Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1358
Så Lillyhammer da den gikk på nrk og det var kanskje den beste norske serien ever. Nå går den på SVT1 og igår fikk jeg anledning å se en episode.

Oppdaget en skikkelig blemme der. Han taxi fyren stjeler 30 kasser sprit som han selger til henriksen til 50 kr per flaske.

Når biker-boys senere skal ha igjen penga så kommer taxi-dude inn med en hel gym bag med penger, og da har han ikke engang alt.

Glemte de helt av hvor liten mengde 18.000 kr egentlig er eller var det en regnefeil i manus? Det er jo ikke mer spenn enn at han kunne trekt det opp av bukselomma. Men nei han leverer altså fra seg en hel gymbag med fattige 9K?
hehe, nice one

drit bra serie btw, anbefales på det sterkeste!
De har tatt seg en del friheter. Hvis du er kjent i Lillehammer-området er bil-scenene utrolig irriterende å se på, for hver eneste gang de bytter kameravinkel når han kjører rundt en sving har han forflyttet seg flere mil.

Edit: Det stemmer at det er en del mafia i Lillehammer tho.
Sist endret av drittunge; 21. august 2012 kl. 13:35.
Sitat av drittunge Vis innlegg
De har tatt seg en del friheter. Hvis du er kjent i Lillehammer-området er bil-scenene utrolig irriterende å se på, for hver eneste gang de bytter kameravinkel når han kjører rundt en sving har han forflyttet seg flere mil.

Edit: Det stemmer at det er en del mafia i Lillehammer tho.
Vis hele sitatet...
Det samme har jeg lagt merke til på Nokas fra Stavanger.
Og sesong 2 blir faktisk en realitet virker det som
Sitat av drittunge Vis innlegg
Edit: Det stemmer at det er en del mafia i Lillehammer tho.
Vis hele sitatet...
Mafia i Lillehammer?
Må vel være noe wannabe-folk som caller seg "mafia" for å være ekstra badass ellerno?
Håper de bruker kalkulatoren mens de skriver manus
Nå husker jeg ikke scenen, men det er vel vanlig at kriminelle ønsker små lapper? I alle fall i amerikanske "kidnappingsfilmer"
Det med mafia i Lillehammer var ikke så veldig seriøst, til de som ikke skjønte det.

Uansett hvor små lapper man har, så blir ikke 18 000 nok til å fylle en bag. Det meste jeg har hatt av kontanter samtidig er 46 000 i tusenlapper, og det passer fortsatt helt fint i en lomme. For å fylle en hel bag må man ha noen millioner.

Hvis man går utifra at man har jevn fordeling av 100-, 200- og 500-lapper blir gjennomsnittlig størrelse 143mm x 69mm x 0,08mm per seddel. Jeg vet ikke om det er noen standard-størrelser for bager, men norwegian har en begrensning på 550mm x 400mm x 230mm for håndbagasje, så jeg går ut ifra det. Det vil si at man får plass til 63921,6 sedler i volumet av bagen, men i praksis blir det litt mindre, så kan runde det av til 62 000 sedler. Hvis det da er en jevn fordeling av sedlene vil gjennomsnitts-seddelen være verdt 266,67 kr, og ganget med 62 000 blir verdien av sedlene i baggen 16 533 333,37 kr.

18 000 kr i små sedler ville med andre ord ha sett relativt trist ut i forhold til størrelsen på bagen.
[quote=ompapa;2676768]Så Lillyhammer da den gikk på nrk og det var kanskje den beste norske serien ever. Nå går den på SVT1 og igår fikk jeg anledning å se en episode.QUOTE]

Morsomt at serien har blitt anerkjent så godt også utenfor Norge. Jeg var i Jerusalem i sommer og da jeg fortalte jeg var fra Norge var det flere som påpekte hvor bra Lyllyhammer var. De sa det gikk på HBO så det begrenser seg vel heller ikke bare til Israel.
Er jo skikkelig bra at vi kan eksportere serier også og ikke bare importere.
Dessuten er jo suksessen bra for da blir det kan flere som tør satse på norske produksjoner fremover noe som jo gir oss et rikere utvalg av norske produksjoner.

Mon tro hvor mange land som har kjøpt inn Lillyhammer nå?
Når HBO sender den så er det vel ganske mange land som får det med seg? Kan man ikke få det nesten uansett hvor man bor?
Trodde HBO bare sendte i USA og enkelte land i sør-amerika men på wikipedia ser det ut som de har utvidet nedslagsfeltet de siste årene. Det er jo kjempebra at HBO når mange land så flest mulig får sett Lillyhammer. Kanskje det blir gode oppfølgere eller kanskje en spinn-off?