Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2824
God søndag folkens.

Skal forsøke å holde dette så kort som mulig. På lørdag var jeg ute å surfet med to venner, vi hadde vert der i en dag og overnattet i en varebil som jeg har bygd om. Når vi kom opp til bilen etter noen timer med surf så stod det en ung mann ved bilen min. Han kom bort til meg og lurte på om jeg hadde rygget på bilen hans. Jeg svarte at det kan umulig være meg ettersom bilen min ikke har blitt rygget på et døgn, spesielt med tanke på at han kom til stedet på lørdagen.

Han fortalte meg så at det som skapte mistanke var at han hadde tatt mål av alle bilene i området og kom fram til at hengerfestet mitt matchet høyden av skaden, og fordi det var skade på gummihetten på hengerfestet mitt så måtte det være meg. Denne skaden på gummihetten har vert der siden jeg kjøpte bilen.

Jeg forklarte han så at det kan umulig være meg, og at jeg har mine venner som vitne på det. Etterhvert kom han bort til meg igjen og ga meg telefonen hans, der han hadde sin far på røret. Faren hans introduserte seg og sa han hadde vært en politimann i over 20 år, og at jeg kunne bare tilstå med en eneste gang. Jeg forklarte han at dette ikke er tilfelle og at bilen min ikke hadde blitt rygget i det tidsrommet hvor hans sønn var på samme plass som meg, men ble ikke trodd. Han fortsatte å prøve å presse meg til en tilståelse, men jeg stod på mitt fordi jeg ikke ønsker å tilstå for noe jeg ikke har gjort. I språk og tone opplevde jeg han som veldig truende, og hele situasjonen var veldig ubehagelig. Han forklarte at dette ville få livsfølgende konsekvenser for meg, og at han hadde sett mange like situasjoner før gjennom sin karriere.

Hans sønn hadde også blitt beordret til å ta gummihetten til hengerfestet mitt som bevis, for å få sendt den inn til prøver (match av lakk, etc). Og når jeg spurte faren hans om jeg kunne få se på den så fikk jeg blankt nei. Det hadde jeg ingenting med å gjøre, sa han. Jeg fortalte han at jeg følte meg veldig krenket av hele situasjonen.

Jeg er ikke særlig bekymret for den lakkprøven, med mindre det faktisk er hans sønn som har rygget i meg og ikke vil innrømme det ovenfor sin far. Er også litt bekymret for om de kan plante det på meg ettersom de har gummihetten.

Men hva tenker dere? Burde jeg anmelde dette her? Jeg føler meg veldig krenket og føler at faren hans misbruker sin autoritet som politi. Jeg er også veldig skeptisk til det at de tok den gummihetten og måten de gjorde det på.

Setter enorm pris på alle svar.
Ja, dette burde du anmelde. Enten det var noen som utga seg for å være politi, eller det faktisk var en politimann som var dum nok til å opptre sånn, så burde det anmeldes. Du burde ikke funnet deg i dette i utgangspunktet, men jeg skjønner godt at man kan bli satt ut av slik aggressiv adferd.
Du får anmelde de for å stjele hetten til hengerfestet ditt i tillegg..
Uansett hvem du snakket med på telefon og om vedkomne var snut el knut så kan jo ikke en privatperson ta med seg noe fra din. Det er jo tyveri. Og det burde en politimann vite. Lukter scam eller dårskap her.

Har du noe konkret som reg nr på den andre bilen, navn eller telefonnummer? Om du har det kan du jo anmelde, men det blir nok henlagt som alt annet. Har du ikke noe av det så bare glem hele greia og move on.

Uansett hva som skjer videre så har de jo ingen case. Om de så skulle få match på lakk. Ingen kan si noe om hvem som forårsaket bulken, det kan like gjerne være han fyren som kjørte på din bil. Aldri betale disse fyrene en eneste krone.
Dette er en klassisk svindel forsøk som har blitt avdekket flere ganger, bare stå på ditt.
IT-Konsulent
De forsøker å svindle deg, de har stjelt fra deg, og oppført seg generelt dårlig. De kommer ingen vei, uansett om du rygget på han, det blir ord mot ord, og om det skulle vise seg at det er en potensiell match på hetta, så er det å stjele bevis, ikke godkjent da bevisene ikke er "erverved på riktig måte" eller hva man skal si. Godt mulig jeg tar feil her, men de forsøker seg nok kun på svidel..
Er vel ikke så mye å anmelde et tyveri av hengerkopp, men har du regnr kan du jo finne ut hvem det var. Spesielt navnet på faren er interessant, jobber han fortsatt som politi kan du sende en klage til sjefen hans.
Godt gjort at du sto på ditt, til tross for en ubehagelig situasjon. Jeg synes dette høres ut som et svindelforsøk. Så typen som kom bort til deg oppegående ut forresten?

Når det kommer til anmeldelse vet jeg ikke hvilke lover de brøt, men om det har seg sånn at de prøvde å svindle deg (og de kanskje har blitt tatt for det før), kan du anmelde det. I tillegg er det ikke lov å si at man er politi om man ikke er det..

Forresten, tror de fleste tilhengerfester er på ca. samme høyde, da lager vel tilhengere som skal passe en hver bil (?) .. en absurd grunn for å beskylde i utgangspunktet etter min mening
CH1CK3N's Avatar
Trådstarter
3 0
Sitat av xghost Vis innlegg
Godt gjort at du sto på ditt, til tross for en ubehagelig situasjon. Jeg synes dette høres ut som et svindelforsøk. Så typen som kom bort til deg oppegående ut forresten?

Når det kommer til anmeldelse vet jeg ikke hvilke lover de brøt, men om det har seg sånn at de prøvde å svindle deg (og de kanskje har blitt tatt for det før), kan du anmelde det. I tillegg er det ikke lov å si at man er politi om man ikke er det..

Forresten, tror de fleste tilhengerfester er på ca. samme høyde, da lager vel tilhengere som skal passe en hver bil (?) .. en absurd grunn for å beskylde i utgangspunktet etter min mening
Vis hele sitatet...
Godt poeng. Fyren som kom bort til meg vekte ingen særlige reaksjoner. Eneste jeg kan tenke meg i etterkant er at det ikke så ut som han hadde vert der å surfet, mtp. bekledningen hans. Så det er jo litt suspekt. Vil takke alle for svar, settes veldig pris på!