Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 13005
Jeg lurer på hva dere synes er det verste dopet man kan ha i seg? Tenker i forhold til avhengighet, langtidsvirkninger osv, basert på egne erfaringer med dere selv eller folk som står dere nær. Gjerne forklar detaljert, er nysgjerrig
De verste stoffene er det som enten kverker deg umiddelbart, eller de som forårsaker irreversible skader selv ved forsiktig bruk. Ta for eksempel en titt på denne mye omtalte tråden, skrevet av en veldig hyggelig fyr som dessverre ikke lenger er blant oss:

Et liv i tusen biter - bensinpsykose
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det første som slår meg er krokodil (hjemmelaga desomorfin).

Av mer tilgjengelige og utbredte varianter vil jeg si amfetamin og metamfetamin. Veldig avhengighetsskapende og det er i mine øyne det stoffet som ødelegger deg både fysisk og psykisk på kortest tid.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ved uforsvarlig bruk, vel og merke.
Har faktisk tenkt mye på amfetamin i denne sammenhengen. Folk jeg kjenner kaller det DRITTdop deluxe. Har aldri prøvd det, kjenner heller ingen som tar det. Hvordan blir mennesker etter langvarig amfetaminbruk? Hvordan ødeleggende er det psykisk og fysisk?
Amfetamin er ikke i nærheten av å være blant de verste stoffene. Vi gir amfetamin til barneskoleelever. Nå kan man diskutere hvorvidt dette er bra å gjøre, men det antyder allikevel at dette er et stoff som kan brukes innenfor rimelig fornuftige rammer, tross alt.


Forøvrig ber trådstarter om litt tekst i innleggene her. Innlegg som bare lister opp stoffer uten argumentasjon vil bli slettet.
Sist endret av mentalmelt; 6. september 2018 kl. 19:20.
Anonym bruker
"Flink Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Metamfetamin vil jeg si er høyt oppe på lista. Ikke fordi man stryker med etter første inntak, men fordi det rett og slett er for bra. Rusen er fantastisk og varer lenge. I lengden tærer det ofte på kroppen. Gjerne i kombinasjon med lite søvn og dårlig kosthold.

Har fulgt med på en kis på YouTube som heter CG KID. Han er en tidligere meth addict som forteller om sine opplevelser med forskjellige stoffer. «What Meth/herion is really like» er veldig informative filmer.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
De verste stoffene er det som enten kverker deg umiddelbart, eller de som forårsaker irreversible skader selv ved forsiktig bruk. Ta for eksempel en titt på denne mye omtalte tråden, skrevet av en veldig hyggelig fyr som dessverre ikke lenger er blant oss:

Et liv i tusen biter - bensinpsykose
Vis hele sitatet...
Woaw!! det må jeg si. "Ett liv i tusen biter" er noe av det mer syke jeg har lest her på bruket.. Slenger meg på med at løsemidler er noe av det verste du kan ruse deg på, om ikke det aller verste faktisk! Skadene overgår lett meth, enda så skadelig det er for skallen.

OT: Du sier han ikke er bland oss lenger, var det relatert til bensin bruken? noe info?
Mange triste skjebner her ute i verden.
Vil kategorisere løsemiddler som det værste, om det er sniffing eller alkohol m.m.
Bare aldri glem å si at du er gla i dem du er gla i.
Regner personlig ikke løsemidler som rusmidler. Det er to ganske forskjellige ting.

Amfetamin fra illegale kilder, fordi det i snitt inneholder omtrent 40 % amfetamin i følge en fagbok med tall fra politibeslag de siste ti år. 60 % er altså metamf eller anna uannonsert piss.

Når det kommer til selve det biologiske aspektet må vel piggeple, pcp og andre deliranter stille sterkt. Salvia og muskat kanskje?
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Regner personlig ikke løsemidler som rusmidler. Det er to ganske forskjellige ting.

Amfetamin fra illegale kilder, fordi det i snitt inneholder omtrent 40 % amfetamin i følge en fagbok med tall fra politibeslag de siste ti år. 60 % er altså metamf eller anna uannonsert piss.

Når det kommer til selve det biologiske aspektet må vel piggeple, pcp og andre deliranter stille sterkt. Salvia og muskat kanskje?
Vis hele sitatet...

"Nød lærer naken kvinne å spinne", er man desperat/ung og dum nok, les posten ; https://freak.no/forum/showthread.php?t=109188 ikke vær så jævla høy på pæra.. Skjebner er det like mange av, som det finnes mennesker.


Løsemiddel= alkohol, sier du da at det ikke er et rusmiddel??
Sist endret av Eyeamare; 6. september 2018 kl. 21:51.
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Regner personlig ikke løsemidler som rusmidler. Det er to ganske forskjellige ting.

Amfetamin fra illegale kilder, fordi det i snitt inneholder omtrent 40 % amfetamin i følge en fagbok med tall fra politibeslag de siste ti år. 60 % er altså metamf eller anna uannonsert piss.

Når det kommer til selve det biologiske aspektet må vel piggeple, pcp og andre deliranter stille sterkt. Salvia og muskat kanskje?
Vis hele sitatet...
Rusmidler er stoffer som gir rus og som brukes til å ruse seg på, og mange løsemidler er helt klart rusgivende.

Salvia og muskat? Hvorfor det?

Sitat av Alge Vis innlegg
OT: Du sier han ikke er bland oss lenger, var det relatert til bensin bruken? noe info?
Vis hele sitatet...
Ikke direkte, nei.
Sist endret av mentalmelt; 6. september 2018 kl. 22:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Datura stramonium, også kjent som piggeple her i norge, er ett sterkt hallisunogen eller delirium, som gir sterke hallusinasjoner, de er oftest veldig kraftig. Kan også være veldig dødelig, i større doser, og det kan være veldig vanskelig og ta en spesifikk dose siden potensen på frøene kan variere fra frø til frø.

