Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  255 23010
Legger merke til hvor mange skumle drømmer folk har, er ikke noe gøy med mareritt... Men heldigvis tar de gode tankene med jevne mellomrom, og gir oss deilige opplevelser i drømmeland. Har i det siste heldigvis hatt god overvekt av fantastiske drømmer, hva mener dere er verdens beste drøm? Er drømmer av og til bedre enn virkeligheten? høres kanskje dumt ut det siste men...
Har hatt en drøm hvor jeg liker med jenter, men thats it. For det meste dårlige drømmer.
Som regel innser jeg at jeg drømmer mitt i drømmen, og begynner å fly rundt og gjøre hva jeg vil. Det kan være fett. Men det kan være ganske weird også, for noen ganger drømmer jeg i tredje-person (ser meg selv utenfra), og da kan det være litt "korny" å bevege seg rundt når jeg innser at jeg drømmer.
Opprinnelig postet av rune420
Som regel innser jeg at jeg drømmer mitt i drømmen, og begynner å fly rundt og gjøre hva jeg vil. Det kan være fett. Men det kan være ganske weird også, for noen ganger drømmer jeg i tredje-person (ser meg selv utenfra), og da kan det være litt "korny" å bevege seg rundt når jeg innser at jeg drømmer.
Vis hele sitatet...
den situasjonen har jeg også drømt! en gang husker jeg at jeg merket av jeg sov i en skummel drøm og jeg ville gjøre alt for å bli kvitt drømmen, så jeg skreik til meg selv for å vokne, kløyp meg i armen osv.. var heilt sykt!
Den drømmen jeg husker best var da jeg døde, det var ganske artig. Ikke noe sånn "falle uendelig" eller noe, jeg bare døde.
ja, drømmer der man dør er fete :P ingen grunn til at man dør eller noe. man bare vet at man dør :P

men drømmer der man drømmer om den peneste dama i klassen er digge de og
drømmer er ofte fetere enn virkeligheten, en gang drømte drømte jeg at lå med jennifer lopez, veita pokker hvorfor, men det var ganske fett!!
hehe, verste er når man havner i en sånn "tror man er våken, men rømmer", jeg drømte at jeg ble vekket av vekkerklokka kl 7.30, kledde på meg, og gikk og spiste mat, plutselig så våkna jeg og klokka var bare 6.30. Det var skikkelig sykt, var HELT overbevist om at jeg hadde klær på osv.
Opprinnelig postet av TheGEEK
hehe, verste er når man havner i en sånn "tror man er våken, men rømmer", jeg drømte at jeg ble vekket av vekkerklokka kl 7.30, kledde på meg, og gikk og spiste mat, plutselig så våkna jeg og klokka var bare 6.30. Det var skikkelig sykt, var HELT overbevist om at jeg hadde klær på osv.
Vis hele sitatet...
De er ille.. jeg har de hele tiden, bare at jeg drømmer at jeg står opp kler på meg og pusser tenna.. så pludselig vokner jeg å ligger i senge å er 20 min for sent ute
Jeg hender jeg drømmer at jeg svever over sengen min og ser på meg selv sove. Så våkner jeg, og venter å se meg sveve over sengen. Snodig.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg husker ikke om jeg har posta denne før, men jeg husker en drøm fra da jeg var liten. En engel som ser ut som en liten 6år gammel jente med masse vakkert lys rundt seg gråter og er i skikkelig svære smerter fordi at en stor maskin knuser hun og en mann som styrer maskinen er skikkelig forbanna og roper ting på et språk jeg ikke forstår, men som skremmer meg skikkelig jævlig. Det jeg legger mest merke til ved han er at han er svær. Stort hode, enorme hender og masse hår på hendene. Han roper de værste skjellsordene uten å egetnlig si noe og den lille engelen bare skriker og vet ikke hva hun skal gjøre. Jeg ser megselv i 3.person der jeg bare står og stirrer. Så zoomer jeg inn på blikket mitt og pupillene mine er skikkelig små og hele meg er helt fryst. Som om jeg er i et slags ekstremt sjokk... også begynner jeg å le en veldig ekkel latter.

