Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 4620
Heisann folkens, har jobbet ræva av meg på sommerjobben og er klar for lønn. Har tenkt lenge på å kjøpe meg Dr.dre studio headsettet til 1849,- på lefdal. Har prøvd å google litt ang selve headsettet fordi jeg har hørt mye positivt å negativt om selve headsettet. Prøvde det for 2 år siden tror jeg, og kjente bassen var klar til å sprenge hode mitt. Men ja, vil høre deres mening om headsettet. Takk for svar :')
Kjøp heller fra en seriøs aktør, da får du mye mer for pengene.

Søk litt her på forumet så finner du vel også minst 3 andre tråder om Beats.
Om du skal ha det headsettet betaler du for utseende. Just sayin'. Kjøp heller dette eller dette! Du betaler for lyden. og de ser bra ut.
Sist endret av TheBlosth; 11. juli 2012 kl. 10:20.
Trådstarter
14 0
Kjøper det fordi jeg mener å huske at lyden var ganske bra, eneste grunnen for at jeg spør dere er pga så mye "hate" på Dr.Dre. Jeg vil heller betale litt ekstra for å se bra ut med en såpass stort headset enn å se helt idiot ut med 500-600,- ekstra i lomma
Men du får bedre lyd av sennheiseren jeg anbefalte, og det ser bra ut. Men dine penger. Bare ikke kast de bort på noe dumt.
Trådstarter
14 0
Jepp, en kompis av meg hadde det samme. Og det dekker ørene, lyden var god osv. Men hørte utrolig mye bakrunnslyder og den leker veldig mye ut lyd.
Jaja. Kjøp hva du vil
Trådstarter
14 0
Will do :')
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Kjøp fake Beatz hvis du bare skal ha looken.
Trådstarter
14 0
Er jo ikke bare looken jeg er ute etter. Hvorfor har dere så mye kritikk mot beats? Bare fordi de er overpriset? så la vær å kjøp dem da, og de som er fornøyd kan forsatt få nye musikken slik den skal være.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av LQKeN Vis innlegg
Men ja, vil høre deres mening om headsettet.
Vis hele sitatet...
Sitat av LQKeN Vis innlegg
Er jo ikke bare looken jeg er ute etter. Hvorfor har dere så mye kritikk mot beats? Bare fordi de er overpriset? så la vær å kjøp dem da, og de som er fornøyd kan forsatt få nye musikken slik den skal være.
Vis hele sitatet...

Nå var det du som spurte... Du fikk også svar. Men du hadde åpenbart bestemt deg på forhånd.
Sist endret av CosmoKramer; 11. juli 2012 kl. 12:14.
Beats er pre-eq'a som vil si at de har "skrudd" opp bassen osv. Om du vil ha samme effekt kan du sette på bass boost på mobilen eller pcn..
Såpekoker av rang
Det er vel akkurat dét - musikk som spilles gjennom et par Beats er ikke slik den skal være. :p
Oversaturert, er vel ordet.
Sist endret av monoid; 11. juli 2012 kl. 12:13.
Trådstarter
14 0
Jepp, men når det blir slik at jeg burde kjøpe meg et annet headset bla bla bla, "kjøper du beats så får du bare looken" osv. Jeg vil vite om beats, ikke at jeg skal kjøpe meg et annet headset.
Beats har god? bass, men lyden minner om Porta Pro.
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Kjøp fake Beatz hvis du bare skal ha looken.
Vis hele sitatet...
Da faller nok lydkvaliteten kraftig, og det virker ikke på trådstarter at han er interessert i det.
Sitat av LQKeN Vis innlegg
Jepp, men når det blir slik at jeg burde kjøpe meg et annet headset bla bla bla, "kjøper du beats så får du bare looken" osv. Jeg vil vite om beats, ikke at jeg skal kjøpe meg et annet headset.
Vis hele sitatet...
Det er jo akkurat det du har fått vite. Lyden i Beats kan sammenlignes med PortaPro. Hvis du ikke vil se ut som en idiot, så er ikke Beats veien å gå. Tror ikke jeg er alene om at "tosk" og "idiot" er ord som dukker opp i hodet når jeg ser noen som har brukt nesten 2000kr på et headset med lyd som grenser til ok. Siden du ikke ville ha noe annet headset, så skal jeg ikke anbefale noe annet, men nå har du fått vite litt om Beats slik som du ba om.
Trådstarter
14 0
Får vel prøve dem på lefdal, om de er så dårlige folk mener så blir det vel bose til 2300,-
Storkoser meg med disse. Godt lydisolerte, men spiller litt lavt på mobil når du er på et bråkete fly.
http://www.soundgarden.no/hodetelefo...efon-sort.html du er langt kulere om du går rundt i hodetelefoner som er solide, enn dårligere plast hodetelefoner med høyglansfarge. Bose er ganske så overpriset de og, så hvorfor du vil ha de skjønner jeg ikke. Men om du skal være fjortis hipster så ikke spør her etter hjelp.