Men grunnen til at jeg velger dette, er ikke fordi det er dødelig, men selve trippen. Det er svært mange som rapporterer bad trips på dette dopet, og dette er ikke ett stoff som varer i noen timer, på erowid står det at en gjenomsnittlig trip varer fra 8-18 timer!

Her en Tripprapport fra en bruker som er veldig bra lesning, om stoffet. https://freak.no/forum/showthread.php?t=88195
Sist endret av kimmy9gga; 6. september 2018 kl. 22:24.
Du spør om det verste og nevner avhengighet og langtidsvirkninger. Det er mange faktorer man kan gå etter. Hva mener vi med et farlig rusmiddel? Dødlighet? Samfunnskadelighet? Avhengighet? Det er mange som scorer høyt. Heroin, Alkohol osv. Men det første som slo meg var et legemiddel som jeg har sett ha en økende trend de siste årene. Rivotril. For meg er dette en av de verste. Den er ikke veldig dødelig alene og er kanskje uskyldig iforhold til Løsmidler og mange andre rusmilder. Men det er denne uskyldigheten som kanskje er dens verste fiende.

Det er et legemiddel, og unge voksne og ungdommer har kanskje en lavere terskel for å ta et legemiddel de kanskje finner i skapet hjemme. De prøver i smug og får en god opplevelse. De kommer seg unna tankene sine og kan slappe av. Wow hvorfor har ingen fortalt om dette før? De forteller en håndfull av sine gode venner og deler ut. Etterhvert er det en som kjenner til at disse er lett tilgjengelig på gata og kjenner en som kan få tak i mer ettersom det blir fort tomt i skapet til foreldrene. Det er fortsatt i stadiet hvor det er i smug. En liten pause fra hverdagen. Noen gjør det for gøy. For andre blir det noe de har lett etter. Frihet fra tankene, det å ikke føle på noe. Få vekk det vonde. De har kanskje funnet en ny venn. Det er enkelt å ha med seg rundt, lukter ikke og man fungerer bra i hverdagen på det. De har enda kanskje ikke lest noe om bivirkninger eller avhengighetsrisikoen. Det er jo noe man får av legen. Det kan ikke være så farlig.

Rivotril er mye sterkere enn mange andre benzoer og har en veldig lang halveringstid noe som gjør at den sitter lenge i kroppen. Kroppen blir fort vant til denne rivotrilen. Og kanskje funker ikke en halv eller en pille lenger. Man trenger mer og for å få mer effekt så finner man ut at hvis man tar en pils eller to blir det ekstra chill. Dette blir kanskje en helgegreie men søndagen er så hard og noen ganger kommer man nesten ikke til seg selv før på mandag. Man tenker man kanskje må roe ned. Men det er ikke mer ille enn at man overlever. Man har sett hvor dette kan dra deg. Til og med noen venner spør hvordan det går. Noen trekker seg unna, noen sier du har blitt mindre hyggelig å være med. Du ser ikke helt problemet. Du har testet det litt og har det under kontroll. Du går jo på skole og jobber litt iblant.

Etterhvert begynner rettferdigjøringen for å fortsette på tirsdagen og onsdagen. Man kom jo seg gjennom skolen. Med et nødskrik vel og merke. Ingen kan si at det er et problem da. Jeg har vasket leiligheten idag og søkt på en ny jobb siden jeg mistet den andre pga jeg ikke møtte opp til vakt. Dette fortjener jeg en belønning for. I gjengen var det ikke alle som fortsatte, noen syntes det er no dritt. Det er du enig i sier du og sier du ikke har brukt det på lenge. Du har blitt flink til å skjule det for vennene dine. Du begynner å føle deg litt dårlig noen dager hvor du ikke kan ta det. Disse dagene holder du deg for det meste alene og kaldsvetter litt. Angsten er mer tilstedet. Shit det her har ikke skjedd før. Fort muligheten byr seg tar du tre stk og vipps er du fin igjen.

Folk som ikke kjenner deg sier du er morsom å henge med! Smiler og kødder og er litt gærn. Full av liv. Men vennene dine smiler bare nervøst og klarer ikke å plassere deg helt. "Han ser vel litt sliten ut"? "Men han smiler jo, og det ser jo ut som han har det greit". "Nei han er jo helt utafor ser dere ikke det eller" sier noen andre. Alt bak ryggen din, i smug. Alle prater om deg mens du stuker rundt i byen og er kongen av verden mens gamle klasseveninner forteller rykter om deg hjemme på bygda. Etterhvert så klarer du ikke å jobbe uten å ha tatt en pils og en tablett. Disse nervøse smilene fra venner blir til konfrontasjoner hvor du nekter alt. Hvordan kan de våge og spørre. Når du fortsatt nekter spør kanskje en hva den brune glassflasken med pillene som er pakket inn i plastfolie nederst i baggen er. Du blir forbanna og flyr ut døra. Hvordan våger de å snoke i mine ting. Du stikker dit du føler deg velkommen og forbanner dårlige venner som ikke respekterer en dritt. Penger er det lite av og nasking i butikker og kisoker blir dagligdags. Du havner på fylla. Havner i leiligheter du aldri trodde du ville være i. Dagene forsvinner og du får karret deg til legen og blir sykemeldt. Hvordan gikk det så fort? "Fort?" sier venner. Vi har prøvd å si det til deg i lang tid. Nei? "Du trenger hjelp" sier noen mens du unngår øyekontakt.

Du prøver å slutte. Du skjønner du har et problem men tør fortsatt ikke å svelge stoltheten å si det til noen. Du prøver i stillhet selv, men abstinensene er helt jævlige. Venner og familie er dritt lei. Kun noen få er igjen etter all stjelinga og lyvinga. Du får høre historier om alt det idiotiske du har gjort. Ting du ikke husker. Det var jo ikke sånn, jeg hadde jo litt kontroll. Du skammer deg. Og skammen er enda værre nå. Det er vanskelig å slutte alene og enda vanskeligere å be om hjelp. Du vet løsningen og plutselig er du på'n igjen. Men nå vet du hvordan skuta gynger og hvordan du kan få den til å gynge skikkelig. En uke senere våkner du opp på sykehuset. Håndjern på den ene hånda. En politimann som rister på hodet. Du husker ingenting, frarøvet dine minner. Men en familie sitter også frarøvet. Frarøvet sin sønn og bror. Han som satt i pasasjersetet i bilen du kræsjet i pille og alkoholrus.

