Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1942
http://i67.tinypic.com/2dm75ea.jpg

http://i67.tinypic.com/2dm75ea.jpg

Jeg har et par teorier selv men ønsker gjerne å høre fra noen som vet noe helt sikkert. (Det ser selvsagt ut som noe til en sykkellås, hundehalsbånd, noe for å dirke opp bildører, fiskeutstyr osv osv.)


Ser mer ut som en provisorisk løkke til å tjore fast båten med men kanskje den er mindre enn den ser ut på bildet siden du snakker om hundebånd... Det er hvertfall ikke hundebånd eller dirk. Med karabinkrok i den ene enden og løkke i den andre er egentlig det eneste som slår meg at løkka skal rundt en bøye og karabinkroken i krokfestet på båten
Kan godt se for meg hvordan det kan være en slags provisorisk dings for å sørge for at noen ikke lenger får oksygen
Vanskelig å se størrelsen utfra bildet men vil gjette at den er ca 15-20cm i total lengde.

For kort for å kvele noen med tror jeg, og man får inn maks én finger i den minste "løkken", så det er nok noe annet. Men merkelig at den ser så forseggjort ut. Noen har tatt seg tid til å surre tau rundt endene.
Tenker det er en provisorisk sikring på noe. Noe for å sikre at om det faller eller taes av, at det da ikke forsvinner.
Sitat av FlotteHester Vis innlegg
Vanskelig å se størrelsen utfra bildet men vil gjette at den er ca 15-20cm i total lengde.

For kort for å kvele noen med tror jeg, og man får inn maks én finger i den minste "løkken", så det er nok noe annet. Men merkelig at den ser så forseggjort ut. Noen har tatt seg tid til å surre tau rundt endene.
Vis hele sitatet...
Dangg, vett ikke hva jeg blingsa så mye for. Den er jo hverken stor nok til å tjore noe båt eller har karabinkrok som jeg først skrev. Smale øyer i kveld

Sikkert noe amf stuk noen har surra sammen bare for å surre sammen eller noe tjuvradd greier fra samme type kar
Sist endret av cowstore; 21. juli 2019 kl. 23:30.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sikring til tilhengrrkulen og tilhenger tenker jeg.
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Sikring til tilhengrrkulen og tilhenger tenker jeg.
Vis hele sitatet...

Det er alt for tynt materiale for å være tilhengersikring.
Nærmeste forslaget jeg kommer med er at det er en snare, vanskelig å bedømme etter bildet.
Sist endret av Jens1; 22. juli 2019 kl. 15:35.
Snare? Aldri sett noen snare som ser slik ut, hvorfor skulle det være tvinnet i endene? Snarene skal jo synes minst mulig og de lages vel av veldig tynn ståltråd og kun det?
Sexleketøy fra vikingtiden. Restraint i senga krydrer opp sexlivet, det visste vikingene allerede i sin tid
Sitat av random67489 Vis innlegg
Snare? Aldri sett noen snare som ser slik ut, hvorfor skulle det være tvinnet i endene? Snarene skal jo synes minst mulig og de lages vel av veldig tynn ståltråd og kun det?
Vis hele sitatet...
Nå prøver jo folk å lage så mye rart, så det er ikke godt å si. Uansett det beste forslaget jeg kan komme med. Selv om en ikke har sett akkurat en slik så vet en aldri hva folk kan finne på. Uansett ett mislykket forsøk på snare.

Når jeg ser hvor lang den er så er det uansett ikke tilfelle. Nei, får si som kona tenker (bare hu tør ikke si det), ting på den størrelsen der er nesten ikke brukanes
Sitat av FlotteHester Vis innlegg
Det er alt for tynt materiale for å være tilhengersikring.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis, den sikringen løser ut evt brems på hengeren og ryker etterpå