Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1086
Jeg vurderer å kjøpe inn noen tabletter med 15 mg Midazolam.
Men hvilken type effekt vil en slik dose gi? Er dette en dose som potensielt kan være dødelig?

Grunnen til at jeg spør er at ifølge felleskatalogen så er maks anbefalt dosering 5 mg for innledning av anestesi.

Hvordan er rusen av Midazolam? Kan den best sammenlignes med Apodorm (Nitrazepam) eller Rohypnol (Flunitrazepam)?

Jeg har hørt at effekten/rusen av Midazolam er en del ubehagelig. Stemmer dette? Og på hvilken måte?

Forøvrig så er Midazolam noe jeg ønsker å ha liggende i tilfelle Akutt Dystoni skulle oppstå (en tilstand jeg har hatt problemer med siden fastlegen min satt meg på Fluanxol for flere år siden).

- Er Lorzepam eller Nitrazepam mer effektivt for stoppe akutt dystoni og/eller muskelkramper?

- Finnes det noen motgift mot dette medikamentet og andre benzodiazepiner i tilfelle overdosering?

Edit:

Har da bestemt meg for å gå for Lorazepam.
Noen som har erfaring med dette benzoet og som vet om dette har en potent nok muskelavslappende effekt til å stoppe en akutt dystoni episode, evt. Dyskinesi episode. Eller en hvilken som helst ufrivillig muskelbevegelse for den sakens skyld.
Sist endret av Who?; 3. august 2018 kl. 07:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
https://freak.no/forum/showthread.php?t=229299

1mg Lorazepam tilsvarer ca 10mg diazepam.
Du dør ikke av 15mg, du sovner eller blir god og slapp avhengig av toleranse. Selve rusen er kortvarig (4 timer) men er i mine øyne rimelig behagelig. Satt i og munchet rundstykker med baconost og duppet av flere ganger. Det kan også snortes for raskere effekt i motsetning til de fleste andre benzoer. Hvis du ikke har tenkt å bruke det ofte og kun som medisin mot det du nevner er det nok et godt valg. Hvis du har tenkt å ruse deg på det bør du være forberedt på at toleransen går i taket fortere enn andre benzoer.

Angående motgift så finnes det noe som heter flumazenil men det krever at de som gir deg det vet eksakt hvor mye du tok for å unngå å gi deg anfall.