Det er kanskje en litt klisje historie men du ville ha en tekst og et slikt hendelseforløp har jeg sett flere ganger. Ikke alltid endt like ille. Noen ganger endt bra. Men veien dit kan være overaskende kort og for en som står på utsiden og følger med så er det utrolig vanskelig å få gjort noe med det. Rivotrilen og all benzodiazepiner skviser sakte men sikkert ut all personligheten din og livsgnist og til slutt sitter du igjen som et følelseløst spøkelse. Som et skall av deg selv. Det er utrolig trist for alle rundt deg og det er vanskelig å se det selv. Ungdommer har mye lavere terskel for å prøve en tablett som folk får fra legen enn feks heroin. Det gjør at et stort speketer av forskjellige folk prøver det av forksjellige grunner. Benzotåka kommer så snikende og luskende noe jeg mener gjør den utrolig farlig og skummel for unge mennesker som er i utvikling og møter en ukjent verden i en periode av livet uten mange stabile holdepunkter.

Det er mange som klarer å holde det i sjakk og det er ikke alle som blir junkier heller. Men gang på gang har jeg sett folk forandre personlighet og havne i en litt dårlig spiral det er vanskelig å komme ut av. Og det verste av alt er at når du til slutt begynner å komme litt ut av pilletåka og er motivert for å slutte, så sitter du igjen med en enorm avhengighet. For man blir helt sykt avhengig av disse pillene. Og på toppen av dette er abstinensene helt forferdelig. Særlig etter mange års bruk.

Det er lett å bli fortvilet i en slik situasjon. Og hvis man har blandet det med alkohol og andre rusmilder har man nok vært helt apekatt og kanskje mistet mange venner. Kanskje vært naskekongen i bygda og fått bøter og truet med fengsel. Plutselig sitter man der. Alene, uten skolegang, med gjeld og et rusproblem som gir deg heavy abstinenser hver gang du prøver å slutte. Ikke er det gøy og ikke får du godfølelsen av pillene lenger. Du føler deg bare tom. Samtidig har årene gått og kompiser får seg utdanning og kommer seg videre i livet. Det kan være vanskelig når du lurer på hvor all tiden ble av.
@Vent Bra skrevet, fortjener en KP og er helt enig at benzodiazepiner (særlig rivvo) er noe dritt som er utroligt skummelt. krever en stor selvkontroll og respekt om det skal gå an å brukes fornuftig. Jeg kjenner selv flere som har gått til helvetet pga disse stoffene og en som nå er død pga dette. Historien din er spott on! Men vet dog ikke om jeg er helt enig i at stoffet fortjener en pallplass da det er muligt å bruke det med måte og man kan komme unna med helsa i behold iforhold til andre stoffer der ute, spesielt giftigt er det heller ikke. Men at stoffet er ganske langt oppe på lista er det ingen tvil om.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vet at det finnes mye mer skadelig rusmidler enn metamfetamin / meth / crystal som bensin, krokodil, scopolamine (kan dø av det om ikke bli permanent "gal") osv osv...

Men jeg har sett first hand hvordan meth har ødelagt en person på jobben min.
Han fikk seg en dame som drev med meth, dette er en fyr med veldig avhengighetsskapende personlighet så han slengte seg rett på meth pipa han også. Dette var snakk om krystaller som du ser i Breaking Bad (bare at det var som glass, ikke blått)..

Anyways. Etter noen mnd kunne man merke STOR forskjell på han. Han begynte og tro at sjefene på kontoret spionerte på oss. Husker jeg skulle si noe angående MDMA til han siden "alle" på jobben bruker dop er det ganske liberalt og snakke om på jobben.

Men han sa hysjjj. Så skrev han en lapp til meg hvor det sto "jeg er sikker på at sjefene har mikrofoner som hører hva vi snakker om og at de følger med på oss".

Så ble han bare verre og verre, han var våken i 3 døgn, sov i 8-12 timer, så våken i 3 døgn sov i 8-12 timer. Repeat.
Han hadde alltid med seg en flaske med 50/50 vodka og brus på jobben fordi han fikk panikkanfall hele tiden som han holdt inne i seg og alkoholen roet ned nervene.

Han sa ikke ET ORD til noen på jobben lenger, han satt hele arbeidsdagen på Skype med dama si, de snakket ikke sammen, de hadde bare kameraet på hverandre mens han jobbet og hun var hjemme, alle syntes det var max weird.

Plutselig en dag så slutta han å møte opp på jobben, etter en uke uten og høre fra han eller noe så dro sjefen hjem til han men han nektet og slippe inn sjefen. Så han ca 1 uke etter det på kontoret, han leverte fra seg jobb-pcen osv, han hadde da selvfølgelig fått sparken.

Etter deg begynte han og skrive til oss på jobb, på Facebook. Ting som at staten spionerer på han, han sa det er en satellitt som forfølger han, og satellitten driver og bestemmer energien rundt kroppen hans, han kunne se satellitten utfor vinduet sitt.

Han drev også å postet masse Facebook statuser om at "jeg skal drepe de som spionerer på meg" osv, med andre ord, han var til fare for seg selv eller andre.

En dag så gikk han til angrep på politiet fordi i hans hode så drev staten og spionerte på han, og hadde sendt en satellitt for å styre energien rundt han, og spionere på han døgnet rundt.

Heldigvis var det bare med knyttnevene og uten våpen, så politiet fikk slengt han inn på glattcella men skjønte fort at han var psykotisk og fikk han tvangsinnlagt.
Etter et par mnd på psykiatrisk avdeling med medisiner osv så kom han seg tilbake til virkeligheten, men hadde da fått diagnosen "paranoid schizofreni". Men jeg snakket med han på Facebook og han virket seg selv igjen, men må gå på medisiner.

