Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2612
Hvor dumt hadde dette vaert? Det burde vel ikke vekke noe oppsikt?
Skal du fly innlands er det veldig lite sannsynlig at du blir hanka inn , skal du fly utenlands derimot ville jeg dryppa på papir uten noe farger eller hofferman bilder. Jeg har aldri hatt noe problem med og ta med diverse substanser fra Norge og til store deler av verden! LSD er vel ikke noe hunder er trent opp til og lukte heller? Selvom du skulle bli stoppa skal det mye før dem forstår hva du har om det er til eget bruk.

Skal du smugle i stor skala derimot, ville jeg ikke satsa på flyet. Du kan også fylle en flaske du sjekker inn med bagasjen i en beholder som har nogenlunde lik farge , lykke til. Det går nok helt uten problemer!
Bare ikke pakk det inn i ett lag med Alu folie, som mange bruker som UV blokkering. Da lyser den opp som ett juletre på baggasjerøngten, vil jeg anta.
Sist endret av Mokkasinen; 19. september 2019 kl. 09:41.
Sitat av OldG Vis innlegg
Skal du fly innlands er det veldig lite sannsynlig at du blir hanka inn , skal du fly utenlands derimot ville jeg dryppa på papir uten noe farger eller hofferman bilder. Jeg har aldri hatt noe problem med og ta med diverse substanser fra Norge og til store deler av verden! LSD er vel ikke noe hunder er trent opp til og lukte heller? Selvom du skulle bli stoppa skal det mye før dem forstår hva du har om det er til eget bruk.

Skal du smugle i stor skala derimot, ville jeg ikke satsa på flyet. Du kan også fylle en flaske du sjekker inn med bagasjen i en beholder som har nogenlunde lik farge , lykke til. Det går nok helt uten problemer!
Vis hele sitatet...
Hadde et helt ark med stoffet lagt inn i en bok funke? Burde vel ikke vekke noe stor oppsikt. Dette er når jeg flyr inn i Norge fra USA, og så vidt jeg vet så er ikke TSA så strenge men jeg er usikker på norsk sikkerhet. Takk for svar!
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hunder kan og er ofte trent til å lukte og markere på LSD. Det er gjort flere LSD beslag blant annet på Gardermoen etter at de fikk hunder som er trent til å lukte og markere LSD.
Lsd er lukt og smaksløst, har du link til de beslaga? Tviler sterkt på at hunder kan lukte akk det.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vært skrevet i forskjellige aviser om lsd og tollernes nye hunder i flere år så tror nok at du finner kilder som bekrefter dette. Kanskje er det også skrevet noe om det her tidligere? Lsd er ikke luktfritt for trente narkohunder. De vil markere sålenge de er trent opp til det. Og tollerne har nå slike hunder.
Hverken tollere eller politiet har hunder som kan markere på lsd.
På Samme måte som at hunder ikke kan finne homeopatisk medisin, fordi den er utvannet så mange ganger med vann.
Kjenner flere som har dryppet dråper i bøker, på bestemte ord, og hatt det med på reise til utlandet. Fungerer utmerket.
Sist endret av Bigus; 19. september 2019 kl. 21:47.
Både ja og nei. Tenkt deg at du får en pizza levert på døra. Når du åpner esken så kjenner du den deilige lukten av pizza. Men en hund ville ha kjent lukten av mel, sukker, salt, hvete, ost, skinke og alle andre ingredienser hver for seg. Slik som vi ser nyanser av samme farge. Hundene blir lært opp til å kjenne igjen lukten av kjemikaliene brukt for å fremstille lsd. Men siden det er snakk om veldige små doser så vil de ikke merke det. Det trengs større mengder. Noen hunder blir også opplært til å kjenne igjen lukten på papir og folie eller annet som man ofte har lsd på. Hundene er ofte ikke trent til å kjenne igjen mer enn 3-5 type stoffer. Det er ikke noen trening hvor de blir opplært til å kjenne igjen alt. LSD er luktfritt, men ikke ingrediensene. Derfor er det komplisert å lære opp en hund til det, da den må kunne oppfatte og skille luktene.

Jeg vet ikke sikkert, men tviler på at vi har de hundene i Norge.
Sitat av OldG Vis innlegg
Skal du fly innlands er det veldig lite sannsynlig at du blir hanka inn , skal du fly utenlands derimot ville jeg dryppa på papir uten noe farger eller hofferman bilder. Jeg har aldri hatt noe problem med og ta med diverse substanser fra Norge og til store deler av verden! LSD er vel ikke noe hunder er trent opp til og lukte heller? Selvom du skulle bli stoppa skal det mye før dem forstår hva du har om det er til eget bruk.

