Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2573
Hei! Jeg holder på å lage en logo til nyoppstarta Rogaland UV-jakt og Fridykkeklubb, håper på noen gode tips og forslag
Usikker på om jeg er fornøyd selv, derfor spør jeg her
Er første gang jeg lager en logo, men syns den ser grei ut.

alt. 1:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
http://i1191.photobucket.com/albums/z462/ExcludedBug/uv-jaktklubb%20logo_zpsjpjwe8iv.jpg


alt. 2:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
http://i1191.photobucket.com/albums/z462/ExcludedBug/uv-jaktklubb%20logo%20alt.2%20_zps7ep68za2.jpg
Sist endret av ExcludedBug; 4. mars 2015 kl. 14:49.
Overskuddsmateriell
Selve motivet i logoen ser i mine øyne bra ut. Det jeg legger merke til er at det er langt mellom "UV-JAKT" og "FRIDYKKEKLUBB"

Måtte se meg rundt på logoen før jeg fant "fridykk...". Blikkfanget er først dykkern før man beveger øynene opp på teksten over den.
vet om det men har ikke funnet noen løsninger på det som ser bra ut...
Har dog ikke tenkt veldig mye på det, så skal se litt mer på det fra nå.
Grunnen til at det ikke ser bra ut er at du bryter med designreglene for heraldikk. Om du bytter ut skjoldet med en annen form som ikke automatisk får tankene over på en norsk kommune så vil du antageligvis få et bedre resultat.
Sist endret av Mith; 4. mars 2015 kl. 15:57.
Bryter regler? Hadde man automatisk tenkt på en kommune hvis man ser bort ifra teksten?
Jeg har tenkt på forskjellige former og er heller ikke ferdig. Dette er kun det første forslaget av flere jeg skal lage, så Jeg skal prøve med andre former på andre forslag. skal nok legge ut flere ideer her som jeg trenger hjelp til. Er også ute etter generelle tips til logoer og logolaging.
Vil nå påstå at at fasong og fargevalg er veldig like.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1c/Rogaland_v%C3%A5pen.svg

Det første jeg tenkte: "det var vel litt mye Rogaland?"
Sitat av ExcludedBug Vis innlegg
Bryter regler? Hadde man automatisk tenkt på en kommune hvis man ser bort ifra teksten?
Jeg har tenkt på forskjellige former og er heller ikke ferdig. Dette er kun det første forslaget av flere jeg skal lage, så Jeg skal prøve med andre former på andre forslag. skal nok legge ut flere ideer her som jeg trenger hjelp til. Er også ute etter generelle tips til logoer og logolaging.
Vis hele sitatet...
Du bryter designreglene, altså hvordan det skal utformes, når de ikke følges vil menneske hjernen som regel syntes noe er feil.
Sitat av Prehol Vis innlegg
Vil nå påstå at at fasong og fargevalg er veldig like.
Vis hele sitatet...
Det er jo likt, og jeg var klar over det, men jeg trodde ikke det hadde så mye å si.
Uansett, fargevalget kan ikke være så veldig anderledes... hvilke farge skulle jeg hatt? oransje? nei. sjøen er blå.
Fasongen valgte jeg fordi jeg synes det var et godt utgangspunkt.

zlagther:
Okei... greit nok, men hva, øyaktig, er feil? Vet det er skjold-formen, men er det spissen og teksten som ikke passer? synes selv akkuratt dèt kunne sett bedre ut. Er det noe annet?