Så sluttet vi og snakke sammen, en dag skrev han til meg: Hei, hva skjer, alt bra?

Jeg svarer: Joda, alt er bra her, hva med deg?

Han: Joda, alt bra her også, men har tatt speed 2 uker i strekk nå så er litt dårlig bare, men overlever.

Samtalen gikk noe i den duren.


Etter at han hadde sagt at han hadde speeda 2 uker i strekk etter at han nylig hadde sluppet ut fra psykiatrisk avdeling med diagnosen "paranoid schizofreni" så mistet jeg alt håp for han.

Men han er tilbake i jobb osv da, men meth har ødelagt han mentalt for resten av livet.
Det er derfor jeg vil si at meth er noe av det farligste rusmiddelet som finnes, men det er kun fordi jeg har first han experience av en som har blitt totalt ØDELAGT av det.



Meth og speed, bare og holde seg unna det, nå skal jeg faktisk innrømme at jeg har testet meth, i krystallform, sniffet og røykte det. Men det var ikke noe for meg, likte ikke rusen, følte meg direkte skitten i en ukes tid etter og veldig deprimert.

Takk gud for at jeg ikke likte rusen for å si det sånn

Om noen fra jobben min ser dette så vet de med engang hvem det er snakk om. Meth ødelegger deg virkelig. Skal sies at han ikke mistet noe vekt eller noe sånt mens han drev med det, han spiste som normalt osv, men hode hans, det mentale ble rett og slett gjort om til grøt og galskap....


Som jeg sa i starten av min post, dette er ikke det verste rusmiddelet, men pga 1st hand experience måtte jeg bare rate det som ET AV DE VERSTE rusmidlene.

Sitat av Alge Vis innlegg
Woaw!! det må jeg si. "Ett liv i tusen biter" er noe av det mer syke jeg har lest her på bruket.. Slenger meg på med at løsemidler er noe av det verste du kan ruse deg på, om ikke det aller verste faktisk! Skadene overgår lett meth, enda så skadelig det er for skallen.
Vis hele sitatet...


"Et liv i tusen biter" tråden glemmer jeg aldri..ufattelig tragisk å lese. Fikk litt vondt i magen når jeg leste om temaet nå.



Det finnes omtrent ikke noe farligere for hjernen enn løsemidler. Sniffing av løsemidler fører til at fettvevet i hjernen løses bort siden det nettopp svir vekk fett og vil også etse vekk hjernemasse gradvis etter sniffing. Dette medfører ofte til uforutsigbare hjerneskader.
Kort versjon: En selvpåført form for lobotomering.

Det finnes en utrolig syk youtube snutt av en kvinne som har med seg bensin overalt hun er, å sniffer på det hele dagen.
Hun har til og med bensin på nattbordet ved sengen, hele huset er dekorert med bensinflasker.. ja til og med
bensin med seg i veska si har hun...


Uforståelig at folk gjør dette med viten og vilje i voksen alder.
Her er en kort video med henne: https://www.youtube.com/watch?v=ib5p7F0kRWU


I tråden om "Et liv i tusen biter" husker jeg det kom flere brukere innom tråden å fortalte at de sniffet på alt som inneholdt bensin.
De sniffet på alt fra poser med bensin, kanner, snøfresere, flasker, påhengsmotorer, moped osv... så det var vitterlig få begrensninger de hadde så lenge de hadde mulighet å sniffe bensin.

Når jeg hadde lest hele tråden følte jeg enorm sympati for alle mennesker som må leve med slike sen- og hjerneskader de pådro seg resten av livet. Jeg følte likevel mest synd på twisted shroom som virket mest preget av alvorlige plager, psykose og lettere tilbakestående når han skrev det første innlegget, men jeg leste at han skrev noen år etterpå at han var litt bedre så det er jo positivt, men han har nok innsett at bensinen har påført hodet sitt har forårsaket uopprettelige skader og vil være der resten av hans liv.. Ufattelig tragisk rett og slett.


Ungdom på enkelte skoler og miljø må ha vært svært dårlig informert om hvor hinsides skadelig løsemidler er, skolen burde undervist
hvor skadelig det er å innhalere i det minste.
Jeg var kanskje heldig som lærte om løsemidler på skolen jeg gikk på. Lærerne tok det alvorlig derfor lærte vi det grunnleggende om løsemidler at alt fra bensin til sprittusj var svært skadelig å puste inn.
Er ikke noen hemmelighet at enkelte skoler tar beslutninger som er helt bak mål,
det kan vel ikke være så utrolig komplisert å sette av en halvtime med undervisning om løsemidler?





Sitat av tihihihi Vis innlegg
Regner personlig ikke løsemidler som rusmidler. Det er to ganske forskjellige ting.

Amfetamin fra illegale kilder, fordi det i snitt inneholder omtrent 40 % amfetamin i følge en fagbok med tall fra politibeslag de siste ti år. 60 % er altså metamf eller anna uannonsert piss.

Når det kommer til selve det biologiske aspektet må vel piggeple, pcp og andre deliranter stille sterkt. Salvia og muskat kanskje?
Vis hele sitatet...

Speeden du får hos nærmeste dealer er jeg enig i at KAN være skadelig. Du kan ta det en gang i året som vil være minimalt skadelig, eller flere ganger i uka som er svært skadelig. Det blir ved regelmessig bruk DU selv som gjør det farlig, så det er opptil deg selv hvor skadelig det er.

Har aldri hørt at gatespeeden i Norge inneholder opptil 60 % meth, så ville gjerne sett noen kilder på det.
Lab-tester viser ofte at amfetamin er tilsatt 15-30 % koffein. Og andre ting som magnesium, paracet forekommer og resten bare grums.. Ikke alltid greit å vite hva som er i det.


