Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3723
Hei. Har blitt tatt for rivotrilglass (100 stk) og jurist mener at saken vil gå til retten. Noen som har noen erfaring med straff og hva jeg kan forvente meg?
om de ikke har tatt prøve av deg enda, stapp på masse (men ikke overdose seff) og avgi prøven, så kan det gå som eget bruk og bli alt fra henlagt til max 5k i bot, antageligvis 2k.
Bot og prøvetid på meg med ett glass.
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Bot og prøvetid på meg med ett glass.
Vis hele sitatet...
Hvor lang prøvetid og bot?
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble tatt med rivoglass og en kule med heroin for snart 2 år siden. Har enda ikke hørt noe. Hvor lang tid kan slikt ta? (Beklager at jeg låner tråden litt).
Ble tatt med 110 rivotril og litt amfetamin for halvannet år siden.

Politiet foreslo 45 dager ubetinget.

Fikk ikke bot, kun 45 timer samfunnsstraff på én betingelse - avrusning og rusbehandling.
Dette ble bestemt i rettsak.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Ble tatt med 110 rivotril og litt amfetamin for halvannet år siden.

Politiet foreslo 45 dager ubetinget.

Fikk ikke bot, kun 45 timer samfunnsstraff på én betingelse - avrusning og rusbehandling.
Dette ble bestemt i rettsak.
Vis hele sitatet...
Hva gikk rusbehandlingen på? Hvor lenge varte det?
Og er du tidligere straffet?
Tidligere straffet med forelegg for narko, liten mengde.

Lukket avrusning/avgiftning i 2 uker + ruskonsulent i tiden etterpå. Går fortsatt dit.

+45 timer samfunnsstraff

Ble forresten tatt for salg/distribusjon ettersom jeg ble tatt av sivil mens jeg solgte rivo til en tilfeldig dame på gata. Hadde også delt opp amfetamin i flere halvgrammere for salg.
Regner med at du kun ble tatt for oppbevaring/bruk og du vil nok derfor få mildere straff.

Jeg var veldig angrende i rettssaken og uttrykte ønske om avrusning samt å kutte med rusmiljøet.
Dette bør du gjøre om du havner i retten. Det kommer til å hjelpe veldig om du kontakter avrusningsklinikk gjennom fastlege på forhånd, før eventuell rettsak. Da vil det virke som om du oppriktig har ønske om å endre livsstil, noe dommeren kommer til å ta positivt i betraktning når du får dom.
Sist endret av krystallkongen; 17. november 2019 kl. 23:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av wayup369 Vis innlegg
Hvor lang prøvetid og bot?
Vis hele sitatet...
7k i bot og 2 år prøvetid
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
7k i bot og 2 år prøvetid
Vis hele sitatet...
Hvordan kom de frem til den beslutningen? Fikk du vite det på forhånd av politiet eller i rettssaken?
Sitat av wayup369 Vis innlegg
Hvordan kom de frem til den beslutningen? Fikk du vite det på forhånd av politiet eller i rettssaken?
Vis hele sitatet...
Av dommeren i rettsaken!
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
7k i bot og 2 år prøvetid
Vis hele sitatet...
Da har du vel hatt noen saker som har samla seg opp eller?

hørtes litt vel drøyt ut, hvis du evt ikke har blitt mistenkt for salg?
100 rivotril er såpass mye at politiet ofte vil foreslå ubetinget, så jeg vil påstå at bot og prøvetid er en forholdsvis heldig straff.
Sist endret av krystallkongen; 22. november 2019 kl. 01:16.