Men skal du absolutt være hipster, kjøp enten B&W P3 eller B&W P5 så er du ganske kul, og får grei lyd.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av LQKeN Vis innlegg
Får vel prøve dem på lefdal, om de er så dårlige folk mener så blir det vel bose til 2300,-
Vis hele sitatet...
Handler du Bose så får du i det minste igjen noe for pengene dine. De stiller i en annen divisjon enn de du tenker på.
Trådstarter
14 0
Til dere beatshatere så skal jeg gi dere info hva min mening er om beats på mandag!
Sitat av LQKeN Vis innlegg
Til dere beatshatere så skal jeg gi dere info hva min mening er om beats på mandag!
Vis hele sitatet...
Kan du lese hva jeg har skrevet på side 1? Jeg har selv prøvd Studio, Solo, Solo HD og har selv Tour. Men hvorfor i helvete lager du en tråd her og spør om vår mening om de, og når vi kommer med vår mening, så bare feier du alt vekk? Forbanna drittunge.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av LQKeN Vis innlegg
Til dere beatshatere så skal jeg gi dere info hva min mening er om beats på mandag!
Vis hele sitatet...
Kjøp deg Beats du gutten. 1400,- av det du bruker går ikke i lyd, men i navnet på selve merkevaren. Ikke opprett en tråd neste gang der du søker råd angående det du skal handle, da du allerede har bestemt deg.

Kos deg med Beats By Dr Dre.
Trådstarter
14 0
Fordi jeg ville vite hva jeg gikk ut på. Hadde store tanker om å kjøpe de, men var usikker pga så mye negativ kritikk, derfor spurte jeg dere her. Og feier alt vekk, hva snakker du om? Jeg skrev jo tidligere at jeg skulle prøve dem på lefdal, om jeg mener de er gode så kjøper jo jeg de.
Trådstarter
14 0
Sitat av stagg Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Jo takk, skal se på de når jeg kommer hjem fra jobb! :'D
Kødder du? Jobber og greier. Trodde du var en jævla 13 åring som ville passe inn i ''gjengen''.
Trådstarter
14 0
Sitat av TheBlosth Vis innlegg
Kødder du? Jobber og greier. Trodde du var en jævla 13 åring som ville passe inn i ''gjengen''.
Vis hele sitatet...
Såpass, på hvilket grunnlag? -_-
Sitat av LQKeN Vis innlegg
Såpass, på hvilket grunnlag? -_-
Vis hele sitatet...
Lager en tråd, og når du får svar blir du sur og sier at vi er haters av beats by dr dre. Når du lager en tråd gjør du det ikke får å høre andres meninger og bli sur over det etterpå. Men får å få svar og sette pris på det.
lol beats,såååå i fjor http://smsby50.com/
Sitat av Cosmos Vis innlegg
lol beats,såååå i fjor http://smsby50.com/
Vis hele sitatet...
Får ikke lastet inn den latterlig store nettsiden fullstendig på elendig wifi, men er alle headsetene trådløse? Det suger ihvertfall om du vil bruke de over tid.
Ikke spør om vår mening åsså kommer du bare med negativ kritikk tilbake og sier vi er haters når vi ikke liker Beats!
Da får du heller gå og leie en hore, de gjør nett det du vil, men her spurte du om konstruktiv kritikk, og det fikk du.
Beats er drit med tanke på prisen!
SMS by 50cent kommer både som trådløse og vanlige (altså med ledning). De er helt OK på lyd, men er ikke like gode som Beats by Dre Studio. De ser kanskje "kule" ut, men de virker ennå mer klumpete enn Beats (selv om jeg er usikker på de faktiske målene). De har ikke samme kvalitetsfølelse som Beats, men virker billigere og mer plastikk.

