Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2064
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, fikk baksmell på skatten i år. Skal betale ned over to avdrag, og det ene er allerede betalt. Men fremover når får jeg lite penger og har dermed budsjettert med å betale dette på tre fremtidige utbetalinger jeg får. Kan jeg selv dele opp dette? At jeg feks betaler så så mye imorgen, så litt neste uke igjen, og resten etter der igjen? Eller må hele avdraget betales inn med en gang?

Håper noen har litt bedre peiling på dette enn meg og kan opplyse meg
Bruk KID og hold alt innenfor betalingsfristen så skal det nok gå bra.
Ta en telefon til SI og forklar situasjonen, så hjelper de deg.
Dersom det fungerer på samme måte som bøter, skal det fint gå an å dele det opp til mindre månedlige beløp. Dette gjør du selv på https://www.sismo.no/no/pub/ Står som stort fint valg der under "Hva ønsker du å gjøre?".
Skatt må betales på to avdrag. Kan ikke bruke SI til dette.
Har du kredittkort kan du alltids bruke appen payr. (Www.payr.no)
Erfaringsmessig så lønner det seg alltid og løfte opp telefonen og ringe de du skal betale, er det SI, skatteetaten, kredittkort osv. De fleste vil ha inn penger og hvordan de får det er egentlig likegyld så lenge du betaler....

Så ring skatteetaten og forklar situasjonen