Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3628
Sikkert gammelt nytt, men vet ikke hvem som har fått med seg TV serien "Norge på dop" ?

De har i en episode tatt for seg å teste ut stortinget, ved å ta swipetests på toalettene deres. Uslaget på testen var opiater.

http://www.p4.no/story.aspx?id=631800

Hva er deres synspunkter om dette?
Skal overhode ikke si jeg er overasket og vi er jo alle mennesker.
Jeg synest likevel det er meget feil att de ikke får konsekvenser for å være så hyklerisk og i tilleg kjøre en så drittdårlig narkotika poletikk i Norge.

Synest mange politikere trenger en stor dytt i riktig retning.
Det programmet er bare vås. Skulle dette hatt noen hensikt burde man testet steder KUN politikere hadde tilgang. Det er så mange mennesker innom at man aner ikke hvor dopet kommet fra. Blir som å teste toalettene på McDonald's og konkludere med at de ansatte er narkomane. Dessverre er neste alle norske dokumentarer i samme båt - prøver å skape sensasjon ut av ingenting.
Nå har ikke jeg sett episode 4 enda, driver å skal se den nå.
Har sett episode 1 og syntest ikke det var noe vissvass. Bare historisk fakta.
Det samme tenkte jeg at det for eksempel kan være vaskedama.

Alt på TV er jo sensasjon ut av ingenting Om det skulle være beviser så har nok de på stortinget allerede fått avkrefta det på ett magisk vis uansett.
Jeg personelig har forskjellige sterke politiske meninger og tviler igrunn ikke noe på det.

Episode 4:

http://www.tv3play.no/programmer/nor...autostart=true
Sist endret av fjellape; 28. oktober 2015 kl. 21:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av fjellape Vis innlegg
Alt på TV er jo sensasjon ut av ingenting
Vis hele sitatet...
Nei. TV3 er en dritkanal og etter at Paradise mistet piffen fant de på det i desperasjon for å vise sine 150 sekunder med reklame på TV3Play, tør ikke tenke på lineær-TV. NRK har en mye mindre sensasjonell tilnærming til sine programmer, selv om de prøver seg de også, men de trenger ikke å tenke på seertall så lenge de har lisensen sin og lager programmer for "alle og enhver" og ikke pøser på med oppgulpet fra fuglemamma i USA (jeg sikter til Big Brother, Idol, Norske Talenter, osv, osv). Dessverre er det sensasjon som selger i Norge, det er jo Dagbladet et bevis på. Himmelblå in my heart.
Sist endret av Duckie; 28. oktober 2015 kl. 21:58.
Crimea River
Alec's Avatar
Det samme gjelder når de var på sykehuset og testet legebordet (hvor de legger utstyr og legemidler) og de fikk treff på opiater.

Det er egnetlig litt synd, serien hadde vært bra om de ikke hadde slurva med så mye åpenbare ting.


Eller som da de testet toalettet til pilotene (og alle andre kabinansatte samt flere på flyplassen) på Gardermoen.
Her fikk de også treff for dop og konkluderte med rusa piloter.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Alec Vis innlegg
Det samme gjelder når de var på sykehuset og testet legebordet (hvor de legger utstyr og legemidler) og de fikk treff på opiater.
Vis hele sitatet...
De fikk treff på kokain der, ikke opiater. Det burde vel ikke akkurat gi utslag av kokain på et legebord.
Sitat av Dongerino Vis innlegg
De fikk treff på kokain der, ikke opiater. Det burde vel ikke akkurat gi utslag av kokain på et legebord.
Vis hele sitatet...
Det kan vel hende? Kokain er brukt på sykehuset det også.
Kunne ha vært et ålreit program, om ikke det hadde vært for den ensidige framstillingen av saken. Ønsker man å finne dop, så finner man dop. Uansett hvor det måtte være. Men et positivt utslag betyr aldeles ikke at alle som har tilgang til stedet er misbrukere.

