Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1711
Skulle hatt noen sterile latex hansker, men ser ut som det kun selges til bedrifter. Noen som aner hvor man kan få kjøp det som privatperson? Eller om det går an å kjøpe X antall par istedet for en pakke på 50/100?
Sist endret av Dennis3111; 18. november 2020 kl. 15:20.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
https://www.apotek1.no/produkter/sup...-50stk-839391p

Men har du faktisk behov for sterile hansker? Eller er behovet langt mindre? Kan f.eks. vask av ordinære nitrilhansker med sprit fungere?
@vidarlo, funker sikkert uten sterile hansker og, men bedre å være på den sikre siden Så selv at apotek1 solgte, men koster 1000kr og har ikke bruk for 50 par, men finnes kanskje ingen alternativer:/
Sitat av Dennis3111 Vis innlegg
@vidarlo, funker sikkert uten sterile hansker og, men bedre å være på den sikre siden Så selv at apotek1 solgte, men koster 1000kr og har ikke bruk for 50 par, men finnes kanskje ingen alternativer:/
Vis hele sitatet...

Biltema sine nitrilhansker inneholder faktisk typegodkjenning på en del ting, sjekk der?
Uvaksinert 👍
Apotek ja, er dyrt men det skjønner du når du pakker dem opp. Det er liksom ikke en eske med 50 stk stappet nedi. De er også pakket slik at man bretter ut så man skal slippe å ta på dem. Men kjøp vanlige og bruk sprit, du kommer garantert til å ta dem på på feil måte så de ikke er sterile uansett.
Sikker på at du ikke kan kjøpe de i anbrekk, altså at de åpner pakke og du kjøper så mange du trenger? De solgte meg store sterile plaster fra en stor eske i hvert fall. Men da må du nok spørre apoteket direkte ved oppmøte eller på tlf tipper jeg.
Du kan jo spørre på et apotek/legekontor om du kan kjøpe et par hansker. Siden nesten alle bruker hansker i disse tider, regner jeg med at dem har en åpnet pakke dem kan ta noen fra.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
https://www.apotek1.no/produkter/sup...-50stk-839391p

Men har du faktisk behov for sterile hansker? Eller er behovet langt mindre? Kan f.eks. vask av ordinære nitrilhansker med sprit fungere?
Vis hele sitatet...
Er det en god idé å vaske engangshansker med sprit? Jeg har hørt at det svekker dem, men det er kanskje forskjell på typer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av *pi Vis innlegg
Er det en god idé å vaske engangshansker med sprit? Jeg har hørt at det svekker dem, men det er kanskje forskjell på typer.
Vis hele sitatet...
Både nitril, latex og PVC tåler sprit heilt utmerka. Om det er lurt er jo ei anna sak. Om behovet for sterile hansker er for å dyrke sopp i sterilt medie ville eg ikkje kvidd meg på å sterilisere dei sjølv med sprit. Om du skal operere ut din eigen blindtarm ville eg muligens prioritert å bruke penger på skikkelig sterilt utstyr...
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Både nitril, latex og PVC tåler sprit heilt utmerka. Om det er lurt er jo ei anna sak. Om behovet for sterile hansker er for å dyrke sopp i sterilt medie ville eg ikkje kvidd meg på å sterilisere dei sjølv med sprit. Om du skal operere ut din eigen blindtarm ville eg muligens prioritert å bruke penger på skikkelig sterilt utstyr...
Vis hele sitatet...
Mulig hanskene ville vært det minste problemet med den planen.

Du har sikkert rett, jeg har bare sett i avisene et par ganger at butikkfolk får kritikk for å sprite hanskene.
Forøvrig flere som har operert sin egen blindtarm.