Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2036
Er i en litt fucka situasjon jeg selv har skapt for megselv.. Siste halvåret så har jeg vært sløv med og betale strømregningen og ligger 7000kr i gjeld.. Jeg er en naver å har veldi dårli råa så jeg fucka det der jævla godt til.. Strømmen blirr kuttet om 2 uker om ikke gjelden blir betalt men så ee problemet at for 1 måned siden så ringte jeg inn til selskapet og ble eni om å dele opp gjelden i 2 summer men har såklart fucka det til, fikk betalt 3000 de siste 2 månedene men igår så fikk jeg samme melding om at strømmen kuttes. Livet blir jævla kjipt om jeg må si opp leiligheten og få solgt alt jeg har for å flytte ut så for å bli uteligger, hvordan muligheter har jeg?
Lever du på livsopphold? Visst ja, så dekker NAV hele den regningen.
Er du på arbeidsavklaringspenger? Visst ja, så dekker NAV halvparten.
Trådstarter
99 9
Sitat av Zotify Vis innlegg
Lever du på livsopphold? Visst ja, så dekker NAV hele den regningen.
Er du på arbeidsavklaringspenger? Visst ja, så dekker NAV halvparten.
Vis hele sitatet...
Dette er flere regninger over tid og ikke bare 1 men 6-7.. Blir nav og dekke det?
Du trenger da ikke å flytte ut fordi strømmen blir kuttet? Du kan fint leve uten strøm om sommeren. Om vinteren blir verre hvis du har elektrisk oppvarming. Lys kan du få med batteri eller parafinlamper. Varmmat kan du bruke en billig grill f.eks. Jeg mener det er bedre enn å bli uteligger iallefall.

Hva NAV dekker er vel enklest å finne ut ved å ringe dem og spørre, og forklare hvordan det ligger an. Regner med at du har en fast saksbehandler?
Så fremt til at dette ikke har skjedd tidligere, så skal du få hjelp nå. Anbefaler deg å dra ned til NAV idag eller imorgen
▼ ... noen uker senere ... ▼
Var bort i det samme, og strømmen ble kuttet pga huseier ikke betalte. gå til nav med regningen så skriver du en søknad så skal det være i orden. du må selvfølgelig forklare situasjonen, og må regne med å må vise kontoutskrift o.l.