Sånn jeg husker det konkluderte de med at mange politikere bruker opiater, kun fordi de fikk et lite utslag på et toalett. Tvilsomt. Dersom 1 av 300 politikere brukte opiater dagen før vil testen kunne slå ut som positiv. Det betyr ikke at halvparten av politikerne sitter i heroinrus på Stortinget.

Etter å ha tatt testen ringte de myndighetene for å fortelle om funnene, og da de ikke ville kommentere saken tolket de det som en bekreftelse på at politikere er opiatmisbrukere... Makan til propaganda.
Sist endret av inabsentia; 29. oktober 2015 kl. 09:19.
Stnistad: i hvilke sammenhenger brukes kokain på sykehuset? Det er veldig lenge siden det ble brukt terapeutisk. Andre stoffer har tatt over det bruksområdet som kokain hadde.

Det ble blant annet brukt på tannlegekontor før i tida veit jeg.
Kokain brukes også innen inngrep på øyet.

Uansett, det er vel ingen tvil om at narkotikabruk forekommer blant våre 169 folkevalgte, om vi tar det for gitt at de representerer et tverrsnitt av befolkningen. Å være politiker, å stadig bli hengt ut i media, ha et enormt fokus døgnet rundt, bli anklaget for løgn - da er det kanskje ikke så rart enkelte ruser seg når de går på en smell og ser ansiktet sitt å forsida av VG?

Edit: Var det ikke noen år siden en debatt fordi man fant ut at de serverte alkohol i kantina på Løvebakken?
Sist endret av Fleinsopp1988; 29. oktober 2015 kl. 10:40. Grunn: Tillegg
Ang. kokain og sykehus. Det er veldig sjelden at kokain brukes som bedøvelsesmiddel, og i de tilfeller det brukes er det under øre-nese-hals-operasjoner. Det må søkes om spesiell tillatelse for bruk av kokain. Langt mer vanlig er andre "-kain-medisiner", som Xylokain, Xylokain-adrenalin, Artikain, Markain og Markain-adrenalin osv osv. Som en kommentar til innlegget over: under øyeoperasjoner bruker man først og fremst oksybuprokain. Proksymetakain og tetrakain brukes også under øyeoperasjoner. Mulig disse kan gi falsk-positive svar på kokain-prøver, men mer enn det tør jeg ikke påstå.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Når jeg var på sykehuset etter å ha fått syre i øyene, fikk jeg noe smertestillende i øyet og jeg mener legen sa noe om at det var kokain. Mulig jeg tar feil, funket i hvertfall fjell mot smertene. Xylocain var det i hvertfall ikke, og jeg kjente det ikke når han hadde det på øyet.
Mest sannsynelig lidokain eller prilokain, eller en blanding av disse.

(EMLA er ein bedøvingskrem som inneheld ei blanding av 2,5 % lidokain og 2,5 % prilokain)
Sist endret av A-tillah; 29. oktober 2015 kl. 12:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Leste en artikkel ett eller annet sted at Haukeland universitetssykehus hadde brukt noen kilo kokain på fem år.
Skal se om jeg finner den og poste den i tråden.

Her er artikkelen.
Sist endret av eyecandy654; 29. oktober 2015 kl. 21:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Saerdna Vis innlegg
Det programmet er bare vås. Skulle dette hatt noen hensikt burde man testet steder KUN politikere hadde tilgang. Det er så mange mennesker innom at man aner ikke hvor dopet kommet fra. Blir som å teste toalettene på McDonald's og konkludere med at de ansatte er narkomane. Dessverre er neste alle norske dokumentarer i samme båt - prøver å skape sensasjon ut av ingenting.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig her altså, men det hadde IKKE forundret meg om politikere på stortinget faktisk ruser seg..Det kan jo alle forsåvidt skjønne uten å gjette seg til det. Å være politiker er en utrolig slitsom jobb uansett. Jeg tipper kokain ettersom jeg vet at det florerer det mye av i kjendisfester og folk som er høyere på toppen og har råd til den slags. Bare les boka ''Rus og Rolex''.