Jeg ser ikke hvordan tid påvirker bruken av trådløse headset, ved mindre du mener at de skal brukes så lenge at de faktisk går tom for strøm, noe som neppe er et problem med et batteridrevet sett. For oppladbare headset kan det selvsagt være et poeng.

Selv bruker jeg trådløse headset hver dag (til PC) og ville ikke byttet til sett med ledning for alt i verden.

Til mobilt bruk har jeg Bose QC15 som jeg ville anbefale over alle de settene som er nevnt i tråden. De har på ingen måte samme basstrykket som Beats og en del av de andre, men har til gjengjeld langt mer balansert lyd og en fantastisk god støykansellering som gjør at du kan nyte alle former for musikk og tale uten å måtte ha volumet så høyt at det blir ubehagelig.
Siden utseende er like viktig eller viktigere enn lyd etter TS' krav, så kan kompromisset ligge i Audio Technica ATH-M50 i hvitt.
Sist endret av Deadlock Radium; 11. juli 2012 kl. 17:29.
Trådstarter
14 0
Alright, må komme med noe her. Jeg ble ikke sur, ble heller ikke irritert. Forstår godt at det med beats til nesten 2k er overpriset osv. Men jeg vil ikke bare høre negativitet ang beats. Jeg vet at det finnes positive ting om beats. Beklager om dere tolket meg feil.
Sitat av LQKeN Vis innlegg
Alright, må komme med noe her. Jeg ble ikke sur, ble heller ikke irritert. Forstår godt at det med beats til nesten 2k er overpriset osv. Men jeg vil ikke bare høre negativitet ang beats. Jeg vet at det finnes positive ting om beats. Beklager om dere tolket meg feil.
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd Beats, og synes ikke noe særlig om lyden i det. Det lekker lyd ut til alt og alle, men lydisoleringen fungerer bra for den som hører på. Batteritiden på lydisoleringen er god, da en ikke trenger å bytte batteri ofte om en skrur det av når en ikke bruker headsettet.
That being said, så liker jeg ikke hvordan lyden høres ut i headsettet, og ville aldri kjøpt det selv. Men det er deg og dine penger, så du må finne ut selv.
Sitat av LQKeN Vis innlegg
Alright, må komme med noe her. Jeg ble ikke sur, ble heller ikke irritert. Forstår godt at det med beats til nesten 2k er overpriset osv. Men jeg vil ikke bare høre negativitet ang beats. Jeg vet at det finnes positive ting om beats. Beklager om dere tolket meg feil.
Vis hele sitatet...
vel... en avtagbar ledning er jo fint da
Har beats Studio. Skulle aldri kjøpt de. Forbanna drit, mobilsignaler piper som faen, kan ikke spille høyt på steder fordi det bråker for alle andre, de lekker nesten like mye ut som du hører om det er helt stille. UBRUKELIGE på skole eller jobb. Har brent igjenom 5 ledninger, bra at du kan bytte de. Men for helvetes skyld, KJØP NOE ANNET. Er ikke noe vits å kjøpe de, jeg trodde det var bra lyd i de, men så syntes jeg PortaPro hadde merkelig lik lyd, bare slapp ikke like mye lyd inn. Lydisoleringa er bra, for deg, hører ikke noe annet, men igjen så hører jo alle andre musikken grusomt høyt også.

Jeg gir Beatsa 3/10, would not fuck.
Jeg bruker mine til mine digitale trommer, der funker de greit, hører ikke padsa så mye. (og ingen ser meg, du ser ut som en jævla idiot med de på)
Sist endret av iSatan; 11. juli 2012 kl. 19:20.
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Tråden er nøytral og gir et korrekt bilde av Beats.
Nei, det finnes ingen positive sider utenom utseendet. Det er det du betaler for; utseendet og bling-faktoren. Det er så klart mer enn nok for mange.