Skal du smugle i stor skala derimot, ville jeg ikke satsa på flyet. Du kan også fylle en flaske du sjekker inn med bagasjen i en beholder som har nogenlunde lik farge , lykke til. Det går nok helt uten problemer!
Vis hele sitatet...
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Både ja og nei. Tenkt deg at du får en pizza levert på døra. Når du åpner esken så kjenner du den deilige lukten av pizza. Men en hund ville ha kjent lukten av mel, sukker, salt, hvete, ost, skinke og alle andre ingredienser hver for seg. Slik som vi ser nyanser av samme farge. Hundene blir lært opp til å kjenne igjen lukten av kjemikaliene brukt for å fremstille lsd. Men siden det er snakk om veldige små doser så vil de ikke merke det. Det trengs større mengder. Noen hunder blir også opplært til å kjenne igjen lukten på papir og folie eller annet som man ofte har lsd på. Hundene er ofte ikke trent til å kjenne igjen mer enn 3-5 type stoffer. Det er ikke noen trening hvor de blir opplært til å kjenne igjen alt. LSD er luktfritt, men ikke ingrediensene. Derfor er det komplisert å lære opp en hund til det, da den må kunne oppfatte og skille luktene.

Jeg vet ikke sikkert, men tviler på at vi har de hundene i Norge.
Vis hele sitatet...
Dermed burde det vel ha ingenting å si hvis jeg flyr inn i Norge med et ark i den innsjekkede baggasjen min?
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror dere tar feil. Hundene til tollerne markerer også på lsd ifølge flere saker jeg har lest i papiraviser og kanskje også på nett. Tok et raskt søk og denne dukket opp. Hva dere bestiller selv står dere for selv. Men når dere kategorisk avviser det jeg sier så kan det faktisk få følger om noen lesere tenker dere har fasiten. Litt kjedelig for de da om de blir hekta fordi de har fulgt rådet fra dere. Vi har nok fått langt flere hunder til slik bruk de siste årene og nå lukter de jo også penger. Er ikke veldig lenge siden de første pengehundene kom.

https://www.nrk.no/ostlandssendingen...ker-1.12987847
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror dere tar feil. Hundene til tollerne markerer også på lsd ifølge flere saker jeg har lest i papiraviser og kanskje også på nett. Tok et raskt søk og denne dukket opp. Hva dere bestiller selv står dere for selv. Men når dere kategorisk avviser det jeg sier så kan det faktisk få følger om noen lesere tenker dere har fasiten. Litt kjedelig for de da om de blir hekta fordi de har fulgt rådet fra dere. Vi har nok fått langt flere hunder til slik bruk de siste årene og nå lukter de jo også penger. Er ikke veldig lenge siden de første pengehundene kom.

https://www.nrk.no/ostlandssendingen...ker-1.12987847
Vis hele sitatet...
Ja jeg leste den artikkelen, virker vanskelig. Lurer på om det har noe å si hvis arket ligger begravd nedi innsjekket baggasje. Mesteparten av det de fanger kommer i posten, men hundene vil nok fortsatt sjekke det folk flyr med. Og ja hunder KAN tydeligvis lukte det ut i følge artikkelen.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hundene finner stort sett det de er trent til å finne, tror du ikke det? Smugling er et sjansespill. Det kan gå bra to , ti eller hundre ganger eller du kan ha veldig uflaks å bli tatt aller første gangen. Blåser du blankt i om du får noe slikt på rullebladet så ta med deg så mye du orker å bære. Da får du enten jackpot eller ubetinget fengsel. Om du ikke er domfelt og har idag har plettfri vandel så tenk nøye gjennom det og hvilke konsekvenser en dom eventuelt vil få for deg. Bare du vet om det er verdt risikoen.

Er jo ellers slik at det er svært mange muligheter til å skaffe lsd lokalt eller i det minste regionalt i hele landet. Så hvorfor du ønsker å øke risikoen ved å smugle selv skjønner jeg ikke. Er det spenningen du søker eller er du for kjip til å betale et lite risikopåslag ved å kjøpe lokalt eller fra vendorer innenlands?
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hundene finner stort sett det de er trent til å finne, tror du ikke det? Smugling er et sjansespill. Det kan gå bra to , ti eller hundre ganger eller du kan ha veldig uflaks å bli tatt aller første gangen. Blåser du blankt i om du får noe slikt på rullebladet så ta med deg så mye du orker å bære. Da får du enten jackpot eller ubetinget fengsel. Om du ikke er domfelt og har idag har plettfri vandel så tenk nøye gjennom det og hvilke konsekvenser en dom eventuelt vil få for deg. Bare du vet om det er verdt risikoen.