Jeg fikk tidlig i fjor tak i usedvanlig god speed, den beste jeg har prøvd, så begynte å lure på om det inneholdt mye meth siden den var så sterk. Jeg sendte derfor en liten mengde til lab-analyse i Spania. Resultatet var litt sjokkerende. Det inneholdt 76 % amfetamin og 20 % koffein. Acetonvask skal det bli, tenkte jeg med det samme når jeg så for meg renhetsgraden. Når det var gjort satt jeg med minst 90 % ren amfetamin! Og nedturen varte kun et døgn. Uansett er speeden lagt på hylla for min del, med unntak av apotekvarer.

De fleste rusmidler kan sendes hit for analyse:https://energycontrol-international....ting-a-sample/





Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Ta for eksempel en titt på denne mye omtalte tråden, skrevet av en veldig hyggelig fyr som dessverre ikke lenger er blant oss:
Vis hele sitatet...

Dette kom ganske brått på for meg, skrev akkurat innlegg om han så leste jeg gjennom tråden til jeg fant ut dette. Uansett veldig trist lesning selv om jeg ikke kjente han så var det ubehagelig å lese. Tenker mest for et utrolig tungt liv han levde, det må ha vært ganske brutalt egentlig.
Trodde inntil nå at det gikk bedre med han etter et innlegg han skrev der..men er vel noen år siden.


Måtte han hvile i fred, dette var trist å høre!




Inntil videre anser jeg skolesystemet for å være indirekte, eller til og med direkte ansvarlig for
løsemiddelproblemene blant elever, kanskje i dette tilfellet også..


Bare en halvtime undervisning om løsemidler hadde hjulpet mye...men neida.
I stedet blir elevene matet med tullball om relativt harmløse rusmidler som f.eks hasj....
Sist endret av Pentiax; 7. september 2018 kl. 08:08. Grunn: Leste budkapet om twisted shroom.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Denne tråden fikk meg til å tenke på fentanyl.

Bare 2 mg skal visstnok være dødelig og 100 ganger sterkere enn heroin, utrolig skremmende.

http://rus.no/fentanyl-dreper-tusenv...met-til-norge/
Det er mye dritt på markedet uten tvil. Jeg vil bare minne om at det er blandings missbruk som knekker selv de hardeste. Jeg er kun en "lettvekter" men jeg har stått på halve felleskatalogen av psykoferma/apedop/lege dop og jeg har mistet mange gode venner. Psykologer og først og fremst Psykriatrer vil ha deg til å tro at det legedopet som du får kastet etter deg her til lands skal gi deg et:"Bedre live og fungere bedre i samfundet" Forskere fra Bergen og Sandvike Psykriatiske sykehus kom frem til at Psykoferma forkorter livet ditt med 5-10 år viss du da kun står på legedop. Blandings misbruk med psykoferma, over nevte dritt dop og alkohol er en kombo som enten blir din siste tripp eller du Fucket For LIFE.......Stay out of drugs KIDZ..........man lærer så lenge man lever og det høres tamt ut men livet ut DROGER er faktisk verdt og leve................Ta vare og STAY CRUNSY
Sitat av Chromatics Vis innlegg
Denne tråden fikk meg til å tenke på fentanyl.

Bare 2 mg skal visstnok være dødelig og 100 ganger sterkere enn heroin, utrolig skremmende.

http://rus.no/fentanyl-dreper-tusenv...met-til-norge/
Vis hele sitatet...
Hvis man skal bruke dosering som argument for hvor ille et stoff er, så er carfentanil mye farligere enn fentanyl. Carfentanil er 5.000 ganger sterkere enn heroin, og 20 mikrogram er ansett som en dødelig dose.

Men jeg synes slike egenskaper er dårlige holdepunkter for å si at et stoff er så ille. Det burde være begrunnet i skadevirkninger og risikoer stoffet medfører innenfor de doseringene som gir ønsket effekt. Alt annet er brukernes skyld, ikke stoffene i seg selv.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Amfetamin er ikke i nærheten av å være blant de verste stoffene. Vi gir amfetamin til barneskoleelever. Nå kan man diskutere hvorvidt dette er bra å gjøre, men det antyder allikevel at dette er et stoff som kan brukes innenfor rimelig fornuftige rammer, tross alt.


Forøvrig ber trådstarter om litt tekst i innleggene her. Innlegg som bare lister opp stoffer uten argumentasjon vil bli slettet.
Vis hele sitatet...
Det er en vesentlig forskjell på virkningene av spor av amfetamin i ritalin gitt til barn, og amfetaminmisbruk blant voksne mennesker. Som du sier selv kan man diskutere hvorvidt dette er bra eller ei, men jeg synes det blir langsøkt å skulle justifisere at amfetamin ikke er et ille stoff ved å påpeke at det finnes spor av amfetamin i medisiner gitt til barn. Amfetamin er noe forbanna herk og de aller fleste blir kverka av det før eller siden, sier du noe annet så har du ikke kjennskap til stoffet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er en vesentlig forskjell på virkningene av spor av amfetamin i ritalin gitt til barn, og amfetaminmisbruk blant voksne mennesker. Som du sier selv kan man diskutere hvorvidt dette er bra eller ei, men jeg synes det blir langsøkt å skulle justifisere at amfetamin ikke er et ille stoff ved å påpeke at det finnes spor av amfetamin i medisiner gitt til barn. Amfetamin er noe forbanna herk og de aller fleste blir kverka av det før eller siden, sier du noe annet så har du ikke kjennskap til stoffet.
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om spor av amfetamin i ritalin. Det er snakk om ren dekstroamfetamin. Din innstilling er et vitnesbyrd på akkurat det jeg skriver om i innlegget over her. Folk klarer ikke skille på de farmakologiske skadevirkningene til et stoff, og den uvettige bruken som foregår i rusmiljøene. Amfetamin er et stoff som kan brukes med relativt beskjedne skadevirkninger, og blir det av mange. Det er ikke i nærheten av å være sidestilt med de virkelig skadelige rusmidlene, som for eksempel lim og bensin.