En annen gang drømte jeg om en kamel. Jeg gikk i søvne og havna forann utgangsdøra og så ut i brevsprekken. Kamelen var veldig morsom. Jeg var ganske liten på den tiden også og min mor kom og lurte på hva jeg drev med. Hun opplevde latteren som ganske ubehagelig.

(Jeg vet ikke om jeg skriver noe som har med posten å gjøre. )
Jeg har heldigvis ikke tall på hvor mange ganger jeg har drømt at jeg har vunnet masse penger. Det er like irriterende hver gang å våkne opp for så å realisere at man desverre ikke er millionær.

Ellers var standard marerittet mitt i barndommen den klassiske:
Man faller og faller, treffer 'bakken' og våkner. -var like ille hver gang. Faktisk så klarte jeg bevisst å tvinge meg til å våkne før jeg traff bakken. Rart...
very impotent freak
Delusional's Avatar
Helt klart en Lucid Drøm, en drøm der du vet at du drømmer og kan ta kontroll over drømmen din. En vivid lucid drøm, virkerskremmende ekte og ikke uklar, og har de samme egenskapene som en vanlig LD...
Særeste drømmen jeg har hatt var da jeg drømte at en av mine nærmeste kamerater stakk meg i ryggen med en kniv. Han sa unnskyld, og stakk meg flere ganger. jeg snublet framover og slo nesa i vasken på kjøkkenet som vi befant oss i. Jeg begynte å blø som faen fra nesa. Jeg våknet av at jeg blødde nese blod!
jeg hadde en sprø drøm som gjentok seg mange ganger for et par år siden. hadde den nesten hver natt. jeg husker den ikke helt da... tror jeg så meg selv som både 1. og 3. person... det skifta litt... jeg husker at jeg prøvde å løpe fra noe... tror det var en kjeempe svær panterskikkelse... dette var mer som et mareritt.. jeg husker at jeg hadde en merkelig følelse hele tiden undre drømmen... det kjentes som om det var noe galt med "gravityen"... nesten berusende... det var som om alt bare ble til en flytende følelse... ganske sprøtt...
når jeg var mindre pleide jeg å ha slike drømmer at jeg falt og falt, også når jeg våkna, rykka jeg til i hele kroppen slik at det kjentes ut som jeg landa i senga.
pleier også å drømme at alle bare går rundt og tar baklengs salto.
Min beste drøm er vell at jeg på en lørdagsmorgen skulle ut med avisene, DRØMTE at jeg våknet 7:30, kledde på meg og gikk meg ferdig med avisruten. Får å så legge meg igjen etter avisene.
Så når jeg våknet etter denne drømmer var jeg jo helt i svimeland, jeg var 100 PROSENT sikker på at jeg hadde hvert ute med avisene . Det var en meget ekkel følelse
hadde en annen sprø drøm når jeg tenker på det... det var på en måte her hjemme et sted.. ute.. rett utenfor bestemor sitt hus faktisk... bare laangt over.. på en motorvei ! (?) langt oppe i lufta... så skulle jeg hoppe,(husker faen ikke hvorfor men) å jeg kjente at jeg hoppe. jeg kjente at jeg fløy! hadde aldri hatt sånn følelse før... har prøvd å få den samme følelsen når jeg hopper fra tiern på kongsten, men det blir aldri det samme... det er ikke høyt nok... å når jeg landa, rett utenfor bestemor sitt hus, på vegen; så våkna jeg ikke... jeg ble bare stående i den stillingen jeg landa i jeg husker at: før jeg hoppa å var jeg samme noen venner på den vegen langt oppe i lufta... vi snakka om noe, så titta jeg ut over det lille stedet jeg bor på, også bare hoppa jeg liksom! skikkelig snodig
Jeg vil si at det er mulig for en person å "velge" selv hva han/hun skal drømme om. Som du kanskje har merket drømmer du om det du har tenket mest på den dagen, dette kan være en enkel ting som ligger automatisk som er en nøkkel til drømmen din .
Det er hvertfall sånn hos meg i noen tilfeller.Tenk deg da at du greier å trene deg til å kontrolere hva du tenker mest på, så kan du på den måten velge selv hva du vil drømme?
hmm.... har hørt no sånt... men jeg har det ikke sånn.... hvertfall ikke det jeg er bevist at jeg tenker på... men men... vettaf jeg... har ikke huska noen drømmer på lenge jeg nå...
Ganske morsomt hvis man klarer å "hacke" sine egne drømmer. dvs at man klarer å innse at man faktisk drømmer.. har klart det et par ganger.. som når jeg satt i et boblebad med 2 digge damer uten klær.. l
very impotent freak
Delusional's Avatar
Opprinnelig postet av Nico
Ganske morsomt hvis man klarer å "hacke" sine egne drømmer. dvs at man klarer å innse at man faktisk drømmer.. har klart det et par ganger.. som når jeg satt i et boblebad med 2 digge damer uten klær.. l
Vis hele sitatet...
Les:
Opprinnelig postet av Delusional
Helt klart en Lucid Drøm, en drøm der du vet at du drømmer og kan ta kontroll over drømmen din. En vivid lucid drøm, virkerskremmende ekte og ikke uklar, og har de samme egenskapene som en vanlig LD...
Vis hele sitatet...
Ja det er gøy, prøv å fly, forvandle ting, ha sex, drep noen, gjør alt du har drømt om å gjøre i detvirklige liv...

