Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1412
Hei forum!
Jeg fant ikke et mer passende sted å poste dette, da det ikke har med rus å gjøre, men legemidlet i forskrevet dose.

Min kone har fibromyalgi, og er nylig satt på Tramagetic Retard da Tramadol ikke lenger hadde noen effekt på smertene.

Hun skal ta en depottablett på morgen.

Vi tok oss en liten fest i går, og hun tok dermed ikke før klokka var rundt 13:30 i dag for å unngå promille da hun tok pillen.
Nå er klokka 15, og hun opplever fremdeles ingen bedring på smertene.

Kan dette skyldes alkoholinteraksjon?

Jeg har googlet opp og ned i dag for å finne noe om dette, men jeg klarte ikke å oppdrive info om dette spesifikt noe sted.

Håper noen har erfaring med dette.
Tramadol depot når ikke full serumskonsenstrasjon før etter flere timer.
Tusen takk for svar.

Hun føler seg litt bedre nå. Ikke like god effekt som i går, men smertene er tydelig redusert.
Sitat av Sapphire Vis innlegg
Min kone har fibromyalgi, og er nylig satt på Tramagetic Retard da Tramadol ikke lenger hadde noen effekt på smertene.
Vis hele sitatet...
Dette høres merkelig ut, da Tramagetic er nøyaktig det samme som tramadol. Eneste forskjellen er at tramagetic kommer som pille og som slipper virkestoffet gradvis ut.

Hvis man er vant til å ta 100mg i hurtigvirkende tramadol kapsler er det ikke rart at man ikke kjenner noen smertelindring av 100mg tramagetic, da tramagetic retard skal fordele disse 100mg over en gitt tid (gjerne 12 timer, mens tramadol på kapsel får du all virkningen med en gang)
Sist endret av Roaccu; 1. september 2019 kl. 18:15.
Joda, det vet jeg. Det var bare at hun hadde god effekt i går etter kort tid. Og i dag tok det flere timer.
Så jeg lurte bare på om det kunne skyldes alkoholen i går.