Vi hadde jo aldri i livet funnet på å gi barn en liten klut med bensin for å roe dem ned, om det så hadde hatt en positiv effekt på konsentrasjonen. Hvis du skjønner det så burde du også skjønne hvorfor eksempelet mitt er gyldig.
Sist endret av mentalmelt; 7. september 2018 kl. 14:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av englefjez Vis innlegg
Jeg lurer på hva dere synes er det verste dopet man kan ha i seg? Tenker i forhold til avhengighet, langtidsvirkninger osv, basert på egne erfaringer med dere selv eller folk som står dere nær. Gjerne forklar detaljert, er nysgjerrig
Vis hele sitatet...
For meg personlig har alkohol vært desidert verst. Påvirket av alkohol og jeg mister alle hemninger i forhold til inntak av andre rusmidler. Da ble det gjerne 4 døgn med en cocktail av rusmidler. dette vedvarte i 10 år, ett stort under at jeg overlevde.

For 10 år siden kuttet jeg alkohol totalt. Etter dette har det blitt mye mer struktur over de andre rusmidlene jeg bruker. Nå bruker jeg Molly, Kork, Pepper, Cola +++ 2-4 ganger i året. Før var det hver helg.
All dop inkl. alkohol er like jævlig om det skaper avhengighet og misbruk i individet om det så er hasj eller bensin, og man aldri kommer ut av det. Jeg er klar over at løsmidler er drøyere. Men poenget mitt er at så lenge et individ er avhengig av en substans for å fungere, og individet velger substansen foran det å oppføre seg normalt mot sine medmennesker og kjøpe mat, så er uansett skaden påført individet, og den sin videre utvikling ganske enorm. Uavhengig om det er hasj, heroin, bensin, alkohol eller kokain etc.

Nå prøver jeg å vri spørsmålet på en litt annen måte en å kategorisere farligst pr. bruk.
Sitat av Valadar Vis innlegg
All dop inkl. alkohol er like jævlig om det skaper avhengighet og misbruk i individet om det så er hasj eller bensin, og man aldri kommer ut av det......
Vis hele sitatet...
Hææ?! nå kødder du vell? Jeg vil si jeg har vært ganske så avhengig av cannabis og det er bare barnematen iforhold til å være avhengig av f.eks bensin eller alkohol på absolutt alle mulige måter faktisk! Ikke stjal jeg for å få penger til cannabis, ikke fikk jeg noen fysiske skader, ikke var jeg kvalm med folk rundt meg, aldri har jeg gjort ting jeg ellers ikke ville gjort i cannabis rus og ikke risikerte jeg å dø når jeg sluttet coldturkey!

Cannabis var heller ikke så utrolig vanskelig å slutte med.
Alkohol og en hel del andre stoffer risikerer man faktisk å daue av om man går for fort av. Det går ikke ann å sette stoffer opp mot hverandre på den måten der ass, noen stoffer er bare enkelt og greit mye snillere enn andre.
Sist endret av Alge; 7. september 2018 kl. 19:41.
Leser du hva jeg skrev, og ikke tok det ut av kontekst som du siterte, så fikk du greie på hvorfor jeg mente det, Alge
Sist endret av Valadar; 7. september 2018 kl. 20:28.
Nope, er fortsatt ikke enig.. Jeg ser at det er skadelig å ha ett sånt forhold til rusmidler uansett hva det er, men visse andre stoffer har så mange andre skadelige faktorer i tillegg at det ikke kan regnes som like ille uansett hva det er. Noen stoffer er også mye lettere å komme seg ut av

Scenarioet ditt er også ganske så urealistisk for visse stoffer og mer aktuelt for andre stoffer igjen
Sist endret av Alge; 7. september 2018 kl. 20:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg bodde på barnehjem i 13-14-15 års aldern og ble venn med en gutt som introduserte meg for bensin sniffing, glad jeg slutta i tide for å si det sånn. Rusen etter hver gang man sniffer varer jo bare et halvt minutts tid, og da er man SKIKKELIG på trynet, man klarer ikke regulere dosen på noen måte, man sniffer til det smeller og da makter man ikke fortsette å sniffe før man kommer til seg selv igjen og gjentar "prosessen". Husker en gang jeg var hjemme på perm fra barnehjemmet og det var min tur til å grave nesa i bensindunken (satt med en kompis og sniffa etter tur), rett etter det sa pang så klarte jeg å snu bensindunken opp ned, og jeg klarte ikke snu den rundt igjen, heh.. det er faen ikke stabilt å tenke på nå som jeg er blitt snart 40 år og voksen. Kompisen min bare sto og lo. Det lukta bensin mange dager etterpå, var vegg til vegg teppe på gulvet. Når jeg tenker over det nå så vil jeg påstå den situasjonen føyer seg inn i rekken over ganger jeg har lurt døden, en liten gnist der og man kunne blitt temmelig svidd. Min stemme på verste dopet går vel forresten til krokodil, som en over her nevnte, skulle vært temmelig nøden om jeg hadde kjørt i meg det.
Ser noen nevner krokodil (Desomorphine) og regner med at det er "Vice" episoden om stoffet som får folk til å tenke at dette er det verste stoffet man kan putte på seg ever. Jeg vil bare si at vice har en tendens til å fremstille stoffer utrolig feil! Bortsett fra at desomorphine er utrolig avhengighetsskapende så er faktisk ikke stoffet noe særlig verre enn andre opiater/opioder. Det med at folk rottener opp har med ingrediensene som blir brukt til å lage krokodil hjemme, og som blir værende igjen i sluttproduktet og bruk av skittent utstyr når man setter skuddet. Om produsert på riktig måte med rent utstyr, så er faktisk saken en helt annen.