Jeg hadde en gang en LD om to jenter i klassen, men ble så opphisset/overasket/spent at jeg klarte å vekke meg selv opp...
Opprinnelig postet av Delusional
Les:


Ja det er gøy, prøv å fly, forvandle ting, ha sex, drep noen, gjør alt du har drømt om å gjøre i detvirklige liv...

Jeg hadde en gang en LD om to jenter i klassen, men ble så opphisset/overasket/spent at jeg klarte å vekke meg selv opp...
Vis hele sitatet...
Ble det til noe vi kaller en våtdrøm ?
very impotent freak
Delusional's Avatar
Opprinnelig postet av gEEk2oo4
Ble det til noe vi kaller en våtdrøm ?
Vis hele sitatet...
Kom aldri så langt jeg var bevist om at jeg drømte og ble at for overbegeistret. Og viss du skifter "tilstand" fort våkner du 95% av allegangene du har LD.
Jeg sovna en engelsk time en gang, lå med hue nede på pulten. Drømte ikkeno spess, men jeg drømte pludselig at jeg beina sklei under meg, å jeg falt bakover. Akkurat da våknet jeg å kaster overkroppen opp fra pulten. Hele klassa snudde seg mot meg å lurte på hva jeg dreiv med
Opprinnelig postet av IvIoyner
Den drømmen jeg husker best var da jeg døde, det var ganske artig. Ikke noe sånn "falle uendelig" eller noe, jeg bare døde.
Vis hele sitatet...
HEHE, Ikke lett å forklare den der.. Våknet du med en gang?
Eller satt du i en stressless i et helt hvitt rom.
Opprinnelig postet av gEEk2oo4
Min beste drøm er vell at jeg på en lørdagsmorgen skulle ut med avisene, DRØMTE at jeg våknet 7:30, kledde på meg og gikk meg ferdig med avisruten. Får å så legge meg igjen etter avisene.
Så når jeg våknet etter denne drømmer var jeg jo helt i svimeland, jeg var 100 PROSENT sikker på at jeg hadde hvert ute med avisene . Det var en meget ekkel følelse
Vis hele sitatet...
NAJS! Den der likte jeg..
Har en lignenede:
Jeg drømte at jeg skulle på skolen .. Pakket sekken og kledde på meg osv.. Og min far stoppet meg gående i søvne ut døren med sekken på..
Noen som har lest boken Heksene?? For guds skyld ikke les den, du får mareritt til de grader av den. Det er ikke noe morro å bli forfulgt av creepye hekser i drømmene dine
Not Penny's boat
argh's Avatar
shibby: kan du gi litt mer informasjon om boka (tittel,forfatter)? fikk faktisk lyst til å lese en bok om kveldene nå etter å ha lest donald i flere år

