Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1027
Hei, jeg er ute etter en laptop som skal brukes til surfing, filmseing og småspilling. Har sett litt rundt men jeg er ikke i stand til å se hvor mye jeg får i forhold til hvor mye jeg betaler
Jeg har også en kompis som jobber for lefdahl (?) og han har loft at han kan finne en grei en til meg, men tenkte å spørre her før jeg takket ja til noen ting

Laptopen jeg er ute etter bør passe inn i en normal ryggsekk, jeg hadde håpet på bra batteritid da den tross alt skal være portabel, num-pad er et pluss , og jeg har hørt at eget grafikkort er et must (?).
Ellers er jeg bare ute etter så mye datamaskin jeg kan få for 5000!
Nb: prisen er fleksibel til rundt 7000, men skal jeg betale særlig mer en det må det være et ganske stort hopp i maskinvare

Takker for tid og svar
-bloodspilla
http://www.dustinhome.no/product/501...ntcmp=sbb_Asus

Kanskje litt dyr men...
Når det kommer til laptops føler jeg at det er lurt å bruke minst 7k for å få noe som vil glede deg lenge, dårlige laptops er det mest frustrerende som fins med overoppheting, skjermer som ødelegges, mangel på diverse outputs osv. osv.

Edit: I tillegg passer jo den din beskrivelse perfekt; Numpad, grafikkort, fin størrelse mtp. transport
Da kjører du heller:
http://www.dustin.no/product/5010644...Provider_dacsa

Denne er billigere, lettere har nyere prosessor og samme grafikkort. Vil tro denne fungerer utmerket om du er villig til å strekke deg så langt.

Du har også en billigere versjon av samme pcen som har i5 i steden for i7 og mindre ram+lagringsplass men er 1k billigere igjen:

http://www.dustin.no/product/5010644...Provider_dacsa
edit: 700kr billigere
Sist endret av PClock; 4. august 2012 kl. 16:11.
Fattern kjøpte seg nettopp en acer V5 (ett eller annet) ol edition. den hadde 8gb ram og 750gb HDD og en grei i5. De eneste minusene er at den har intel grafikk ( hd 4000) og HDD'en var 5200 RPM... den kostet 4795(?) På elkjøp. etter min mening et godt kjøp til 5000, egner seg dog ikke særlig til gaming...
Kan jo gå for denne: http://www.spaceworld.no/display.asp...8&prodid=48289
Ca 800 kr dyrere. Men du får mye for pengene. Andre steder som komplett, mpx og digital impuls går den for 8500-8900.
En laptop med 18.4" skjerm? Langt ifra portabel og et godt stykke over budsjettet.
Geforce 630M = Crap.

Minimum 640M vil jeg si.


Denne ligger rundt 7K hos Dustin (billigste jeg fant før helgen).

+ i5 Ivy bridge
+ Ultrabook m/ notebook specs
+ 6GB ram
+ Hybrid disk for raskere oppstart (500GB + 20GB)
+ Geforce GT 640M (IKKE LE versjonen!)
+ God batteri levetid

- Skjermen (oppløsning på 1366 x 768 - Altså standard skjerm)
- Ikke VGA utgang (dog HDMI)
Sist endret av smokeeye; 5. august 2012 kl. 13:59.
Du kan få kjøpe en 2 måneder gammel Toshiba Satellite 755-1DR i topp stand som har en NY verdi på 6000. Selges for 5500. Selges pga jeg vil sette sammen min egen pc bit for bit. Ingen problemer med pcen. Om du er interresert og ønsker mer info så kan vi ta det på Freak forum meldinger
Sitat av Xerxes Vis innlegg
Du kan få kjøpe en 2 måneder gammel Toshiba Satellite 755-1DR i topp stand som har en NY verdi på 6000. Selges for 5500. Selges pga jeg vil sette sammen min egen pc bit for bit. Ingen problemer med pcen. Om du er interresert og ønsker mer info så kan vi ta det på Freak forum meldinger
Vis hele sitatet...
Det var ikke det du skrev i tråden du opprettet i går. http://freak.no/forum/showthread.php?p=2659927
5500 kr for en to måneder gammel PC som kostet 6000 kr ny er også blodpris. Verdien synker med rundt 20-30% så fort man tar den ut av pakken.
Sist endret av drittunge; 5. august 2012 kl. 15:36.
Som ny er pcen lynrask. Pcen vil bli gjennoprettet slik den var når jeg kjøpte den. Med andre ord pcen blir raskere enn lynet Nå er store deler av lagringsplassen oppbrukt og om jeg skal ha pcen lynrask så er det oppgraderinger som gjelder. Det er likt med alle pcer. Blir all lagringsplass oppbrukt går pcen drit sakte.
Sitat av Xerxes Vis innlegg
Som ny er pcen lynrask. Pcen vil bli gjennoprettet slik den var når jeg kjøpte den. Med andre ord pcen blir raskere enn lynet Nå er store deler av lagringsplassen oppbrukt og om jeg skal ha pcen lynrask så er det oppgraderinger som gjelder. Det er likt med alle pcer. Blir all lagringsplass oppbrukt går pcen drit sakte.
Vis hele sitatet...
Tør nesten å påstå at du har misforstått hvordan en PC fungerer.

Men enig med han 2 innlegg over, en to mnd gammel (brukt) PC (recovery eller ei) med 500 i rabatt er blodpris uansett hvordan du vender og vrir på det.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Xerxes Vis innlegg
Som ny er pcen lynrask. Pcen vil bli gjennoprettet slik den var når jeg kjøpte den. Med andre ord pcen blir raskere enn lynet Nå er store deler av lagringsplassen oppbrukt og om jeg skal ha pcen lynrask så er det oppgraderinger som gjelder. Det er likt med alle pcer. Blir all lagringsplass oppbrukt går pcen drit sakte.
Vis hele sitatet...
Er du dritings?

Begge diskene mine er stapp fulle(SSD + HDD) og den er da aldeles ikke treg!

Tror kanskje du har litt lesing forran deg.
Eller troller du?