Lydkvaliteten kan ikke sammenliknes med PortaBros, den ligger en god terskel lavere. Lyden er farget og grumsete uten å gå for mye i detaljer. Dette er selvsagt basert på musikk som er godt produsert og bra mikset, kan hende saken er en annen på Rap/RnB (usj).
Støyfjerningen ble laget for USA hvor mobiltelefonene opererer i et annet frekvensområde, og der fungerer den helt flott. Her i europa kan du kose deg med mobilstøy titt og ofte.

Nei, vi er ikke beats-haters. Vi er nøytrale personer som verdsetter god lydkvalitet. Sitter her og storkoser meg med Sennheiser HD558, mulig de lekker som en sil men dæven hvor fullstendig vakker lyd dem avgir. Om du er ute etter mer isolerende headset gjentar jeg anbefalingen om ATH-M50. Bra utseende og helt super lyd der også.

Forøvrig ser du det samme i samtlige tråder om beats her på forumet; prøv å søke neste gang aight?
Sitat av Cikey Vis innlegg
SMS by 50cent kommer både som trådløse og vanlige (altså med ledning). De er helt OK på lyd, men er ikke like gode som Beats by Dre Studio. De ser kanskje "kule" ut, men de virker ennå mer klumpete enn Beats (selv om jeg er usikker på de faktiske målene). De har ikke samme kvalitetsfølelse som Beats, men virker billigere og mer plastikk.

Jeg ser ikke hvordan tid påvirker bruken av trådløse headset, ved mindre du mener at de skal brukes så lenge at de faktisk går tom for strøm, noe som neppe er et problem med et batteridrevet sett. For oppladbare headset kan det selvsagt være et poeng.

Selv bruker jeg trådløse headset hver dag (til PC) og ville ikke byttet til sett med ledning for alt i verden.

Til mobilt bruk har jeg Bose QC15 som jeg ville anbefale over alle de settene som er nevnt i tråden. De har på ingen måte samme basstrykket som Beats og en del av de andre, men har til gjengjeld langt mer balansert lyd og en fantastisk god støykansellering som gjør at du kan nyte alle former for musikk og tale uten å måtte ha volumet så høyt at det blir ubehagelig.
Vis hele sitatet...
Eh? Bose er overpriset, da ville jeg heller kjøpt de lukkede AKG jeg linket til. De har nøytral og god lyd, hiver du på en forsterker senere så får du en bedrepunch i bassen. Du vil aldri få en skikkelig god punch i bassen uten en ekstern forsterker, selv hvilke hodetelefoner du har. Styr unna "designer" merker som Bose, Monster, WeSC osv. Det er en grunn til at de er designer hodetelefoner og ikke hifi.
Sist endret av SemiColon; 11. juli 2012 kl. 22:10.
Sitat av LQKeN Vis innlegg
Kjøper det fordi jeg mener å huske at lyden var ganske bra, eneste grunnen for at jeg spør dere er pga så mye "hate" på Dr.Dre. Jeg vil heller betale litt ekstra for å se bra ut med en såpass stort headset enn å se helt idiot ut med 500-600,- ekstra i lomma
Vis hele sitatet...
Vell, du lider jo faktisk av vrangforestillinger. Om du tror du ser bra ut om du sitter med et svært dre headsett har du missforstått. Eneste du ender opp med er skjegget i postkassen, og et overpriset headsett som leker utrolig mye lyd, til resten av stakkarene på bussen som får høre en leksjon i diskant musikk.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Eh? Bose er overpriset, da ville jeg heller kjøpt de lukkede AKG jeg linket til. De har nøytral og god lyd, hiver du på en forsterker senere så får du en bedrepunch i bassen. Du vil aldri få en skikkelig god punch i bassen uten en ekstern forsterker, selv hvilke hodetelefoner du har. Styr unna "designer" merker som Bose, Monster, WeSC osv. Det er en grunn til at de er designer hodetelefoner og ikke hifi.
Vis hele sitatet...
Som jeg kommenterte er ikke bassen i Bose overdrevet fremtredende. Å bære med seg en ekstra forsterker er helt uaktuelt for min del, om man bare er ute etter overdreven bass kan man kjøpe Koss. Jeg mener QC15 har bedre og mer behagelig lydbilde enn de du linker til, og de har uten tvil den beste støykanselleringen i klassen.