ang. drømming:
jeg drømte at jeg gikk ned skole trappa, hadde klasserom i andre etasje, og akkurat når det var 2 trinn igjen, gikk jeg over det nest siste trappetrinnet og falt forover (sikkert skjedd med flere?), akkurat da våknet jeg og hodet mitt var på vei ned mot pulten
det var AKKURAT like før hodet traff pulten

vurderer å starte med lucid dreaming, drev faktisk litt med det før men bare glemte det bort.. for dere som lurer litt: http://www.ld4all.com/
der står det evig med nyttige tips og mange som deler erfaringer osv. man finner også hjelp til hvordan man skal huske drømmene sine.
Roald Dahl - Heksene.

Jeg har drømmer (der jeg er halvveis våken) og plutselig så svever kroppen min opp av senga, i midten av rommet og jeg snurrer rundt og får den følelsen av at jeg sitter i en karusell.
Våkner svettende hver eneste gang. skikkelig creepy.
Roal Dahl ja. Det er en bok jeg(mamma :P) leste når jeg var mindre da, er kanskje ikke like spennende for ungdom osv
Not Penny's boat
argh's Avatar
ok, litt off topic, men ingen som kan anbefale en ganske skummel og spennende bok for meg?
Opprinnelig postet av argh
ok, litt off topic, men ingen som kan anbefale en ganske skummel og spennende bok for meg?
Vis hele sitatet...
De fleste stephen king bøkene er temmelig skumle. Du kan få låne boken århundrets storm(storm of the century) av meg hvis du ikke så filmen da.... Den eide. :-)
Not Penny's boat
argh's Avatar
så nok filmen :-----------C
var det den som kosta 100 kroner? :P :P :P :P :P
Opprinnelig postet av argh
så nok filmen :-----------C
var det den som kosta 100 kroner? :P :P :P :P :P
Vis hele sitatet...
Hæ? Den boka fikk jeg for leeenge siden av en eller annen, har seff ikke lest den selv. :>

Men altså... du? lese? :P
Jeg er dritredd for å røyke i søvne..
Drømmer noen ganger at jeg røyker, så våkner jeg, og tror at jeg har røyka, men så ser jeg tobakken og lighteren ligger på nattbordet..
Sist i går natt hadde jeg faktisk lighteren i hånda når jeg våkna.
Kan jo f... meg tenne på hele kåken om jeg virkelig gjør det en gang.

Nikotin-avhengig ? Neidaaaa....
Opprinnelig postet av Perkele
HEHE, Ikke lett å forklare den der.. Våknet du med en gang?
Eller satt du i en stressless i et helt hvitt rom.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg var plutselig død, og hadde ikke lenger noen form for mulighet til å tenke (det har man skjeldent i drømmer uansett) og vare bare... død. Umulig å forklare, men jeg var litt overraska da jeg våkne (hey, ekke død jeg da. *sove mer*).
Her for noen dager siden drømte jeg at jeg spilte fotball på landslaget. Vi spilte overtid og var kommet til straffespark konkurranse. Jeg våknet av at jeg hadde vondt i beinet. Hadde drømt at jeg tok straffesparket og sparket alt jeg kunne i veggen vedsiden av senga. Husker ikke om jeg traff målet forresten.
har noen drømt at de er i krig? har hatt flere slike drømmer... i drømmen er man en soldat som skyter og dreper, men ingenting er noe særlig vondt, f.eks når man blir truffet av en kule. alt ligner egentlig mye på counterstrike og lignende spill..når jeg drømmer slike drømmer får jeg et helvettes adrenalinsjokk, men det er på en måte godt, ikke skummelt...


edit: har også drømt at jeg kjører noe sinnsykt fort på motorsykkel og alt føles ekte...da får man også et deilig adrenalinsjokk...
De beste drømmene jeg har er når jeg flyr.. Det er så herlig følelse Jeg hadde en blandet følelse av å fly og være full i en drøm, den mest spesielle/deilige drømmen jeg har hatt.
Men den gangen våknet jeg og var helt lam i hele kroppen, var ganske ekkelt. Så leste jeg i noen bøker, og fant ut at det bare var et slags tilfelle der hjernen har våknet for kjapt til at kroppen har fått reagere.

