Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1422
Hei, freaks!

Eg er under 18 år, og kan derfor kan eg ikkje kople meg til PayPal med bankkortet mitt.

Er det noen her som veit om en måte folk kan overføre penger til meg uten at de trenger å vite kortnummeret mitt?
PayPal.
Du trenger ikke å koble kortet til kontoen din for å få penger og ta dem ut.
De kan sette over direkte med kontonummeret ditt. Det er 11 siffer og står på baksiden av kortet (f.eks. 1234 12 12345).
Eventuelt kan du opprette gratis brukskonti hos DNB eller Fokus. De tilbyr umyndige ordinært VISA ved etterspørsel.
Sitat av Vesuv Vis innlegg
Eventuelt kan du opprette gratis brukskonti hos DNB eller Fokus. De tilbyr umyndige ordinært VISA ved etterspørsel.
Vis hele sitatet...
Jeg får kun Visa Elektrona av DNB. Selv med samtykke av foresatte o:
HøyRisiko Psykopat
du kan overføre rett til konto, men du kan også kjøpe Spendon kort hos Narvesen og koble opp mot kontoen
Sist endret av OlaWaagen; 5. august 2012 kl. 20:14.
Sitat av drittunge Vis innlegg
De kan sette over direkte med kontonummeret ditt. Det er 11 siffer og står på baksiden av kortet (f.eks. 1234 12 12345).
Vis hele sitatet...
"Er det noen her som veit om en måte folk kan overføre penger til meg uten at de trenger å vite kortnummeret mitt?"

Smart og lese hva folk spør om før du svarer ?
Sitat av M4zN Vis innlegg
"Er det noen her som veit om en måte folk kan overføre penger til meg uten at de trenger å vite kortnummeret mitt?"

Smart og lese hva folk spør om før du svarer ?
Vis hele sitatet...
Det er helt korrekt og et veldig godt poeng! Har du vurdert å prøve det selv?
For å overføre til en konto trenger man kun et kontonummer, og det er det TS spør etter. Kortnummer trenger aldri å bli eksponert for tredjepart.
Sitat av M4zN Vis innlegg
"Er det noen her som veit om en måte folk kan overføre penger til meg uten at de trenger å vite kortnummeret mitt?"

Smart og lese hva folk spør om før du svarer ?
Vis hele sitatet...
Ja, det er smart og lese... Les om igjen du..
Sitat av Claryn Vis innlegg
Jeg får kun Visa Elektrona av DNB. Selv med samtykke av foresatte o:
Vis hele sitatet...
https://www.dnb.no/privat/nettbank-m...nto/intro.html
Sitat av M4zN Vis innlegg
"Er det noen her som veit om en måte folk kan overføre penger til meg uten at de trenger å vite kortnummeret mitt?"

Smart og lese hva folk spør om før du svarer ?
Vis hele sitatet...
Det er også smart å vite forskjell på kortnummer og kontonummer.

Kortnummer = de 16 sifrene man bruker til f.eks. netthandel, mens kontonummer er 11 siffer og "adressen" til kontoen din.
Gå i banken og sei at du skal overføra penger frå din konto. Da funka fint for meg når eg var 16, burde funka fint for deg også

Berre hugs å ta med KID og kontonr til paypal-kontoen din
Sist endret av Demolution guy; 5. august 2012 kl. 22:40.