Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2886
Hei! fikk litt nostalgi når jeg sitter med kompisen min nå som spiller diablo 2.

Fikk lyst til å spille "Bygg ** med Mulle mekk" men får ikke isoen til å starte.

får dette når jeg trykker på isoen.

http://i.gyazo.com/c5fea32da0a7b6add75b0dcffc33a4f0.png


Hjelp takk !
Høyreklikk - egenskaper - kompatibelitet - Velg Win XP f.eks. - Kjør på nytt.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Bygg bil har jeg kun fått til å fungere på en VM av XP/98, jeg har prøvd relativt lenge på å få det til å kjøre i Windows 7/8, men for meg ville det iallefall ikke kjøre selv med kompatibilitetsmodus. Om du trenger hjelp med å få det til er det bare å sende en PM, jeg har fått alle de gamle spillene (+flere andre) til å fungere smertefritt.
Trådstarter
30 3
Fikk bygg båt til å funke intil jeg kjørte den da fikk jeg en eller annen rar error også slutta spillet, har prøvd kompabilitet og det funket heller ikke.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Fantasia Vis innlegg
Fikk bygg båt til å funke intil jeg kjørte den da fikk jeg en eller annen rar error også slutta spillet, har prøvd kompabilitet og det funket heller ikke.
Vis hele sitatet...
Bygg båt fungerer men har enkelte bugs i Win7/Win8 (har ikke Vista, så aner ikke), men fungerer ypperlig i virtualisert WinXP.
Trådstarter
30 3
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Bygg båt fungerer men har enkelte bugs i Win7/Win8 (har ikke Vista, så aner ikke), men fungerer ypperlig i virtualisert WinXP.
Vis hele sitatet...
Har windows 7. får opp error Problem Opening "MULLEBAT.EXE"

201


og

Script: Frame not defined.

Stop | Continue
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Gjorde dette for 2 dager siden selv.
Lasta ned VirtualBox, windows 98, og SciTech Display doctor.
Først så instalerer du virtual box og gjør klar en windows 98 virtuel maskin. Så monterer du windows 98 med f.eks. Daemon tools. Og instalerer det. Så monterer du SciTech doctor (kommer som ISO fil for å få det over til windows 98) og instalerer det inne i W 98. Der inne på du skifte over til ultra vga med den oppløsningen du ønsker for å få 256 farger og så skifte til den driveren som følger med.
Vist det er noe som er uklart er det bare å spørre
Trådstarter
30 3
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Gjorde dette for 2 dager siden selv.
Lasta ned VirtualBox, windows 98, og SciTech Display doctor.
Først så instalerer du virtual box og gjør klar en windows 98 virtuel maskin. Så monterer du windows 98 med f.eks. Daemon tools. Og instalerer det. Så monterer du SciTech doctor (kommer som ISO fil for å få det over til windows 98) og instalerer det inne i W 98. Der inne på du skifte over til ultra vga med den oppløsningen du ønsker for å få 256 farger og så skifte til den driveren som følger med.
Vist det er noe som er uklart er det bare å spørre
Vis hele sitatet...
Det høres ut som veldig mye arbeid for ett spill som sikkert ikke er like kult som det var når jeg var mindre.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Tok meg 6 timer å finne ut alt selv for at spillet lukket seg etter 1 time og jeg måtte begynne på nytt. Er kansje lettere om man bruker W xp men er usikker på om det virker, derfor jeg valgte W 98.
Men nå kan jeg også prøve andre spill som gubben og katten