Trekk sakte og kort. Pust så inn litt luft og pust sakte ut. (Om du føler for å hoste prøv å puste røyken sakte ut først.)

Pass videre eller vent litt og gjenta ca 3 ganger. Slokk jayen og glem hele greia til du får lyst på mer.

God tur