De er verdt hver eneste krone og slettes ikke overpriset.

At du legger Wesc, Bose og Monster i samme gruppe sier det meste for meg. De kan overhode ikke sammenlignes hva kvalitet gjelder. (og vil du ha det mer spesifikt så stiller de i tre ikke sammenlignbare kvalitetsklasser med Wesc nederst og Bose øverst hva gjelder lydkvalitet)
Sist endret av Cikey; 11. juli 2012 kl. 22:28.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Som jeg kommenterte er ikke bassen i Bose overdrevet fremtredende. Å bære med seg en ekstra forsterker er helt uaktuelt for min del, om man bare er ute etter overdreven bass kan man kjøpe Koss. Jeg mener QC15 har bedre og mer behagelig lydbilde enn de du linker til, og de har uten tvil den beste støykanselleringen i klassen.

De er verdt hver eneste krone og slettes ikke overpriset.

At du legger Wesc, Bose og Monster i samme gruppe sier det meste for meg. De kan overhode ikke sammenlignes hva kvalitet gjelder. (og vil du ha det mer spesifikt så stiller de i tre ikke sammenlignbare kvalitetsklasser med Wesc nederst og Bose øverst hva gjelder lydkvalitet)
Vis hele sitatet...
Sammenlignet de ikke, men kalte de for designer merker. Jeg er ikke spesielt fan av lydsignaturen til Bose, da liker jeg heller AKG sin. En ekstra forsterker er både liten og lett, så ser heller ikke problemet det. Aktiv støykansellering ødelegger mye av lyden etter min mening, da er det bedre å kjøpe et med godt passiv støykansellering, ala Beyerdynamic DT770 eller de AKG'ene jeg linket til.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Sammenlignet de ikke, men kalte de for designer merker. Jeg er ikke spesielt fan av lydsignaturen til Bose, da liker jeg heller AKG sin. En ekstra forsterker er både liten og lett, så ser heller ikke problemet det. Aktiv støykansellering ødelegger mye av lyden etter min mening, da er det bedre å kjøpe et med godt passiv støykansellering, ala Beyerdynamic DT770 eller de AKG'ene jeg linket til.
Vis hele sitatet...
Men da er vi enige om å være uenige om hva som er det beste lydbilde. Forøvrig så ødelegger ikke god aktiv støykansellering lyden, og derfor er Bose det eneste valget (for meg) når det gjelder headset med aktiv støykansellering.

For meg er forøvrig støykanselleringen så viktig at jeg ville vært villig til å akseptere dårligere lyd enn hva Bose kan gi for å slippe all den eksterne støyen, men heldigvis slipper jeg det.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Men da er vi enige om å være uenige om hva som er det beste lydbilde. Forøvrig så ødelegger ikke god aktiv støykansellering lyden, og derfor er Bose det eneste valget (for meg) når det gjelder headset med aktiv støykansellering.

For meg er forøvrig støykanselleringen så viktig at jeg ville vært villig til å akseptere dårligere lyd enn hva Bose kan gi for å slippe all den eksterne støyen, men heldigvis slipper jeg det.
Vis hele sitatet...
Jeg er av typen som liker å ha lyden lavest mulig for å slippe å ødelegge hørselen, og for å slippe å bli sliten i hodet av musikken. Mine "jalla" propper Beats by Dr Dre Tour får bort all lyden utenfra, men mitt Beyerdynamic DT770 Pro gjør den samme jobben. DT770 har en nøytral lyd og gjengir musikken slikt den er ment å være, på best mulig måte til en billig penge.

Men tror ikke vi blir enige om dette uansett, men smaken er som baken
Sist endret av SemiColon; 12. juli 2012 kl. 21:29.