Drømmer er virkelig et stort mysterium. De klarer virkelig å fucke med din våkne og bevisste måte å se på ting, om bare noen minutter.
Det definitivt værst marerittet man kna ha er når man drømmer at en gjør noe utrolig dumt, men som likevel er realistisk, og når man våkner tror en faktisk at det man drømte skjedde i går! Har skjedd et par ganger. Er helt sykt!
Hadde en drøm som jeg jeg aldri kommer til å glemme, jeg også.. Er ikke helt sikker på hvordan den var, men hovedpoenget var at jeg hadde blitt talka og lå på bakken, og kom meg _aldri_ opp igjen.. Hadde følelsen av at jeg ikke hadde muskler igjen i bena osv.. Alle tilskuere stod seff og lo av meg :P
Der gikk det litt fort i svingene gitt. Hendelesn skjedde på en fotballbane i en viktig fotballkamp :P
Hvis man sovner med snus i kjeften, drømmen man _alltid_ om snus
Du er min venn
niigu's Avatar
I natt sov jeg ikke, men jeg var heller ikke våken.
Iblant fikk jeg sånn deja vu ang. ting som skjedde
tidligere på natta.

Jeg tenkte liksom ting om og om igjen,
visste at jeg gjorde det, det var godt!
Sinnsykt deilig, selv om jeg var "våken" hele natt.

Vi la oss i 1-tiden, etter en GOD stund så tenkte
jeg at nå var det på tide å stå opp, kl. var bare
kvart på 2! Det er det sykeste.
Men ganske deilig :P

Wierd..
-n-

Edit: onkl - ikke dobbeltpost, se redigèr-knappen nederst i posten din
Sist endret av niigu; 30. november 2003 kl. 17:08.
Opprinnelig postet av Delusional
Jeg hadde en gang en LD om to jenter i klassen, men ble så opphisset/overasket/spent at jeg klarte å vekke meg selv opp... [/b]
Vis hele sitatet...
Vil jeg vite hvem????

Har jevlig ofte drømmer hvor jeg sloss. Verdens mester i div. kampsport o.l. Digg. Våkner så opp IKKE UTVILT i det heletatt, små svett og puls på 130.

Tetra
Hvem har vel ikke drømt om seg selv i ett dataspill cs o.l. Drømte en gang at rommet mitt av en Cs bane. synes det var ganske irriterende at de løp rundt på rommet mitt og skøyt på hverandre når jeg skulle sove.
Det verste må være når man skal fortelle noen om noe man har oplevd, men så tenker man seg om, og oppdager at det MÅ ha vært noe man har drømt. Jeg har gått rundt å trodd noe lenge, helt til jeg kom til å tenke på nå jeg har gjort det, og det viste seg at det var en drøm.

Drømmer er en fin ting. Særlig siden jeg ofte husker de gode best..
For noen uker siden hadde jeg en serie av drømmer der jeg haiket fra Kristiansand til Oslo, det merkelige var at drømmen fortsatte neste natt, så jeg kom litt lenger for hver natt som gikk. Det var egentlig ganske moro, spesielt når jeg ble plukket opp av en haug gamle damer på pensjonisttur, fikk masse godteri og penger fra de. Sprøtt men moro.
Dere bør sjekke ut filmen Waking Life. Det er en animert film om LD'er og eksistensen av menneskeheten og litt av hvert. Skikkelig studentfilm. Anbefales