For å si det sånn så hadde jeg mye heller tatt "ren" krokodill enn bensin! Any day!
Sist endret av Alge; 7. september 2018 kl. 21:24.
Har blitt sagt flere ganger at Lyrica gir verre abstinenser enn de fra benzoer.
Så dersom det stemmer så må nesten Lyrica være det verste "dopet" mtp. Fysisk avhengighet og abstinenser.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Løsemidler er ikke rusmidler, selvom man får rusaktige effekter. Et rusmiddel må ha et reseptormål i hjernen noe disse stoffene ikke har, de effektene man kan oppnå kommer utelukkende fra nerve og organskade. Blir som å si at man er ruset hvis man er lenge uten oksygen, eller mat/vann. ketose vil enkelte kanskje si har noe rusaktig over seg feks.

Vanskelig å sette noe rusmiddel som verst, da effektene og skadene kan variere veldig. Men dette: https://erowid.org/chemicals/bz/bz_basics.shtml virker som noe av det verre mennesket har klart å produsere, selvom det ikke er veldig mye informasjon om selve stoffet. Er en rapport fra vietnamkrigen jeg ikke finner igjen, da en av soldatene forklarer i etterkant hva de opplevde
Sitat av kmsc Vis innlegg
Løsemidler er ikke rusmidler, selvom man får rusaktige effekter. Et rusmiddel må ha et reseptormål i hjernen noe disse stoffene ikke har, de effektene man kan oppnå kommer utelukkende fra nerve og organskade. Blir som å si at man er ruset hvis man er lenge uten oksygen, eller mat/vann. ketose vil enkelte kanskje si har noe rusaktig over seg feks.

Vanskelig å sette noe rusmiddel som verst, da effektene og skadene kan variere veldig. Men dette: https://erowid.org/chemicals/bz/bz_basics.shtml virker som noe av det verre mennesket har klart å produsere, selvom det ikke er veldig mye informasjon om selve stoffet. Er en rapport fra vietnamkrigen jeg ikke finner igjen, da en av soldatene forklarer i etterkant hva de opplevde
Vis hele sitatet...
Tatt fra wikipedia

Rusmiddel er en vare – nærings- eller legemiddel – som konsumeres for sitt innhold av kjemiske stoff som påvirker nervesystem og sanseapparatet, dvs. såkalte psykoaktive eller berusende stoffer, med en viss avhengighetsskapende effekt. Slike midler brukes til alt fra bedøvelse, for sin stimulerende effekt, eller for rekreasjon og nytelse, og er i mange kulturer en viktig del av en rekke sosiale og religiøse sammenhenger.

Skjønner ikke helt hvor du får det at det må ha ett reseptformål for og at det skal klassifiseres som ett rusmiddel... Du kan gjerne gi meg noen kilder på dette, uten og bastant påstå at det er sånn.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
kimmy9gga, for å kunne påvirke nervesystemet så må rusmiddelet ha et reseptorområde det går på, da nesten alltid agonistisk. Hvis det ikke har det, er det jo effektløst. Det å bryte ned vev i hjernen er ingen rus, men ødeleggelse.
Sitat av kmsc Vis innlegg
Løsemidler er ikke rusmidler, selvom man får rusaktige effekter. Et rusmiddel må ha et reseptormål i hjernen noe disse stoffene ikke har, de effektene man kan oppnå kommer utelukkende fra nerve og organskade. Blir som å si at man er ruset hvis man er lenge uten oksygen, eller mat/vann. ketose vil enkelte kanskje si har noe rusaktig over seg feks.
Vis hele sitatet...
Er rusmiddel er et middel som gir rus. Oksygenmangel er ikke et stoff, altså er det heller ikke et rusmiddel, men fravær av oksygen er klart en del av effekten enkelte inhalanter produserer. Jeg forstår imidlertid ønsket om å lage den distinksjonen du gjør her.
Sist endret av mentalmelt; 8. september 2018 kl. 16:52.
Sitat av kmsc Vis innlegg
Løsemidler er ikke rusmidler, selvom man får rusaktige effekter. Et rusmiddel må ha et reseptormål i hjernen noe disse stoffene ikke har, de effektene man kan oppnå kommer utelukkende fra nerve og organskade. Blir som å si at man er ruset hvis man er lenge uten oksygen, eller mat/vann. ketose vil enkelte kanskje si har noe rusaktig over seg feks.

Vanskelig å sette noe rusmiddel som verst, da effektene og skadene kan variere veldig. Men dette: https://erowid.org/chemicals/bz/bz_basics.shtml virker som noe av det verre mennesket har klart å produsere, selvom det ikke er veldig mye informasjon om selve stoffet. Er en rapport fra vietnamkrigen jeg ikke finner igjen, da en av soldatene forklarer i etterkant hva de opplevde
Vis hele sitatet...
Nesten likt scolopamine og ruslengde på 72 timer? Herregud
Sitat av kmsc Vis innlegg
kimmy9gga, for å kunne påvirke nervesystemet så må rusmiddelet ha et reseptorområde det går på, da nesten alltid agonistisk. Hvis det ikke har det, er det jo effektløst. Det å bryte ned vev i hjernen er ingen rus, men ødeleggelse.
Vis hele sitatet...
Det faller jo på sin egen urimelighet å påstå at sniffere ikke blir rusa av å sniffe. Klart det har effekt. Hvorfor skulle de ellers gjøre det?

Det står litt om potensielle virkningsmekanismer her:
https://books.google.no/books?id=naY...page&q&f=false
Sist endret av mentalmelt; 8. september 2018 kl. 17:38. Grunn: La til link.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alkohol.

Har ødelagt livet mitt. Drikker sprit hver dag.

Startet rolig med helgedrikking. Helgedrikking ble til drikking i hverdagen. Og hverdagen ble til daglig - og deretter har bare mengden økt måned etter måned. The story of an alcoholic... RIP.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er verst å være avhengig av mellom amfetamin, heroin og alkohol? Og hvilke er det lettest å bli avhengig av?
Alt av pulverstoffer fra gata.

Ikke på grunn av stoffene i seg selv, men hva de i mange tilfeller er blandet med, som er stoffer som kan være mye, mye verre.