Er jo ellers slik at det er svært mange muligheter til å skaffe lsd lokalt eller i det minste regionalt i hele landet. Så hvorfor du ønsker å øke risikoen ved å smugle selv skjønner jeg ikke. Er det spenningen du søker eller er du for kjip til å betale et lite risikopåslag ved å kjøpe lokalt eller fra vendorer innenlands?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hundene finner stort sett det de er trent til å finne, tror du ikke det? Smugling er et sjansespill. Det kan gå bra to , ti eller hundre ganger eller du kan ha veldig uflaks å bli tatt aller første gangen. Blåser du blankt i om du får noe slikt på rullebladet så ta med deg så mye du orker å bære. Da får du enten jackpot eller ubetinget fengsel. Om du ikke er domfelt og har idag har plettfri vandel så tenk nøye gjennom det og hvilke konsekvenser en dom eventuelt vil få for deg. Bare du vet om det er verdt risikoen.

Er jo ellers slik at det er svært mange muligheter til å skaffe lsd lokalt eller i det minste regionalt i hele landet. Så hvorfor du ønsker å øke risikoen ved å smugle selv skjønner jeg ikke. Er det spenningen du søker eller er du for kjip til å betale et lite risikopåslag ved å kjøpe lokalt eller fra vendorer innenlands?
Vis hele sitatet...
Det handler rett og slett om pris og tilgjengelighet der jeg er. Et ark med stoffet er langt billigere her enn det vil være i Norge, så jeg ser på det som en mulighet. Derfor jeg lurte i det hele tatt. Hvis risikoen er for stor tenker jeg å droppe hele greia.
Søskenbarnet mitt er politi og har tjenestehund. Hun sier at de ikke trener hunder til å finne lsd, da dette ikke lar seg gjøre. Skal spørre henne om artikkelen i nrk, som det ble henvist til
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er vel ikke utenkelig at hunder trenes til forskjellige ting avhengig av hvilken etat de skal betjene? Ikke alle politihunder er trent til å snuse fram ulovlige stoffer. Mens noen snuser etter eksplosiver, eller savnede mennesker eller lik. En ordinær politimann vet kanskje ikke mer om hva som skjer hos tolletaten enn hva en tilfeldig snekker, lege eller lærer vet om hvordan tollerne jobber? At flere forskjellige avisredaksjoner skulle ha plantet en fake news story om lsd sniffende hunder over flere år virker litt merkelig.
Slik jeg ser det. Er det å få folk til å tro at sjansen for at de blir tatt er høy, mer effektivt enn å ta folk. MAO. Å lage slike nyhetssaker er veldig effektivt. Det vil ha en avskrekkende virkning. Mye lettere å stoppe smugling som ikke forekommer en reel smugling.
Om man ser på antall reisende, hvor mange som blir sjekket og hvor mange som blir tatt, vil jeg tro at det er ganske liten sjanse for å bli tatt. Uten å ha sett på statistikk, dette er bare ut fra min egen erfaring som stort-sett ikke smuglende reisende.
Jeg har gått forbi hunder på uttalige flyplasser med droger , smått godt og smart gjemt. Som GHB , LSD , ulike piller, ketamin osv.
Jeg har blitt stoppet mange ganger, med ikke av hund mer en 2 ganger. Men du blir "plukket" ut, værtfall skjedd 5-6ganger . Jeg røyker mye hasj, tollerne ser igjenom, å jeg får gå. Tollere er ikke politi , det var som en toller sa til meg, "Det liberle synet ditt på THC , gjorde at jeg får gjort jobben min, vanligvis bruker vi timer på personer som har blitt markert og vi finner ingenting ¨, så røntgen å "avhør" bruker opp dyre bar tid når folk etter 1,5 time sier dem røyker hasj" Vi kan ikke straffe noen for det, det er politiet sin jobb!

Dem har aldri funnet det så lenge det er til personlig bruk, tollerne ser etter folk som profiterer på narkotika smugling , dem vil ikke legge merke til at du har har det med, slapp av. Nyt turen din, ikke hør på all denne synsingen.

Hunder er kun trent til x antall stoffer. Å hundene skal du ikke være redd for, men tollerne. Er det noen som leser mennesker er det tollerne
Sannsynligheten or at en toller finner LSD i ens bagasje er nok langt høyere enn at hunder gjør det. Blir en valgt ut til sjekk når en lander så er det mer enn nok sannsynlig at de gjennomgårkonvolutter og slikt. Det finnes dog mange kreative måter å frakte syre på, men tollere er også kreative letere

Ang. hunder og LSD så ser det ikke ut til en vi blir enige om de faktisk kan lukte det, men langt viktigere er det nok at de ikke er verdt å lære dem opp til det, fordi bruken her til lands er for lav. I UK/USA kan det være mer aktuellt fordi en støre del av befolkningen prøver slikt.

Videre så er det rett og slett ikke verdt risikoen å handle LSD utenalnds, sannsynligheten for at i hvert fall konvolutt åpnes er stor nok, og det er vel innenlandske vendorer å forholde seg til, med minimal risiko