Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1672
Hei,

Ser NorgesEnergi har tilbud hos Elkjøp nå der du får et gavekort på 1,000 kr (tidligere var det 500 kr). Noen som har erfaring med dette? Ser det er 5,99 øre i påslag per kwh og 29 kr måneden.

Jeg bruker maks 600 kwh i måneden så vil jeg gå i pluss på dette uansett? Bruker Tibber og betaler 1 øre i påslag per kwh og 39 kr måneden. Vurderer å skifte leverandør etter binding (6 mnd)

https://www.elkjop.no/cms/bytt_til/norgesenergi/
Sist endret av Exonize; 23. november 2020 kl. 12:51.
Never fear i is here
madm1c's Avatar
51 4
Tibber har en av de beste privatavtalene på markedet i dag så det kommer du nok til å tape på i lengden. Du har dog angrerett på strøm som med alt annet.

Så kjøp det du skal kjøpe på Elkjøp og «bytt» strømleverandør, forså å vente et par dager og deretter angrer du bytte av leverandør.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av madm1c Vis innlegg
Så kjøp det du skal kjøpe på Elkjøp og «bytt» strømleverandør, forså å vente et par dager og deretter angrer du bytte av leverandør.
Vis hele sitatet...
Kvifor vil du ha angrerett i dette tilfellet?
Never fear i is here
madm1c's Avatar
51 4
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kvifor vil du ha angrerett i dette tilfellet?
Vis hele sitatet...
Hvorfor det er angrerett på strøm vet jeg ikke, men som strømselger kan jeg med god sikkerhet si at det er angrerett på privat strømavtale

Glemte å legge til: jobbet på Elkjøp tidligere da de startet med 500kr gavekort for å endre strømavtale, og da hadde vi en god del problemer med at folk brukte angreretten sin på strømavtalen.
Sist endret av madm1c; 23. november 2020 kl. 17:23.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av madm1c Vis innlegg
Hvorfor det er angrerett på strøm vet jeg ikke, men som strømselger kan jeg med god sikkerhet si at det er angrerett på privat strømavtale

Glemte å legge til: jobbet på Elkjøp tidligere da de startet med 500kr gavekort for å endre strømavtale, og da hadde vi en god del problemer med at folk brukte angreretten sin på strømavtalen.
Vis hele sitatet...
Sel du via fjernsalg e.l.?

Så lenge avtalen vert signert ved fast utsalsstad vil du i utgangspunktet ikkje ha angrerett. Angrerett betingar stortsett at det er fjernsal.
Høres altfor lett dette med angrerett og noe en seriøs aktør ville ha tenkt på på forhånd. Høres ut som en økonomifelle to me.
Sist endret av Defending; 23. november 2020 kl. 17:44.
Sitat av madm1c Vis innlegg
Tibber har en av de beste privatavtalene på markedet i dag så det kommer du nok til å tape på i lengden. Du har dog angrerett på strøm som med alt annet.

Så kjøp det du skal kjøpe på Elkjøp og «bytt» strømleverandør, forså å vente et par dager og deretter angrer du bytte av leverandør.
Vis hele sitatet...
Trodde du virkelig det var såå lett?

Fra avtalevilkårene du må godkjenne:

"Bytter jeg strømleverandør før avtaleperioden er omme, vil jeg tilbakebetale rabatten jeg mottok."