Kjenner til en som blandet amfen han solgte til en fyr med krutt, fordi han ikke likte han.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det faller jo på sin egen urimelighet å påstå at sniffere ikke blir rusa av å sniffe. Klart det har effekt. Hvorfor skulle de ellers gjøre det?

Det står litt om potensielle virkningsmekanismer her:
https://books.google.no/books?id=naY...page&q&f=false
Vis hele sitatet...
Sa aldri at det ikke hadde noen effekt, men å klassefisere det som rusmiddel trodde jeg var feil. Leste artikkelen, og hvis antydningene stemmer så kan det klassifiseres som rusmiddel. Jeg virket sikker kverulerende, men det jeg i helhet mente var stoffer som enten hemmer eller stimulerer reseptorer i hjernen har og kan ha ruseffekter.

Men hvis ikke står jeg fortsatt på mitt, og da kan man si en hammer er et rusmiddel om man slår seg hardt nok i hodet med den grunnet man blir svimmel og ser sorte prikker, om du ser sammenhengen
Sitat av kmsc Vis innlegg
Men hvis ikke står jeg fortsatt på mitt, og da kan man si en hammer er et rusmiddel om man slår seg hardt nok i hodet med den grunnet man blir svimmel og ser sorte prikker, om du ser sammenhengen
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du mener, men det er feil. De fleste løsemidler har faktisk en psykoaktiv effekt, altså har en eller annen form for effekt på sentralnervesystemet. Effektene kommer ikke utelukket fra oxygen mangel, da hadde alle løsemidler produsert lik effekt, noe dem vist nok ikke gjør
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anfebaler også at du leser denne tråden om temaet; https://freak.no/forum/showthread.php?t=156441

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
De verste stoffene er det som enten kverker deg umiddelbart, eller de som forårsaker irreversible skader selv ved forsiktig bruk. Ta for eksempel en titt på denne mye omtalte tråden, skrevet av en veldig hyggelig fyr som dessverre ikke lenger er blant oss:

Et liv i tusen biter - bensinpsykose
Vis hele sitatet...

Det var veldig trist å høre at han er borte . Ville så gjerne dele noen erfaringer med han nå i ettertid som han kanskje kunne svare på.
Var det en alvorlig sykdom han døde av?
Sist endret av Sluzzz; 26. september 2018 kl. 17:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg vet ikke helt sikkert hva han døde av. Det var Lucy in the sky som først fortalte meg om det, men hun er jo også død så jeg får ikke spurt henne om dødsårsaken. Hun fortalte meg det, men jeg husker ikke godt nok til at jeg tør påstå noe, og jeg gidder ikke bidra til å spre rykter.
Sist endret av mentalmelt; 26. september 2018 kl. 17:41.
Har alltid tenkt at heroin er det verste dopet, men her om dagen fikk jeg en liten øyeåpner da jeg så hva amfetamin kan gjøre med folk.
Kjenner personen ganske så godt og slik jeg kjente han så var han en kjempe snill og hyggelig kar.
Litt amfetamin og han går berserk med øks, totaltvraker en bil og holder nesten på å drepe noen.

https://www.rb.no/nyheter/lorenskog/.../s/5-43-874516 (krever RB+)

https://www.rb.no/nyheter/vold/trafi.../s/5-43-874609
Sitat av Ghettoclown Vis innlegg
Har alltid tenkt at heroin er det verste dopet, men her om dagen fikk jeg en liten øyeåpner da jeg så hva amfetamin kan gjøre med folk.
Kjenner personen ganske så godt og slik jeg kjente han så var han en kjempe snill og hyggelig kar.
Litt amfetamin og han går berserk med øks, totaltvraker en bil og holder nesten på å drepe noen.

https://www.rb.no/nyheter/lorenskog/.../s/5-43-874516 (krever RB+)

https://www.rb.no/nyheter/vold/trafi.../s/5-43-874609
Vis hele sitatet...
Det ligger jo åpenbart noe mer bak dette enn ren amfetaminbruk, da amfetamin brukes av millioner av mennesker hver dag, og få av disse ender opp som desperadoer i avisen.
Sist endret av mentalmelt; 26. september 2018 kl. 18:30.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ser her at noen nevner Rivotril og er helt enig med dem at dette er ett av de verste stoffene en kan putte i kroppen. Har selv brukt det mot angst siden det virker cns-dempende. Abstinensene en får etter kun noen ukers bruk av klonazepam, det aktive stoffet i Rivotril, er fra en annen verden. Sterk angst, ufrivilige muskelbevegelser og skjelving, depresjon, mangel på fokus samt energi, økt hjerterytme, høyt blodtrykk og i verste fall epileptisk anfall er noen av syptomene en kan regne med å kose seg med når man går tom for piller å knaske.

Alle stoffer som virker cns-dempende er forsåvidt ukule i lengden. Det er i denne kategorien vi finner bl. a. opiater, alkohol og benzodiazepiner. Synes selv at de har verre abstinenssymptomer en sentralstimulerende stoffer som amfetamin.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Lana del Rave
AndraDay's Avatar
Sitat av Who? Vis innlegg
Har blitt sagt flere ganger at Lyrica gir verre abstinenser enn de fra benzoer.
Så dersom det stemmer så må nesten Lyrica være det verste "dopet" mtp. Fysisk avhengighet og abstinenser.
Vis hele sitatet...
For meg personlig så må jeg si meg fullstendig enig.
Jeg har injesert krokodil og sliter med nevropatiske smerter fra fingertuppene til ryggraden. Det er nå 4år siden jeg lå på sykehus og det blir værre. I starten virket det som smertene vr mest i ytre del av armene men i det siste har jef kjent smerter i skuldre og inn mot ryggraden.

Drt skal sies at jeg var dum og uvitende. Men skadene i etterkant er veldig intense.
Av de vanlige rusmidlene har allefall amfetamin hvert værst for meg. Forandret meg totalt og ble et vrak psykisk.
Hva med muskatnøtt? Lite virkning og max hangover. Alle de andre rusmidlene har iallefall effekt som står i stil med ulempene.